Hardrock & Metal Chat

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Slayer komt in 2025 alleen voor headliner plekken, geen idee waarom sommigen hier aan twijfelen?
Het is net 5 seconden bekend dat ze weer terug bijelkaar komen, en jij weet al met 100% zekerheid te zeggen dat ze overal gaan headlinen, terwijl ze dat daarvoor niet per se deden?
Nou, vertel dan eens, waarom weet jij dat zo zeker?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.617
7.334
Het is net 5 seconden bekend dat ze weer terug bijelkaar komen, en jij weet al met 100% zekerheid te zeggen dat ze overal gaan headlinen, terwijl ze dat daarvoor niet per se deden?
Nou, vertel dan eens, waarom weet jij dat zo zeker?

2019 waren ze ook afsluiter van een van twee mainstages. Zullen net als Judas Priest niet zo snel degraderen, zeker niet na een 6 jaar niet te hebben opgetreden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
2019 waren ze ook afsluiter van een van twee mainstages. Zullen net als Judas Priest niet zo snel degraderen, zeker niet na een 6 jaar niet te hebben opgetreden.
We kunnen dat nu wel een headliner positie noemen, maar in 2019 was het dat dus (officieel) niet.
En zoals sommigen al eerder aangaven, is het niet zomaar automatisch een gegeven dat ze nu ineens wel headliner zijn, omdat ze een paar jaartjes gestopt zijn, zie ook bv. Pantera afgelopen jaar.
Hoe dan ook is het complete bluf om te suggereren dat anderen naïef zouden zijn om daaraan te twijfelen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.617
7.334
We kunnen dat nu wel een headliner positie noemen, maar in 2019 was het dat dus (officieel) niet.
En zoals sommigen al eerder aangaven, is het niet zomaar automatisch een gegeven dat ze nu ineens wel headliner zijn, omdat ze een paar jaartjes gestopt zijn, zie ook bv. Pantera afgelopen jaar.
Hoe dan ook is het complete bluf om te suggereren dat anderen naïef zouden zijn om daaraan te twijfelen.

Ik verwacht ze in ieder geval wel als een mainstage afsluiter. En ik denk dat in die tijd ook de mainstage 2 afsluiter al wel als headliner kon worden gezien. Ook denk ik dat Slayer eerder headliner zal zijn dan Pantera.

Maar misschien dat er voor festivals van formaat Graspop, Hellfest wel grotere andere headliners beschikbaar gaan zijn. Voor festivals als Copenhell lijkt het me een zekerheid.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Ik verwacht ze in ieder geval wel als een mainstage afsluiter. En ik denk dat in die tijd ook de mainstage 2 afsluiter al wel als headliner kon worden gezien. Ook denk ik dat Slayer eerder headliner zal zijn dan Pantera.

Maar misschien dat er voor festivals van formaat Graspop, Hellfest wel grotere andere headliners beschikbaar gaan zijn. Voor festivals als Copenhell lijkt het me een zekerheid.
Prima wat jij denkt en verwacht, en zou ook zomaar kunnen, maar dat maakt het uiteraard nog steeds geen zekerheid, zoals gesuggereerd wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Copenhell is nu wel net het festival dat Metallica wist te strikken in tegenstelling tot Graspop. Lars zijn Deense roots zullen er wel mee te maken hebben, maar onderschat Copenhell niet omdat ze misschien minder bands boeken. Of dat is mijn gevoel toch, dat ze minder bands boeken.

Verder is het niet gezegd dat Slayer ook naar Europa gaat (terug) komen, laat staan naar de festivals. Zelfs ga ik er van uit van wel, maar kan ook zijn van niet.


Tot hiertoe, voor 2025 zou ik voor Graspop durven gokken op
Donderdag: Iron Maiden en Sabaton (waarbij Sabaton misschien een speciale 25 jaar set doet op beide mainstages tegelijk)
Vrijdag: Aerosmith en System Of A Down
Zaterdag: Lamb Of God en Mastodon/Trivium en Bullet For My Valentine
Zondag: Omdat Rock Werchter misschien geen big four wil boeken --> Metallica, Megadeth, Slayer en Anthrax. :D Verdeeld over beide mainstages


Verder hoop ik op Savatage en Annihilator die hopelijk nog speciale sets komen doen!
En de big teutonic four mag gerust de marquee een dagje komen inpalmen :D (allee van 18 h dus)
En Cannibal Corpse is ook al te lang geleden , nu ik het toch over de marquee heb!
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
692
630
Het is net 5 seconden bekend dat ze weer terug bijelkaar komen, en jij weet al met 100% zekerheid te zeggen dat ze overal gaan headlinen, terwijl ze dat daarvoor niet per se deden?
Nou, vertel dan eens, waarom weet jij dat zo zeker?
Waarom denk jij dat het niet zo is?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Meerdere redenen die anderen al hebben genoemd, maar eerst zou ik graag jou redenen willen horen, aangezien jij zo stellig bent dat het wel zo is.
Voor mij:
- legendarische band binnen metal kringen
- 6 jaar weggeweest wat het per definitie een uniekere boeking maakt. Vergeet niet dat er weer een nieuwe generatie festivalgangers is bij gekomen die ze nog nooit gezien hebben
- oudjes komen steeds hoger op de poster, zie oa Alice Cooper.
- laatste show was echt goed en dit gevoel blijft ook hangen. Als ze er nou een show a la Scorpions van hadden gemaakt was het ook weer wat anders geweest.

Voor mij is het een gegeven dat ze dan een van de twee headliners zijn. Niet dé headliner.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
692
630
Voor mij:
- legendarische band binnen metal kringen
- 6 jaar weggeweest wat het per definitie een uniekere boeking maakt. Vergeet niet dat er weer een nieuwe generatie festivalgangers is bij gekomen die ze nog nooit gezien hebben
- oudjes komen steeds hoger op de poster, zie oa Alice Cooper.
- laatste show was echt goed en dit gevoel blijft ook hangen. Als ze er nou een show a la Scorpions van hadden gemaakt was het ook weer wat anders geweest.

Voor mij is het een gegeven dat ze dan een van de twee headliners zijn. Niet dé headliner.
Dit dus en dat laatste is zeker het geval bij een 3-daagse.
Bij een vierdaagse editie zie ik ze helemaal alleen bovenaan staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Copenhell is nu wel net het festival dat Metallica wist te strikken in tegenstelling tot Graspop. Lars zijn Deense roots zullen er wel mee te maken hebben, maar onderschat Copenhell niet omdat ze misschien minder bands boeken. Of dat is mijn gevoel toch, dat ze minder bands boeken.

Verder is het niet gezegd dat Slayer ook naar Europa gaat (terug) komen, laat staan naar de festivals. Zelfs ga ik er van uit van wel, maar kan ook zijn van niet.


Tot hiertoe, voor 2025 zou ik voor Graspop durven gokken op
Donderdag: Iron Maiden en Sabaton (waarbij Sabaton misschien een speciale 25 jaar set doet op beide mainstages tegelijk)
Vrijdag: Aerosmith en System Of A Down
Zaterdag: Lamb Of God en Mastodon/Trivium en Bullet For My Valentine
Zondag: Omdat Rock Werchter misschien geen big four wil boeken --> Metallica, Megadeth, Slayer en Anthrax. :D Verdeeld over beide mainstages


Verder hoop ik op Savatage en Annihilator die hopelijk nog speciale sets komen doen!
En de big teutonic four mag gerust de marquee een dagje komen inpalmen :D (allee van 18 h dus)
En Cannibal Corpse is ook al te lang geleden , nu ik het toch over de marquee heb!
aerosmith en SOAD zou ik over vrijdag en zaterdag verdelen want die vrijdag is nu veel te sterk en de zaterdag veel te zwak
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Over Slayer, ik denk inderdaad ook gewoon north stage headliner, maar op een zwakke dag zouden ze ook nog wel bovenaan de dag kunnen staan.
zie bijvoorbeeld de vrijdag dit jaar, daar zie ik Slayer prima bovenaan staan. de vrijdag van 2023 ook trouwens
slayer zal wellicht wel evenveel of meer tickets verkopen als alice cooper, judas priest, ffdp, machine head. met ieder jaar 8 headliners heb je gewoon ook wat kleine headliners nodig om aan die 8 te komen
Tot hiertoe, voor 2025 zou ik voor Graspop durven gokken op
je verwart een realistische gok en een droom lineup met elkaar denk ik ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Voor mij:
- legendarische band binnen metal kringen
- 6 jaar weggeweest wat het per definitie een uniekere boeking maakt. Vergeet niet dat er weer een nieuwe generatie festivalgangers is bij gekomen die ze nog nooit gezien hebben
- oudjes komen steeds hoger op de poster, zie oa Alice Cooper.
- laatste show was echt goed en dit gevoel blijft ook hangen. Als ze er nou een show a la Scorpions van hadden gemaakt was het ook weer wat anders geweest.

Voor mij is het een gegeven dat ze dan een van de twee headliners zijn. Niet dé headliner.
Over Slayer, ik denk inderdaad ook gewoon north stage headliner, maar op een zwakke dag zouden ze ook nog wel bovenaan de dag kunnen staan.
zie bijvoorbeeld de vrijdag dit jaar, daar zie ik Slayer prima bovenaan staan. de vrijdag van 2023 ook trouwens
slayer zal wellicht wel evenveel of meer tickets verkopen als alice cooper, judas priest, ffdp, machine head. met ieder jaar 8 headliners heb je gewoon ook wat kleine headliners nodig om aan die 8 te komen
Allemaal goede punten, zowel voor als tegen.
Maar niet voldoende om met zekerheid te kunnen zeggen welke plek ze precies op het affiche zouden krijgen.
GMM is zoals we weten daar niet altijd even logisch in.

Het zal zoals Loek al zegt zeker aan de dag liggen.
Ze zouden in hun eentje een relatief zwakke dag als headliner kunnen dragen.
Maar ze zouden ook net zo goed op een Pantera-plek kunnen komen te staan.
 
  • Winning
Waarderingen: Loek123

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
17
35
Hier is mijn droom line-up voor GMM25 (alle bands heb ik nog niet gezien): :ROFLMAO:

Headliners:
Anthrax
Foo Fighters
Muse
Queen with Adam Lambert (I know I know... STILL) or Aerosmith
Red Hot Chili Peppers
System of a Down
The Cure

Logo bands:
Alice in Chains
Behemoth
Lindemann
Manowar
Mastodon
Nine Inch Nails
Pantera
Radiohead
Sabaton
Selputura
Slayer (probably more of a headliner?)
Sleep Token
Static-X
The Smashing Pumpkins

Undercard:
Accept
Amon Amarth
Bad Omens
Cannibal Corpse
Cattle Decapitation
Children of Bodom
Dimmu Borgir
GWAR
Jinjer
Kataklysm
Knorkator
Kreator
Massive Attack
Napalm Death
Powerman 5000
Refused
Silversun Pickups
Soulfly
The Warning
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Hier is mijn droom line-up voor GMM25 (alle bands heb ik nog niet gezien): :ROFLMAO:

Headliners:
Anthrax
Foo Fighters
Muse
Queen with Adam Lambert (I know I know... STILL) or Aerosmith
Red Hot Chili Peppers
System of a Down
The Cure

Logo bands:
Alice in Chains
Behemoth
Lindemann
Manowar
Mastodon
Nine Inch Nails
Pantera
Radiohead
Sabaton
Selputura
Slayer (probably more of a headliner?)
Sleep Token
Static-X
The Smashing Pumpkins

Undercard:
Accept
Amon Amarth
Bad Omens
Cannibal Corpse
Cattle Decapitation
Children of Bodom
Dimmu Borgir
GWAR
Jinjer
Kataklysm
Knorkator
Kreator
Massive Attack
Napalm Death
Powerman 5000
Refused
Silversun Pickups
Soulfly
The Warning
Hier staan wel een paar zeer vreemde namen tussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Joslittel

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
17
35
Ik weet het, ik heb een zeer brede smaak. Ik zou veel metal-geloofwaardigheid verliezen als je wist welke popsterren ik live heb gezien. Eigenlijk heb ik alleen maar een hekel aan manele, schlager en free jazz. Maar rock, vooral metal, is mijn favoriet. Er gaat niets boven het geluid en de kunst van live metal.

Bovendien heb ik de meeste bands die ik leuk vind al gezien. Alleen spullen vermeld die ik nog niet live heb gezien, dus niet alles past. GMM zou Adam Lambert’s Queen uiteraard nooit boeken.:ROFLMAO:
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.421
Ik weet het, ik heb een zeer brede smaak. Ik zou veel metal-geloofwaardigheid verliezen als je wist welke popsterren ik live heb gezien. Eigenlijk heb ik alleen maar een hekel aan manele, schlager en free jazz. Maar rock, vooral metal, is mijn favoriet. Er gaat niets boven het geluid en de kunst van live metal.

Bovendien heb ik de meeste bands die ik leuk vind al gezien. Alleen spullen vermeld die ik nog niet live heb gezien, dus niet alles past. GMM zou Adam Lambert’s Queen uiteraard nooit boeken.:ROFLMAO:
die nog eerder dan alle andere bands die je tussen headliners hebt staan (behalve SOAD) en Anthrax zou ergens om 18u staan te spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
die nog eerder dan alle andere bands die je tussen headliners hebt staan (behalve SOAD) en Anthrax zou ergens om 18u staan te spelen.
Inderdaad. Queen zou eigenlijk nog niet zo gek zijn voor Graspop.

Massive Attack zou wel een zen momentje opleveren.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken