Ik ben naar … geweest en het was …

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
591
378
Arctic Monkeys, WAT EEN SHOW! Niet verwacht na een ietswat slap optreden op Pukkelpop… Maar dit was enorm sterk! Misschien juist wel de nummers van het nieuwe album die het enorm sterk voor mij maakte! Rock Werchter heeft een goede headliner te pakken met Arctic Monkeys als ze weer zo spelen.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Arctic Monkeys, WAT EEN SHOW! Niet verwacht na een ietswat slap optreden op Pukkelpop… Maar dit was enorm sterk! Misschien juist wel de nummers van het nieuwe album die het enorm sterk voor mij maakte! Rock Werchter heeft een goede headliner te pakken met Arctic Monkeys als ze weer zo spelen.
Ik krijg hier toch wel weer spijt dat ik geen kaartje heb gehaald. Had verwacht dat het de gezapige lijn van Lowlands (en Pukkelpop volgens jou) door zou zetten...
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.292
3.881
Heel wisselend. Van vernietigend tot dat het wel leuk was. Fijn voor iedereen die enorm genoten heeft in ieder geval.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Sterke set, of misschien beter om setlist te zeggen. Dat vooral lijkt het verschil met afgelopen zomer. Alex Turner is bij vlagen nog steeds een irritante, pathetische poseur, maar dat valt minder op als er meer up-tempo wordt gespeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Iemand hier naar de eerste optredens in 10 jaar (!) en eerste tour in 15 (!) jaar geweest van Siouxsie Sioux (AB Brussel en Paradiso Amsterdam)? Haar zeer lang verwachte tour is eindelijk afgetrapt. Ook van Siouxsie zijn de recensies (zeer) uiteenlopend op het eerste zicht.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.352
Iemand hier naar de eerste optredens in 10 jaar (!) geweest van Siouxsie Sioux (AB Brussel en Paradiso Amsterdam)? Haar zeer lang verwachte tour is eindelijk afgetrapt. Ook van Siouxsie zijn de recensies (zeer) uiteenlopend op het eerste zicht.
Zag een recensie van Brussel die best goed was en van Paradiso die weet echt bijzonder slecht was. Ook knap als je zo wisselvallig kan zijn met dezelfde show.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.033
3.711
Ik kijk zeer hard uit naar een Belgische zaalshow van de band. Kondig gewoon eens een Sportpaleisje aan jongens.
Voor mij een wezenlijk verschil ja. Op festivals ook retestrak hoor, maar de sfeer, zowel vanuit band als publiek is van een ander kaliber in een zaal. Al komt Werchter denk ik dit jaar wel goed, setlist is zoals eerder beschreven een stuk beter al. Maar het blijft afwachten met de aapjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en Timmetje

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Hele sterke set en bevlogen van de Monkeys. Heb genoten gisteravond. Ik had trouwens niet gedacht dat er zoveel jong publiek op af zou komen. Ik had een Ziggo Dome vol gerijpte 'muzieksnobs' verwacht. Maar de zaal stond vol met hele enthousiaste tienermeisjes.

Voor festivals die afhankelijk zijn van de headliners zoals Pinkpop, is het natuurlijk wel fijn dat AM ook de jongere generatie aanspreekt. Wat mij daarbij wel opviel is dat het bijzonder rustig was bij de barren. Het zal geen topavond geweest zijn qua drankverkoop voor de Ziggo, maar de sfeer was er niet minder om.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.046
8.684
Voor mij een wezenlijk verschil ja. Op festivals ook retestrak hoor, maar de sfeer, zowel vanuit band als publiek is van een ander kaliber in een zaal. Al komt Werchter denk ik dit jaar wel goed, setlist is zoals eerder beschreven een stuk beter al. Maar het blijft afwachten met de aapjes.
Ja heerlijke setlist ja. Misschien vloeken in de kerk maar Teddy Picker eruit en dan ben ik content. Irritant nummer. Maar voor de rest echt weinig vet.

Naast de factor ‘festival’ is het voor RW ook nog eens lastig dat ze de laatste dag afsluiten. Ook een Foo Fighters, Muse, Florence en RHCP hebben in het verleden al gebotst tegen een vermoeid en tammer publiek daardoor.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254

Toevallig kwam ik net deze recensie tegen. Zelf ben ik niet bekend met de website, maar de recensie is de moeite waard om te lezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.593
4.561

Toevallig kwam ik net deze recensie tegen. Zelf ben ik niet bekend met de website, maar de recensie is de moeite waard om te lezen.
Dansende Beren is wel quasi altijd positief
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken