Het Ultieme Festivalverhaal - Win een festivalreis van Festival Travel!

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Je hebt wel gelijk Indiaan, maar ik was zoals ook mijn vrienden teleurgesteld in de mentaliteit van bijv. de organisatie aldaar… tijdens dat slechte weer was het parkingbeheer ook nergens te vinden… men werd aan hun lot over gelaten naar het schijnt… kun je dus naar hartenlust auto’s openbreken… die van de vrienden bleek niet de enige… naderhand is er een klacht ingediend bij de org. Nooit iets van vernomen… Over het terrein kan ik niet oordelen, ben er immers niet geweest… weet wel dat ik in Nederland zoiets heb meegemaakt op Arrow rock te Biddinghuizen… een grote vette baggerboel na 1 nacht regen op die kleibodem…. Dixies/zuilen die niet werden geledigd waarna ze door dronken nitwits werden omgeduwd… lekker hoor… het is dus overal wat.. maar je betaald overal vet voor parkeren, dan mag er ook wel toezicht zijn, of niet dan ? Op RAR was de parking bewaking gewoon gevlucht… centjes binnen ? Auf wiedersnitzel !
Dat begrijp ook hoor.. ik ook pissed of hoe de organisatie omging met het onweer. En al helemaal als er al 2x slachtoffers zijn gevallen... Ik heb Pinkpop 2014 ook meegemaakt. En dat was echt stukken beter georganiseerd. Men vertelde duidelijk wat je wel en niet moest doen. En Eric Corton bracht echt veel rust destijds bij het publiek. Bij RAR had ik totaal het idee dat je aan je lot werd over gelaten. Op het onweer filmpje hoor je ook duidelijk die "piepjes" als ze gaan praten. Daar heb ik ook oprecht echt een lichte trauma aan overgehouden. Als ik dit nu terug hoor krijg ik nog kriebels over mijn hele lichaam... vreselijk. Ook nog steeds met het besef dat er gewonden zijn gevallen.

Sinds dien ben ik extra alert op onweer tijdens festivals. Zo was ik ook niet op mijn gemak bij BKS 2018 toen tijdens Interpol het ging onweren.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ben benieuwd of er bij de 10 verhalen er ook een verhaal bij zit welke met muziek te maken heeft....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.507
10.852
Ben benieuwd of er bij de 10 verhalen er ook een verhaal bij zit welke met muziek te maken heeft….
Jij zit gewoon te hopen dat die top tien-notering van jezelf is.
Het is wel te hopen overigens, anders zou het toch een beetje tegenvallen, als er helemaal niks over de muziek zelf gaat.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
@Marc wrote:
Ben benieuwd of er bij de 10 verhalen er ook een verhaal bij zit welke met muziek te maken heeft….

Jij zit gewoon te hopen dat die top tien-notering van jezelf is.
Het is wel te hopen overigens, anders zou het toch een beetje tegenvallen, als er helemaal niks over de muziek zelf gaat.

Ha, ha, ha, stiekem wel, nee hoor zijn vast veel betere verhalen. Overigens was de LL editie toen met Life of Agony ook grappig dat ik de zanger van Ryker’s tegenkwam op het festivalterrein, ze hadden al gespeeld en ik had ze ook gezien. Vond ik toen ook een gave hardcore band uit Duitsland (Kid-D was de zanger toen volgens mij). Ik kwam met hem in gesprek, ik herkende hem in eerste instantie niet. Gaat hij gewoon even Life of Agony lopen afzeiken in ons gesprek..... dat was voor mij het einde voor de sympathie voor Ryker’s....
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Er zit zeker een verhaal bij met muziek!
Morgen komt de top10 voorbij. Post ik hier ook wel een linkje :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Wat mij betreft steken Frederique en Gerben er bovenuit. Maar Frederique lijkt me net iets toffere ervaring. Die Dixie verhalen waren niet nodig wat mij betreft.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Wat mij betreft steken Frederique en Gerben er bovenuit. Maar Frederique lijkt me net iets toffere ervaring. Die Dixie verhalen waren niet nodig wat mij betreft.

Dat verbaast mij niks, aangezien jullie hier al hoopten op muziek verhalen :)

Zelf vind ik dat verhaal met Dope D.O.D. en met Jan Smeets ook geweldig en uniek.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.507
10.852
Die van Gerben is echt wel tof. Dixieverhalen hoeven van mij ook niet. Die van Pim (is dat onze Pim?) is ook wel een leuke om mee te maken, alleen vind ik net iets te gewoontjes om m'n stem op uit te brengen.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Frederique heeft mijn stem gekregen... sta zelf met mijn bandje regelmatig op een podium, maar als je met Greenday op t podium staat voor 60.000 man is dat natuurlijk knetter gaaf.. dat zal een belevenis zijn geweest die zijn weerga niet kent... Geweldig om mee te maken lijkt mij... maar ja: Kereltje waarvan pappie een brief stuurt naar legend Smeets gaat dit winnen zie ik... heeft er zelf niks voor hoeven te doen,.. Pappie schrijft een zielige brief en hoppa: Legend Smeets stuurt 2 weekend kaarten... das gewoon mazzel hebben... en dat heeft ie nu dus weer... :wink:
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Frederique heeft mijn stem gekregen… sta zelf met mijn bandje regelmatig op een podium, maar als je met Greenday op t podium staat voor 60.000 man is dat natuurlijk knetter gaaf.. dat zal een belevenis zijn geweest die zijn weerga niet kent… Geweldig om mee te maken lijkt mij… maar ja: Kereltje waarvan pappie een brief stuurt naar legend Smeets gaat dit winnen zie ik… heeft er zelf niks voor hoeven te doen,.. Pappie schrijft een zielige brief en hoppa: Legend Smeets stuurt 2 weekend kaarten… das gewoon mazzel hebben… en dat heeft ie nu dus weer… ?

Hahaha, oke oke, dat is een begrijpelijke reactie. Maar mijn verhaal gaat uiteraard over meer dan dat gelukje. Vooral over de passie die je kunt ervaren over je eerste festival, waar ik jaar na jaar mijn wekelijkse 1 euro zakgeld en verjaardagsgeld voor bij elkaar schraapte. Daarnaast is het natuurlijk ook een ode aan Jan, een man die ik heel hoog heb zitten.

Overigens heb ik dat jaar echt al mijn vrije tijd op marktplaats gespendeerd, maar met enkel mijn verzamelde zakgeld is het nogal moeilijk om opeens 100 euro meer op te hoesten voor een kaartje?

Maar goed, iedereen zijn stem, ik ben overtuigd van mijn verhaal, maar vind de verhalen van (vooral) Gerben en Frederique ook erg gaaf!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Uiteraard pen ik weer een stukje :)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, daaar zijn we weer. Jesse Koning in da house, de Nederlandse halfbroer van. Waar er gestemd wordt, worden verhalen gecreëerd. Waar verhalen gecreëerd worden, is de emotie nabij. De emotie is blind voor de ratio, en daar heb je mijn toegevoegde waarde. Met feiten en grollen ga ik deze week weer op pad, om voor jullie deze stemweek uiteen te zetten. En vergeet niet: winnen is belangrijker dan meedoen!

En zeker in dit geval. Twee tickets naar keuze vanuit Festival Travel staan letterlijk op het spel. Welke strijders strijden dan om deze tickets? Dat zijn 10 trouwe festileaks volgers, ook wel festileakers genoemd. Ik verzin het ook niet, wie ooit met deze naam is gekomen... De overgebleven kandidaten zijn Dé, Edgar, Frederique, Gerben, Jeroen, Lisette, Pim, Sjoerd, Jehan, Wilco. Een man/vrouw ratio welke nog slechter is dan de Festivalacts top 100. Aangezien 100% man is. Ja, je leest het goed. Gelukkig draagt Frederique een naam die ook vaak door vrouwen gebruikt kan worden, dus dat gebruiken we maar als lichtpuntje in deze donkere mannelijke tunnel.

Ohja, de verhalen. Ze gaan onder andere over poep, plas, Green Day, Jan Smeets en een huwelijksaanzoek. Typisch Pinkpop dus. Maar ze vinden niet allemaal daar plaats (poep en Jan Smeets wel btw). Burning Man is ook van de partij, Nirwana Tuinfeest, Metaldays, Sziget en festivalverhaalfestival Dour (dat laatste verhaal, met bloed, drugs en Gronings trots Dope D.O.D is mijn favoriet, maar voor de rest ben ik onpartijdig). Eigenlijk zijn de verhalen te leuk en te goed om hier allemaal te vertellen. Ga snel naar de site om ze allemaal te lezen: https://festileaks.com/festivalverhaal/

De John King approved facts from Tuesday the 2nd of March (sorry voor Engels in Nederlandse chat):
- 10 mannen
- 10 verhalen tussen 2010 en 2020. Verhalen tellen blijkbaar pas echt als je ze op Facebook kan zetten
- Het laatste feitje kan ik gelogen hebben want 2 verhalen zijn niet zeker wanneer ze gebeurt zijn. Ligt dat aan ons of weet de verteller het niet meer?
- Het Community Team is super hard bezig geweest om festivalposter te maken die de politieke partijen posters laten verbloemen.
- De kandidaten zijn druk bezig geweest om zelf nog een creatief schepje erboven op te doen. Check bijvoorbeeld de inzending van Pim
- Er zijn binnen twee dagen 870 stemmen binnen gekomen!
- De koploper (Sjoerd - 215 punten) heeft een ruime voorsprong van 68 punten
- Forumgebruiker Fireball misgunt Sjoerd de 2 festivaltickets, aangezien dit verhaal gaat over twee tickets die hij van Jan Smeets kreeg. Sjoerd zit ook op het forum en heeft hier keurig politiek correct op gereageerd. Geleerd van Mark Rutte.
- Jan Smeets wilde hier goed weer voor terug hebben, welke hij net voor Metallica heeft gekregen. Ja het gaat over 2014. Jan Smeets heeft dit gejynxt!
- Edgar was ook aanwezig op dit festival, maar die zat het hele weekend op het toilet.
- Wilco is eigenlijk al zo goed als kansloos met 9 punten. Maar wel op Burning Man geweest, dat is ook soort van winnen (maar niet met dit spel!!!)

Vergeet niet te stemmen! Dit gaat uitsluitend digitaal om spreiding van Covid-19 te voorkomen. Anders waren er live stembussen geweest tijdens Festen heb ik van mijn vogeltjes gehoord. Dus geen excuus. STEMMMEEEN MAAARRR!!!!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Uiteraard pen ik weer een stukje :)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, daaar zijn we weer. Jesse Koning in da house, de Nederlandse halfbroer van. Waar er gestemd wordt, worden verhalen gecreëerd. Waar verhalen gecreëerd worden, is de emotie nabij. De emotie is blind voor de ratio, en daar heb je mijn toegevoegde waarde. Met feiten en grollen ga ik deze week weer op pad, om voor jullie deze stemweek uiteen te zetten. En vergeet niet: winnen is belangrijker dan meedoen!

En zeker in dit geval. Twee tickets naar keuze vanuit Festival Travel staan letterlijk op het spel. Welke strijders strijden dan om deze tickets? Dat zijn 10 trouwe festileaks volgers, ook wel festileakers genoemd. Ik verzin het ook niet, wie ooit met deze naam is gekomen... De overgebleven kandidaten zijn Dé, Edgar, Frederique, Gerben, Jeroen, Lisette, Pim, Sjoerd, Jehan, Wilco. Een man/vrouw ratio welke nog slechter is dan de Festivalacts top 100. Aangezien 100% man is. Ja, je leest het goed. Gelukkig draagt Frederique een naam die ook vaak door vrouwen gebruikt kan worden, dus dat gebruiken we maar als lichtpuntje in deze donkere mannelijke tunnel.

Ohja, de verhalen. Ze gaan onder andere over poep, plas, Green Day, Jan Smeets en een huwelijksaanzoek. Typisch Pinkpop dus. Maar ze vinden niet allemaal daar plaats (poep en Jan Smeets wel btw). Burning Man is ook van de partij, Nirwana Tuinfeest, Metaldays, Sziget en festivalverhaalfestival Dour (dat laatste verhaal, met bloed, drugs en Gronings trots Dope D.O.D is mijn favoriet, maar voor de rest ben ik onpartijdig). Eigenlijk zijn de verhalen te leuk en te goed om hier allemaal te vertellen. Ga snel naar de site om ze allemaal te lezen: https://festileaks.com/festivalverhaal/

De John King approved facts from Tuesday the 2nd of March (sorry voor Engels in Nederlandse chat):
- 10 mannen
- 10 verhalen tussen 2010 en 2020. Verhalen tellen blijkbaar pas echt als je ze op Facebook kan zetten
- Het laatste feitje kan ik gelogen hebben want 2 verhalen zijn niet zeker wanneer ze gebeurt zijn. Ligt dat aan ons of weet de verteller het niet meer?
- Het Community Team is super hard bezig geweest om festivalposter te maken die de politieke partijen posters laten verbloemen.
- De kandidaten zijn druk bezig geweest om zelf nog een creatief schepje erboven op te doen. Check bijvoorbeeld de inzending van Pim
- Er zijn binnen twee dagen 870 stemmen binnen gekomen!
- De koploper (Sjoerd - 215 punten) heeft een ruime voorsprong van 68 punten
- Forumgebruiker Fireball misgunt Sjoerd de 2 festivaltickets, aangezien dit verhaal gaat over twee tickets die hij van Jan Smeets kreeg. Sjoerd zit ook op het forum en heeft hier keurig politiek correct op gereageerd. Geleerd van Mark Rutte.
- Jan Smeets wilde hier goed weer voor terug hebben, welke hij net voor Metallica heeft gekregen. Ja het gaat over 2014. Jan Smeets heeft dit gejynxt!
- Edgar was ook aanwezig op dit festival, maar die zat het hele weekend op het toilet.
- Wilco is eigenlijk al zo goed als kansloos met 9 punten. Maar wel op Burning Man geweest, dat is ook soort van winnen (maar niet met dit spel!!!)

Vergeet niet te stemmen! Dit gaat uitsluitend digitaal om spreiding van Covid-19 te voorkomen. Anders waren er live stembussen geweest tijdens Festen heb ik van mijn vogeltjes gehoord. Dus geen excuus. STEMMMEEEN MAAARRR!!!!
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
– Forumgebruiker Fireball misgunt Sjoerd de 2 festivaltickets, aangezien dit verhaal gaat over twee tickets die hij van Jan Smeets kreeg. Sjoerd zit ook op het forum en heeft hier keurig politiek correct op gereageerd. Geleerd van Mark Rutte.

Haha.. ik misgun niemand iets hoor... :wink: Bedoel alleen maar dat Sjoerd er zelf niets voor heeft hoeven te doen... Vaders schrijft de brief, Ome Jan stuurt de tickets en Sjoerd hoeft alleen maar dank je wel te zeggen... positieve aan dit verhaal is dat hij een festivalfan is geworden door deze gebeurtenis.. dat is het positieve aan dit alles.. verder gun ik hem van harte de (evt.) prijs.. :-D
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
– Forumgebruiker Fireball misgunt Sjoerd de 2 festivaltickets, aangezien dit verhaal gaat over twee tickets die hij van Jan Smeets kreeg. Sjoerd zit ook op het forum en heeft hier keurig politiek correct op gereageerd. Geleerd van Mark Rutte.

Haha.. ik misgun niemand iets hoor…
1f609.svg
Bedoel alleen maar dat Sjoerd er zelf niets voor heeft hoeven te doen… Vaders schrijft de brief, Ome Jan stuurt de tickets en Sjoerd hoeft alleen maar dank je wel te zeggen… positieve aan dit verhaal is dat hij een festivalfan is geworden door deze gebeurtenis.. dat is het positieve aan dit alles.. verder gun ik hem van harte de (evt.) prijs..
1f600.svg

Jaa oppassen wat je zegt hier hoor! Maargoed, neem niet alles serieus wat hier langs komt.
Ik heb blijkbaar ook een vrouw die kans maakt over het hoofd gezien. Oeps...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.507
10.852
Fireball wrote:
– Forumgebruiker Fireball misgunt Sjoerd de 2 festivaltickets, aangezien dit verhaal gaat over twee tickets die hij van Jan Smeets kreeg. Sjoerd zit ook op het forum en heeft hier keurig politiek correct op gereageerd. Geleerd van Mark Rutte.

Haha.. ik misgun niemand iets hoor…
1f609.svg
Bedoel alleen maar dat Sjoerd er zelf niets voor heeft hoeven te doen… Vaders schrijft de brief, Ome Jan stuurt de tickets en Sjoerd hoeft alleen maar dank je wel te zeggen… positieve aan dit verhaal is dat hij een festivalfan is geworden door deze gebeurtenis.. dat is het positieve aan dit alles.. verder gun ik hem van harte de (evt.) prijs..
1f600.svg


Jaa oppassen wat je zegt hier hoor! Maargoed, neem niet alles serieus wat hier langs komt.
Ik heb blijkbaar ook een vrouw die kans maakt over het hoofd gezien. Oeps…
Ik vroeg me al af waarom Lisette als man door het leven ging.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Indiaantje89 wrote:
Wat mij betreft steken Frederique en Gerben er bovenuit. Maar Frederique lijkt me net iets toffere ervaring. Die Dixie verhalen waren niet nodig wat mij betreft.

Dat verbaast mij niks, aangezien jullie hier al hoopten op muziek verhalen ?

Zelf vind ik dat verhaal met Dope D.O.D. en met Jan Smeets ook geweldig en uniek.

Ik vond dat verhalen erg leuk om te lezen. Mooie actie. Die van Gerben, Pim en Sjoerd vond ik het leukste. Ik heb gestemd op het verhaal van Sjoerd. Ik heb zelf ook een keer zoiets meegemaakt, vandaar dat het mijn sympathie heeft.

Ik ga graag naar Lowlands en heb alleen de editie van 2005 gemist (en 2020 natuurlijk nu ook.....) omdat mijn oudste dochter toen net geboren was. Toen 7 jaar later de lowlands vrijdag weer op haar verjaardag was, heb ik ook een mail geschreven aan Mojo of ik niet even mijn dochter een paar uurtjes kon meenemen op het festivalterrein. Dat gingen ze regelen voor mij. Ik kreeg een leuk bericht van Bente Bollman. Alles was perfect geregeld. Ze was zelfs zo nieuwsgierig om nog bij 3FM langs te gaan en naar de microfoon te lopen die toen nog buiten stond tijdens de uitzending van Coen & Sander. Die schakleden gelijk over naar een interview met haar live op de radio. Toen ze vertelde dat ze hier was vanwege haar verjaardag, werd er even met het hele veld live voor haar gezongen op de radio. Dat maakte zo'n indruk dat ik toen er maar even heel snel heen liep. Verder was het leuk om daar even samen te zijn en over het festivalterrein te lopen. Grappig hoe dat dan door kinderogen bekeken wordt. Daarnaast hebben we Seasick Steve en Bullet for my Valentine nog gezien. Toch is een festival voor kinderen van die leeftijd niet echt geschikt, maar erg mooi dat we het samen konden meemaken en dat ik zo voor mijn gevoel de gemiste 2005 editie kon inhalen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Haha, wat een machtig mooi verhaal. Dit had stiekem wel een goede kans gemaakt om de top10 te halen :D
Ook mooi om te zien dat je jouw jonge dochter meeneemt naar Bullet For My Valentine. Kan niet vroeg genoeg beginnen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Haha, wat een machtig mooi verhaal. Dit had stiekem wel een goede kans gemaakt om de top10 te halen ?
Ook mooi om te zien dat je jouw jonge dochter meeneemt naar Bullet For My Valentine. Kan niet vroeg genoeg beginnen.

Ha, ha, ha, net zoals het gaat als ik met vrienden ga. Ik trek mijn eigen programma en als je mee wilt, superleuk, maar ik ga me niet aanpassen. Ook niet aan mijn dochter. Een muzikale en festivalopvoeding is belangrijk ?
Ze is nu wat ouder, maar ondertussen al Nothing But Thieves, Halestorm en Lower than Atlantis samen gezien. Die eerste 2 in de HMH/Afas en die laatste in de kleine zaal van de Melkweg. Leuke band trouwens.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken