Bvb bij de intro van Battery werd het plots stiller en terug luider gezet. Gebeurde ook eerder in de show bij intro Lux Aeterna.Dat had ik alleen bij Orion, verder vond ik het gewoon goed klinken.
Grote verschil is wel dat ze sinds vorige zomer hun shows ingekort hebben naar 16 ipv 18 nummers. Zal door de leeftijd komen.
Soit het blijft een band met een waanzinnige back catalogue. Ze spelen al een volwaardige set, en houden bewust nog een aantal knallers achter voor zaterdag. Wat ze altijd heel erg goed doen is ook het emotionele onderstrepen. Die foto's tijdens het intronummer van ACDC bvb van de meet en greets vooraf. Op Werchter ook, die foto's van de ticketjes van hun eerste shows in België.
Dat doet mij altijd wel iets. Het zijn ondertussen bompa's on tour. Maar er straalt zoveel goedheid en oprechtheid af van die mannen. En je kan zeggen, dat moeten ze doen. En het is en blijft een geldmachine. Maar alle signalen dat je van die band en entourage hoort, is positief. Weetje, de band heeft nog steeds een goed contact met een gezin dat hun kind is verloren, die zoon was grote fan. Die worden altijd uitgenodigd bij shows in België, zijn ook al naar San Francisco mogen reizen. Ik heb die mensen gisteren ook weer zien passeren met een pasje.