Zonder argumentatie? Ik geef toch argumentatie?
Haar clips en performance zijn anders en vernieuwend. Haar lyrics snijden dan misschien themas aan die ook door anderen worden behandelt maar zijn ook compleet anders en uniek.
Daarnaast klinkt ze totaal anders dan de anderen binnen haar genre.
Dat is voor mij alternatief.
Voor jou blijkbaar niet. Maar leg me dan uit waarom ik er volgens jou verkeerd naar kijk?
Omdat ze wat mij betreft totaal inspeelt op alles wat op dit moment "hip and happening is". Soundtracks maken voor Netflix series, als Anime character verschijnen (dit deed Daft Punk, Kanye, Michael Jackson ook bijvoorbeeld). Waar jij aangeeft dat de thema's uniek zijn, daar ben ik het zoals zojuist vermeld niet mee eens. En het leunt ook allemaal daarop, en niet om pure muzikale kwaliteiten naar mijn mening.
Pak bijvoorbeeld eens een Bad Guy. Erg fijn nummer op het gehoor, Maar als we de teksten even uit gaan pakken:
So you're a tough guy
Like it really rough guy
Just can't get enough guy
Chest always so puffed guy
I'm that bad type
Make your mama sad type
Make your girlfriend mad tight
Might seduce your dad type
I'm the bad guy, duh
Lekker op het gehoor, maar geweldig innoverend wil ik het niet noemen. Dan komt de EDM beat wat iedere beetje producer in Fruity Loops met alle respect binnen een paar minuten kan maken, het ligt zeker goed in gehoor. Dan krijgen ween videoclip van iemand die deze al eerdere maakte voor: Imagine Dragons, Janet Jackson, Ariane Grande, Maroon 5, Katy Perry, Kendrick Lamar, Bebe Rexha, Nicki Minaj, Justin Bieber, Bitney Spears, Nsync etc. Waar ze een beetje raar aan het doen zijn in wat autotjes.. en nog een paar vreemde shots er tussen.. tsja ik zie hier niets alternatiefs in.
En nee dit is nog steeds geen aanval naar Billie Eilish of een downplay van haar muziek. Maar ik vind het gewoon onder geen enkel beding alternatief te noemen. Ook vind ik haar niet per definitie een goede "muzikant" en leunt ze vooral op het productie technische rond het Billie Eilish product naar mijn mening.