Het Ultieme Festivalverhaal - Win een festivalreis van Festival Travel!

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Ha Forummers, muziekfanaten en anderen die hier toevallig langskomen,

Even lekker wat zelfpromotie op het forum voor één van onze huidige evenementen welke deze week live is gegaan: Het Ultieme Festivalverhaal. Ik gok een super kans voor jullie, aangezien jullie forumleden ieder wel unieke verhalen heeft meegemaakt op de festivalweides/campings gok ik zo. En nu kunnen jullie met dat gekke verhaal een duo reis winnen naar een festival naar keuze (en ja, die hoeven niet in 2021 gebruikt te worden mocht dat niet doorgaan).
Hieronder mee informatie:

'Geef toe, de beste verhalen komen nu eenmaal van de festivalweides. Iedereen heeft wel iets moois, bizars of grappigs meegemaakt op een festival. Stond jij te pissen naast Dave Grohl? Heb jij een achtling verwekt op Sziget? Ben jij dé originele Michael? Of ben jij de gooier van het biertje tijdens de show van John Coffey? Stuur dan nu je verhaal in en maak kans op een festivalvakantie!'

Met jou leukste, grappigste, toevalligste, raarste festivalverhaal kan jij dus een duo reis- en festivalticket winnen, welke beschikbaar wordt gesteld vanuit Festival Travel. Echt fantastisch dat zij dit doen, en nog fantastischer dat wij in deze gekke tijd het festival gevoel weer naar voren kunnen roepen en het heilige festivalvuur weer aan kunnen wakkeren. Alle informatie en voorwaarden zijn te vinden in dit Festileaks artikel: Het Ultieme Festivalverhaal.

Je kan je festivalverhaal achterlaten via de link, maar dat hoeft niet perse. Speciaal voor jullie heb ik geregeld dat achterlaten op het forum ook prima is ;). Is namelijk veel leuker om hier elkaars festivalverhaal te lezen en te delen met elkaar. Uiteindelijk gaat het niet om het verhaal, maar om het unieke festivalgevoel weer bij elkaar op te roepen. Je kan je verhaal hier achterlaten, welke meedoet voor de prijzen, tot en met 20 februari. Ik verwacht stiekem dat er eentje van jullie gaat winnen. Voor de rest is de druk niet hoog.

KOM MAAR OP! IK WIL LACHEN, HUILEN EN ZEIKEN OP DE VERHALEN DIE LANGSKOMEN!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.374
10.208
Daarvoor ga ik toch echt nog te kort naar festivals, JB. Ik heb verdomme alleen omgerekend achttien euro betaald voor een halve pizza margherita, omdat één of andere griet van zo'n verkoopkraampje op Pinkpop 'm verkeerd aan gaf en me geen nieuwe wilde geven. Niks boeiends en zeker niet boeiend genoeg voor een artikel (tenzij ik haar via dat artikel weet te vinden, haha) ;)
Maar ik laat het graag aan anderen over!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Ik heb geen idee of je haar weer wilt zien omdat je nog steeds kwaad bent of omdat ze een lief gezichtje heeft.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.374
10.208
Ik heb geen idee of je haar weer wilt zien omdat je nog steeds kwaad bent of omdat ze een lief gezichtje heeft.
Ik weet in ieder geval dat we bij een date niet naar de Italiaan gaan.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Leuk initiatief! Ik heb misschien wel een verhaal, maar zit er een maximaal woordenaantal aan het verhaal? Op de socials zie ik 200 woorden staan, maar dat kan ik hier of verder op de site nergens terugvinden. Dus.....??? @JB.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Leuk initiatief! Ik heb misschien wel een verhaal, maar zit er een maximaal woordenaantal aan het verhaal? Op de socials zie ik 200 woorden staan, maar dat kan ik hier of verder op de site nergens terugvinden. Dus…..??? @JB.

Heb het even nagevraagd, want kon uit gesprekken wel zoiets herinneren. Maar in mijn bericht hierboven de site aangehouden.

Er is inderdaad een maximaal aantal woorden van 200 die je kan gebruiken. Scheelt weer stukjes proza welke wij moeten lezen. Site is inmiddels aangepast. Thanks!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Ik had het geluk dat we backstage passen hadden in 1997 voor DOA en dat we via Roadrunner het aanbod kregen om in een soort balkon constructie aan de zijkant op het podium een deel van een optreden te zien.” Kan dat niet als Korn speelt, nee, jullie kunnen nu tijdens Marilyn Manson. Oké, dan doen we dat maar.” Was vreselijk indrukwekkend, die zee van mensen. Het optreden was al gestart. Je moet je voorstellen dat dit in de tijd was dat Manson echt eng was, onder vuur lag in de VS, echt nog harde muziek speelde en de conventionele metalheads aardig uitdaagde. Dat ging van kwaad tot erger toen een aantal metalheads het nodig vonden om de band met modder te gaan bekogelen: “None of you fucking pussy’s have got very good aim, ‘cause you haven’t hit me with the mud, assholes!” Er ontstond dus een moddergevecht tussen het publiek en Manson, die zo tekeer ging en daardoor uit het zicht van het publiek aan de zuurstof lag. Wij keken onze ogen uit. WTF gebeurt hier? De band speelde keihard door. Alle apparatuur wat onder de modder zat werd en passant ook nog vakkundig door Manson afgebroken. Legendarisch? Zeker! Ranzig? Dat ook!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Ik had in 1994 Sal, Alan, Joey en toen nog Keith ontmoet op DOA. Life of Agony had net River Runs Red uit. Hoe gaaf was het dan ook dat ze op Lowlands naast hun reguliere optreden in de Alpha ook nog een akoestische set speelden in de Zulu tent van de VPRO. Er was maar beperkte ruimte. Na het betere trek en duw werk hadden we geluk dat we binnen waren. De sfeer was gelijk euforisch onder de aanwezigen. Hier moest je bij zijn. In afwachting van de band, zaten we op oude banken achterin de tent. Hoewel tent, het was meer een hard plastic loods zodat het een afgesloten geheel was. Er waren nog heel veel fans buiten die hoe dan ook naar binnen wilden. Gevolg, wanden werden er uit gesloopt en fans vielen letterlijk naar binnen. Zo lukte het nog een enkeling om binnen te komen. De security was er snel bij om de horde fans tegen te houden en de wanden weer te herstellen. Het optreden was relaxt, tot het laatste nummer River Runs Red, welke niet akoestisch gespeeld werd. Er ontstond één grootte massale pit in de kleine “loods”. Bijzonder? In 2000 brachten ze Unplugged At The Lowlands Festival ’97 uit.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Kijk eens wat ik vind, al staat het concert in de klamme tent/hok/zeepkist er niet op.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=gAskI6fZJ-w[/video]
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Vergeet het niet, jullie hebben tot vandaag 20:00 om je verhaal via welk kanaal dan ook in te sturen.
Zonde als je het niet doet met zo'n vette prijs :)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Nou Dave, volgens mij zijn wij de enige die naar festivals gaan hier op het forum ?
Benieuwd naar alle verhalen die binnen zijn gekomen. Had het leuk gevonden ze hier op het forum te lezen, of komt er nog een overzicht / bundel, waar we ze kunnen lezen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.374
10.208
Nou Dave, volgens mij zijn wij de enige die naar festivals gaan hier op het forum
1f609.svg

Benieuwd naar alle verhalen die binnen zijn gekomen. Had het leuk gevonden ze hier op het forum te lezen, of komt er nog een overzicht / bundel, waar we ze kunnen lezen?
Of de enige met een boeiend verhaal, al was die van mij meer als grapje bedoeld. Wie niet waagt, wie niet wint, zullen we maar zeggen. Dat laatste gebeurt denk ik bij de uitslag. Ben wel benieuwd hoeveel inzendingen er zijn geweest.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
@Marc wrote:
Nou Dave, volgens mij zijn wij de enige die naar festivals gaan hier op het forum
1f609.svg

Benieuwd naar alle verhalen die binnen zijn gekomen. Had het leuk gevonden ze hier op het forum te lezen, of komt er nog een overzicht / bundel, waar we ze kunnen lezen?

Of de enige met een boeiend verhaal, al was die van mij meer als grapje bedoeld. Wie niet waagt, wie niet wint, zullen we maar zeggen. Dat laatste gebeurt denk ik bij de uitslag. Ben wel benieuwd hoeveel inzendingen er zijn geweest.

Duur grapje dan ?
Hoop dat de pizza wel heel lekker was ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Te laat voor de wedstrijd maar daar had ik geen zin in. Ik vind het lastig om goede verhalen te schrijven maar toch ene poging gedaan. Niet alles is positief overigens (waarschijnlijk de insteek niet, maar toch).

- Ook klinkt niet spectaculair maar gewoon een toffe ervaring. Tot deze tijd ging ik enkel naar EDM/dance feesten, dus dit was ik niet gewend. Mijn eerste Lowlands, je komt voor het eerst op het terrein en toen stond midden op het terrein van Cape Lowlands een grote tent destijds van de Low Chi Min waar je loempia's en broodjes Bakpao kon eten. Maar goed, er komt dus een of ander random dude naar me toe. Geeft me uit het niets een knuffel en zegt "wat leuk dat je er bij bent" en liep daarna weer weg. Het klinkt knullig nu, maar dat maakte toen wel indruk.

- Pinkpop 2011, gewoon die show van de Foo Fighters. Alles was perfect aan die set. Met Wasted Light op zak hadden ze een dijk aan een setlist voor ons en tevens de laatste show van dat Pinkpop weekend. De regen tijdens de show, waarop volgens zon begon te schijnen en er een magische regenboog tevoorschijn. Echt van voor tot achter ging het los, en volgens mij heb ik niemand gespot die het toen niet naar zijn zin had. Om dan nog eens af te sluiten met Everlong wat een ultimate ultieme festival afsluiter is.. wat was het te gek. En dan nog even de opmerking "you're all a lot louder then the Isle of Wight" gaf ook wel een beetje aan ook voor de band zelf het een heel dikke show was.

- Glastonbury 2013. met een geweldige The Smashing Pumpkins show waarbij Billy Corgan opperbest was die avond. Maar ik was zenuwachtig want ik had iets in mijn zak zitten. Tijdens Today wist ik dat het juiste moment was, en ben op mijn knie gegaan en heb mijn vrouw ten huwelijk gevraagd. En het antwoord was "ja" en ze leefde nog lang en gelukkig. :oops:

- Pinkpop 2014. Een van je mooiste festival momenten tijdens een giga storm ergens op een weide van Landgraaf? Zeker. 2014 was een sowieso een legendarisch jaar. Ik had 2 dagkaarten voor de Rolling Stones dag en voor de Metallica dag (al ging ik meer voor Arcade Fire). Die Metallica dag was het enorm warm, maar veel leuke shows gezien, van Mastodon, tot Biffy Clyro, en een ontketende Stromae die dag. Toen was het wachten op Arcade Fire... er zou een "bui" komen dacht.. dus ik geloofde het allemaal wel. Arcade Fire trapte af en het was erg goed, ik zat er lekker in en kon alles van A tot Z meezingen. Maar op een gegeven moment werd het wel erg donker, dus ik had mijn poncho al opgezocht. Of het in de lucht zat... geen idee, maar er zal een enorme soort elektrische spanning op de show en de eerste druppels begonnen te vallen. Er kwam een algemene samenhorigheid gevoel naar boven onder het publiek. De apocalyps kwam er aan, einde der tijden, het laatste uurtje had geslagen... dus laten we er maar feestend tussenuit gegaan. Dus in de stromende regen gingen we helemaal los bij Here Comes A Nighttime waar er nog even een confetti canon op ons af werd geschoten. Die confetti snippers heb ik maanden lang overal en nergens nog terug gevonden. Daarna het geweldige Wake Up en het concert was afgelopen. Daarna vlogen de voltages om je oren, maar het maakte niet uit.. want ik had zojuist het vetste concert ooit meegemaakt! Daarna schuilen onder een hotdog kraam en nog steeds alle respect hoe Eric Corton doen het publiek kalm wist te houden. Toen geen seconde bang gevoeld.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=nCR2AUQiKX0[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WXstMN8RQow[/video]

- Dit was een van donkerste festivalbelevenissen helaas. Lowlands 2015, we waren net pappa en mamma van onze eerste dochter. We gingen voor het eerst samen weer naar een festival, en onze dochter bleef bij opa en oma logeren. Ze was een klein beetje jammerig en ziekjes toen we haar naar oma wegbrachten maar op dat moment denk je er nog niet veel van. De eerste dag kregen we al wat telefoontjes dat het steeds slechter ging met onze dochter. En dat ze de volgende dag met onze dochter toch even langs de huisarts ging. Nog steeds denk je niet aan erg scenario, en we hebben de eerste festivaldag gewoon redelijk normaal beleefd destijds met een veel te drukke Underworld in de Grolsch en een sterke Ben Howard in de Alpha. Maar de ochtend erop werd het helaas een stuk serieuzer. Mijn dochter was na het doktersbezoek met loeiende sirenes naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis gebracht. We werden door oma gebeld vanuit de ambulance.

In al onze haast hebben wij de sleutels gepakt in de tent.. letterlijk alles laten staan (kleding, tent etc.) en zelfs onze vriendengroep wist even niet goed wat er met ons aan de hand was. Dus in de auto hebben we ze gebeld en ze hebben voor ons netjes alles opgeruimd en ingepakt. Aangekomen in Utrecht waren ze net begonnen met een operatie en bleek mijn dochter nierafwijking te hebben. Op dat moment was het er op of er onder, maar door geweldig werk van de artsen en doktoren hebben ze mijn dochter weten te redden van mijn dood. In plaats van festivallen moesten wij toen snel alles leren over de betreffende ziekte en moesten we leren hoe we haar thuis konden dialyseren. Anyway, alles is goedgekomen en enkele jaren later heeft ze een donornier gekregen waardoor ze niet meer hoeft te spoelen. Dus over een paar jaar kan ze mee naar Lowlands.

- Rock Am Ring 2015/2016 (2 onweer edities)
Dit is een combi verhaal van mijn 2 Rock Am Ring belevenissen. 2015, RAR was verhuist voor het eerst naar Mendig, en ik begon meer metal/rock te luisteren dan voorheen. Dus we hadden lekker een mannen weekend in Duitsland. We moesten tering ver lopen om vanaf de parkeerplaatsen op het festival te komen. Dat was misschien wel een uur en een kwartier lopen in de geheuvelte in de brandende zon. De camping was dagen daarvoor al open dus wij waren aan de late kant. We kwamen op de eerste festivaldag pas aan, dus de camping zat al bomvol. Zelfs zo vol dat ze een extra stuk camping hadden geopend waar 0 faciliteiten waren. Maar alleen daar hadden wij dus nog plek. Maar goed op het festival terrein was alles chill. Heerlijk dagje gehad met o.a. Rise Against, Bad Relgion, Yellowcard, leuke duitse bands zoals Donots, Broilers en Tocotronic.

Savonds was het de beurt aan de Duitse grootheden Die Toten Hosen. Heerlijk Duits festival muziek, lekker mee lallen met genoeg bier in je mik. Alleen in de verte zag je in de heuvels het al flink onweren. Maar dat was "ver weg" en niks om je zorgen over te maken. De show van Die Toten Hosen was bijna op het einde, en op het ander podium zou Marilyn Manson beginnen. Dus wij daar naar toe gelopen. Ik had bij Manson altijd de grote freakshow in gedachte waar ik ver vandaan wilde blijven, maar dat jaar had ik me iets meer verdiept in Manson zijn materiaal en vond het stiekem veel toffer dan ik had verwacht. Het was al in de nacht wat ook prima past bij de donkere sfeer van Manson. Maar de wind begon op te zetten, want ze schoten bij Die Toten Hosen confetti kanonnen af en dat kwam naar het Marilyn Manson optreden opgewaaid :D. Waar de onweer nog steeds ver was leek te zijn kwamen er plots wel de eerste druppels te vallen.

En echt binnen 1 minuut was de onweer vanuit de bergen in no-time op het festival terein geland. We gingen eerst schuilen bij een etenstent. Waar bij letterlijk de tafellakens van tafel werden gerukt om onder te schuilen waar wij ook onder gingen staan. Het kwam echt met bakken uit de lucht en het begon flink heftig te onweren. Vergelijkbaar wel met Pinkpop, alleen veel slechter geregeld hoe er om mee werd gegaan. Wij zaten wel 3 kwartier van onze tent vandaan, maar toen het iets minder ging regenen zijn we terug naar onze tent gelopen. Maar in die tijd kwam de onweer weer terug, het was ook pikkedonker op de camping wat dus geen plezier was. Maar gelukkig helemaal doorweekt en onder de modder toch onze tentje weten te vinden. Alles goed en wel zou je zeggen...

Maar nee, het begon nog harder te stormen. Zware windvlagen, en onweer leek echt een paar keer dichtbij in te slaan wanneer de grond echt trilde van inslagen. Soms vroegen wij ons echt af of onze tent wel bleef staan door de keiharde rukwinden. Wij zaten met onze tent vlak naast wat ijzere hekken aan. Achter die hekken hoorde wij de ene naar de andere ambulance aanrijden richting het festival terrein. Waar ik op Pinkpop geen angst had, had ik dat hier wel. Zo'n moment besef je je ook even hoe mensen Pukkelpop hadden ervaren. Maar na een zware avond was het onweer weg, en werden we onder een prachtige zonnetje wakker de volgende dag. Snachts zet ik altijd mijn telefoon uit om batterijen te besparen. Dus de volgende dag zetten wij onze telefoons aan en kregen we ineens allerlij berichten of alles wel "Ok" met ons was. In Nederland was het nieuws aangekomen dat er meerdere mensen gewond waren geraakt door het onweer: https://www.entertainmentbusiness.nl/live/33-gewonden-op-rock-am-ring/.

Gelukkig konden wij RAR 2015 verder voortzetten. Met o.a. shows van Foo Fighters, The Prodigy, Slipknot, Slash feat. Myles Kennedy, Krafklub, Interpol, In Flames, Parkway Drive, Beatsteaks, Frank Turner, Lamb Of God, Godsmack, Eagles Of Death Metal, Papa Roach, Marsimoto, Deichkind nog erg vet weekend gehad.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=GS_plvtxcU8[/video]

Een jaar later (2016) waren we een dag eerder aangekomen. Het had al dagen aan een stuk hard geregend, dus het was een grote modderbende. Het begon al met het auto parkeren. Wij hadden tering veel geluk want we stonden in 1x netjes geparkeerd net op een goed stukje van het parkeerterrein. Toen we stonden hebben we in de auto nog eerst wat biertjes opengetrokken, en onze ogen uit gekeken hoe de ene naar de andere auto zich vast reed in de modder. Ook stonden wij dichter bij de ingang van de camping dan het jaar daarvoor, nu was het ongeveer een half uur lopen. Maar op het terrein zelf was het weer drama, en heel lang moeten zoeken naar een plekje. Overal was het modder en slik, niet fijn als je je tentje nog moet opzetten, maar toch iets gevonden wat ongeveer een uur lopen was van het festivalterrein. De camping lag rond een landingsbaan van een (voormalig) leger vliegveld. Op het asfvalt van de landingsbaan hebben we die avond bij wat tentjes nog wat biertjes achterover getikt en zijn we gaan slapen.

Toch heeft het de hele avond blijven regenen. We werden de volgende ochtend wakker en man man man wat was die camping een zooi. Alles was kapot gelopen en het was echt drasserige modder waar je in wegzakte. Dus je moest echt steeds kracht zetten om je voeten uit het slik te halen bij het lopen. We hadden sochtends al op onze mobiel (met slecht bereik) dat er savonds "buien" kwamen naar het terrein. Maar goed eenmaal op het terrein aangekomen hadden we nog wel enige hoop dat het goed kwam. Er lag een gigantische berg houtsnippers die door een shovel uitgestrooid werden (terwijl het festival al begonnen was). Op dat moment was al wel een slikbende, maar kon je toch soms nog wel goede stukken op het festival terrein vinden. Achteraf was dit allemaal te laat. Maar goed, even stevig begonnen met We Came As Romans en Of Mice & Men. Beide nog niet echt mijn ding.

Daarna was het de beurt aan Amon Amarth. En die gaven een heel vette show weg. Er sttonden 2 grote drakenkoppen waar rookmachines inzaten. Ook een hoop toffe pyro's, vuurwerk en gastopreden van Doro en een plek vooraan maakte het dat we het erg naar ons zin hadden. Maar tijdens de show begon het flink hard te regenen. Maar toen zaten we nog wel in ons fuck it jetzt geht's los sfeer.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Ux5B8TjDer4[/video]

Daarna nog wat acts gezien zoals DCVDNS, Breaking Benjamin, Tesseract, Disturbed, Puscifer en Cane Hill. En toen was het de beurt aan Tenacious D. Ondertussen was het festival terrein omgetoverd in een ware modder bende. We stonden in de 2e ring, klaar voor de show van Tenacious D waar ik toen best naar uitkeek destijds. De intro starte in met Carmina Burana, de lichten gingen aan... tijd voor de show dus... Maar... het... bleef.... erg stil? Met van die grote podium lichten gericht op het publiek zat iedereen maar te wachten en te wachten... dat duurde 5 minuten, dat duurde 10 minuten (en 10 minuten minuten wachten op een band na een intro is erg klang kan ik je zeggen). En achter ons zagen we het al weer donker worden. Maar opnieuw leek dit verweg te zijn van het festival terrein. Op een gegeven hoorde we een vreemde kraak walkie talkie kraak, en begon er stem te praten dat we onmiddelijk terug moesten naar onze tent of auto. Het vreemde was dat er ook niemand op het podium stond. De stem was nog niet afgelopen of het kwam weer met bakken uit de lucht vallen en begon het aan alle kanten weer te knallen. We zaten te ver van onze tent en auto vandaan om terug te lopen. Maar we gingen wel opzoek naar een schuilplek. We waren net weg uit de 2e ring en we horen een knal... die ging echt door merg en been en heeft echt plaats gevonden waar we ongeveer net vandaan kwamen. Uiteindelijk hebben we tegen een kraampje aangestond zonder afdak, en gehurkt (geleerd van Pinkpop) maar de storm over ons heen laten komen en het was oprecht gevaarlijk. De organisatie was ook nergens op dat moment.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=YtAGDUIwEBs[/video]

Geen idee hoe lang het duurde, maar naar ons idee hebben we daar lang op en en bloot in de regen en onweer gestaan. ondertussen was het festivaltterein echt omgetoverd tot een ravage. Er stroomde zelfs mini riviertjes vanwege de zware regenval. Ik ben een bril drager en kon ook niet vooruit kijken door de regen. Het was omlaag kijken en hopen dat het over ging.

Net nadat het onweer voorbij was, weer met met thuisfront app contact gehad. En ondertussen had het nieuws Nederland al bereikt dat er opnieuw mensen gewond zijn geraakt door het onweer: https://festileaks.com/2016/06/meer-dan-vijftig-gewonden-noodweer-rock-am-ring/

We waren hiervan dus op de hoogte, en hebben daarna nog shows gezien van Tenacious D, Volbeat, One Ok Rock & Major Lazer. Maar met de kennis van de gewonden.. hebben we die shows een stuk minder bewust mee gemaakt dan anders. Het vreemde was wel dat er alles gewoon door ging als voor die onweersbui, of er niets was gebeurt. Wat heel vreemd is in combinatie met de nieuwsberichten die er toen waren. Ik vraag me tot de dag vandaag af of er nu echt zoveel slachtoffers waren en dat het een beetje in een doofpot is gedaan, of dat het nieuws gewoon niet juist was.

Maar goed, net als RAR'15 hadden wij wel enige hoop op een goede voorzetting van de andere 2 dagen. Want er zouden nog zoveel toffe acts bij komen, zoals Red Hot Chili Peppers, Black Sabbath, Billy Talent, Korn, Deftones, Biffy Clyro, The 1975, Bullet For My Valentine, Foals, Panic! The Disco, Architects, Halestorm, Killswitch Engage, Rival Sons, Caliban etc. Ondanks onze hele tent een grote modder bende was, hebben we nog een goede nacht gehad.

Maar man man wat was het een bende. Ik ben sportief aangelegd, maar ik kreeg pijn in mijn kuiten om steeds mijn benen uit de slik te trekken bij iedere stap die je zet. Ik weet niet meer hoe laat het terrein zou open gaan (ik gok rond 13:00 uur). Maar wij gingen al op tijd die kant op. Voor de ingang had je een soort mini kermis, met botsauto's, een reuzenrad, en nog wat attracties. Dus daar gingen we een beetje chillen, drinken en eten en genieten van het heerlijk zonnetje wat op dat moment op ons bolletje stond. Maar goed uiteindelijk zou het festivalterrein snel open gaan, dus we gingen al voor de poort staan. Nou niet dus..... half uur wachten, 1 uur wachten, 1,5 uur wachten... Er gebeurde niks. Niemand wist hoe of waarom. Ook de beveiligers aan de poort niet. We hadden zelf het idee dat ze het festival terrein aan het fixen waren.. en daarom allemaal wat uitliep. Ook was er niks op de socials te zien, en we bleven maar wachten en wachten.. tot we opeens plots een hoop mensen weg zien lopen bij de poort.

Dus ik vraag aan een random dude wat er aan de hand. En we kregen van een andere bezoeker opnieuw te horen "je moet zo snel mogelijk naar auto of tent, het gaat zo weer los". Terwijl we in de heerlijke blauwe lucht stonden te wachten om naar binnen te gaan. Dus ik kijk weer op de socials en zie dan pas via een bericht van Festileaks op Facebook dat er op dat moment een persconferantie plaatsvond? van RAR zelf hadden we op dat moment niets gehoord. Ik was echt pissed of, dat dit nog kan gebeuren met in de gedachte dat er die dag daarvoor nog 55 gewonden zijn gevallen. Absurt gewoon. Het was een flinke tocht onze tent (waar ook autosleutels e.d. lagen), dus we hadden geen keus. En ja hoor onderweg begint het weer te onweren om ons heen. Nu was het niet zo heftig als die dag ervoor, maar ik was echt furieus dat we opnieuw open en bloot in het onweer rondmoesten lopen vanwege gebrek aan communicatie van de organisatie. Sterker nog.. wij als bezoekers werden door politie en organisatie gevraagd naar de status van het festival op dit moment (of het allemaal wel doorging?). Vergeet ook niet dat je dan ook moet rondlopen door plassen met (regen) water, en wederom zwaar stappen in de modder. Op dat moment ben je er helemaal klaar mee.

Het was halverwege de middag, in ons tent, af te wachten tot het onweer voorbij was. Ondertussen zagen we op social media dat het festival pas na 21:00 uur plaats zou vinden. Bedenk even dat je bloedchagerijnig om een uur of 15:30/16:00 in je tent zit.. Ook gingen er langzaam "geruchten" dat de zondag volledig afgelast zou worden. Toen hebben we het besluit gemaakt Rock Am Ring te verlaten, we voelde ons onvelig en er zat weinig perspectief meer in het festival voor dat jaar. We hielden buien radar nauwkeurig in de gaten. En we zagen een klein gaatje zonder onweer tussen 17:00 uur en 18:00 uur.

Dus ja, we hebben we onze spullen ingepakt en maar afgewacht tot we konden vertrekken. Aan de tent was geen eer meer te behalen, dus die hebben wij laten staan (niet netjes, ik weet het...). In dat uur zijn we koffers en al door de modder heen gebaggert. En net op tijd wisten we de auto te behalen. Wonder bovenwonder stonden wij nog steeds op een redelijk goedstukje land en konden we normaal wegrijden zonder ons vast te rijden in de modder. We kwamen savonds thuis aan, en we baalde allemaal van de situatie. Die avond heeft Rock Am Ring met een gehalveerd affiche nog plaats gevonden.

In Nederland was het weer ondertussen prima, en die zondag hadden wij afgesproken met onze Rock Am Ring group om het weekend toch leuk af te sluiten met een BBQ. Terwijl wij in het zonnetje zaten te smullen en genieten van een biertje kregen wij nieuws door dat de zondag RAR was afgelast, dat dat ene na de andere onweersbui daar weer bezig was, en dat het complete chaos was met auto's die uit de slik werden getrokken door tractoren uit de hele omgeving.

https://www.alamy.com/stock-photo-mendig-germany-05th-june-2016-a-tractor-pulls-a-car-from-a-muddy-car-105100907.html

