Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Kan ik me niet in vinden. Ze wijkt af van de huidige norm binnen de popmuziek op het gebied van songteksten, muziek, clips en live performances en daarmee voor mij wel degelijk een alternatieve act. Ze is anders dan al het andere binnen haar genre. Dat is voor mij iig de definitie van alternatief.
Laat me toch niet lachen.. prima dat je het goede muziek vind, vind ik ook.

Maar je hebt echt geen flauw idee wat alternatief is zo te zien. Billie Eillish is een op en top pop product puur sang. Gemaakt en gehyped als de pest. Doet ze goed... daar niet van, maar dat is de discussie niet. Het zit vol met clichés, leunt op rete plat geproduceerde aanstekelijk beats, en heeft songteksten over depressies wat ook zo lekker in is bij de Amerikaanse jeugd.

Ik denk dat het goed is om ook open te staan voor meningen van een ander.
Ik vind dat jij (indiaan) nu een beetje doet alsof jou mening waarheid is, en alle andere die het niet (of gedeeltelijk niet) met jou eens zijn ernaast zitten.

De waarheid zou uiteraard ergens in het midden liggen maar ook ik vind Billie zeker wel alternatief net zoals sommige anderen.

Oh en ik ben ook weleens kritisch op het festival Lowlands hoor, ik ga al voor de 14e x, dus ben ook bij de mindere (niet uitverkochte) edities geweest.
Heb ook bij artiesten gestaan waarbij ik dacht dat het bomvol zou zijn en bleek het tegenovergestelde.

Compleet op alle vlakken mee oneens Indiaan. En het wegzetten van persoonlijke songteksten over depressie ed als puur willen meegaan in een trend of omdat het lekker in is vind ik echt absolute onzin en vrij denigrerend naar Eilish toe.

Billie Eilish is absoluut een alternatieve act.

Maar goed. Aangezien ik blijkbaar geen flauw idee heb. Leg me eens uit wat dan wel alternatief is?

Beetje raar om te janken hier dat je ook "nergens kritiek op mag hebben", maar vervolgens elke afwijkende mening naar beneden te schoppen. Dat staat je niet Indiaan.

Compleet op alle vlakken mee oneens Indiaan. En het wegzetten van persoonlijke songteksten over depressie ed als puur willen meegaan in een trend of omdat het lekker in is vind ik echt absolute onzin en vrij denigrerend naar Eilish toe.

Billie Eilish is absoluut een alternatieve act.

Maar goed. Aangezien ik blijkbaar geen flauw idee heb. Leg me eens uit wat dan wel alternatief is?

Ik ben het hierin wel grotendeels met je eens. Met wat ik van haar ken laat ze wel een ander geluid horen binnen de commerciële popmuziek. Daarin is ze anders dan de rest en daarom wel als alternatief te bestempelen. Maar dan wel binnen het grote vangnet van de commerciële popmuziek. Het heeft natuurlijk niet zoveel te maken met echte alternatieve underground muziek waarnaar hooguit 70 man in een klein zaaltje gaan kijken. Bands zoals Sun0))))) of moeilijke jazz meets progressieve metalacts. Dat zijn naar mijn beleving de echt alternatieve bands en muziekstromingen, bands die nooit hun brood gaan verdienen met hun muziek. In die zin snap ik wel weer waar Indiaantje vandaan komt.

Beetje raar om te janken hier dat je ook “nergens kritiek op mag hebben”, maar vervolgens elke afwijkende mening naar beneden te schoppen. Dat staat je niet Indiaan.
Waar schop ik iemand neer dan? Omdat ik zeg dat er veel meer artiesten in Amerika op dit moment schrijven over hun depressies? Dat is gewoon feitelijk aantoonbaar. Het leeft ook ontzettend in de hip hop industrie. Of alle "maatschappelijke standpunten" die we tegenwoordig allemaal maar aan het maken zijn.

