Hardrock & Metal Chat

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
219
641
Ik dacht, waarom zou Testament in vredesnaam nummers van The Gathering spelen? Maar blijkbaar is dat ook een album van Testament. Ik kende alleen de symfonische metal band 😅
Ben je rustig aan het voorbereiden voor Alcatraz, en plots zit je dus naar "Strange Machines" en dan ook ineens maar het hele Mandylion album te luisteren, zo schiet dat inluisteren wel niet op :D
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.791
4.726
Dat kan ik me voorstellen ja... Ik vind alles aan die concerten perfect. En dan heb ik alleen video's ervan kunnen zien. Laat staan als je daar in het publiek bij was.
Ik heb nooit begrepen dat ze in deze samenstelling niet meer bij elkaar zijn gekomen. De symbiose on stage was altijd zo magisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.928
8.752
Ik heb nooit begrepen dat ze in deze samenstelling niet meer bij elkaar zijn gekomen. De symbiose on stage was altijd zo magisch.
Snap ik ook niet. Vier van de zes die daar op het podium staan, spelen vandaag de dag nog in The Gathering. Nu zit Silje inmiddels ook alweer 16 jaar in de band, dus zal het vast lullig voelen om haar aan de kant te schuiven voor een terugkeer van Anneke. Wellicht dat dat de reden is.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.657
3.474
Dat kan ik me voorstellen ja... Ik vind alles aan die concerten perfect. En dan heb ik alleen video's ervan kunnen zien. Laat staan als je daar in het publiek bij was.
Ik heb ze gelukkig een aantal keren mogen aanschouwen. Waaronder een geweldig concert in de Oosterpoort in Groningen. Het t-shirt nog regelmatig met trots aan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.754
Ja, die shows op Pinkpop en Dynamo toen zijn prachtige herinneringen.
Ja, die Pinkpop-show ook al vaker teruggekeken, daar had ik wel graag bij willen zijn geweest (geen idee eigenlijk waarom ik er toen niet was, dat waren wel mijn 'Pinkpop-jaren'..)!


The Gathering wel in 2022 nog gezien in de kleine zaal van de Muziekgieterij (uiteraard met zangeres Silje), dat was ook heel mooi:


Maar Anneke heeft wel absoluut iets speciaals met haar unieke, zeer herkenbare stem.
Zag haar de eerste keer live op mijn eerste Parkcity Live in 2015 (toen ze nog toffe bands boekten en niet compleet overspoeld werden met Insta-tieners..) met The Gentle Storm, wat zoals ik later leerde een van de vele zijprojectjes van Arjen Lucassen bleek te zijn (vreemd genoeg leerde ik Ayreon eigenlijk pas een paar jaar later op Graspop kennen).

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.729
12.337
Ja, die Pinkpop-show ook al vaker teruggekeken, daar had ik wel graag bij willen zijn geweest (geen idee eigenlijk waarom ik er toen niet was, dat waren wel mijn 'Pinkpop-jaren'..)!


The Gathering wel in 2022 nog gezien in de kleine zaal van de Muziekgieterij (uiteraard met zangeres Silje), dat was ook heel mooi:


Maar Anneke heeft wel absoluut iets speciaals met haar unieke, zeer herkenbare stem.
Zag haar de eerste keer live op mijn eerste Parkcity Live in 2015 (toen ze nog toffe bands boekten en niet compleet overspoeld werden met Insta-tieners..) met The Gentle Storm, wat zoals ik later leerde een van de vele zijprojectjes van Arjen Lucassen bleek te zijn (vreemd genoeg leerde ik Ayreon eigenlijk pas een paar jaar later op Graspop kennen).

Dapper dat je ervoor uitkomt! Ik heb precies dezelfde route afgelegd met Arjen Lucassen. Ik kwam ook eerst in aanraking met The Gentle Storm. Toen ik live gezien in Boederij. Vond ik een overdonderend goed concert. Pas later begon ik te beseffen waar ik eigenlijk bij geweest was.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.754
451784743_335008203002878_8805737920708074357_n.jpg


Poging 2, nadat vorig jaar dus niet doorging wegens problemen met vergunningsaanvraag...

Ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen, hoewel de kans dat ik er sowieso naar toe ga natuurlijk vrij groot is.
In ieder geval zouden er op 2 dagen 20(+) bands op 2 podia staan.
Beoogd bezoekersaantal zou 5.000 - 6.000 (of 6.000 - 8.000 volgens Rock Tribune) personen per dag zijn.
Qua line-up werd vorig jaar gesproken over AFAS-niveau, dus dan zou je toch kunnen denken aan (afgaande op de agenda voor het komende jaar) bands van het kaliber Korn, Epica, Heilung, Powerwolf, Sleep Token, Dream Theater, Pantera, Papa Roach (hoewel natuurlijk niet al deze bands even goed zullen passen daar qua grootte of genre).

1721388518098.png
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.693
8.581
451784743_335008203002878_8805737920708074357_n.jpg


Poging 2, nadat vorig jaar dus niet doorging wegens problemen met vergunningsaanvraag...

Ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen, hoewel de kans dat ik er sowieso naar toe ga natuurlijk vrij groot is.
In ieder geval zouden er op 2 dagen 20 bands op 2 podia staan.
Beoogd bezoekersaantal zou 5.000 - 6.000 (of 6.000 - 8.000 volgens Rock Tribune) personen per dag zijn.
Qua line-up werd vorig jaar gesproken over AFAS-niveau, dus dan zou je toch kunnen denken aan (afgaande op de agenda voor het komende jaar) bands als Korn, Epica, Heilung, Powerwolf, Sleep Token, Dream Theater, Pantera, Papa Roach (hoewel natuurlijk niet al deze bands even goed zullen passen daar qua grootte of genre).

Bekijk bijlage 9728
Ah spannend! Ben ook heel benieuwd waar ze mee gaan komen.
Ik zal er net als jij waarschijnlijk ook gewoon bij zijn, een metalfestival van deze grootte op fietsafstand heb ik nog nooit meegemaakt dus hopelijk komen ze met een fijne line up.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.754
Dapper dat je ervoor uitkomt! Ik heb precies dezelfde route afgelegd met Arjen Lucassen. Ik kwam ook eerst in aanraking met The Gentle Storm. Toen ik live gezien in Boederij. Vond ik een overdonderend goed concert. Pas later begon ik te beseffen waar ik eigenlijk bij geweest was.
Haha tja, iedereen leert toch alles in zijn eigen tempo kennen, toch? ;)

Ik was net als blijkbaar velen hier verrast door de aankondiging van Ayreon en de reacties daarop eind 2017, en was nog verder verrast toen ik het begon te luisteren. Ik kan me nog een reactie van @Dr. Hannibal herinneren, zo voelde ik mij ook exact toen! 😁
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.729
12.337
451784743_335008203002878_8805737920708074357_n.jpg


Poging 2, nadat vorig jaar dus niet doorging wegens problemen met vergunningsaanvraag...

Ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen, hoewel de kans dat ik er sowieso naar toe ga natuurlijk vrij groot is.
In ieder geval zouden er op 2 dagen 20(+) bands op 2 podia staan.
Beoogd bezoekersaantal zou 5.000 - 6.000 (of 6.000 - 8.000 volgens Rock Tribune) personen per dag zijn.
Qua line-up werd vorig jaar gesproken over AFAS-niveau, dus dan zou je toch kunnen denken aan (afgaande op de agenda voor het komende jaar) bands van het kaliber Korn, Epica, Heilung, Powerwolf, Sleep Token, Dream Theater, Pantera, Papa Roach (hoewel natuurlijk niet al deze bands even goed zullen passen daar qua grootte of genre).

Bekijk bijlage 9728
Heel tof! Inderdaad superbenieuwd waarmee ze komen. Interessant om met elkaar te volgen. Bij een fatsoenlijke lineup heb ik er geen enkel probleem om weer naar het mooie zuiden af te reizen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.928
8.752
Grappig hoe dat gaat! Ik ken Ayreon al vanaf de release van The Human Equation in 2004, omdat een vriend van mijn vader die plaat had gekocht en aan mijn vader liet zien toen wij daar op visite waren. Vanaf 2006 dook ik zelf vol in de wereld van de Prog, dus Ayreon was vanzelfsprekend iets wat ik toen ontzettend veel ben gaan luisteren. Ik kan me nog herinneren hoe ik en mijn vrienden zaten toe te leven naar de release van 01011001.

Ik was ook bij de release show van The Gentle Storm in de Melkweg. Dat was in de aanloop er naartoe nog een heel ding, omdat de geruchten gingen dat Arjen zelf niet zou spelen, vanwege zijn podiumangst. En uiteindelijk kwam hij toch een paar liedjes spelen op zijn akoestische gitaar. Was toen nog in de veronderstelling dat ik nooit dichterbij Ayreon live zou kunnen komen. En inmiddels ben ik vijf liveshows onder de naam 'Ayreon' verder, haha. Mooie dingen.

.. Ik zal niet ontkennen dat ik al het bovenstaande ook mede hier geplaatst heb omdat ik nog steeds jaloers ben op hen die The Gathering in volle glorie hebben gezien en ik de berichten erover steeds zie oppoppen als ik dit topic open. 😜
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.844
3.934
Je bent gewoon echt een editie te laat naar Graspop gekomen Jamel.
Edit: 2 edities blijkbaar, ik dacht dat je er vanaf 2007 was, maar zie nu in je handtekening dat dat fout in mijn hoofd zat :D

Daar stond The Gathering met Anneke en zag ik ook Arjen voor het eerst met Stream of Passion (met de geweldige Marcela Bovio)! Toen kende ik Ayreon al wel, maar ik had eigenlijk geen concreet beeld van de man erachter... tot die dag. Hoewel hij dus niet graag op een podium staat (al deed hij het toen met SoP wel gewoon altijd) wist hij best een indruk op me achter te laten!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.928
8.752
Je bent gewoon echt een editie te laat naar Graspop gekomen Jamel.
Edit: 2 edities blijkbaar, ik dacht dat je er vanaf 2007 was, maar zie nu in je handtekening dat dat fout in mijn hoofd zat :D

Daar stond The Gathering met Anneke en zag ik ook Arjen voor het eerst met Stream of Passion (met de geweldige Marcela Bovio)! Toen kende ik Ayreon al wel, maar ik had eigenlijk geen concreet beeld van de man erachter... tot die dag. Hoewel hij dus niet graag op een podium staat (al deed hij het toen met SoP wel gewoon altijd) wist hij best een indruk op me achter te laten!
Graspop 2006 had inderdaad een fantastische line-up, ais ik die zo bekijk. Ik snap wel dat jij destijds gelijk door het Graspop virus gegrepen werd, zoals dat met mij twee jaar later gebeurde. En Marcela is inderdaad echt fantastisch! Een van de liefste mensen die ik ooit heb ontmoet ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken