Ik ben naar … geweest en het was …

Bert

Support act
14 nov 2014
845
777
Beste show van Depeche Mode die ik ooit zag zojuist. Volgend jaar hopelijk op RW, want open air is toch wel erg fijn.
Genoten gisteren. Echter kan dan echt niemand gewoon zijn mond houden. Complete gesprekken enkele meters achter mij. Beschamend dat tijdens de acoustische versie van Soul with me ik me waande in een kroeg. Nog erger overigens twee meter voor mij iemand die de eerste 7 nummers op facebook aan het streamen was. Gelukkig kreeg hij een lamme arm.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Gek genoeg hebben ze nog nooit een festivalshow in NL gedaan. Lijkt me Pinkpop of dé grootste headliner van de 3 te worden op BKS. Verslag volgt...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.002
3.688
Genoten gisteren. Echter kan dan echt niemand gewoon zijn mond houden. Complete gesprekken enkele meters achter mij. Beschamend dat tijdens de acoustische versie van Soul with me ik me waande in een kroeg. Nog erger overigens twee meter voor mij iemand die de eerste 7 nummers op facebook aan het streamen was. Gelukkig kreeg hij een lamme arm.
Dinsdag viel dat goed mee van waar ik zat. Maar doe dan maar de 15 jarige schreeuwende meiden joh.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.233
3.789
Genoten gisteren. Echter kan dan echt niemand gewoon zijn mond houden. Complete gesprekken enkele meters achter mij. Beschamend dat tijdens de acoustische versie van Soul with me ik me waande in een kroeg. Nog erger overigens twee meter voor mij iemand die de eerste 7 nummers op facebook aan het streamen was. Gelukkig kreeg hij een lamme arm.
Ik stond redelijk achteraan en daar viel het goed mee qua gebabbel. Met de oordoppen in hoor ik dat sowieso een stuk minder.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.895
8.528
Wellicht iets voor Bospop? Of voor hen ook te duur?
Weet niet of dat een goede match is eigenlijk, is toch nog iets anders dan de Zucchero- en Lionel Richie- achtige legacy namen.

En ik vrees een beetje te duur/groot voor een DTRH. Maar goed dat dachten we ook over Gorillaz of Cave.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.895
8.528
Porcupine Tree staat er dit jaar ook.
Ja? En Live ook. Toch bands die heel goed matchen met het typische Bospop publiek. Denk dat die band een stuk goedkoper is dan Depeche Mode ook, die volgens mij beter te vergelijken is met een The Cure qua status en prijs.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.752
Ik stond redelijk achteraan en daar viel het goed mee qua gebabbel. Met de oordoppen in hoor ik dat sowieso een stuk minder.
Het was achteraan prima te doen inderdaad. Ik vond zelf het geluid ook perfect afgesteld om het zonder oordoppen af te kunnen. Persoonlijk heb ik soms juist dat die oordoppen vooral de muziek dempen, en me juist extra bewust maken van wat er direct om me heen allemaal gebeurt. Maar gisteren avond dus geen last van gehad.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Het was achteraan prima te doen inderdaad. Ik vond zelf het geluid ook perfect afgesteld om het zonder oordoppen af te kunnen. Persoonlijk heb ik soms juist dat die oordoppen vooral de muziek dempen, en me juist extra bewust maken van wat er direct om me heen allemaal gebeurt. Maar gisteren avond dus geen last van gehad.
Dan heb je geen goede filters! Sinds ik die custom made dingen heb ook een stuk minder last van omgevingsgeluid. Heerlijk
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.752
Dan heb je geen goede filters! Sinds ik die custom made dingen heb ook een stuk minder last van omgevingsgeluid. Heerlijk
Heb wel ook custom doppen, maar wellicht toch niet helemaal de juiste filters inderdaad. Al zouden deze wel juist voor muziek gemaakt moeten zijn. Toch maar eens wat meer onderzoek naar doen.
Welke doppen hebben jullie? Wil nog een paar goede aanschaffen voor de zomer
Alpine, kun je laten aanmeten bij de Hans Anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en EdsjeFCB

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Depeche Mode beide avonden

Van alle shows die ik op de komende 4 festivals en van alle zaalshows die ik nog heb staan keek ik veruit het meest uit naar Depeche Mode. Al jaren op mijn bucketlist en was bang dat het na het overlijden van Fletch niet meer zou gebeuren. Blij dat ik beide avonden ben gegaan.

Voorprogramma Cold Cave erg goed! Past ook perfect bij de muziek ban Depeche Mode. Ga deze band zeker in de gaten houden.

De bas tijdens 'My Cosmos Is Mine' was echt enorm luid. Wel meteen de mood gezet voor de muziek van de rest van de avond qua sfeer. Bij 'Walking In My Shoes' ging het voor het eerst echt los, echt een briljant nummer. En wat is Dave Gahan ongelofelijk goed bij stem en lekker los tijdens het optreden.

Banger na banger komt voorbij. Achtereenvolgens het beukende 'In Your Room', de eerste sing a long 'Everything Counts' gevolgd door tranentrekker 'Precious'. Daarna een stuk van Martin Gore solo waarvan ik ook niet had verwacht dat die live zó goed klinkt. Vooral A Question of Lust de eerste avond was een parel.

Kippenvel bij 'Ghosts Again', 'World in my Eyes', 'Stripped'. Kunnen dansen bij 'A Pain That I'm Used To' en 'John The Revelator'.

En dan, 'Enjoy The Silence', naar mijn mening een van de allermooiste nummers ooit gemaakt. Waanzinnig om dit live (2 keer) te hebben meegemaakt. Fijn dat Gahan beide avonden 1 refrein zelf voor z'n rekening nam, de rest deed het publiek voor hem. Wat een anthem.

Fijn om zowel 'Waiting for the Night' als 'Condemnation' te hebben gehoord. Die laatste van héél erg dichtbij. Om vervolgens nog 'Just Can't Get Enough', 'Never Let Me Down' en 'Personal Jesus' te krijgen. Deze band is echt goed in álles. Klein en intiem, groot en meeslepend, vrolijk en opgewekt, somber en oprecht.

Verwachtingen helemaal waargemaakt. Wat een enorm vette live act. Tot nu toe het te kloppen concert voor dit jaar. Hoop dat ze volgend jaar een rondje festivals doen, 'kan geen genoeg krijgen' van deze band. Dikke 5 sterren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken