Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Laten we zeggen dat er nog 50 namen komen (ik zeg maar wat), dan is de kans dat die 3e headliner bekend wordt gemaakt gewoon niet zo groot. Sommige hier zijn echt te ongeduldig.

Ik denk dat als ze een derde headliner gaan aankondigen, ze een weekje van tevoren bijvoorbeeld wel plaatsen dat er een grote naam zit aan te komen. Lijkt mij dat ze daarvoor wat hype willen opbouwen ipv zo'n losse bevestiging.

Ik ga het gewoon zeggen: Billie Eilish heeft een headlinershow in haar vingers: https://www.ad.nl/show/jonge-billie-eilish-17-steelt-de-show-bij-coachella-ze-had-iedereen-in-haar-zak~a50ab480/

Zo'n gekke act uit het Oostblok lijkt het, die zitten er elk jaar ook wel weer bij.
Muziek die alleen leuk is als je onder invloed bent van iets.

Benjamin wrote:

hendrik1 wrote:
Chemical Brothers komen niet, staan exclusief op we are electric.

Waar zie je dat dan ? Kan het nergens vinden…..

Instagram van we are electric. Bericht van 5 april.

Zodra WAE uitverkoopt is er vast een deal tussen hen en LL mogelijk (een afkoop fee van de exclusiviteit).
Als LL natuurlijk nog vol voor een grote waardige headline vervanger wil gaan.....

Vind de laatste twee weken verre van boeiend. Na week 1 niet heel veel boeiends meer voor mij geweest.
Misschien maar beter ook, kan toch niet alles tegelijk zien :')

Wat Billie betreft: ik vind het heel tof om te zien wat ze bereikt. Hoe ziek is het dat een kind van 17 zoiets kan bereiken. Tuurlijk met wat hulp, maar ze doet het toch.
Ben vooral heel erg benieuwd waar ze haar gaan zetten op Lowlands. Moet haast wel Alpha worden toch? Subheadliner?

Zeiden we dat niet van Dua Lipa?

Ik kan me wel een hype om Dua Lipa herinneren, maar niet zoals die nu om Billie speelt. Komt ook doordat Billie qua muziek meer diepgang heeft en die show (zoals op Coachella) gewoon headlinerwaardig is.

mattman wrote:

mdekens wrote:
Zo hé, dit lijkt wel echt de artiest van de komende 10 jaar worden.

Zeiden we dat niet van Dua Lipa? Of van Brockhampton?

Dua Lipa wel.. Brockhampton toch echt niet?

Nee, had het vooral over het hype gehalte van zo'n act en het feit dat het zogezegd dé artiest van de komende 10 jaar zou zijn. Nu een jaar de grootste act ter wereld, volgend jaar alweer 'ingehaald' door iets anders. Herinner me dat Lorde in 2013/4 hotter dan hot was, maar nu (nog steeds) geen Ziggo/Lowlands headlining act is.

Wat prima is!

Maar Dua Lipa heeft dat ook gewoon bereikt tbh. Die kan meerdere festivals + Ziggo dome headlinen.
Misschien in iets mindere getallen dan een Billie Eilish, maar nog steeds 1 van de meest beluisterde artiesten op Spotify.

Wat Billie nu doet is wel echt next level though.

mattman wrote:
Zeiden we dat niet van Dua Lipa?

Ik kan me wel een hype om Dua Lipa herinneren, maar niet zoals die nu om Billie speelt. Komt ook doordat Billie qua muziek meer diepgang heeft en die show (zoals op Coachella) gewoon headlinerwaardig is.

Zou zou maar kunnen dat ze haar doorschuiven als headliner nu ze zo hard gaat!
Niet mijn ding maar ik zou het wel snappen!

Je moet altijd slag om arm houden, maar als ze zo doorgroeit, is dit natuurlijk de eerste en laatste keer dat ze op Lowlands staat.

Maar Dua Lipa heeft dat ook gewoon bereikt tbh. Die kan meerdere festivals + Ziggo dome headlinen.
Misschien in iets mindere getallen dan een Billie Eilish, maar nog steeds 1 van de meest beluisterde artiesten op Spotify.

Wat Billie nu doet is wel echt next level though.

Heb de laatste tijd al zoveel 'next level' claims gehoord over acts (Post Malone ook nog) dat die verwoording weinig betekent.

En ik wens haar succes toe hoor, vind het album ook zeker prima.

Is altijd heel lastig te zeggen of iets "next level" is in pop muziek. De naam zegt het al, "populaire muziek". In pop (lees top 40) muziek moet je veel hits BLIJVEN maken om hot te zijn. Hits hebben is niet genoeg, want die vervagen. Daarom is die Ronnie Flex zo populair, hit na hit na hit. Vind zo'n Dua Lipa meer "poppy" dan Billy Eilish. Dua Lipa is pas weer hot met een nieuwe single/album, dit alternatievere van Billy Eilish blijft wel even hangen ja. Maar inderdaad wel erg gaaf dat zo'n jong iemand zo booming is.

Users who are viewing this thread