Hardrock & Metal Chat

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.882
8.602
Dank voor je uitgebreide reply Jamel!
Toen ik je bericht zag heb ik direct album Pelagial opgezet en ik kan ook direct wel goed begrijpen waarom mensen deze band zo vet vinden, wat een fantastische plaat is dat!

Verder ben ik tijdens het schrijven van deze reactie er drie keer achter gekomen dat dit album alleen op deze show integraal wordt gespeeld, dus kan ik het eigenlijk al niet meer maken om hier geen ticket voor te halen.

Ik ga maar weer rustig verder met inluisteren, maar in principe met The Ocean, Hippotraktor, Psychonaut en Insahn al vier bands waar ik zeker zou gaan kijken
Toch ergens ook wel weer verrassend dat juist Pelagial dan weer zo goed bij je binnenkomt, omdat dat in mijn ogen hun meest 'proggy' album van allemaal is. En typisch zo'n plaat is waar je meermaals naar moet luisteren en je bij elke luisterbeurt weer nieuwe dingen ontdekt. Misschien ben je inmiddels al meer prog dan ik (en jijzelf misschien ook) dacht. :)

Verder weet ik niet of je je ervan bewust bent, dat met de vier bands die je nu noemt de verdeling over de twee dagen nu 2-2 is. Dus dat wordt een combiticket, Loek. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.815
3.846
Dank voor je uitgebreide reply Jamel!
Toen ik je bericht zag heb ik direct album Pelagial opgezet en ik kan ook direct wel goed begrijpen waarom mensen deze band zo vet vinden, wat een fantastische plaat is dat!

Verder ben ik tijdens het schrijven van deze reactie er drie keer achter gekomen dat dit album alleen op deze show integraal wordt gespeeld, dus kan ik het eigenlijk al niet meer maken om hier geen ticket voor te halen.

Ik ga maar weer rustig verder met inluisteren, maar in principe met The Ocean, Hippotraktor, Psychonaut en Insahn al vier bands waar ik zeker zou gaan kijken
De prijs voor de 2 dagen is op zich wel echt te verantwoorden, 92 euro is héééél schappelijk voor de mooie bands die ze daar serveren.
Gaat volgens mij ook wel een speciale sfeer worden doordat het echt zo'n label-feest is.
En je hebt nog een maand om nog extra moois te ontdekken in de andere bands, en anders is het ook leuk om bands die je niet heel erg goed kent gewoon live te laten verbazen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.882
8.602
De prijs voor de 2 dagen is op zich wel echt te verantwoorden, 92 euro is héééél schappelijk voor de mooie bands die ze daar serveren.
Gaat volgens mij ook wel een speciale sfeer worden doordat het echt zo'n label-feest is.
En je hebt nog een maand om nog extra moois te ontdekken in de andere bands, en anders is het ook leuk om bands die je niet heel erg goed kent gewoon live te laten verbazen.
92 was dus de prijs van die early birds. Inmiddels kost een combi 110 euro. Wat nog steeds heel schappelijk is, natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.815
3.846
92 was dus de prijs van die early birds. Inmiddels kost een combi 110 euro. Wat nog steeds heel schappelijk is, natuurlijk.
Ohhh juist ja, die prijs ging veranderen begin juli. Op dat moment werd ook de dagverdeling bekend gemaakt en gingen de dagtickets ook in verkoop. Dat was ik alweer helemaal vergeten. Maar blijft inderdaad nog wel schappelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.646
8.511
Toch ergens ook wel weer verrassend dat juist Pelagial dan weer zo goed bij je binnenkomt, omdat dat in mijn ogen hun meest 'proggy' album van allemaal is. En typisch zo'n plaat is waar je meermaals naar moet luisteren en je bij elke luisterbeurt weer nieuwe dingen ontdekt. Misschien ben je inmiddels al meer prog dan ik (en jijzelf misschien ook) dacht. :)
Ik moet ook zeggen dat het even duurde om er in te komen, het album begint namelijk met een hele rustige opbouw dus toen ik begon dacht ik oh is dit het? maar bij het laatste stuk van Mesopelagic begon het toch wel te komen en toen ik een paar nummers verder was was ik al helemaal verkocht. kan verder ok goed begrijpen dat jij mijn muzieksmaak niet kan inschatten want ik ben momenteel zoveel nieuwe dingen aan het ontdekken dat ik zelf niet eens meer weet wat ik leuk vind.
Verder weet ik niet of je je ervan bewust bent, dat met de vier bands die je nu noemt de verdeling over de twee dagen nu 2-2 is. Dus dat wordt een combiticket, Loek. ;)
Ja leuk hoe dat altijd uitkomt met de must sees exact verspreid over 2 dagen :ROFLMAO: maar goed ik moet nog maar zien wat daar nog bij komt

