Hoe zijn jullie in metal geraakt?

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.703
1.736
In het Graspop forum gaat het volop momenteel over hoe mensen naar Slipknot zijn beginnen luisteren, maar ik ben ook wel eens benieuwd naar hoe jullie into metal algemeen zijn geraakt?

Ik zal aftrappen. Toen ik 8 jaar was keek ik heel vaak naar WWE op Kanaal 2 (een Belgische zender, en voor de niet kenners, WWE is worstelen). Er was een worstelaar genaamd Sting en die kwam altijd op met Seek & Destroy van Metallica. Ik vond dat toen een cool nummer, maar had totaal nog geen idee. Mijn bovenbuur heeft dat nummer toen voor mij opgenomen op cassette maar ik wist toen nog altijd niet dat ik naar Metallica aan het luisteren was. Internet was toen nog niet echt een ding, anders had ik waarschijnlijk eerder into metal gezeten en was ik vandaag de dag ook veel meer into worstelen (passief)

Fast forward, 4 jaar, mijn buur (niet die bovenbuur, mijn gewone buur, eigenlijk de buur van mijn buur om correct te zijn) liet mij luisteren naar Sum 41, Pennywise en opnieuw Metallica. En zo leerde ik steeds meer van dit soort bands kennen. Guano Apes, Cradle Of Filth, Morda (een toonaangevende metal core band uit Brugge in de jaren 2000 maar bestaand denk ik niet meer), Linkin Park, Rammstein, ... . In die tijd echter vond ik Iron Maiden maar een saaie band want die hadden geen grunts en klonken niet cool. Het is pas later dat ik ook bands als Iron Maiden, Judas Priest of Scorpions ben gaan waarderen, toen ik wat volwassener werd

Mijn gateway drug was Queen in 1990, daarna via de neef van m'n maat Alice In Chains, Soundgarden, Nirvana en Metallica leren ontdekken (vanaf 1992) en Pinkpop 1992 met Soundgarden, Pearl Jam en The Cult. Groot fan van Metallica op Werchter in 1993. Daarna Sepultura, Biohazard, FNM, Danzig, Gorefest, The Gathering, LOA en heel veel hardcore. Jarenlang de echte metalcore gevolgd met vooral bands uit H8000, Limburg en Frankrijk. Hierna gedoken in death/black en stevige thrash. Heavy/power/glam en andere ballenknijp metal vind ik nog altijd afgrijselijk en overbodig. Nu toch meer van de post/prog/industrial metal. City van Strapping Young Lad zal altijd mijn favoriete album blijven.

Users who are viewing this thread