Net of alles maar altijd een mening is.... maar goed jullie zijn goed in om steeds dingen te verdraaien om je eigen waarheid naar voren te brengen, en dan elkaars posten te liken. Kom anders eens met een aantoonbaar feitelijke juiste opmerking waarom Billie Eilish "alternatief" is behalve "het is anders dan andere muziek" zonder argumentatie.

Je zelf begint erg vals te worden op dit moment en probeert dit nu in mijn schoenen te schuiven. Enkel omdat iemand zegt dat Billiei Eilish niet alternatief is (waar ik blijf zeggen dat het niet erg is though).

Billie Eilish is volgens Wiki pop, electropop en indie pop en volgens last.fm ook nog alternative. Dus jullie hebben allemaal een beetje gelijk. En zo is het ook gewoon. Muziekstromingen en genres zijn niet zwartwit en zit overlap tussen. Net zoals links/midden/rechts bij politiek. En wat maakt het eigenlijk uit? Je vindt het leuk of niet.

Zonder argumentatie? Ik geef toch argumentatie?

Haar clips en performance zijn anders en vernieuwend. Haar lyrics snijden dan misschien themas aan die ook door anderen worden behandelt maar zijn ook compleet anders en uniek. Daarnaast klinkt ze totaal anders dan de anderen binnen haar genre.

Je kunt het toch over dezelfde themas (die leven en daardoor veel voorkomen) hebben maar dat alsnog anders doen? Zoals Kees Torn ooit zei: Alles is al gedaan, maar niet door mij.

Ze is een alternatief binnen haar genre. Ze is anders dan de andere acts binnen haar genre in stijl, inhoud en sound. Dat is voor mij idd alternatief.

Billie Eilish tops Billboard's Alternative Digital Song Sales chart for the first time, as "Bury a Friend" lifts 2-1 on the Feb. 16-dated list.

Voor jou blijkbaar niet. Maar leg me dan uit waarom ik er volgens jou verkeerd naar kijk?

Jongens ik mis nog een paar stevige acts alá Frank Carter, Architects, Parkway Drive etc van de afgelopen jaren.

Is het nog mogelijk dat deze komen? In hetzelfde weekend op Pukkelpop staan ze wel:P

Of heeft iemand tips in het huidige programma die ik over het hoofd gezien heb? Sowieso van plan om bij IDLES te kijken want dat is echt een must see voor mij!

Laat me toch niet lachen..

Maar je hebt echt geen flauw idee wat alternatief is zo te zien.

Het ging om bijvoorbeeld deze opmerkingen imho. Je reageert nogal fel en dat is niet echt uitnodigend voor een discussie. Ik hoop niet dat je aangevallen voelt omdat ik een opmerking like. Dat is niet mijn bedoeling ;-)

Zonder argumentatie? Ik geef toch argumentatie?

Haar clips en performance zijn anders en vernieuwend. Haar lyrics snijden dan misschien themas aan die ook door anderen worden behandelt maar zijn ook compleet anders en uniek.
Daarnaast klinkt ze totaal anders dan de anderen binnen haar genre.

Dat is voor mij alternatief.
Voor jou blijkbaar niet. Maar leg me dan uit waarom ik er volgens jou verkeerd naar kijk?
Omdat ze wat mij betreft totaal inspeelt op alles wat op dit moment "hip and happening is". Soundtracks maken voor Netflix series, als Anime character verschijnen (dit deed Daft Punk, Kanye, Michael Jackson ook bijvoorbeeld). Waar jij aangeeft dat de thema's uniek zijn, daar ben ik het zoals zojuist vermeld niet mee eens. En het leunt ook allemaal daarop, en niet om pure muzikale kwaliteiten naar mijn mening.

Pak bijvoorbeeld eens een Bad Guy. Erg fijn nummer op het gehoor, Maar als we de teksten even uit gaan pakken:

So you're a tough guy
Like it really rough guy
Just can't get enough guy
Chest always so puffed guy
I'm that bad type
Make your mama sad type
Make your girlfriend mad tight
Might seduce your dad type
I'm the bad guy, duh

Lekker op het gehoor, maar geweldig innoverend wil ik het niet noemen. Dan komt de EDM beat wat iedere beetje producer in Fruity Loops met alle respect binnen een paar minuten kan maken, het ligt zeker goed in gehoor. Dan krijgen ween videoclip van iemand die deze al eerdere maakte voor: Imagine Dragons, Janet Jackson, Ariane Grande, Maroon 5, Katy Perry, Kendrick Lamar, Bebe Rexha, Nicki Minaj, Justin Bieber, Bitney Spears, Nsync etc. Waar ze een beetje raar aan het doen zijn in wat autotjes.. en nog een paar vreemde shots er tussen.. tsja ik zie hier niets alternatiefs in.

En nee dit is nog steeds geen aanval naar Billie Eilish of een downplay van haar muziek. Maar ik vind het gewoon onder geen enkel beding alternatief te noemen. Ook vind ik haar niet per definitie een goede "muzikant" en leunt ze vooral op het productie technische rond het Billie Eilish product naar mijn mening.

Maar ik ga vanaf hier mijn strijdbijl begraven, de discussie heeft lang genoeg geduurd. ik heb mijn zegje nu toch echt wel gedaan. Verder heb ik nog steeds zin in een hoop acts, en ook Billie Eilish ;).

Jongens ik mis nog een paar stevige acts alá Frank Carter, Architects, Parkway Drive etc van de afgelopen jaren.

Is het nog mogelijk dat deze komen? In hetzelfde weekend op Pukkelpop staan ze wel:P

Of heeft iemand tips in het huidige programma die ik over het hoofd gezien heb? Sowieso van plan om bij IDLES te kijken want dat is echt een must see voor mij!
Ik had Bullet For My Valentine wel verwacht in dat kader. Goed voor de Heineken lijkt me overdag, afgelopen jaar nog een album uitgebracht, en trekt denk ik nog redelijk wat volk.

Iets als Sonata Artica zou ik ook tof vinden.

Yo Indiaan, ik denk dat wij beiden een ander beeld hebben van wat Lowlands moet wezen, en dat is prima! Jij bent van mening dat Lowlands echt het alternatieve moet omarmen, en al jaren is. Ik ben meer van mening dat Lowlands de trends moet volgen, binnen het alternatieve maar dat het ook de popkant niet moet ontkennen. Omdat wij beide net wat andere bezoekers zijn én van een andere generatie zijn denk ik dat we het al snel oneens zijn, maar op zich kan ik in sommige kritiekpunten van jouw best komen. Erg veel pop voert nu de toon, daar maak je je zorgen over, maar ik zie daar tegenover ook veel alternatieve acts staan die typisch Lowlands zijn. Ik denk dat we nog pagina's vol kunnen lullen, zonder het eens te worden maar ik denk dat dat een onbegonnen zaak is. Desalniettemin hoop ik net als jij op meer India namen en nog enkele jankende gitaren en misschien moet ik mijn oordeel op de lineup even laten rusten totdat de volledige lineup er is.

Ik snap wel wat je bedoeld, misschien kan je de volgende acts een kans geven ? Code Orange, The Chats, Black Midi , Bodega & Slaves .

Echt trouwens positief verrast met inluisteren van Julia Jacklin. Ontzettend fijne albums!

PUP mogelijk nog erbij binnenkort in de trend van een gitaar toevoeging? Staan ook al op Pukkelpop en Highfield rond het Lowlands weekend, de 20e weer in de UK, grote kanshebber wel denk ik zelf

Lowlands, Pinkpop en BKS zijn steeds meer naar elkaar aan het toegroeien.

Ik ben het meet veel, de meeste, dingen met je eens in deze discussie maar vind het toch gek dat je BKS hiertussen zet. Vooral dit jaar hebben die een nog veel meer afgelijnde visie en programma dat 100% gericht is naar mensen die veel met (alternatieve) muziek bezig zijn.

Users who are viewing this thread