roluf wrote:
Ik ben het niet met je eens. Lowlands programmeert juist heel breed. Dat is iets wat ook prima kan als je 150 acts in een weekend weg zet. Er zijn namelijk ook genoeg alternatieve acts: the growlers, royal blood, the national, Franz Ferdinand, James blanke enz.
En een act als weval heet tegenwoordig ook gewoon alternative dance.
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat ze 150 acts in jouw straatje boeken. Ik kan zo 30 namen opnoemen die ik graag wil zien. En daar zit alternatieve muziek bij, rauwe muziek, poppie muziek. Ik vind dat heerlijk, een beet van alles en nog wat kijken.
Nja de commercieele muziek is wel meer aanwezig dan ooit.
Twenty One Pilots, Billie Eilish, Anne-Marie, Ronnie Flex, Lil Uzi Vert, Donnie, Dermot Kennedy, IAMDDB, FKJ, Loyle Carner, Flohio, Girl In Red, Tirzah valt allemaal beetje in dat straatje. Dan heb je nog de extreem veilige dance namen: Modeselektor, Paul Kalkbrenner, Marcel Dettmann, Camo & Krooked, De Sluwe Vos, Colin Benders, Weval, Antal, Hunnee etc. Niet dat ze allemaal slecht zijn, maar kom op dit kan toch echt wel beter?. Als je een beetje Lowlands ganger bent de afgelopen jaren dan heb je al deze namen al wel gezien.
Ja dan heb je nog steeds leuke namen genoeg, en ik zal me prima vermaken. Maar de wow factor mist toch zeker sinds ze losse namen bekend maken. Laten we vooral kritisch blijven waar nodig.