Klopt, ligt er ook sterk aan wie de review schrijft. Vind de recensies van OOR en Volkskrant vaak wel fijn!Dansende Beren is wel quasi altijd positief
Klopt, ligt er ook sterk aan wie de review schrijft. Vind de recensies van OOR en Volkskrant vaak wel fijn!Dansende Beren is wel quasi altijd positief
Foei!Ja heerlijke setlist ja. Misschien vloeken in de kerk maar Teddy Picker eruit en dan ben ik content. Irritant nummer. Maar voor de rest echt weinig vet.
Naast de factor ‘festival’ is het voor RW ook nog eens lastig dat ze de laatste dag afsluiten. Ook een Foo Fighters, Muse, Florence en RHCP hebben in het verleden al gebotst tegen een vermoeid en tammer publiek daardoor.
Froukje (Paradiso, 9 mei)
Een hele leuke avond, met wat mooie verrassingen, en verder precies wat je verwacht van een Froukje show in een uitverkocht Paradiso. De teksten worden grotendeels meegezongen door de hele zaal, het enthousiasme voor alles wat Froukje op het podium doet is tomeloos, de band is zichtbaar aan het genieten van de zee van liefde die Paradiso over ze uitstort. Ze verstevigt haar positie aan de top van het huidige Nederlandse pop landschap, wat mij betreft.
Na een regenachtige dinsdag spits met haperend OV waren we toch op tijd bij Paradiso aanbeland om eerst nog even rustig een patatje te eten bij De Prins aan de overkant van de weg, met uitzicht op de steeds langer en natter wordende rij buiten. Toen de deuren open gingen klaarde de rij gelukkig weer snel op, net als het weer, en konden we redelijk vlot en comfortabel binnenkomen. Een klein stukje voor ons waren ook Froukje haar eigen ouders overigens gewoon netjes aangesloten in de rij haha, was wel leuk om die daar zo gewoontjes tussen de rest van de fans te zien staan. Ze werden niet echt herkend leek het, of gewoon respectvol met rust gelaten. Prima sfeer in ieder geval, gelijk al, en we kwamen zonder gedoe op een mooi plekje in de zaal, halverwege de vloer.
Het voorprogramma werd verzorgd door Luna Morgenstern. Het was mooi, maar weinig pakkend, vond ik. Haar zangstem is goed, maar de nummers zijn net niet interessant genoeg om de aandacht vast te houden, dus laat het zich net iets te makkelijke verdrijven tot achtergrond muziek. Dan verzuip je als voorprogramma al snel in wat gebabbel uit de zaal. Ze stond ook alleen tegenover het publiek, haar "band" was 1 jongen die als multi instrumentalist met verschillende opnames te zien en te horen was vanuit een soort grote flight case vol muziek apparatuur en retro schermpjes. Daarnaast speelde ze wat toetsen live mee. Het was op zich een creatief en leuk concept, maar het bracht de energie van de zaal nog niet naar een heel hoog niveau. Aan haar uitvoerige dank betuigingen aan het einde was te horen dat ze zelf wellicht nog het meest enthousiast werd van haar eigen optreden daar. "Er hangt zwaarte om de avond, omdat ik het vast veel mooier dan jij vond" of iets in die richting... Een tikje pijnlijk, maar ik gun het haar toch ook wel om door te groeien, want in de basis klonk het best goed. Dus sympathiek dat ze dit podium kreeg.
Direct na haar show ging natuurlijk het zaallicht aan en werd allereerst L'Enfer van Stromae door de speakers geblazen. Die maakte best even indruk op mij, waar ik niet geheel op voorbereid was, maar vanwege het toen nog erg verse nieuws over de maestro zijn gezondheid voelde het als een hele mooie steunbetuiging, nu hij opnieuw door een persoonlijke hel lijkt te gaan. Het ontroert me nog steeds een beetje als ik er aan terugdenk. Bijzonder hoe zelfs een doodgewone studio opname van een bandje op het juiste moment in de juiste zaal toch zo kan raken. Een hele mooie en passende keuze van het team van Froukje, wellicht zelfs van haar persoonlijk. Ik meen mij uit een interview in Oor te herinneren dat Stromae een van haar eigen favoriete artiesten is. En ik meen die inspiratie ook wel wat terug te zien in haar stijl, muzikaal maar ook in de productie en het decor.
Voor het geval er mensen nog naar een show gaan en verder geen details willen weten, doe ik de rest van mijn review achter een spoiler tag:
De podium productie was behoorlijk fors voor een podium van het formaat van Paradiso, vooral qua decorstukken. Links en rechts waren er verhogingen waar bassiste Pieteke Dik en gitariste Yvette Terpstra op stonden, daarachter nog weer hogere platformen voor de drummer en toetsenist, die zich inmiddels zowat 2 meter boven het podium zelf bevonden. In het midden stond een groot zwart geblokt kader, wat een manshoog scherm leek te omlijsten achter de positie waar Froukje zelf moest gaan staan, midden voor op het podium. Of wellicht was daar ook nog weer een platform bovenop waar ze op zou klimmen? Niets bleek minder waar, want het ging om de binnenkant van dat decorstuk: bij de start van de show spleet het doek binnen het kader zich en werd er een gehele woonkamer onthuld, met groene wanden, antiek aandoend meubilair, schemerlampen, en planten, wat me visueel wat deed denken aan de clip van Als Ik God Was. Froukje was zelf in de oude leren fauteuil geploft, terwijl ze haar vaste show opener Groter Dan Ik zong. Dat decor was voor mij toch een onverwachte onthulling, en eentje die gelijk een intieme sfeer creëerde, want ze leek haar persoonlijke teksten opeens direct vanuit de veiligheid van haar eigen thuis met je te delen. En decor technisch was het ook echt goed ingedeeld, met een geforceerd perspectief in de woonkamer die bijna in een soort gigantisch grote ouderwetse beeldbuis leek te zijn gemaakt, met een deurtje in de zijkant en een dun doorzichtig projectie doek voorlangs gespannen, wat het echt tot een afgesloten kamertje maakte, maar ook het gevoel kon geven naar een live video clip te kijken. En als ze er dan uit stapte om voor op het podium te komen zingen, zoals het grootste gedeelte van de show, dan konden er inderdaad ook mooie projecties in het kader achter haar gemaakt worden, zoals bijvoorbeeld later in de show toen er meerder sepia gekleurde schimmen van haarzelf met haar mee bewogen, met de half verlichte woonkamer daar weer achter. Visueel erg fijn om naar te kijken.
Er werden in het eerste gedeelte van de show al behoorlijk wat bekende hitjes gespeeld, zoals 17, Licht en Donker (met een door telefoonlicht volop twinkelende zaal, blijft een magisch effect geven) en Uitzinnig. Ook kwamen er wat nummers voorbij die vermoedelijk op haar nieuwe album uitgebracht gaan worden, maar de afgelopen jaren al wel heel wat live gespeeld zijn, zoals Onbesproken, Is Dit Echt?, en het wat nieuwere Houden Van Mij. Die laatste had ik zelf nog niet eerder gehoord, maar het was een geslaagde eerste kennismaking. De verschillende mooie lichtelementen rondom het podium werden hierbij ook effectief gebruikt. Het moge duidelijk zijn dat die nieuwe vrachtwagen waarmee ze nu tourt goed gevuld zit, de productie is echt piekfijn uitgewerkt. En met de muzikale opbouw van de altijd strak spelende, en perfect gemixte band daarbij, leidde dat tot heel wat mooie momenten van ontlading in de zaal. Froukje haar eigen stem blijft soms wat achter bij de band, zowel in de mix als qua kracht live. Maar haar stijl draait ook meer om de melodie en de tekst dan om vocale performance of spectaculaire uithalen, het is soms meer een spreekstem of gewoon heel klein en breekbaar. Ik zie en hoor regelmatig kritiek op haar live zang, en ik snap wel waar die vandaan komt denk ik, maar het stoort mij persoonlijk niet, ik vind dat wat ze doet goed werkt voor haar nummers. Het blijft alleen lastig om die subtielere stem live net zo overtuigend in de mix te krijgen als in de studio opnames, denk ik. Maar in stillere nummers als Liever Met Jou zingt ze gewoon prachtig.
Het gaat vooral om de boodschap, en die komt wel degelijk overtuigend over. Bijvoorbeeld wanneer ze zich omkleed midden op het podium, in de huiskamer, met fel tegenlicht waardoor ze een soort schimmenspel creëert met haar lichaam op het projectiedoek ervoor, om vervolgens naar buiten te komen en Een man die nooit meer huilt te spelen. Ik vind het moeilijk om de directe implicatie die het voor mij opriep in woorden te vatten, maar het gevoel wat ik kreeg als man door haar eerst te "begluren" in zo'n intiem moment, om vervolgens dat lied met die sterke thema's rondom toxic masculinity en seksualiteit te horen, dat raakte me wel. En zo weet Froukje mij keer op keer te raken, door aan de ene kant een rol te spelen, maar het aan de andere kant heel persoonlijk te maken.
Natuurlijk was S10 ook aanwezig, eerst voor Zonder Gezicht midden in de reguliere set, en later nog eens voor Nooit Meer Spijt in de toegift. Ik vind het altijd leuk om hen samen te zien optreden, ze hebben een leuke chemie en fijne stemmen in een duet (okay, ze hebben vooral stemmen die heel erg hetzelfde klinken, maar dat maakt nog steeds wel dat het goed werkt). Ik was benieuwd of ze eventueel nog een nieuwe samenwerking zouden presenteren, maar dat bleek niet het geval. Wel kregen we op deze eerste show van deze lente tour twee andere nieuwe live debutanten, het prachtige intieme Naar Het Licht met alleen Froukje haar stem op piano begeleiding, en gelijk daar achteraan Noodzakelijk Verdriet, wat het nummer is dat vrijdag als single uitgebracht gaat worden. Ik ben benieuwd het nog eens te luisteren, nieuwe muziek heeft voor mij meestal meerdere luisterbeurten nodig voor ik het op waarde weet te schatten. Op het eerste gehoor mis ik in het nieuwere werk vooralsnog wel de pakkende baslijnen een beetje, die we zo goed kennen van eerdere hits. Zoals in Onbezonnen bijvoorbeeld, waarvoor ze vertelde eerder die dag een gouden plaat in ontvangst genomen te hebben, dus extra reden om het nummer te spelen, om het te vieren. Heerlijk moment in de setlist, een van mijn favoriete nummers van haar.
Ook Een Teken kwam natuurlijk nog voorbij, en de reguliere set werd afgesloten met Niets Tussen, met een regenboogvlag uit het publiek als een cape om de schouders geslagen en bijpassend gekleurde verlichting door de hele zaal. Na het verplichte verlaten van het podium, zodat iedereen nog eens om het hardst kon joelen en gillen en "Froukje! Froukje! Froukje!" kon roepen tot ze allemaal weer terugkwamen, werd de avond op een hoogtepunt afgesloten met een heerlijke toegift. De laatste single Als Ik God Was klinkt steeds vaker door mijn speakers, en was live ook heel fijn. Daarna zoals eerder al gezegd S10 dus weer terug erbij voor Nooit Meer Spijt, wat de euforische energie op het perfecte niveau bracht om af te sluiten met een knallende uitvoering van Ik Wil Dansen. Want dat wilde Paradiso wel!
Het is altijd mooi om te zien hoe artiesten kunnen genieten optreden in een uitverkocht Paradiso, waar de energie je door de volgepakte dubbele balkons echt kan omringen. Waar Froukje bijvoorbeeld in de TWO van BKS af en toe nog een wat schuchtere indruk maakte tegenover al die mensen, leek ze hier minder zenuwachtig, en kon ze zich meer laten dragen door de energie. Zij, S10, en de hele band straalden toch vooral ontspannen plezier uit, en terechte trots en opluchting over hoe goed alles werkte voor live publiek, op dit mooie podium, met deze nieuwe show. Het is geen geheel nieuwe ervaring als je afgelopen jaar al wat shows van haar gezien hebt, maar er zijn op alle vlakken wel mooie stappen te zien. Een geslaagde mix van vieren wat ze al bereikt heeft, en vooruit kijken naar de toekomst. Benieuwd wat er allemaal nog meer uit die woonkamer van haar voort gaat komen.
Vanavond bij Froukje in Doornroosje geweest en sluit mij hierbij aan! Lees ook hier vooral niet verder als je geen spoilers wilt. Zelf vielen mij namelijk nog een aantal dingen op. Ik was vooraf enigszins huiverig vooreen exacte kopie van de show van Lowlands. Dat viel gelukkig mee. De verlengde "house" versies van Zonder Gezicht en Onbezonnen waren bijvoorbeeld wel weer te horen, maar verder we kregen opvallend veel nieuw werk voorgeschoteld. Dit klonk oké, muziek in de lijn van Als Ik God Was. Maar het was naar mijn mening niet overtuigend. Morgen bij de release van de single nog maar een keer luisteren.Froukje (Paradiso, 9 mei)
Een hele leuke avond, met wat mooie verrassingen, en verder precies wat je verwacht van een Froukje show in een uitverkocht Paradiso. De teksten worden grotendeels meegezongen door de hele zaal, het enthousiasme voor alles wat Froukje op het podium doet is tomeloos, de band is zichtbaar aan het genieten van de zee van liefde die Paradiso over ze uitstort. Ze verstevigt haar positie aan de top van het huidige Nederlandse pop landschap, wat mij betreft.
Na een regenachtige dinsdag spits met haperend OV waren we toch op tijd bij Paradiso aanbeland om eerst nog even rustig een patatje te eten bij De Prins aan de overkant van de weg, met uitzicht op de steeds langer en natter wordende rij buiten. Toen de deuren open gingen klaarde de rij gelukkig weer snel op, net als het weer, en konden we redelijk vlot en comfortabel binnenkomen. Een klein stukje voor ons waren ook Froukje haar eigen ouders overigens gewoon netjes aangesloten in de rij haha, was wel leuk om die daar zo gewoontjes tussen de rest van de fans te zien staan. Ze werden niet echt herkend leek het, of gewoon respectvol met rust gelaten. Prima sfeer in ieder geval, gelijk al, en we kwamen zonder gedoe op een mooi plekje in de zaal, halverwege de vloer.
Het voorprogramma werd verzorgd door Luna Morgenstern. Het was mooi, maar weinig pakkend, vond ik. Haar zangstem is goed, maar de nummers zijn net niet interessant genoeg om de aandacht vast te houden, dus laat het zich net iets te makkelijke verdrijven tot achtergrond muziek. Dan verzuip je als voorprogramma al snel in wat gebabbel uit de zaal. Ze stond ook alleen tegenover het publiek, haar "band" was 1 jongen die als multi instrumentalist met verschillende opnames te zien en te horen was vanuit een soort grote flight case vol muziek apparatuur en retro schermpjes. Daarnaast speelde ze wat toetsen live mee. Het was op zich een creatief en leuk concept, maar het bracht de energie van de zaal nog niet naar een heel hoog niveau. Aan haar uitvoerige dank betuigingen aan het einde was te horen dat ze zelf wellicht nog het meest enthousiast werd van haar eigen optreden daar. "Er hangt zwaarte om de avond, omdat ik het vast veel mooier dan jij vond" of iets in die richting... Een tikje pijnlijk, maar ik gun het haar toch ook wel om door te groeien, want in de basis klonk het best goed. Dus sympathiek dat ze dit podium kreeg.
Direct na haar show ging natuurlijk het zaallicht aan en werd allereerst L'Enfer van Stromae door de speakers geblazen. Die maakte best even indruk op mij, waar ik niet geheel op voorbereid was, maar vanwege het toen nog erg verse nieuws over de maestro zijn gezondheid voelde het als een hele mooie steunbetuiging, nu hij opnieuw door een persoonlijke hel lijkt te gaan. Het ontroert me nog steeds een beetje als ik er aan terugdenk. Bijzonder hoe zelfs een doodgewone studio opname van een bandje op het juiste moment in de juiste zaal toch zo kan raken. Een hele mooie en passende keuze van het team van Froukje, wellicht zelfs van haar persoonlijk. Ik meen mij uit een interview in Oor te herinneren dat Stromae een van haar eigen favoriete artiesten is. En ik meen die inspiratie ook wel wat terug te zien in haar stijl, muzikaal maar ook in de productie en het decor.
Voor het geval er mensen nog naar een show gaan en verder geen details willen weten, doe ik de rest van mijn review achter een spoiler tag:
De podium productie was behoorlijk fors voor een podium van het formaat van Paradiso, vooral qua decorstukken. Links en rechts waren er verhogingen waar bassiste Pieteke Dik en gitariste Yvette Terpstra op stonden, daarachter nog weer hogere platformen voor de drummer en toetsenist, die zich inmiddels zowat 2 meter boven het podium zelf bevonden. In het midden stond een groot zwart geblokt kader, wat een manshoog scherm leek te omlijsten achter de positie waar Froukje zelf moest gaan staan, midden voor op het podium. Of wellicht was daar ook nog weer een platform bovenop waar ze op zou klimmen? Niets bleek minder waar, want het ging om de binnenkant van dat decorstuk: bij de start van de show spleet het doek binnen het kader zich en werd er een gehele woonkamer onthuld, met groene wanden, antiek aandoend meubilair, schemerlampen, en planten, wat me visueel wat deed denken aan de clip van Als Ik God Was. Froukje was zelf in de oude leren fauteuil geploft, terwijl ze haar vaste show opener Groter Dan Ik zong. Dat decor was voor mij toch een onverwachte onthulling, en eentje die gelijk een intieme sfeer creëerde, want ze leek haar persoonlijke teksten opeens direct vanuit de veiligheid van haar eigen thuis met je te delen. En decor technisch was het ook echt goed ingedeeld, met een geforceerd perspectief in de woonkamer die bijna in een soort gigantisch grote ouderwetse beeldbuis leek te zijn gemaakt, met een deurtje in de zijkant en een dun doorzichtig projectie doek voorlangs gespannen, wat het echt tot een afgesloten kamertje maakte, maar ook het gevoel kon geven naar een live video clip te kijken. En als ze er dan uit stapte om voor op het podium te komen zingen, zoals het grootste gedeelte van de show, dan konden er inderdaad ook mooie projecties in het kader achter haar gemaakt worden, zoals bijvoorbeeld later in de show toen er meerder sepia gekleurde schimmen van haarzelf met haar mee bewogen, met de half verlichte woonkamer daar weer achter. Visueel erg fijn om naar te kijken.
Er werden in het eerste gedeelte van de show al behoorlijk wat bekende hitjes gespeeld, zoals 17, Licht en Donker (met een door telefoonlicht volop twinkelende zaal, blijft een magisch effect geven) en Uitzinnig. Ook kwamen er wat nummers voorbij die vermoedelijk op haar nieuwe album uitgebracht gaan worden, maar de afgelopen jaren al wel heel wat live gespeeld zijn, zoals Onbesproken, Is Dit Echt?, en het wat nieuwere Houden Van Mij. Die laatste had ik zelf nog niet eerder gehoord, maar het was een geslaagde eerste kennismaking. De verschillende mooie lichtelementen rondom het podium werden hierbij ook effectief gebruikt. Het moge duidelijk zijn dat die nieuwe vrachtwagen waarmee ze nu tourt goed gevuld zit, de productie is echt piekfijn uitgewerkt. En met de muzikale opbouw van de altijd strak spelende, en perfect gemixte band daarbij, leidde dat tot heel wat mooie momenten van ontlading in de zaal. Froukje haar eigen stem blijft soms wat achter bij de band, zowel in de mix als qua kracht live. Maar haar stijl draait ook meer om de melodie en de tekst dan om vocale performance of spectaculaire uithalen, het is soms meer een spreekstem of gewoon heel klein en breekbaar. Ik zie en hoor regelmatig kritiek op haar live zang, en ik snap wel waar die vandaan komt denk ik, maar het stoort mij persoonlijk niet, ik vind dat wat ze doet goed werkt voor haar nummers. Het blijft alleen lastig om die subtielere stem live net zo overtuigend in de mix te krijgen als in de studio opnames, denk ik. Maar in stillere nummers als Liever Met Jou zingt ze gewoon prachtig.
Het gaat vooral om de boodschap, en die komt wel degelijk overtuigend over. Bijvoorbeeld wanneer ze zich omkleed midden op het podium, in de huiskamer, met fel tegenlicht waardoor ze een soort schimmenspel creëert met haar lichaam op het projectiedoek ervoor, om vervolgens naar buiten te komen en Een man die nooit meer huilt te spelen. Ik vind het moeilijk om de directe implicatie die het voor mij opriep in woorden te vatten, maar het gevoel wat ik kreeg als man door haar eerst te "begluren" in zo'n intiem moment, om vervolgens dat lied met die sterke thema's rondom toxic masculinity en seksualiteit te horen, dat raakte me wel. En zo weet Froukje mij keer op keer te raken, door aan de ene kant een rol te spelen, maar het aan de andere kant heel persoonlijk te maken.
Natuurlijk was S10 ook aanwezig, eerst voor Zonder Gezicht midden in de reguliere set, en later nog eens voor Nooit Meer Spijt in de toegift. Ik vind het altijd leuk om hen samen te zien optreden, ze hebben een leuke chemie en fijne stemmen in een duet (okay, ze hebben vooral stemmen die heel erg hetzelfde klinken, maar dat maakt nog steeds wel dat het goed werkt). Ik was benieuwd of ze eventueel nog een nieuwe samenwerking zouden presenteren, maar dat bleek niet het geval. Wel kregen we op deze eerste show van deze lente tour twee andere nieuwe live debutanten, het prachtige intieme Naar Het Licht met alleen Froukje haar stem op piano begeleiding, en gelijk daar achteraan Noodzakelijk Verdriet, wat het nummer is dat vrijdag als single uitgebracht gaat worden (edit: dit had ik verkeerd begrepen blijkbaar, Naar Het Licht wordt vrijdag uitgebracht, getuige Froukje haar insta). Ik ben benieuwd het nog eens te luisteren, nieuwe muziek heeft voor mij meestal meerdere luisterbeurten nodig voor ik het op waarde weet te schatten. Op het eerste gehoor mis ik in het nieuwere werk vooralsnog wel de pakkende baslijnen een beetje, die we zo goed kennen van eerdere hits. Zoals in Onbezonnen bijvoorbeeld, waarvoor ze vertelde eerder die dag een gouden plaat in ontvangst genomen te hebben, dus extra reden om het nummer te spelen, om het te vieren. Heerlijk moment in de setlist, een van mijn favoriete nummers van haar.
Ook Een Teken kwam natuurlijk nog voorbij, en de reguliere set werd afgesloten met Niets Tussen, met een regenboogvlag uit het publiek als een cape om de schouders geslagen en bijpassend gekleurde verlichting door de hele zaal. Na het verplichte verlaten van het podium, zodat iedereen nog eens om het hardst kon joelen en gillen en "Froukje! Froukje! Froukje!" kon roepen tot ze allemaal weer terugkwamen, werd de avond op een hoogtepunt afgesloten met een heerlijke toegift. De laatste single Als Ik God Was klinkt steeds vaker door mijn speakers, en was live ook heel fijn. Daarna zoals eerder al gezegd S10 dus weer terug erbij voor Nooit Meer Spijt, wat de euforische energie op het perfecte niveau bracht om af te sluiten met een knallende uitvoering van Ik Wil Dansen. Want dat wilde Paradiso wel!
Het is altijd mooi om te zien hoe artiesten kunnen genieten optreden in een uitverkocht Paradiso, waar de energie je door de volgepakte dubbele balkons echt kan omringen. Waar Froukje bijvoorbeeld in de TWO van BKS af en toe nog een wat schuchtere indruk maakte tegenover al die mensen, leek ze hier minder zenuwachtig, en kon ze zich meer laten dragen door de energie. Zij, S10, en de hele band straalden toch vooral ontspannen plezier uit, en terechte trots en opluchting over hoe goed alles werkte voor live publiek, op dit mooie podium, met deze nieuwe show. Het is geen geheel nieuwe ervaring als je afgelopen jaar al wat shows van haar gezien hebt, maar er zijn op alle vlakken wel mooie stappen te zien. Een geslaagde mix van vieren wat ze al bereikt heeft, en vooruit kijken naar de toekomst. Benieuwd wat er allemaal nog meer uit die woonkamer van haar voort gaat komen.
Vond het wel een leuke. Voelde me ook erg jong haha.Tangerine Dream @ 013.
Nou met mijn 34 jaar was ik een van de jongste binnen, lol.
Ook de show was een beetje stoffig en oudbollig kwa dat betreft het niet echt van de grond kwam. De zaal was ook te belicht wat mij betreft.
Maar het lijkt me wel tof om zoiets diep in de nacht op een Draaimolen festival achtig evenement iets te zien. Dan kan het denk ik een stuk beter worden. Maar toch leuk om eens gezien te hebben. Een 6,5 zou ik zeggen.
Had hem wel op de planning staan maar uiteindelijk in de kroeg blijven hangen. Op zich fijn dat ik niet heel veel gemist heb. Vind het idee van een band als 'concept' aan de ene kant interessant maar aan de andere ook niet aantrekkelijk genoeg om Tangerine Dream als de Tangerine Dream te zien.Tangerine Dream @ 013.
Nou met mijn 34 jaar was ik een van de jongste binnen, lol.
Ook de show was een beetje stoffig en oudbollig kwa dat betreft het niet echt van de grond kwam. De zaal was ook te belicht wat mij betreft.
Maar het lijkt me wel tof om zoiets diep in de nacht op een Draaimolen festival achtig evenement iets te zien. Dan kan het denk ik een stuk beter worden. Maar toch leuk om eens gezien te hebben. Een 6,5 zou ik zeggen.
Ik dacht dat ik aan het einde een “see you next year” hoorde, dus een rondje festivals zit er wel in lijkt me.Beste show van Depeche Mode die ik ooit zag zojuist. Volgend jaar hopelijk op RW, want open air is toch wel erg fijn.
Exact hetzelfde voor mij! Zou een reden zijn om een RW ticket aan te schaffenIk wil die mannen graag zien, maar niet graag genoeg om zo veel aan uit te geven. Op RW zou dus perfect zijn