Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Mogelijk toch losse flodders uit eindelijk.. Had een beetje een bekendmaking in combi met Pukkelpop verwacht.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik heb liever Goose dan weer een hele avond techno. Of ze relevant zijn? Sinds 'Synrise' hebben ze niet meer echt een hit gehad in Nederland en écht een goed album hebben ze nog niet gemaakt. Maar vorig jaar zag ik ze in Gebouw-T in Bergen op Zoom spelen voor 300 man met dezelfde show waarmee ze Pukkelpop deden en dat is Goose op hun allerbest. Luister zeker ook even hun livealbum van vorig jaar!

Trouwens, Goose in de Heineken met Dr. Lektroluv daarna? Of is dat iets té 2010?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.131
377
Viel toch wel mee met de techno afgelopen jaar? Alleen de hele zaterdagnacht in de Bravo, maar die viel wel te ontlopen met feestjes elders op het terrein.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Het zal vast allemaal geen techno zijn, maar het zijn vaak wel zijtakken van zeg maar... (beetje acts wat je op Dekmantel ziet). Mag van mij ook wel iets breder. Ik denk oprecht dat een Dr. Lektroluv met gemak een tent vol kan spelen.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
817
506
Ik ook en zou blind naar een avond met oa Goose en the Subs gaan, maar dan wordt het echt een tijdreis. En dat past beter op andere festivals. Vind Prodigy al niet een hele sterke boeking en dan daar nog meer "verouderde" acts omheen boeken, zou ik oprecht jammer vinden. Het is natuurlijk techno wat de klok slaat (ook qua trend momenteel). Maar er is met acts als Lyzza, Carista, Ploegendienst en Soulwax toch wel genoeg aan de danskant te boeken dat relevanter en spannender is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Als er een genre "muzikaal gezien" totaal niet relevant is dan is het techno wel... het is "in" maar daarmee heb je ook alles mee gezegd. Maar dat is mijn onpopulaire mening.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
En waarom is The Prodigy eigenlijk minder relevant dan pak hem beet New Order of The Good, The Bad & The Queen of zelfs The Streets?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.131
377
Dekmantel is meer (tech)house georiënteerd, met een redelijke variatie en ook uitstapjes richting jazz, soul/funk en techno. In die zin lijkt het festival wel op het elektronische nachtprogramma van Lowlands (of andersom).

Het mag dan misschien allemaal hetzelfde klinken voor je, maar dat wil niet zeggen dat het dat ook is. Je scheert toch ook niet alle rockbandjes of hiphop over een kam?

Ik ken genoeg liefhebbers van house die techno weinig aan vinden, en liefhebbers van techno die house minder vinden.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
817
506
Als er een genre “muzikaal gezien” totaal niet relevant is dan is het techno wel… Maar dat is mijn onpopulaire mening.
Kan deze opmerking niet helemaal goed plaatsen, omdat techno meer is dan 128 beats per minuut en het van groot belang is voor andere elektronische stijlen.

Anderzijds hoeft techno van mij niet persé op Lowlands. Die muziek check ik wel op andere festivals zoals Dekmantel of Awakefest. En het voorkomt nachtdiertjes die alleen maar voor de Bravonachten naar Lowlands komen.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
817
506
En waarom is The Prodigy eigenlijk minder relevant dan pak hem beet New Order of The Good, The Bad & The Queen of zelfs The Streets?

Goed punt, maar daar zit voor mij persoonlijk relevantie omdat ze niet al tien jaar ieder festival aflopen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Dekmantel is meer (tech)house georiënteerd, met een redelijke variatie en ook uitstapjes richting jazz, soul/funk en techno. In die zin lijkt het festival wel op het elektronische nachtprogramma van Lowlands (of andersom).

Het mag dan misschien allemaal hetzelfde klinken voor je, maar dat wil niet zeggen dat het dat ook is. Je scheert toch ook niet alle rockbandjes of hiphop over een kam?
Hoho, geen woorden in mijn mond leggen. Dat zeg ik niet.. ik zeg dat er nog steeds veel meer spectrums zijn dan dat Lowlands boekt.

Ik scheer niet alles over een kam. Ik zeg alleen dat er nu alleen iets teveel gitaar bandjes worden geboekt (metal, punk, glamrock, blackmetal, hoe je het ook wil noemen) maar dat er veel meer genres zijn dan dat. En nu praat ik "negatief" over techno, wat ik helemaal niet ben want ik vind het oprecht ook leuk, maar het is niet super relevant op dat gebied.

Ik vind Lowlands normaal juist de kracht hebben van de variatie, van commercieel tot niche. Maar op dance gebied vind ik ze snachts stukken minder breed georiënteerd. En ik vind de elcetronamen juist wel relevant omdat niemand ze meer boekt (zelfs Paaspop is er mee gestopt.), terwijl ik Hawtin, Detmann, Klock, Kraviz, Dixon, Âmé om de maanden wel in NL kan zien bij wijze van spreken, want het stikt van de "techno" (ik gooi het hier weer even op) evenementen in NL.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Ik scheer niet alles over een kam. Ik zeg alleen dat er nu alleen iets teveel gitaar bandjes worden geboekt (metal, punk, glamrock, blackmetal, hoe je het ook wil noemen) maar dat er veel meer genres zijn dan dat. En nu praat ik “negatief” over techno, wat ik helemaal niet ben want ik vind het oprecht ook leuk, maar het is niet super relevant op dat gebied.
Maar dan heb je ze nog niet live gezien met hun laatste album (en met dat laatste album daarvoor ook mogelijk niet?). Ze werken nu ook samen met jonge artiesten zoals Flux Pavilion, Sleaford Mods, HO99O9, Barns Courtney etc.) dus ze halen wel inspiratie uit nieuwe jongere acts zo te zien. Ik vond het laatste album prima, dus ben wel benieuwd hoe het live afpakt. Het album daarvoor was live ook sterk naar mijn bescheiden mening.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
817
506
Maar dan heb je ze nog niet live gezien met hun laatste album (en met dat laatste album daarvoor ook mogelijk niet?). Ze werken nu ook samen met jonge artiesten zoals Flux Pavilion, Sleaford Mods, HO99O9, Barns Courtney etc.) dus ze halen wel inspiratie uit nieuwe jongere acts zo te zien. Ik vond het laatste album prima, dus ben wel benieuwd hoe het live afpakt. Het album daarvoor was live ook sterk naar mijn bescheiden mening.

Je quote gaat niet helemaal lekker, maar verwacht dat dit over Prodigy gaat. Ik ben benieuwd. Ik zou willen zeggen dat ik mij graag laat verrassen, maar ik denk dat ik er met een boog omheen loop. :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken