Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Vind dit altijd zo’n discussie..

De sound van een band evolueert toch gewoon?
Mensen die dan zeggen ‘de sound op het eerste album vond ik zoveel beter’, die sound heb je toch ook gewoon? Zet lekker het eerste album aan en ga los.
Er wordt veel te vaak bij artiesten verondersteld dat als ze met één bepaalde sound beginnen dat ze die sound maar moeten houden, wat natuurlijk onzinnig is, want voor die sound pak je dan zoals gezegd lekker een oud album erbij.
Als Tame Impala 4 albums met dezelfde sound uitbrengt ben ik er na drie wel toe aan iets nieuws.

Was het niet zo dat jij je in het MUSE topic afvroeg waarom mensen nav de nieuwe CD's nog kaarten voor hun liveshows kochten? :-P

Mensen die dan zeggen ‘de sound op het eerste album vond ik zoveel beter’, die sound heb je toch ook gewoon? Zet lekker het eerste album aan en ga los.
Er wordt veel te vaak bij artiesten verondersteld dat als ze met één bepaalde sound beginnen dat ze die sound maar moeten houden, wat natuurlijk onzinnig is, want voor die sound pak je dan zoals gezegd lekker een oud album erbij.
Als Tame Impala 4 albums met dezelfde sound uitbrengt ben ik er na drie wel toe aan iets nieuws.

Mijn probleem is net dat ze niet lijken te evolueren, getuige de 2 singles die klinken als Currents afdankertjes. En Currents was sowieso een (voor mij dan) minder interessante fase.

Hoopte dat Parker weer los ging gaan, maar dit is vooralsnog een beetje samey. Niet alleen ten opzichte van wat Tame Impala al maakte, maar ook omdat nogal wat andere acts (ondertussen) ook al zo klinken.

Mweh sommige bands zijn niet opgericht om groot te worden. Dan worden ze groot en dan gaat het vaak mis.

Coldplay maakte vroeger prachtmuziek, maar hoe ze bekender ze werden hoe minder het werd. Een Mumford & Sons zou een ideaal feest bandje voor halverwege de middag moeten zijn, maar nee die moeten nu headlinen en de daarbij behorende sound gebruiken wat niet bij hun past.En dat vind ik bij Tame Impala ook een beetje Prima dat ze daarvoor kiezen hoor, maar dan hoeft het mij ding niet altijd te zijn.

Was het niet zo dat jij je in het MUSE topic afvroeg waarom mensen nav de nieuwe CD’s nog kaarten voor hun liveshows kochten?
1f61b.svg

Het verschil is hier dat Muse meerdere albums gemaakt heeft die ook heel slechte beoordelingen kregen.
Om maar even pitchfork te gebruiken, The 2nd Law: 5,5 - Drones: 4,5 & Simulation Theory: 6.
Daarentegen is Currents juist internationaal ontzettend bejubelt en heeft Tame Impala de headline spots aan dat album te danken.

Muse is duidelijk zoekende en het klinkt allemaal een beetje net niet, ik denk dat ze meer fans verloren zijn dan erbij hebben gekregen de afgelopen zeven jaar, terwijl Tame Impala dankzij de nieuwe sound juist heel veel bereikt heeft.

Ik zeg dus ook niet 'iedere band die iets nieuws probeert levert een fantastisch album af' maar het is in ieder geval ook kansloos om steeds hetzelfde te produceren.
Lonerism was een beetje het 'vervolg' op Innerspeaker, misschien dat deze plaat wel een beetje het vervolg op Currents wordt...

Ben het overigens met Mattman wel eens dat het niet de allerbeste singles zijn, maar ze zijn naar mijn mening best pakkend en aardig en ik wacht even rustig het hele album af om te zien welke kant het op gaat, ik ben ook de eerste die het hier zou zeggen als ik het een kutalbum zou vinden.

Ik ben het niet helemaal met jullie eens, Tame Impala heeft juist de rek om groot te worden en succesvol te zijn zonder al te veel richting de pop te gaan. Natuurlijk kan ik niet in een glazen bol kijken, maar ik denk dat ze altijd wel een beetje in een alternatieve hoek blijven zitten. Het zal niet zoals Mumford and Sons worden.

Maargoed, ik ben ook wel echt fan van Tame Impala. Patience is voor mij al een festivalanthem van dit jaar, die gaan we veel horen.

Coldplay maakte vroeger prachtmuziek, maar hoe ze bekender ze werden hoe minder het werd. Een Mumford & Sons zou een ideaal feest bandje voor halverwege de middag moeten zijn, maar nee die moeten nu headlinen en de daarbij behorende sound gebruiken wat niet bij hun past.En dat vind ik bij Tame Impala ook een beetje Prima dat ze daarvoor kiezen hoor, maar dan hoeft het mij ding niet altijd te zijn.

Een band kiest toch niet van de één op de andere dag, zo nu gaan we headlinertje spelen? Het is nog steeds vraag en aanbod, van het publiek en de festivals zelf. En wat is er mis met een Mumford als headliner, waarom zouden zij niet mogen headlinen? Het was bij hen drukker dan The XX en Editors dat jaar.

James wrote:

Mweh sommige bands zijn niet opgericht om groot te worden. Dan worden ze groot en dan gaat het vaak mis.

Coldplay was na hun 2e album al headliner van Glastonbury. Die andere platen hebben ze niet gemaakt om headliner te zijn gok ik zo. Zojuist de docu over ze gezien, erg interessant om te zien hoe de band zo groot is geworden. Daarnaast denk ik dat ik gillend gek zou worden als Mumford and Sons nu hun 4e banjo album uitgebracht zouden hebben. Bands moeten blijven vernieuwen.
Je kunt het ook andersom zien; ik werd fan van Arctic Monkeys na AM. Fan van Muse na Resistance. Niet na hun eerdere werk dus.

Ik ben het niet helemaal met jullie eens, Tame Impala heeft juist de rek om groot te worden en succesvol te zijn zonder al te veel richting de pop te gaan. Natuurlijk kan ik niet in een glazen bol kijken, maar ik denk dat ze altijd wel een beetje in een alternatieve hoek blijven zitten. Het zal niet zoals Mumford and Sons worden.

Maargoed, ik ben ook wel echt fan van Tame Impala. Patience is voor mij al een festivalanthem van dit jaar, die gaan we veel horen.
Ieder zijn ding natuurlijk, bij mij kan je er ook een kwijlbak onderzetten als The National iets uitbrengt.

Ik vind Tame Impala "goed" maar ook nooit heel bijzonder gevonden. Innerspeaker vond ik wel een fris album, maar daarna werd het naar mijn persoonlijke smaak steeds minder. Currents vond ik echt heel saai, maar was wel een topper kwa bekendheid.

Hier nog een groot Tame Impala fan, ik vond de eerste single ook erg tof :-) Deze iets minder, maar nog steeds erg lekker hoor.
Ik vind Currents ook een erg vet album, die heb ik zoveel gedraaid, met nummers als Cause i'm a man , The less i know the better, Let it happen en Yes i'm changing kan ik me bijna niet voorstellen dat mensen dat niet kunnen waarderen.

Matteo Myderwyk ken ik trouwens niet, even snel geluisterd en vind het ook niet erg boeiend .

Even wat anders. Maken chemical brothers of band of skulls nog kans. Alle twee net een lekker nieuw album uit. En the thing things zou mij ook wel wat lijken. Draai dat laatste album helemaal grijs,, The black light. ''.

Chemical brothers zou kunnen, maar die worden denk ik pas later bekend gemaakt dan aangezien ze al op diverse andere plekken te zien zijn.
The Ting Tings bedoel je denk ik, maar die hebben helemaal niks gepland staan deze zomer. (inderdaad wel een prima album)
Band of Skulls geven eind Juli nog een optreden in Engeland en erna hebben ze nog niks staan, zou misschien kunnen...

+ TIM KNOL & THE BLUE GRASS BOOGIEMEN.

Ik weet niet wat het is, maar ik heb echt niks met Tim Knol.
Terwijl ik deze muziek met de boogieman zeker wel kan waarderen.

Chemical brothers zou kunnen, maar die worden denk ik pas later bekend gemaakt dan aangezien ze al op diverse andere plekken te zien zijn.
Chemical Brothers komen niet, staan exclusief op we are electric.

Heb ik het mis of is Tim Knol dezerdagen niet meer dan een braderieband plus? Vorig jaar oo Koningsdag gezien. Er was al niet veel publiek maar na een kwartier spelen was er zo goed als niets over.

Iemand die weet of M83 nog een kans maakt? In 2016 maar een deel van gezien en wil ze graag nog een keer zien

Serieus, Lowlands? Tim Knol? 1 april is al geweest. Zal wel een campinggast zijn en niet meer dan dat lijkt mij? Kan me bijna niet voorstellen dat zij een tent gaan vullen, op wat voor tijdstip dan ook.

Users who are viewing this thread