Linkin Park

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.721
Zangeres klinkt inderdaad goed, dus dat geef ik ze mee.

Maar ik moest maar naar dat nieuwe nummer luisteren om er weer achter te komen hoe verschrikkelijk ik die band vind. 😅
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.880
6.120
Dat is echt een onzinnige take. Linkin Park was niet alleen Chester. Net zoals Queen niet alleen Freddie was.

Onder een andere naam dezelfde nummers spelen was echt belachelijk geweest. Niet de bekende nummers spelen ook, want (en dit topic is er het bewijs van) er zijn veel mensen die ze weer live willen horen.

Fantastisch dat ze dit nu met een zangeres oppakken imo.
Drummer is ook vervangen. En van Queen vind ik precies hetzelfde, je bent gewoon naar een veredelde cover band aan het kijken.

Je had ook gewoon iets kunnen doen ala Prophets Of Rage o.i.d. dan eer je nog steeds op de artiesten van de band ipv je marketing brand. Dat Linkin Park geen Chester was vind ik eerlijk gezegd een beetje respectloos. Je had ook gewoon prima opnieuw aan de weg kunnen timmeren
 
  • Leuk
Waarderingen: jaigalaar

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Prima dat LP de comeback op deze manier maakt. Dat gaat veel tickets verkopen in zalen en op festivals.

Maar die zangeres zit er regelmatig vocaal flink naast, hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Drummer is ook vervangen. En van Queen vind ik precies hetzelfde, je bent gewoon naar een veredelde cover band aan het kijken.

Je had ook gewoon iets kunnen doen ala Prophets Of Rage o.i.d. dan eer je nog steeds op de artiesten van de band ipv je marketing brand. Dat Linkin Park geen Chester was vind ik eerlijk gezegd een beetje respectloos. Je had ook gewoon prima opnieuw aan de weg kunnen timmeren
Ik vind het juist respectloos naar de andere bandleden als mensen zeggen dat Linkin Park alléén maar Chester was. Wat mij betreft hebben Shinoda en de anderen alle recht om de legacy die zij mede gecreëerd hebben door te zetten. Mits dat met respect voor Chester gebeurt en dat is voorlopig zeker het geval.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.503
782
Ik heb veel naar het debut album van Dead Sara geluisterd toen deze een jaar of 3 oud was. Dus pakweg zo'n 6-8 jaar geleden. De rest ook wel redelijk wat, maar die stond wel bovenaan. Emily heeft echt een dijk van een stem! De nieuwe single is een hele mooie comeback. Ook de livestream stond heel stevig. Klonk echt enorm goed, en de visuals waren echt super. Als dit de toon zet voor de rest van de shows, dan word het echt een enorm dikke show!
Ik baal dat ik geen vrij meer kan vragen om naar de show in Hamburg of Londen te gaan. Anders was ik zeker die kant op gegaan, of althans geprobeerd!
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Jamel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.503
782
Prima dat LP de comeback op deze manier maakt. Dat gaat veel tickets verkopen in zalen en op festivals.

Maar die zangeres zit er regelmatig vocaal flink naast, hoor.
Je moet ook rekening houden met de situatie.
Ze heeft dit lang geheim moeten houden, wat spanning opbouwt. Dan word je zonder aankondiging op het podium gezet met een van de grootste bands van die generatie met enorme schoenen om te vullen. Niemand die weet wie er gaat staan. Die meid heeft vol zenuwen gezeten omdat ze niet weet hoe iedereen gaat reageren.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Je moet ook rekening houden met de situatie.
Ze heeft dit lang geheim moeten houden, wat spanning opbouwt. Dan word je zonder aankondiging op het podium gezet met een van de grootste bands van die generatie met enorme schoenen om te vullen. Niemand die weet wie er gaat staan. Die meid heeft vol zenuwen gezeten omdat ze niet weet hoe iedereen gaat reageren.
Oh zeker hoor, dat snap ik volledig. Maar iedereen hier is zo enorm lovend over haar stem op die livestream, terwijl het eigenlijk vocaal niet zo heel sterk is. Dat viel me gewoon op. Als ze op Pinkpop staan, dan ben ik er gewoon bij hoor!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
Maar dan wel met SOAD als laatste, in het donker, uiteraard. Na die overrompelende show van SOAD was LP toch echt heel lauwe koffie.
Zeker door die vele nummers uit hun latere albums. Stond als ik mij goed herinner ook helemaal niet luid genoeg.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
234
301
door optreden heb ik horen zeggen als ik het juist heb verstaan dat het haar 8 maanden geleden is gevraagd. Ik heb wel het gevoel dat het goed komt. Zoals anderen al aangeven de druk die ze op haar schouders heeft. Vind ook maar eens iemand die dit wil opnemen want je weet dat dit twee kanten uit kan gaan. Als ze naar belgie komen dan ga ik om het het een kans te geven.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.632
2.238
Maar dan wel met SOAD als laatste, in het donker, uiteraard. Na die overrompelende show van SOAD was LP toch echt heel lauwe koffie.
Stond toen wel een frontman, die als je er op terug denkt, afscheid aan het nemen was? Dat middenstuk, met Chester tussen de barrieres, met Breaking the Habit, One More Light en Crawling (deels) akoestisch, ik kijk er met een ander oog naar dan toen live. Welk effect had alles aan de intensiteit en beleving toen?
Neemt niet weg dat SOAD een heerlijke pletwals was die dag.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Paddy en Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.854
Het valt me nu op dat in de visuals van het nieuwe nummer een digitale versie van dezelfde stage setup als de livestream te zien is. Het lijkt dus dat ze die productie echt gekozen hebben als look van de doorstart, en dan lijkt het nog meer voor de hand te liggen om met die productie een zaaltour te doen. Eigen podium midden in de zaal, dikke lichtshow erbij, futuristische nieuwe look. Het lijkt allemaal te uitgedacht om alleen voor de eerste introductie gebruikt te gaan worden.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Vanochtend enkel het nieuwe nummer opgezet en was nog wat sceptisch. Nu de livestream aan t terugkijken en meteen kippenvel als ik die band weer aan t werk zie. Ik ben om.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.456
4.777
Stond toen wel een frontman, die als je er op terug denkt, afscheid aan het nemen was? Dat middenstuk, met Chester tussen de barrieres, met Breaking the Habit, One More Light en Crawling (deels) akoestisch, ik kijk er met een ander oog naar dan toen live. Welk effect had alles aan de intensiteit en beleving toen?
Neemt niet weg dat SOAD een heerlijke pletwals was die dag.

Wij vonden LP toen zeker ook een goed optreden geven. Los van de lading die het een paar weken later kreeg.

Het feestje van SOAD was toen ook geniaal . Beter dan op Pinkpop bv.

July 1, 2017 — Werchter, Belgium at Rock Werchter | LP Association ...


1725623022212.jpeg
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Op de plattegrond van de show in Hamburg kan je zien dat ze inderdaad midden in de zaal het podium hebben tijdens de tour. Benieuwd hoe duur die kaarten zullen zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken