Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Voor de liefhebber; de volledige show van Gesaffelstein op Coachella.
Man, wat hoop ik dat ze die guy boeken, maar ben er bang voor als je ziet wat er de laatste 3 weken gedropt wordt.

https://www.bilibili.com/video/av49391236/?fbclid=IwAR3SfAb5Q9ilNzgt9zVAJtUBAGkVBLanM2oBv2PhgF_iYeU8BjD11vwkjz0

James wrote:
Ik wacht op het moment dat de meest aandachtsgeile en commercieel ingestelde man die er is een keer op Lowlands wordt aangekondigd: Ye West, ben benieuwd of iemand hier dan klaagt dat het te commercieel is ;).

Veel te groot voor Lowlands. ?

Hij vindt zichzelf ook te groot voor Coachella, dus hij zou in principe nergens meer op kunnen treden, want een veel groter podium is er niet.

Edit: ik heb per ongeluk mijn eigen post geliked, hoe haal ik die like weg?

Top, Paak, the national, new order, royal blood, Billie Eilisch, Franz Ferdinand, moroder, tgtbtq, James blake, Jorja Smith, jungle, colin benders, FKJ, frank turner, the growlers, jungle by night, modeselector, Parcels, the streets, tamino, the vaccines, weval, Willem, boy Pablo, idkhbtfm, Marc Rebillet, slaven en two feet.

Het maakt me echt niet uit hoe commercieel, spannend of relevant mensen het vinden. Zolang lowlands dit soort namen boekt is het voor mij en heel veel mensen die ik ken het perfecte festival

zoek op youtube een willekeurige youtuber uit die naar Lowlands is geweest.
Kijk naar alle acts waar ze naar toe zijn geweest.
En je zie t dat ze voor 100% ENKEL naar commerciele acts zijn geweest en dat ze van geen enkele alternatieve band hebben gehoord,
er komen op Lowlands gewoon heel veel van dat soort mensen, helaas!

Sommige van die youtubers gaan gewoon thuis slapen omdat t een beetje regent. ( ^%$#@@$)

Een paar weken geleden was de line up nog nooit zo goed volgens velen en nu ineens is het commerciele bagger?

Gelukkig zijn er voor die mensen 6000 gegadigde om hun kaartje over te kopen via ticketswap.

Een paar weken geleden was de line up nog nooit zo goed volgens velen en nu ineens is het commerciele bagger?
Ik heb hier letterlijk niemand horen zeggen dat de line-up nog nooit zo is geweest???

En volgens mij was ik vrij duidelijk vanaf begin af aan dat ik nog steeds genoeg heb om wel te gaan bekijken. Maar dat staat nog steeds niets in de weg om kritiek te hebben om andere geboekte acts. Begrijpend lezen is nogal lastig is het niet? En kritiek is hier ook niet het sterkste punt zo te zien.

Lowlands begon eigenlijk heel sterk en schepte een hoop verwachtingen voor de volgende worpen, maar die vallen nu lichtelijk tegen. Ik denk dat ze te snel hun grote namen hebben ingezet.

Ook hier een hele blije man ! Wisten natuurlijk allang dat ze zou komen, was meer afwachten wanneer ;-)
Maar hele mooie naam :-)

Wat ik bij Rimon ook wel cool vind is dat ze (volgens mij) heel bewust haar festivals kiest. Staat vooralsnog namelijk alleen op Lowlands en ITTGWO deze zomer, terwijl gezien haar hype ze volgens mij veel meer boekingen had kunnen pakken.

En je zie t dat ze voor 100% ENKEL naar commerciele acts zijn geweest en dat ze van geen enkele alternatieve band hebben gehoord,
( ^%$#@@$)

Ik vind dit eerlijk gezegd een kromme vergelijking, ik (en ik denk meerdere hier) gaan wel naar alternatieve acts, maar maken ook geen youtube filmpjes van lowlands voor volgers op Youtube? (Of ben ik nou echt een oude lul haha)
Ik bedoel als je zoveel mogelijk mensen je filmpjes wil laten bekijken dan scoor je meer views met een 21 pilots als pak 'm beet the Chats.

er komen op Lowlands gewoon heel veel van dat soort mensen, helaas!

Sommige van die youtubers gaan gewoon thuis slapen omdat t een beetje regent. ( ^%$#@@$)

Wat dacht je anders te bereiken door die YouTubers op te zoeken? Denk dat doorsnee YouTube publiek niet echt representatief is voor het gemiddelde Lowlands-publiek.

Top, Paak, the national, new order, royal blood, Billie Eilisch, Franz Ferdinand, moroder, tgtbtq, James blake, Jorja Smith, jungle, colin benders, FKJ, frank turner, the growlers, jungle by night, modeselector, Parcels, the streets, tamino, the vaccines, weval, Willem, boy Pablo, idkhbtfm, Marc Rebillet, slaven en two feet.

Het maakt me echt niet uit hoe commercieel, spannend of relevant mensen het vinden. Zolang lowlands dit soort namen boekt is het voor mij en heel veel mensen die ik ken het perfecte festival

Je vergeet My Baby

Toename van pop of commerciele acts die niet bij de aard, sfeer of beleving van het festival zouden passen....ik heb dit soort discussies al zo vaak gehoord in de afgelopen decenia ( ja ben al wat ouder). Het komt er gewoon op neer dat de muziek veranderd en wij ouder worden. De jongere generatie vind andere acts, sfeer, beleving leuker dan de oudere generatie en daar haakt een festival op aan. LL heeft hier enkele jaren gelden zelfs bewust openlijk voor gekozen.

Kijk straks maar hoeveel tieners en twintiger er staan bij Billie en 21 pilots, dat zijn de nieuwe helden van de jeugd! En daar kunnen wij van alles van vinden maar de jeugd heeft haar eigen gelijk ;-)
Bovendien staan dit soort acts er al vaak eerder voordat ze "groot" pop of commercieel zijn op LL (en dat is best een compliment waard). 21 pilots al voor de derde keer bijvoorbeeld, via de Charlie (dacht ik), naar de Heieneken en nu in de Aplha!

Dit proces en deze discussie blijft zich herhalen in muziekgeschiedenis...punk was een reactie op glamrock, new wave kwam voort uit die punk, indie weer uit de new wave....en zo zijn er talloze voorbeelden. En dan zijn er altijd mensen die dat dan jammer vinden dat een festival daarin meeveranderd...

Alles veranderd dus we doen gezellig mee... die insteek is nog nooit zo erg geweest als nu anno 2019. Geen verzet, bijna geen scherpte uit alternatieve hoek. We moeten alleen maar doen wat mainstream werkt en vooral niet anders. Echt heel die denkwijze is fout, en een aanslag op de alternatieve muziek sector.

Je kan het prima vinden dat jouw zoon/dochter/kleinkinderen straks heel hun leven naar 6ix9ine moet luisteren, ik probeer ze toch wat eigenzinniger op te voeden zodat ze het wat dieper het bekijken dan wat wel of niet "werkt". De jeugd is lui aan het worden op veel factoren van zelf ontplooiing, ook mede door de digitale tijdperk die er nu is. We worden een grijze massa, subculturen zijn er amper meer onder de jeugd.

Maar goed, ik heb mijn zegje wel gedaan. Rimon sla ik over denk ik :)

Users who are viewing this thread