Dus we waren uiteindelijk wel voldaan met onze keuze om die dag ervoor te vertrekken. De gemiste bands hebben we ruimschoots ingehaald. Alleen Panic At The Disco en Deftones moet ik nog een keertje zien. Maar Deftones lijk ik na vorig jaar Grasop en dit jaar opnieuw weer mis te lopen.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
2016 zou mijn eerste RAR weekend gaan worden maar helaas gooide familieperikelen roet in het eten, ik weet nog dat ik baalde als een stekker.. Mijn vrienden gingen wel en ik kreeg toen later ook berichten door dat het uit de hand ging lopen daar.. eigenlijk was ik wel blij dat ik er niet was maar vond het wel erg vervelend voor ze, eigenlijk voor iedereen die daar was... je verheugd je zó op een gezellig weekend en dan krijg je dit weer op je donder... De vriendengroep is gehavend/gewond thuis gekomen zonder tent (weggegooid daar, was compleet kapot gewaaid..) en ook nog eens bestolen van een aantal spullen die uit voorzorg in de geparkeerde auto lagen, ruit ingeslagen en auto leeg gejat..... erg jammer dat er lui zijn die zich zo misdragen... we moeten er allemaal hard voor werken, of niet dan ? Voor mij de reden om niet meer naar RAR te gaan de jaren daarna... die auto was zeiknat vanbinnen en lag vol bagger... zo zijn ze naar huis gereden, in een zeiknatte auto met 2 provisorisch dichtgeplakte zijramen... zelfs de ANWB kon niets voor ze betekenen!
Danke shön, nicht noch einmal !
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
2016 zou mijn eerste RAR weekend gaan worden maar helaas gooide familieperikelen roet in het eten, ik weet nog dat ik baalde als een stekker.. Mijn vrienden gingen wel en ik kreeg toen later ook berichten door dat het uit de hand ging lopen daar.. eigenlijk was ik wel blij dat ik er niet was maar vond het wel erg vervelend voor ze, eigenlijk voor iedereen die daar was… je verheugd je zó op een gezellig weekend en dan krijg je dit weer op je donder… De vriendengroep is gehavend/gewond thuis gekomen zonder tent (weggegooid daar, was compleet kapot gewaaid..) en ook nog eens bestolen van een aantal spullen die uit voorzorg in de geparkeerde auto lagen, ruit ingeslagen en auto leeg gejat….. erg jammer dat er lui zijn die zich zo misdragen… we moeten er allemaal hard voor werken, of niet dan ? Voor mij de reden om niet meer naar RAR te gaan de jaren daarna… die auto was zeiknat vanbinnen en lag vol bagger… zo zijn ze naar huis gereden, in een zeiknatte auto met 2 provisorisch dichtgeplakte zijramen… zelfs de ANWB kon niets voor ze betekenen!
Danke shön, nicht noch einmal !
Dat is extreem kut. Ik vond die 2 RAR's op het gebied van organisatie gewoon slecht. Maar we zijn in NL ook super verwend hoor.

Maar zonder regen en onweer... het was toch wel machtig mooi op RAR hoor. De Duitsers hebben misschien geen geweldige muzieksmaak, maar feesten kunnen ze wel. De locatie in Mendig was ook wel ideaal voor een festival, maar jammer genoeg ligt het een of ander bliksem vallei waar het helaas vaak raak is met onweer e.d.

En als ik de Duitsers daar sprak hadden de meeste wel hun voorkeur liggen aan de Ring, waar ze ook weer zijn teruggekeerd na 2 jaar Mendig. Ik zou in ieder geval een Duits festival niet per direct afraden hoor. Wij hebben mogelijk 2x pech gehad. Het is wel weer een heel andere festival beleving dan bijvoorbeeld Glasto. Want ook dat is niet altijd je het.

 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Je hebt wel gelijk Indiaan, maar ik was zoals ook mijn vrienden teleurgesteld in de mentaliteit van bijv. de organisatie aldaar... tijdens dat slechte weer was het parkingbeheer ook nergens te vinden... men werd aan hun lot over gelaten naar het schijnt... kun je dus naar hartenlust auto's openbreken... die van de vrienden bleek niet de enige... naderhand is er een klacht ingediend bij de org. Nooit iets van vernomen... Over het terrein kan ik niet oordelen, ben er immers niet geweest... weet wel dat ik in Nederland zoiets heb meegemaakt op Arrow rock te Biddinghuizen... een grote vette baggerboel na 1 nacht regen op die kleibodem.... Dixies/zuilen die niet werden geledigd waarna ze door dronken nitwits werden omgeduwd... lekker hoor... het is dus overal wat.. maar je betaald overal vet voor parkeren, dan mag er ook wel toezicht zijn, of niet dan ? Op RAR was de parking bewaking gewoon gevlucht... centjes binnen ? Auf wiedersnitzel !
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken