Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Verschrikkelijke naam imo. Na Bears Den de tweede sof die te hoog zal staan.
Je bent me voor... Power Over Me komt dagelijks op de radio bij de meeste walgelijke zenders zoals 538 en Qmusic (werkradio). En is echt gewoon commercieele pop meuk waar Lowlands normaal gezien toch vandaan moet blijven. Slappe boeking.

Ik luister geen radio, maar die track komt mij inderdaad ook meteen bekend voor. Ik vind het wel leuk, die Tiny Desk van hem ziet er ook leuk uit. Niet super edgy, maar dat was Sam Smith ook niet toen hij de eerste keer op LL stond. Was toen ook supertof. Gaat met potlood in mijn programma.

Vind het alleen jammer dat een Bears Den en deze Dermot relatief hoge plekken in gaan nemen. Zonde.

Dermot staat gelukkig een trede lager dan Bear's Den. Maar Dermot = Heineken en Bear's Den vroege Alpha zou me niet eens verbazen nee.

En de Facebook reacties zijn stukken positiever dan bij een James Blake bijvoorbeeld.. Ik niet snap.

Laat ze lekker daar heen gaan joh. Anders gaan ze de week bespreken tijdens James Blake.

Ja is Dermot Kennedy al zo populair? Ik luister geen radio, dus ik heb er echt geen idee van. Mij leek een plek in de India juist logisch, maargoed. Mocht hij in de Heineken staan, dan zal het toch echt als eerste act van een dag zijn lijkt me.

En de Facebook reacties zijn stukken positiever dan bij een James Blake bijvoorbeeld.. Ik niet snap.

Volgens mij heeft men bij Blake nog het idee dat hij muziek alla Retrograde en Limit to your love maakt en hebben een hoop mensen Assume Form gemist.

Indiaantje89 wrote:

Volgens mij heeft men bij Blake nog het idee dat hij muziek alla Retrograde en Limit to your love maakt en hebben een hoop mensen Assume Form gemist.
Herkenbaar, ik hoorde van de week ook nog een nieuw nummer die van James Blake te zijn.

Laat ik voorop stellen dat Dermot Kennedy zeker niet iets is wat ik wil gaan zien. Maar heb soms wel een beetje het idee dat iets wat "Commercieël" is, hier op Festileaks (maakt niet uit welk topic) al snel als slecht word gezien. Ik denk dat Dermot op dit moment een prima boeking is voor LL, redelijk wat bekendheid en bijvoorbeeld de vrouwen in onze groep vinden het helemaal leuk dat hij der staat.

Daarnaast is het ook helemaal geen slechte live-act.

Vind het alleen jammer dat een Bears Den en deze Dermot relatief hoge plekken in gaan nemen. Zonde.
Als dat zo is, dan zou ik dat ook erg jammer vinden. Ik gok zelf Bears Den in de Heineken en Dermot in de india of misschien ook Heineken.

Dermot vorig jaar gezien op Best Kept Secret. Kon ik zeker wel waarderen! Ga het denk ik alleen overslaan op Lowlands, zo veel goede acts.

Alweer zo'n over geproduceerde hit machine . Van mij mag er wel wat rauwer werk komen. Dit is allemaal gillende tiener werk. Als dit zo doorgaat kon het wel eens de laatste LL worden. Sorry mijn ding.

Alweer zo’n over geproduceerde hit machine . Van mij mag er wel wat rauwer werk komen. Dit is allemaal gillende tiener werk. Als dit zo doorgaat kon het wel eens de laatste LL worden. Sorry mijn ding.

Beetje vreemd om zo'n dingen op Lownlands te zien. Naar mijn idee is dat festival toch echt gericht naar mensen die meer into muziek zijn? Veel Pinkpop acts dit jaar naar mijn gevoel.

Laat ik voorop stellen dat Dermot Kennedy zeker niet iets is wat ik wil gaan zien. Maar heb soms wel een beetje het idee dat iets wat “Commercieël” is, hier op Festileaks (maakt niet uit welk topic) al snel als slecht word gezien. Ik denk dat Dermot op dit moment een prima boeking is voor LL, redelijk wat bekendheid en bijvoorbeeld de vrouwen in onze groep vinden het helemaal leuk dat hij der staat.

Daarnaast is het ook helemaal geen slechte live-act.

mattman wrote:

Als dat zo is, dan zou ik dat ook erg jammer vinden. Ik gok zelf Bears Den in de Heineken en Dermot in de india of misschien ook Heineken.
Pff. dus je mag geen kritiek hebben wanneer het commercieel is? Commercieel is idd vaak matige 13 in een dozijn muziek. En niet waarvoor ik mijn Lowlands kaartje koop. Genoeg andere leuke acts hoor.. maar dit soort acts zijn veel te mainstream voor Lowlands naar mijn mening. Ik snap dat Lowlands nog steeds probeert hip en relevant te zijn met dit soort namen hoor... maar iets wat "in" is kan behoorlijk afwijken dan waarvoor je festival voor staat. Dit soort namen zouden eigenlijk op 538 Koningsdag moeten staan of iets dergelijks, niet op Lowlands.

WhatTheF… wrote:
Alweer zo’n over geproduceerde hit machine . Van mij mag er wel wat rauwer werk komen. Dit is allemaal gillende tiener werk. Als dit zo doorgaat kon het wel eens de laatste LL worden. Sorry mijn ding.

Beetje vreemd om zo’n dingen op Lownlands te zien. Naar mijn idee is dat festival toch echt gericht naar mensen die meer into muziek zijn? Veel Pinkpop acts dit jaar naar mijn gevoel.
Dat komt omdat het gat tussen commerciële muziek en alternatieve muziek veel kleinere geworden is, sinds de zogenaamde muziek kenners pop muziek nu volledig als creddible verklaren voor alternatieve evenementen ga je het meer en meer zien.

Zie ook een Carly Rae Jepsen naar BKS, of een J Balvin die aan de top van het affiche van Primavera staat. Nu heeft Lowlands altijd commerciële acts gezien, daar niet van.

Ik ben het niet met je eens. Lowlands programmeert juist heel breed. Dat is iets wat ook prima kan als je 150 acts in een weekend weg zet. Er zijn namelijk ook genoeg alternatieve acts: the growlers, royal blood, the national, Franz Ferdinand, James blanke enz.
En een act als weval heet tegenwoordig ook gewoon alternative dance.

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat ze 150 acts in jouw straatje boeken. Ik kan zo 30 namen opnoemen die ik graag wil zien. En daar zit alternatieve muziek bij, rauwe muziek, poppie muziek. Ik vind dat heerlijk, een beet van alles en nog wat kijken.

Ik snap het wel. Live een stuk boeiender dan James Blake imo. Blake zet echt saaie liveshows weg.

Ik ben het niet met je eens. Lowlands programmeert juist heel breed. Dat is iets wat ook prima kan als je 150 acts in een weekend weg zet. Er zijn namelijk ook genoeg alternatieve acts: the growlers, royal blood, the national, Franz Ferdinand, James blanke enz.
En een act als weval heet tegenwoordig ook gewoon alternative dance.

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat ze 150 acts in jouw straatje boeken. Ik kan zo 30 namen opnoemen die ik graag wil zien. En daar zit alternatieve muziek bij, rauwe muziek, poppie muziek. Ik vind dat heerlijk, een beet van alles en nog wat kijken.
Nja de commercieele muziek is wel meer aanwezig dan ooit.

Twenty One Pilots, Billie Eilish, Anne-Marie, Ronnie Flex, Lil Uzi Vert, Donnie, Dermot Kennedy, IAMDDB, FKJ, Loyle Carner, Flohio, Girl In Red, Tirzah valt allemaal beetje in dat straatje. Dan heb je nog de extreem veilige dance namen: Modeselektor, Paul Kalkbrenner, Marcel Dettmann, Camo & Krooked, De Sluwe Vos, Colin Benders, Weval, Antal, Hunnee etc. Niet dat ze allemaal slecht zijn, maar kom op dit kan toch echt wel beter?. Als je een beetje Lowlands ganger bent de afgelopen jaren dan heb je al deze namen al wel gezien.

Ja dan heb je nog steeds leuke namen genoeg, en ik zal me prima vermaken. Maar de wow factor mist toch zeker sinds ze losse namen bekend maken. Laten we vooral kritisch blijven waar nodig.

Users who are viewing this thread