Hardrock & Metal Chat

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Jullie hebben me aardig enthousiast en jaloers zitten maken.. ;)
Dus ben ik ook maar eens gaan kijken om ze live te kunnen zien, en wat blijkt? Maar liefst 4 opties:

Bekijk bijlage 8371

Eindhoven lag qua afstand het meest voor de hand, gevolgd door Oberhausen, Rotterdam en Kortrijk.
Maar Eindhoven viel meteen af, aangezien we dan al naar Aephanemer in Keulen gaan.
Een combo met Oberhausen zou ook handig zijn, ware het niet dat daar een dag tussen zit..
DVG Club in Kortrijk is splinternieuw, maar ligt ook weer een stuk buiten het centrum, en is dus het verst.

Uiteindelijk dus toch maar voor Rotterdam gekozen. :)
Tickets gekocht en hotel geboekt!
Wordt onze eerste keer in Baroeg, en ook de stad zelf ken ik nog nauwelijks (buiten een werkbezoekje aan Erasmus MC afgelopen november en een bekerfinale in de Kuip lang geleden). We hadden die vrijdag toch al vrij genomen vanwege het bezoekje aan Keulen, dus dat komt eigenlijk nog best goed uit ook. Vanuit Keulen direct naar Rotterdam, en daar vrijdagmiddag (en eventueel zaterdag) de stad nog wat verkennen.

Traditioneel zoek ik in onbekende steden dan ook altijd naar een metal/rock bar/pub/café.
Enige wat ik kon vinden is Bar3, is dat een beetje de moeite waard?
Of kennen jullie wellicht betere plekjes?
Is er in Baroeg zelf misschien nog even wat te doen na afloop?

En is het een beetje makkelijk om met het OV van de binnenstad (hotel in Witte de Withstraat, vlakbij Museumpark/Eendrachtsplein) naar Baroeg in het Spinozapark te geraken (en uiteraard terug)?
Ha leuk! Mooi dat je zo op de valreep nog even de sfeer in het oude pand van Baroeg kunt komen proeven, alvorens het later dit jaar tegen de vlakte gaat en het nieuwe pand ervoor in de plaats komt.

Zoals Dave al zegt, je bent niet het enige forumlid wat die avond die kant op gaat, haha. Dus voel je vooral van harte welkom om hallo te komen zeggen en een pilsje te komen drinken. Mijn ervaring na afloop is dat de bar inderdaad wel even open blijft, ook deels afhankelijk van hoeveel mensen er blijven hangen en bier kopen. Ik heb de laatste ronde vaker niet dan wel meegemaakt voordat ik mijn laatste vervoer naar huis kon halen. Jos heeft er dit keer overigens totaal geen zeggenschap in, aangezien hij er net als ons als bezoeker zal zijn, in plaats van als vrijwilliger. ;)

Het is al een jaar of tien geleden sinds ik voor het laatst ben wezen stappen in Rotterdam, dus geen idee wat er momenteel allemaal te doen is. Bar3 hoor ik op zich wel goede verhalen over, maar ben ik zelf nog nooit geweest. Ik ging zelf eigenlijk altijd naar Paddy Murphy's, de Irish Pub. Daar draaien ze weliswaar geen metal, maar is wel altijd live muziek. Op vrijdagavond meestal een coverband. Super gezellige tent vond ik dat altijd. Internationaal publiek en eigenlijk nooit gezeik.

Als wij dan daarna nog door wilden, gingen we altijd naar de Witte Aap in de Witte de With, dus vlakbij je hotel. Dat heeft helemaal niks met rock of metal te maken, maar was destijds een soort verzamelbar van alle gezellige stappers die zin hadden om het heel laat te maken. Weet eerlijk gezegd niet of dat nog steeds zo is. Maar aangezien je er vlakbij slaapt, kan je het allicht proberen.

Het ov vanaf de stad naar Baroeg is ongeveer een half uur. Ligt er een beetje aan van waar je vertrekt hoe je het makkelijkst kunt reizen. Als je eerst de stad gaat bekijken, is het een ander reisadvies dan wanneer je vanaf je hotel richting Baroeg gaat. Laat me anders tegen die tijd maar even weten wat jullie doen, dan laat ik je wel weten hoe je het beste kunt reizen. Of je kijkt zelf even op 9292ov, daar staat het altijd wel prima aangegeven.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Ha leuk! Mooi dat je zo op de valreep nog even de sfeer in het oude pand van Baroeg kunt komen proeven, alvorens het later dit jaar tegen de vlakte gaat en het nieuwe pand ervoor in de plaats komt.

Zoals Dave al zegt, je bent niet het enige forumlid wat die avond die kant op gaat, haha. Dus voel je vooral van harte welkom om hallo te komen zeggen en een pilsje te komen drinken. Mijn ervaring na afloop is dat de bar inderdaad wel even open blijft, ook deels afhankelijk van hoeveel mensen er blijven hangen en bier kopen. Ik heb de laatste ronde vaker niet dan wel meegemaakt voordat ik mijn laatste vervoer naar huis kon halen. Jos heeft er dit keer overigens totaal geen zeggenschap in, aangezien hij er net als ons als bezoeker zal zijn, in plaats van als vrijwilliger. ;)

Het is al een jaar of tien geleden sinds ik voor het laatst ben wezen stappen in Rotterdam, dus geen idee wat er momenteel allemaal te doen is. Bar3 hoor ik op zich wel goede verhalen over, maar ben ik zelf nog nooit geweest. Ik ging zelf eigenlijk altijd naar Paddy Murphy's, de Irish Pub. Daar draaien ze weliswaar geen metal, maar is wel altijd live muziek. Op vrijdagavond meestal een coverband. Super gezellige tent vond ik dat altijd. Internationaal publiek en eigenlijk nooit gezeik.

Als wij dan daarna nog door wilden, gingen we altijd naar de Witte Aap in de Witte de With, dus vlakbij je hotel. Dat heeft helemaal niks met rock of metal te maken, maar was destijds een soort verzamelbar van alle gezellige stappers die zin hadden om het heel laat te maken. Weet eerlijk gezegd niet of dat nog steeds zo is. Maar aangezien je er vlakbij slaapt, kan je het allicht proberen.

Het ov vanaf de stad naar Baroeg is ongeveer een half uur. Ligt er een beetje aan van waar je vertrekt hoe je het makkelijkst kunt reizen. Als je eerst de stad gaat bekijken, is het een ander reisadvies dan wanneer je vanaf je hotel richting Baroeg gaat. Laat me anders tegen die tijd maar even weten wat jullie doen, dan laat ik je wel weten hoe je het beste kunt reizen. Of je kijkt zelf even op 9292ov, daar staat het altijd wel prima aangegeven.
Top, mooie tips, dank je! (y)

Hoe laat we het maken hangt doorgaans toch van mijn vrouw af. Zelf heb ik vaak wel enigszins wilde plannen, maar na 1 of 2 drankjes vindt zij het vaak wel weer genoeg geweest, of begint ze in slaap te vallen (hoewel die rollen soms, en mogelijk steeds vaker, ook wel eens omgedraaid zijn)... 😅

OV had ik al eens opgezocht, maar is toch wel iets complexer en onoverzichtelijk dan gehoopt. In ieder geval geen 'neem tram X en rijd x haltes mee', maar verschillende opties met allemaal minimaal een overstap. Maar ja, daar komen we vast wel uit t.z.t. (als dat in Londen en Parijs is gelukt, zal Rotterdam ook wel goed komen ;) ).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Jullie hebben me aardig enthousiast en jaloers zitten maken.. ;)
Dus ben ik ook maar eens gaan kijken om ze live te kunnen zien, en wat blijkt? Maar liefst 4 opties:

Bekijk bijlage 8371

Eindhoven lag qua afstand het meest voor de hand, gevolgd door Oberhausen, Rotterdam en Kortrijk.
Maar Eindhoven viel meteen af, aangezien we dan al naar Aephanemer in Keulen gaan.
Een combo met Oberhausen zou ook handig zijn, ware het niet dat daar een dag tussen zit..
DVG Club in Kortrijk is splinternieuw, maar ligt ook weer een stuk buiten het centrum, en is dus het verst.

Uiteindelijk dus toch maar voor Rotterdam gekozen. :)
Tickets gekocht en hotel geboekt!
Wordt onze eerste keer in Baroeg, en ook de stad zelf ken ik nog nauwelijks (buiten een werkbezoekje aan Erasmus MC afgelopen november en een bekerfinale in de Kuip lang geleden). We hadden die vrijdag toch al vrij genomen vanwege het bezoekje aan Keulen, dus dat komt eigenlijk nog best goed uit ook. Vanuit Keulen direct naar Rotterdam, en daar vrijdagmiddag (en eventueel zaterdag) de stad nog wat verkennen.

Traditioneel zoek ik in onbekende steden dan ook altijd naar een metal/rock bar/pub/café.
Enige wat ik kon vinden is Bar3, is dat een beetje de moeite waard?
Of kennen jullie wellicht betere plekjes?
Is er in Baroeg zelf misschien nog even wat te doen na afloop?

En is het een beetje makkelijk om met het OV van de binnenstad (hotel in Witte de Withstraat, vlakbij Museumpark/Eendrachtsplein) naar Baroeg in het Spinozapark te geraken (en uiteraard terug)?
He wat tof! Erg leuk dat je naar Rotterdam komt. Zoals Jamel zegt net op tijd om deze oude metalbunker nog mee te maken. Zou leuk zijn om met elkaar te proosten, zijn met een gezellige club.

Ov is best overzichtelijk. Bus naar Slinge en dan kwartiertje metro het centrum in, wijst zich vanzelf en wij kunnen je de weg wijzen. Bar3 ben ik zelf ook geregeld geweest. Erg fijne plek. Meer een alternatieve bar dan echt een metalbar maar je gaat je daar zeker thuis voelen. Maar het borrelen in Baroeg gaat zeker tot na 12 uur door hoor, dus we kunnen daar sowieso ff blijven hangen
 
  • Winning
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
He wat tof! Erg leuk dat je naar Rotterdam komt. Zoals Jamel zegt net op tijd om deze oude metalbunker nog mee te maken. Zou leuk zijn om met elkaar te proosten, zijn met een gezellige club.

Ov is best overzichtelijk. Bus naar Slinge en dan kwartiertje metro het centrum in, wijst zich vanzelf en wij kunnen je de weg wijzen. Bar3 ben ik zelf ook geregeld geweest. Erg fijne plek. Meer een alternatieve bar dan echt een metalbar maar je gaat je daar zeker thuis voelen. Maar het borrelen in Baroeg gaat zeker tot na 12 uur door hoor, dus we kunnen daar sowieso ff blijven hangen
Dank je, gaat helemaal goed komen!

Wel leuke 'bonus' inderdaad om nog de oude Baroeg mee te kunnen maken, was mij niet bekend dat deze volledig herbouwd gaat worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Wat mij opvalt bij het concert van DragonForce met Amaranthe en Infected Rain in Brussel: heel veel Powerwolf merch. Meer dan Helloween, Iron Maiden, Metallica, Sabaton, Dragonforce, Amaranthe en Infected Rain.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
het is weer zwaarste lijst tijd.
mijn top 3 die ik ingestuurd heb:
amenra - a solitary reign
lorna shore - to the hellfire
slaughter to prevail - demolisher


heb de stemmen redelijk strategisch gehouden, er zijn lorna shore en slaughter to prevail nummers die ik liever hoor maar hier heb ik toch het gevoel dat mijn stem iets uitmaakt. en amenra gewoon omdat het een verdiende nummer 1 zou zijn.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Dat zal inderdaad wel voor de meesten gelden, op een gegeven moment wordt het gewoon een eenheidsworst waaruit niet meer te kiezen valt..

Wellicht is een zogenaamde tier list dan een betere optie?
Zoiets bv.:

xwx356zzdcc81.jpg
Green Day helemaal onderaan zien naast Train deed me gewoon even fysiek pijn
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Green Day helemaal onderaan zien naast Train deed me gewoon even fysiek pijn
Haha, was maar een random gegoogled plaatje, hoor. ;)
En ik had wel een vermoeden dat daar minimaal een iemand op zou reageren (al had ik eerder commentaar op Stone Sour verwacht).. 😅
 
Laatst bewerkt:

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
het is weer zwaarste lijst tijd.
mijn top 3 die ik ingestuurd heb:
amenra - a solitary reign
lorna shore - to the hellfire
slaughter to prevail - demolisher


heb de stemmen redelijk strategisch gehouden, er zijn lorna shore en slaughter to prevail nummers die ik liever hoor maar hier heb ik toch het gevoel dat mijn stem iets uitmaakt. en amenra gewoon omdat het een verdiende nummer 1 zou zijn.
Ik zie Amenra wel eerste eindigen dit jaar, ze hebben het momentum mee.

Mijn top 3:

1. Gojira - Stranded (beloning voor hun optreden op GMM vorig jaar)
2. Sleep Token - The Summoning (nieuwe namen in de lijst altijd welkom)
3. Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name (maar we blijven ook de klassiekers eren)
 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
83
154
Dit is de top 10 van "De zwaarste lijst 2023"

  1. "Master of puppets" - Metallica
  2. "All Along" - Brutus
  3. "A solitary reign" - Amenra
  4. "Black Fuel" - Channel Zero
  5. "Schism" - Tool
  6. "Fear of the dark" - Iron Maiden
  7. "The sea is dying" - Steak Number Eight
  8. "Chop Suey!" - System Of A Down
  9. "The Fall of Consciousness" - Psychonaut
  10. "Deutschland" - Rammstein



Ik hoop dit jaar toch op een Belgische nummer 1, dat moet toch lukken.
Maar met Tool als aankondiging voor Graspop, weet je nooit.

Mijn top 3
1. Black Fuel - Channel Zero (mijn allereerste metalplaatje)
2. Pisces - Jinjer (gewoon omdat ik Jinjer wel leuk vind, dat sentiment van vorig jaar over de oorlog kan me gestolen worden)
3. Primo Victoria - Sabaton (durf ik al bijna een guilty pleasure noemen)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
sleep token met the summoning had ik vorig jaar al verwacht, moesten ze ergens in België staan dit jaar gaf ik ze meer kans om hoog te eindigen
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
het is weer zwaarste lijst tijd.
mijn top 3 die ik ingestuurd heb:
amenra - a solitary reign
lorna shore - to the hellfire
slaughter to prevail - demolisher


heb de stemmen redelijk strategisch gehouden, er zijn lorna shore en slaughter to prevail nummers die ik liever hoor maar hier heb ik toch het gevoel dat mijn stem iets uitmaakt. en amenra gewoon omdat het een verdiende nummer 1 zou zijn.
Lorna Shore is een goed idee. Die ga ik er ook instemmen. Hoe meer mensen daarop stemmen, hoe groter de kans is dat er eens wel (of meer) zware dingen komen in De ZWAARSTE Lijst. Want voor de standaard mens is Rammstein misschien zwaar maar voor mij is dat bij wijze van spreke eerder pop
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
396
688
Vandaag met wandelen dit album op repeat en wat was het genieten. Kan heel die gasten niet maar wat ga ik hier lekker op. Vinylwaardig..😁😊
#vandaag
#callovthevoid
#ongriefanddying.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240319_212015_Chrome.jpg
    Screenshot_20240319_212015_Chrome.jpg
    162,5 KB · Weergaven: 7

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
30
72
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het Vainstream festival in Munster? Ik overweeg om er dit jaar heen te gaan en was benieuwd naar jullie mogelijke ervaringen :)
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Nieuwe single van Blackbriar @MetalLimbo

Denk dat @Piebe71 de nieuwe single van Nanowar of Steel kan waarderen

En ook Visions of Atlantis met een nieuwe single en een album in de zomer.

Een mooie dag vandaag!



Grappig nummer van Nanowar. Vooral al de leuke Maiden referenties en teksten. Eerlijk gezegd nog nooit iets van Nanowar beluisterd om de simpele reden dat ik ze associeerde met Manowar. Zal me er eens in verdiepen. Maar nu nog te druk met inluisteren voor Graspop🤗
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Grappig nummer van Nanowar. Vooral al de leuke Maiden referenties en teksten. Eerlijk gezegd nog nooit iets van Nanowar beluisterd om de simpele reden dat ik ze associeerde met Manowar. Zal me er eens in verdiepen. Maar nu nog te druk met inluisteren voor Graspop🤗
Nanowar is echt een hilarische band! Hun naam is wel gebaseerd op Manowar. Ze zijn ook begonnen als enkel Nanowar, maar toen Rhapsody de naam verandere naar Rhapsody of Fire speelde zij erop in door naar 'Nanowar of Steel' te gaan.

Ze komen in april naar Den Bosch, absoluut de moeite waard om ze eens live te zien.

Tips:
- Valhalleluja
- Norwegian Reggaeton
- Pasadena 1994
- Disco Metal
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.617
7.334
Nanowar is echt een hilarische band! Hun naam is wel gebaseerd op Manowar. Ze zijn ook begonnen als enkel Nanowar, maar toen Rhapsody de naam verandere naar Rhapsody of Fire speelde zij erop in door naar 'Nanowar of Steel' te gaan.

Ze komen in april naar Den Bosch, absoluut de moeite waard om ze eens live te zien.

Tips:
- Valhalleluja
- Norwegian Reggaeton
- Pasadena 1994
- Disco Metal

Van het nieuwste album is ook Protocols of the Elders of Zion geweldig!
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Dit is een mooie zondagochtend om eens gebruik te maken van de collectieve muziekkenis op dit forum. Inmiddels ben ik tot het inzicht gekomen dat groove metal een van mijn favoriete metalgenres is. Ik ga ontzettend goed op grootheden zoals Machine Head en Lamb of God. Maar ook op oa Sepultura en Fear Factory. Maar hier zit ook direct het probleem. Het is een genre dat opkwam en groot werd in de jaren 90 en alle grote namen stammen ook uit die periode.

Maar ik ben benieuwd of er ook nieuwe opkomende namen zijn waar ik eens kennis mee kan maken. Ik kom nu niet verder dak Alien Weaponry. Op Zware Metalen kwam ik recent een positief geluid tegen over 200 Stab Wounds. Maar er is ongetwijfeld meer. Wie heeft goede tips?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken