FR Hellfest 2024

venusje666

Playlistbediener
15 jun 2023
6
2
Bedankt voor de extra info. Ik ga tegenwoordig altijd al met veldbedje en 10cm self inflating matras naar festivals. Slaapt heerlijkšŸ˜… het sleuren heb ik er wel voor over.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
361
335
Juist niet hetzelfde weekend, neem ik aan? Graspop zal waarschijnlijk 19-22 juni 2025 worden?
HF-25-post.jpg
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
361
335
Net terug van Hellfest. Met vervoer heen en terug 6 dagen op pad geweest.

Dit festival is wat het totaal spektakel betreft, toch enorm goed. Ze hebben natuurlijk het voordeel dat het terrein intussen van hun is. Dat festivalpark is zelfs tijdens het jaar gewoon te bezoeken (m.u.v. de maand voor en de 2 weken na het festival). Er wordt ook zeer veel geĆÆnvesteerd voor het vele volk. Al kan er altijd nog wel iets verbeteren. Het aantal shuttlebussen naar de parking mag wat ruimer zijn.

De Hellfest merchandising is next level. Alle dagen stonden daar 4 rijen (zeer lang) aan te schuiven om Hellfest merch inkopen te doen. De merch voor de headliners stond apart, alsook de merch van de andere bands.

Ook de keuze van eten is er enorm. En zeer veelzijdig. Het systeem om overal te betalen is super gemakkelijk. Geen gedoe met skulls of andere zaken. Gewoon rechttoe rechtaan prijzen tonen.

Mijn top 5

1 : Ne Obliviscaris : Ronduit indrukwekkend.
2 : Avenged Sevenfold : Ja, ik weet het, de nieuwe nummers worden niet door iedereen gesmaakt. Maar mij kan het zeker bekoren.
3 : Amorphis : Stelt zelden teleur.
4 : Bruce Dickinson : Als jarenlange Maiden fan, hoor ik Bruce veel liever zijn solo werk zingen. De hoge uithalen zijn veel minder aanwezig.
5 : Corey Taylor : ik ben geen Slipknot fan (sorry), maar solo kan ik zijn werk goed hebben.


Wat ik nog aangenaam vond : Yngwie Malmsteen (de Eddy Wally van de Metal), Stratovarius, Planet of Zeus, Mass Hysteria (wat een sfeer), Foo Fighters.

Ik mocht via de Metallica fanclub de snake pit in. Dat was natuurlijk heel mooi meegenomen. Maar de keerzijde van de medaille is, dat er teveel mensen staan die daar apathisch staan te kijken. Maar toch leuk dat ik het eens mocht meemaken.

Voor de rest nog vele leuke dingen gehoord en gezien. De sfeer was GEWELDIG. Overal werd er gezongen en gedanst. Veel bands keken hun ogen uit bij de vele spontane mosh pits, walls of death en vermakelijkheden.

Ik overweeg om volgend jaar weer te gaan. De rit heen en terug is minder plezant, maar een kermis is een geseling waard.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken