Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Next level bedoelde ik meer de groei die ze doorgaat. Naar mijn idee is ze de snelst groeiende artiest ooit. Kan niet iets bedenken wat in zo'n korte tijd zo intens veel aandacht + plays heeft gehad. I mean ze had 32 miljoen monthly spotify listeners, voordat ze uberhaupt haar album uit had. Momenteel zit ze op de 40 miljoen, wat naar mijn weten een van de meeste is. Enige artiest die ik zelf kan bedenken die erboven komt is Ariana Grande.

Dit is zeker de eerste en laatste keer dat ze op Lowlands staat. Volgend keer in NL wellicht headliner van Pinkpop o.i.d. De Alpha zal ongetwijfeld helemaal uitpuilen, ik heb het idee dat iedereen hier iets van mee wil krijgen, ongeacht dit in het straatje valt of niet. Ik ben echt onder de indruk van haar show in Choachella; en het is absoluut niet mijn muziek. De te knapper om een goede indruk achter te laten.

Ik zat ook eerst volledig op de hypetrain, toen werd ze te groot voor alle tenten (behalve Alpha) en dacht ik: laat maar. Maar nu is ze zo groot, dat ze misschien wel een dag in de Alpha kan afsluiten en het misschien de laatste keer is dat je haar op een Nederlands festival kan zien (behalve Pinkpop) en nu wil ik haar toch wel weer graag zien.

Even iets ander...LL post 5 dagen geleden "We Live Forever" van The Prodigy op haar Spotify list

Hint naar iets bijzonders?

Ik zat ook eerst volledig op de hypetrain, toen werd ze te groot voor alle tenten (behalve Alpha) en dacht ik: laat maar. Maar nu is ze zo groot, dat ze misschien wel een dag in de Alpha kan afsluiten en het misschien de laatste keer is dat je haar op een Nederlands festival kan zien (behalve Pinkpop) en nu wil ik haar toch wel weer graag zien.

Ik word ook nieuwsgierig maar ga er niet iets voor laten lopen. Dus alleen als ik genoeg tijd heb om die Alpha meute te trotseren en dat takke eind te lopen ga ik ff kijken ;-)

mdekens wrote:
Zo hé, dit lijkt wel echt de artiest van de komende 10 jaar worden.

Zeiden we dat niet van Dua Lipa? Of van Brockhampton?
`

Brockhampton heeft het zeker waargemaakt. Ze zijn zelf nu alleen iets rustiger en een aantal zijn bezig met het releasen van solo-platen.

mattman wrote:

mdekens wrote:
Zo hé, dit lijkt wel echt de artiest van de komende 10 jaar worden.

Zeiden we dat niet van Dua Lipa? Of van Brockhampton?

`

Brockhampton heeft het zeker waargemaakt. Ze zijn zelf nu alleen iets rustiger en een aantal zijn bezig met het releasen van solo-platen.
Maar commercieel heeft toch niet zo'n groot bereik als een Billie Eilish?

Anyway.. ja ze kan mogelijk nu zelfs headlinen, al zou dat wel een tegenvaller zijn gezien haar spot die ze nu op de poster heeft. Maar denk ik dat ik er wel heen ga.. zou niet snel naar een los concert van haar gaan. Maar heb ook het idee dat het nu of nooit is haar mee te pakken in deze setting.

Lowlands mag blij zijn met de Billie Eilish boeking. Die gaat inderdaad heel groot schoppen. Voortaan in NL wel Ziggo en main op Pinkpop zijn.

Alpha gaat werkelijk uitpuilen tijdens haar show.

Verder zal het nog wel even duren vooraleer zo'n act Pinkpop headliner is. Een Ellie Goulding heeft bijvoorbeeld een stuk of 5-6 bonafide hits (het soort dat iedereen kent en op de Qmusics van deze wereld gedraaid wordt) en ook haar zie een dagje Pinkpop niet draaien. Of Dua Lipa. Terwijl ze, als je naar de cijfertjes kijkt, meer plays hebben dan een Green Day ofzo. Maar zo werkt het niet.

Verder zal het nog wel even duren vooraleer zo’n act Pinkpop headliner is. Een Ellie Goulding heeft bijvoorbeeld een stuk of 5-6 bonafide hits (het soort dat iedereen kent en op de Qmusics van deze wereld gedraaid wordt) en ook haar zie een dagje Pinkpop niet draaien. Of Dua Lipa. Terwijl ze, als je naar de cijfertjes kijkt, meer plays hebben dan een Green Day ofzo. Maar zo werkt het niet.
Klopt hoor.. de toekomst is nooit zeker. Maar dat ze als een raket gaat is vrij duidelijk volgens mij. Hebben ze in ieder geval slim binnen gehaald. Ik weet nog toen ze op andere festivals rond Lowlands bekend gemaakt werd.. toen kende ik haar nog niet. En nu is het plots the next big thing... het kan soms hard gaan.

mattman wrote:

Verder zal het nog wel even duren vooraleer zo’n act Pinkpop headliner is. Een Ellie Goulding heeft bijvoorbeeld een stuk of 5-6 bonafide hits (het soort dat iedereen kent en op de Qmusics van deze wereld gedraaid wordt) en ook haar zie een dagje Pinkpop niet draaien. Of Dua Lipa. Terwijl ze, als je naar de cijfertjes kijkt, meer plays hebben dan een Green Day ofzo. Maar zo werkt het niet.

Klopt hoor.. de toekomst is nooit zeker. Maar dat ze als een raket gaat is vrij duidelijk volgens mij. Hebben ze in ieder geval slim binnen gehaald. Ik weet nog toen ze op andere festivals rond Lowlands bekend gemaakt werd.. toen kende ik haar nog niet. En nu is het plots the next big thing… het kan soms hard gaan.

Doet me een beetje denken aan RW die Post Malone vorig jaar boekte en die rond 14 uur voor een dik uurtje in de Barn stond, terwijl hij op Coachella daarvoor soortgelijke taferelen veroorzaakte en ondertussen ook PkP headliner is. Soms moet je als festival een beetje geluk hebben.

In tegenstelling tot Dua Lipa en Goulding doet Billie Eilish wel echt iets unieks. Zowel qua muziek als qua clips, lyrics en liveoptredens. Denk dat die wel door blijft stijgen.
Maar je weet het idd nooit.

In tegenstelling tot Dua Lipa en Goulding doet Billie Eilish wel echt iets unieks. Zowel qua muziek als qua clips, lyrics en liveoptredens. Denk dat die wel door blijft stijgen.
Maar je weet het idd nooit.

Ja, daar heb je wel een goed punt. :-)

Ik hoop ook vooral dat ze mentaal niet ten onder gaat aan deze stormachtige ontwikkeling... Dat zou niet de eerste keer zijn...

Ik hoop ook vooral dat ze mentaal niet ten onder gaat aan deze stormachtige ontwikkeling… Dat zou niet de eerste keer zijn…
Ik hoop dat haar jonge "fans" er niet mentaal aan onder door gaan ;-)

Hoe realistisch schatten jullie de volgende namen:

Pendulum (gaan een wereldtour doen eind dit jaar, gedroomde vervanger voor the Prodigy)
White Lies (nieuw album, staan dan ook op pukkelpop, maar ook weer op pinkpop)
Chase and Status (dan ook in Europa)
Bullet for my Valentine (pukkelpop)
A Day to Remember (pukkelpop)

Pendulum (gaan een wereldtour doen eind dit jaar, gedroomde vervanger voor the Prodigy)

Welkom!

Met White Lies is de kans nog best groot, ondanks dat ze op Pinkpop staan. De twee festivals hebben in het verleden ook wel namen met elkaar uitgewisseld.
Pendulum heeft vooralsnog rond augustus allemaal DJ-sets staan. Ik verwacht ook dat ze niet ineens een live performance ertussen zetten.

De andere drie zie ik ook wel komen eigenlijk. Chase And Status is bij mij een beetje in de vergetenheid gevallen eerlijk gezegd. Vond dat vroeger altijd wel leuk. Die andere twee heb ik niet zoveel mee, maar maken ongetwijfeld kans om te komen als ze gunstig op Pukkelpop staan.

Pendulum verwacht ik in ieder geval niet op Lowlands. De premiere van hun nieuwe live tour is tijdens South West Four, wat een week na Lowlands is. Een week daarvoor nog even een DJ set zie ik ook niet zo gauw gebeuren (en lijkt me ook een heel stuk minder boeiend). Wel jammer hoor, het had me echt ontzettend gaaf geleken om ze een keer live te zien. Al helemaal als er nieuwe muziek op komst is.

https://www.southwestfour.com/lineup/pendulum-trinity/

redle wrote:

Welkom!

Met White Lies is de kans nog best groot, ondanks dat ze op Pinkpop staan. De twee festivals hebben in het verleden ook wel namen met elkaar uitgewisseld.
Pendulum heeft vooralsnog rond augustus allemaal DJ-sets staan. Ik verwacht ook dat ze niet ineens een live performance ertussen zetten.

De andere drie zie ik ook wel komen eigenlijk. Chase And Status is bij mij een beetje in de vergetenheid gevallen eerlijk gezegd. Vond dat vroeger altijd wel leuk. Die andere twee heb ik niet zoveel mee, maar maken ongetwijfeld kans om te komen als ze gunstig op Pukkelpop staan.

White Lies staan ook al op de Zwarte Cross. Denk niet dat ze 3 shows gaan doen in Nederland.

White Lies staan ook al op de Zwarte Cross. Denk niet dat ze 3 shows gaan doen in Nederland.

Ze staan ook nog op Paaspop zelfs, dus zal me eigenlijk niet verbazen als ze ook gewoon op LL staan.

Chase & Status zou ook nog wel kunnen inderdaad, zijn op dit moment ook weer nieuwe muziek aan het releasen.

En iedereen die denkt dat er grote namen komen tijdens de losse releases , hoop er maar niet op. Ik denk dat we eerst nog een week kleine namen krijgen en als we een grotere naam krijgen word het echt nog wel een gehypet ;-)

De laatste aankondiging klinkt best wel oké eigenlijk haha.. Gewoon Drum & Bass maar dan met Russische tekst..

Users who are viewing this thread