Is het programma compleet? Ik neem aan van wel, maar ziet er toch bijzonder uit in de clashfinder dat er niets tussen psychonaut en insahn speelt terwijl de rest van de het weekend de twee zalen steeds afwisselen. maar dat zal wellicht komen door de vroege eindttijd op zondag. vraag me overigens ook af waar ze dat podium neer gaan zetten in de Foyer
 
  • On fire
Waarderingen: Jamel

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
169
532
Nee, volgens mij wordt dat opnieuw de spaarrekening aanspreken. Er waren maar een paar plekken waar ze dit gaan doen en dat was niet Alcatraz.

Boek maar al een tripje naar Maastricht.

Of misschien niet 'helaas' en juist voor jou net dat zetje dat je nodig had om jezelf een ticket voor Pelagic Fest te gunnen.
Na deze doorslaggevende argumenten ben ik net bevestigd door Pelagic Fest op de rechtsvoor aan alle podia op zowel de zaterdag als de zondag 🤘
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.882
8.602
Ik moet ook zeggen dat het even duurde om er in te komen, het album begint namelijk met een hele rustige opbouw dus toen ik begon dacht ik oh is dit het? maar bij het laatste stuk van Mesopelagic begon het toch wel te komen en toen ik een paar nummers verder was was ik al helemaal verkocht. kan verder ok goed begrijpen dat jij mijn muzieksmaak niet kan inschatten want ik ben momenteel zoveel nieuwe dingen aan het ontdekken dat ik zelf niet eens meer weet wat ik leuk vind.

Leuk is dat he? Als je muzieksmaak steeds breder wordt. Ik heb dat momenteel met Black Metal. Opeens is het kwartje gevallen en ontdek ik de ene na de andere parel.

Ja leuk hoe dat altijd uitkomt met de must sees exact verspreid over 2 dagen :ROFLMAO: maar goed ik moet nog maar zien wat daar nog bij komt

Is het programma compleet? Ik neem aan van wel, maar ziet er toch bijzonder uit in de clashfinder dat er niets tussen psychonaut en insahn speelt terwijl de rest van de het weekend de twee zalen steeds afwisselen. maar dat zal wellicht komen door de vroege eindttijd op zondag. vraag me overigens ook af waar ze dat podium neer gaan zetten in de Foyer

Het programma is inderdaad compleet. Verder denk ik dat je niet teveel hoeft te verwachten van de acts in de foyer. Denk dat dat DJ-sets gaan zijn. JeGong staat trouwens geprogrammeerd in de foyer tussen Psychonaut en Ihsahn.

Blood Incantation had je met 2 verschillende sets dit jaar op Roadburn kunnen zien.
Yep, ik weet het. Ben ik alleen niet naartoe geweest. Helaas kan ik niet elk festival bezoeken wat ik zou willen, haha. Dus voor mij persoonlijk zou Blood Incantation dus een firsttimer zijn.

Na deze doorslaggevende argumenten ben ik net bevestigd door Pelagic Fest op de rechtsvoor aan alle podia op zowel de zaterdag als de zondag 🤘

Ha, wat goed! Kom je dan op zondagochtend ook met ons speciaalbierenbrunchen bij de Gouverneur?
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
169
532
Ha, wat goed! Kom je dan op zondagochtend ook met ons speciaalbierenbrunchen bij de Gouverneur?
Dat weet ik nog niet, hangt er wat vanaf of ik elke dag op en af ga of toch maar een overnachting in de buurt boek. Maar klinkt in ieder geval verleidelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.882
8.602
Met Pelagic heb ik (nog) niet zo veel, maar dit klinkt dan wel weer verleidelijk haha
Ben helaas het weekend weg en dus juist niet in Maastricht :-(
Met Samhain Fest in het weekend van 28 en 29 oktober zijn we er ook en dan staat de speciaalbierenbrunch op zondag bij de Gouverneur ook op het programma. :)

Dat weet ik nog niet, hangt er wat vanaf of ik elke dag op en af ga of toch maar een overnachting in de buurt boek. Maar klinkt in ieder geval verleidelijk.

