Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Wel geinig, toen ik voor het eerst 2011 ging hoorde ik ook vaak dat oudere toen een beetje Lowlands ontgroeid waren. Niet dat dit bij nu het geval is (morgen 30 jaar, dus dat kan er nog mee door). Maar ik merk wel dat namen als IAMDBB, Girl In Red, Flohio, Lil Uzi Vert, Anne-Marie, Billi Elish, Clairo (afgezegd inmiddels), Tirzah, Flohio, Ares totaal niet aan mij besteed zijn, en ik heel duidelijk het gevoel heb "is voor de jongeren onder ons". Geeft niets, ik ga me alsnog prima vermaken met andere namen die ik wel wil zien. Maar ik heb gewoon bij heel veel van deze namen een beetje dat gevoel.

Wel geinig, toen ik voor het eerst 2011 ging hoorde ik ook vaak dat oudere toen een beetje Lowlands ontgroeid waren. Niet dat dit bij nu het geval is (morgen 30 jaar, dus dat kan er nog mee door). Maar ik merk wel dat namen als IAMDBB, Girl In Red, Flohio, Lil Uzi Vert, Anne-Marie, Billi Elish, Clairo (afgezegd inmiddels), Tirzah, Flohio, Ares totaal niet aan mij besteed zijn, en ik heel duidelijk het gevoel heb “is voor de jongeren onder ons”. Geeft niets, ik ga me alsnog prima vermaken met andere namen die ik wel wil zien. Maar ik heb gewoon bij heel veel van deze namen een beetje dat gevoel.

Same here; al blijven nieuwe bandjes me altijd ontzettend boeien. Vanavond naar Roosevelt, ergens dit jaar een nieuwe Two Door Cinema Club(geen nieuw bandje uiteraard). Vorige week Son Mieux voor het eerst gezien, echt top! Verder 3 weken geleden genoten van Vök.
De artiesten die jij noemt is simpelweg ook gewoon een ander genre dat me totaal niet boeit. Een genre dat tegenwoordig behoorlijk populair is en daarom diverse line-ups domineert. Dua Lipa, Imagine Dragons maar ook Bastille zijn ook voorbeelden van relatief nieuwere (grote) acts waar ik jeuk van krijg.

Flohio leuke naam, vergelijkbaar met Little Simz van vorig jaar.
Stuwt het hiphopgehalte nog ff verder omhoog.

Beetje offtopic:
De waarschijnlijke reden dat het nieuws over het Groningse festival een beetje achter blijft. 4PM zit in problemen. Lijkt een grote klap als dat niet doorgaat.

https://www.parool.nl/amsterdam/geen-festivalvergunning-voor-het-amsterdams-verbond

mgbss wrote:
Beetje offtopic:
De waarschijnlijke reden dat het nieuws over het Groningse festival een beetje achter blijft. 4PM zit in problemen. Lijkt een grote klap als dat niet doorgaat.

https://www.parool.nl/amsterdam/geen-festivalvergunning-voor-het-amsterdams-verbond

Is het artikel al offline gehaald? Ik kan niets lezen, zou wel kut zijn voor het festival als ze geen vergunning krijgen.
Hij staat er nog, de link is alleen niet volledig:
https://www.parool.nl/amsterdam/geen-festivalvergunning-voor-het-amsterdams-verbond~a4625823/

Dennis1808 wrote:

mgbss wrote:
Beetje offtopic:

Is het artikel al offline gehaald? Ik kan niets lezen, zou wel kut zijn voor het festival als ze geen vergunning krijgen.

Hij staat er nog, de link is alleen niet volledig:
https://www.parool.nl/amsterdam/geen-festivalvergunning-voor-het-amsterdams-verbond~a4625823/

Dank, ik zat te slapen!

Beetje offtopic:

Link klopt inderdaad niet, maar als je googelt is het zo weer gevonden. Ook wel een beetje pijnlijk dat er blijkbaar een overeenstemming is dat het niet hoofdzakelijk een dancefestilval moet zijn en dat de aftermovie van 2017 die erbij staat bijna alles heeft van een dancefestival (muv Andre Hazes). Zou wel raar zijn als de dan opeens geen vergunning meer krijgen terwijl er niks veranderd is, maar dan hebben ze de keren ervoor wel wat geluk gehad blijkbaar.

Flohio en Modeselektor hebben een nummer samen op het nieuwe album. Die zullen ook wel samen op het podium komen in de show van modeselektor

Wel geinig, toen ik voor het eerst 2011 ging hoorde ik ook vaak dat oudere toen een beetje Lowlands ontgroeid waren. Niet dat dit bij nu het geval is (morgen 30 jaar, dus dat kan er nog mee door). Maar ik merk wel dat namen als IAMDBB, Girl In Red, Flohio, Lil Uzi Vert, Anne-Marie, Billi Elish, Clairo (afgezegd inmiddels), Tirzah, Flohio, Ares totaal niet aan mij besteed zijn, en ik heel duidelijk het gevoel heb “is voor de jongeren onder ons”. Geeft niets, ik ga me alsnog prima vermaken met andere namen die ik wel wil zien. Maar ik heb gewoon bij heel veel van deze namen een beetje dat gevoel.

Van alles wat je noemt ken ik alleen Ann Marie. Ben ik dan oud ??

ik heb precies hetzelfde, de "moderne" muziek trekt me gewoon niet.
gelukkig is er op Lowlands altijd een prima schema te maken1

gefeliciteerd met je 30e indiaantje ;)

Inderdaad Indiaan, tik 'm aan!m Gefeliciteerd!

Maar een discussie van alle tijden. Accenten op Lowlands zijn in de loop der tijd inderdaad iets anders komen te liggen, maar desondanks is er voor mij persoonlijk ieder jaar opnieuw een puik programma te gaan maken. Wat helpt is dat ik sommige van de dingen waarbij jij het gevoel hebt dat het duidelijk voor de jongeren is, mij wel aanspreken. Ik ben bijvoorbeeld echt nieuwsgierig naar Billie Eilish. IAMDD trek ik ook prima. Ondanks dat ik stukje ouder ben dan 30.

Op Lowlands staan altijd veel meer namen op het affiche die me helemaal niets doen dan wel. Maar als er van de 150 namen tussen de 20 - en 30 zijn die me aanspreken en niet teveel clashen, ben ik dik tevreden. Meer kun je toch niet zien.

Ach, van de hierboven genoemde namen vind ik ook helemaal niets interessant, en ik ben pas 23. Of val ik dan ook niet meer onder de categorie 'jongeren'? :oops:

Heb hier overigens een paar keer The Chemical Brothers horen vallen als mogelijke toevoeging of als vervanging voor The Prodigy. Ze hebben net een nieuw album uitgebracht! Heb het nog niet kunnen luisteren maar dat maakt het wel direct een interessantere boeking.

Inderdaad Indiaan, tik ‘m aan!m Gefeliciteerd!

Maar een discussie van alle tijden. Accenten op Lowlands zijn in de loop der tijd inderdaad iets anders komen te liggen, maar desondanks is er voor mij persoonlijk ieder jaar opnieuw een puik programma te gaan maken. Wat helpt is dat ik sommige van de dingen waarbij jij het gevoel hebt dat het duidelijk voor de jongeren is, mij wel aanspreken. Ik ben bijvoorbeeld echt nieuwsgierig naar Billie Eilish. IAMDD trek ik ook prima. Ondanks dat ik stukje ouder ben dan 30.

Op Lowlands staan altijd veel meer namen op het affiche die me helemaal niets doen dan wel. Maar als er van de 150 namen tussen de 20 – en 30 zijn die me aanspreken en niet teveel clashen, ben ik dik tevreden. Meer kun je toch niet zien.
Dankje.. nja het gaat meer om het gros zeg maar :P. Misschien is het de midlife crisis die toeslaat ;). Anyway heb ik er weer zin in.

Zegt mij ook niets, straks inderdaad maar even luisteren. Hoop dat er komende week een nog iets (voor mij dan) interessantere naam erbij komt.. De laatste toffe naam was voor mij Tamino en dat is al weer even geleden. Hmpf.

Voor de mensen die meer van Batches houden.. Hadden we blij geweest met de lichting:

James Blake - Lil Uzi Vert - The Vaccines - Modeselektor - Bear's Den - Camo & Crooked
De Sluwe vos - Colin Benders - The Growlers - Donnie - Loyle Carner - Clairo - IAMDDB - Tamino - Sango - Julia Jacklin
Flohio - Black Midi - Ares - Bodega - Girl In Red - Out Of Control Army - Eskorzo - Bamba Pana & Makaveli - Matteo Myderwyk ?

Users who are viewing this thread