Ha leuk! Mooi dat je zo op de valreep nog even de sfeer in het oude pand van Baroeg kunt komen proeven, alvorens het later dit jaar tegen de vlakte gaat en het nieuwe pand ervoor in de plaats komt.Jullie hebben me aardig enthousiast en jaloers zitten maken..
Dus ben ik ook maar eens gaan kijken om ze live te kunnen zien, en wat blijkt? Maar liefst 4 opties:
Bekijk bijlage 8371
Eindhoven lag qua afstand het meest voor de hand, gevolgd door Oberhausen, Rotterdam en Kortrijk.
Maar Eindhoven viel meteen af, aangezien we dan al naar Aephanemer in Keulen gaan.
Een combo met Oberhausen zou ook handig zijn, ware het niet dat daar een dag tussen zit..
DVG Club in Kortrijk is splinternieuw, maar ligt ook weer een stuk buiten het centrum, en is dus het verst.
Uiteindelijk dus toch maar voor Rotterdam gekozen.
Tickets gekocht en hotel geboekt!
Wordt onze eerste keer in Baroeg, en ook de stad zelf ken ik nog nauwelijks (buiten een werkbezoekje aan Erasmus MC afgelopen november en een bekerfinale in de Kuip lang geleden). We hadden die vrijdag toch al vrij genomen vanwege het bezoekje aan Keulen, dus dat komt eigenlijk nog best goed uit ook. Vanuit Keulen direct naar Rotterdam, en daar vrijdagmiddag (en eventueel zaterdag) de stad nog wat verkennen.
Traditioneel zoek ik in onbekende steden dan ook altijd naar een metal/rock bar/pub/café.
Enige wat ik kon vinden is Bar3, is dat een beetje de moeite waard?
Of kennen jullie wellicht betere plekjes?
Is er in Baroeg zelf misschien nog even wat te doen na afloop?
En is het een beetje makkelijk om met het OV van de binnenstad (hotel in Witte de Withstraat, vlakbij Museumpark/Eendrachtsplein) naar Baroeg in het Spinozapark te geraken (en uiteraard terug)?
Zoals Dave al zegt, je bent niet het enige forumlid wat die avond die kant op gaat, haha. Dus voel je vooral van harte welkom om hallo te komen zeggen en een pilsje te komen drinken. Mijn ervaring na afloop is dat de bar inderdaad wel even open blijft, ook deels afhankelijk van hoeveel mensen er blijven hangen en bier kopen. Ik heb de laatste ronde vaker niet dan wel meegemaakt voordat ik mijn laatste vervoer naar huis kon halen. Jos heeft er dit keer overigens totaal geen zeggenschap in, aangezien hij er net als ons als bezoeker zal zijn, in plaats van als vrijwilliger.
Het is al een jaar of tien geleden sinds ik voor het laatst ben wezen stappen in Rotterdam, dus geen idee wat er momenteel allemaal te doen is. Bar3 hoor ik op zich wel goede verhalen over, maar ben ik zelf nog nooit geweest. Ik ging zelf eigenlijk altijd naar Paddy Murphy's, de Irish Pub. Daar draaien ze weliswaar geen metal, maar is wel altijd live muziek. Op vrijdagavond meestal een coverband. Super gezellige tent vond ik dat altijd. Internationaal publiek en eigenlijk nooit gezeik.
Als wij dan daarna nog door wilden, gingen we altijd naar de Witte Aap in de Witte de With, dus vlakbij je hotel. Dat heeft helemaal niks met rock of metal te maken, maar was destijds een soort verzamelbar van alle gezellige stappers die zin hadden om het heel laat te maken. Weet eerlijk gezegd niet of dat nog steeds zo is. Maar aangezien je er vlakbij slaapt, kan je het allicht proberen.
Het ov vanaf de stad naar Baroeg is ongeveer een half uur. Ligt er een beetje aan van waar je vertrekt hoe je het makkelijkst kunt reizen. Als je eerst de stad gaat bekijken, is het een ander reisadvies dan wanneer je vanaf je hotel richting Baroeg gaat. Laat me anders tegen die tijd maar even weten wat jullie doen, dan laat ik je wel weten hoe je het beste kunt reizen. Of je kijkt zelf even op 9292ov, daar staat het altijd wel prima aangegeven.