Snap ik! Je bent in elk geval van harte welkom (voor zover dat nog niet duidelijk was)!
 
  • On fire
  • Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo en johanra

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
541
554
Met Samhain Fest in het weekend van 28 en 29 oktober zijn we er ook en dan staat de speciaalbierenbrunch op zondag bij de Gouverneur ook op het programma. :)
Nice, dan zorg ik dat ik dan geen weekend weg ben. Heb alleen geen kaartje gekocht voor Samhain, want enige wat ik kende was Amenra. Ik heb nog veel te leren... Wellicht komt er een leuke ticketswap.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.882
8.602
Nice, dan zorg ik dat ik dan geen weekend weg ben. Heb alleen geen kaartje gekocht voor Samhain, want enige wat ik kende was Amenra. Ik heb nog veel te leren... Wellicht komt er een leuke ticketswap.

Ai, ja dat weekend is natuurlijk uitverkocht. Hopen op Ticketswap dan inderdaad! Of de speciaalbierenbrunch verlengen...

Tot je het allemaal moet betalen die concerten en festivals die daardoor opeens ook aantrekkelijk worden
Om over alle clashes op GMM maar te zwijgen

Ik ben niet voor niets dit jaar gestopt met roken... 😬
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
538
1.299
Ai, ja dat weekend is natuurlijk uitverkocht. Hopen op Ticketswap dan inderdaad! Of de speciaalbierenbrunch verlengen...



Ik ben niet voor niets dit jaar gestopt met roken... 😬
Gewoon Rijksambtenaar worden dan kreeg je er per 1 juli bijna 10% bij en daar kun je wel wat tickets voor kopen.
 
  • Haha
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.897
5.703
Ik wellicht ook, even de namen afwachten want 140 voor 2 dagen is niet niks, maar de line ups van de metalfestivals in Trix zijn wel altijd mooi
Gelet op het trackrecord van Samhain, durf ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat ik die line-up geweldig ga vinden. 😅
Ben vooral benieuwd in hoeverre het lukt om wat unieke acts neer te zetten. We hebben de reeks Graspop - Alcatraz - Pelagic - Samhain dus er is een grote kans dat we een groot deel van de lineup al binnen een jaar gezien hebben. Dat zal voor mij de belangrijkste afweging worden
Zeker heel interessant, die nieuwe 'lente-Samhain' (wat zoals iemand al in comments op Facebook zei eigenlijk geen Samhain zou mogen heten, want Samhain = Halloween), ik hield het ook al nauwlettend in de gaten.

De line-up zal wel volledig vergelijkbaar zijn qua genres (black/doom/post/sludge) met die in Maastricht, maar met meer (want drie i.p.v. twee podia) en misschien ook iets grotere namen?

1721059528255.png
1721059713623.png
1721059750292.png
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.646
8.511
Na deze doorslaggevende argumenten ben ik net bevestigd door Pelagic Fest op de rechtsvoor aan alle podia op zowel de zaterdag als de zondag 🤘
Verder weet ik niet of je je ervan bewust bent, dat met de vier bands die je nu noemt de verdeling over de twee dagen nu 2-2 is. Dus dat wordt een combiticket, Loek. ;)
De prijs voor de 2 dagen is op zich wel echt te verantwoorden, 92 euro is héééél schappelijk voor de mooie bands die ze daar serveren.
Gaat volgens mij ook wel een speciale sfeer worden doordat het echt zo'n label-feest is.
En je hebt nog een maand om nog extra moois te ontdekken in de andere bands, en anders is het ook leuk om bands die je niet heel erg goed kent gewoon live te laten verbazen.
inmiddels hier ook een combi ticket in de pocket voor Pelagic fest. Ik ben erbij!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken