Hardrock & Metal Chat

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.939
8.786
Hmm ja, ik had wel hoop op nog een betere tweede en derde worp, maar dit zijn er al 11 dus komen er nog maar 9 bij. Dat stemt niet heel hoopvol.

Blijft toch lastig met Meshuggah. Eerste klikte het niet, toen viel het kwartje opeens, maar zet Graspop ze tegelijk met Machine Head, stonden ze op dat festival in Brabant waar ik de line up verder ook matig vond, en nu weer hier met toch tegenvallend gezelschap om zich heen. Wordt lastig om ze te gaan zien op deze manier 😅
Ik heb precies hetzelfde. In 2018 had ik ze op zich (een stuk) kunnen zien, maar klikte het voor mij nog niet echt en koos ik voor de combo Ozzy / A Perfect Circle. En vorig jaar klikte het inmiddels wel, maar koos ik voor de headlineset van Machine Head. Geen spijt van, want die set was geweldig. Maar zo is het geen gelukkig huwelijk tussen mij en die band. En tenzij SOH in september opeens heel erg gaat verrassen met nieuwe namen, ga ik ook deze trein voorbij laten rijden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.708
8.615
Hmm ja, ik had wel hoop op nog een betere tweede en derde worp, maar dit zijn er al 11 dus komen er nog maar 9 bij. Dat stemt niet heel hoopvol.

Blijft toch lastig met Meshuggah. Eerste klikte het niet, toen viel het kwartje opeens, maar zet Graspop ze tegelijk met Machine Head, stonden ze op dat festival in Brabant waar ik de line up verder ook matig vond, en nu weer hier met toch tegenvallend gezelschap om zich heen. Wordt lastig om ze te gaan zien op deze manier 😅
Kans op Meshuggah op Graspop lijkt me ook wel vrij groot toch? Dit festival zit 2 weken voor Graspop dus denk dat je al die bands wel kan opschrijven als kanshebbers.

20 bands in 2 dagen valt wel tegen ja. Maakt me minder hoopvol dat er nog wat geboekt wordt dat me beter bevalt dan dit rijtje
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.708
8.615
Ik ben overigens ook benieuwd wat voor kostenplaatje hieraan komt te hangen
dit soort middelgrote festivals kosten volgens mij meestal rond de 100-120 voor 2 dagen, als ik een beetje naar de andere opties kijk?
Veel meer dan dat moet het ook niet gaan kosten
Ook benieuwd of die afaslive band nog komt
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
20 bands in 2 dagen valt wel tegen ja. Maakt me minder hoopvol dat er nog wat geboekt wordt dat me beter bevalt dan dit rijtje
Het lijkt nu inderdaad helaas vooral een thrash en death (en dan niet de melodic variant) feestje te worden, niet bepaald mijn favoriete subgenres, maar ogenschijnlijk wel die van mede-organisator Luc Favié, eigenaar van Doomstar Booking.

Uit die stal komen dan ook in ieder geval 3 van de 11 namen (Sacred Reich, Wolfbrigade, Midnight), dus daar zullen ook nog wel wat van de resterende namen vandaan komen.
Op zich niet erg, want daar zitten nog best wel wat behoorlijk mooie namen tussen die mij een stuk enthousiaster zouden maken voor de line-up (bv. Alcest, Baest, Blackbriar, Borknagar, Charlotte Wessels, Dool, E-L-R, Gaerea, Ghost Bath, Health, Heilung, Kampfar, Myrkur, Sólstafir, Tribulation, Uada, Wolves In The Throne Room..).

Het festival is echter een gezamenlijk initiatief van Muziekgieterij, Doomstar Booking en TIRR Music Agency.
Laatstgenoemde is een tribute boekingskantoor, waardoor het niet ondenkbaar is dat er ook nog enkele tribute bands tussen de resterende namen zullen zitten (wellicht om het 2e podium te vullen)..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.939
8.786
Op zich niet erg, want daar zitten nog best wel wat behoorlijk mooie namen tussen die mij een stuk enthousiaster zouden maken voor de line-up (bv. Alcest, Baest, Blackbriar, Borknagar, Charlotte Wessels, Dool, E-L-R, Gaerea, Ghost Bath, Health, Heilung, Kampfar, Myrkur, Sólstafir, Tribulation, Uada, Wolves In The Throne Room..).
Als ze er hiet een aantal van boeken, ga ik een ticket alsnog overwegen.

Laatstgenoemde is een tribute boekingskantoor, waardoor het niet ondenkbaar is dat er ook nog enkele tribute bands tussen de resterende namen zullen zitten (wellicht om het 2e podium te vullen)..
Als dit het geval gaat zijn, ga ik 100% zeker niet naar dit festival.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Als ze er hiet een aantal van boeken, ga ik een ticket alsnog overwegen.


Als dit het geval gaat zijn, ga ik 100% zeker niet naar dit festival.
Je kent me, ik probeer altijd dingen van zowel de positieve als de negatieve kanten te bekijken.. ;)
 
  • Winning
Waarderingen: Jamel

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
42
92
Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met Motocultor festival in Frankrijk? Ik ben er redelijk in de buurt op vakantie en heb tickets gekocht voor de zaterdag. Line-up is alvast lekker, maar ik ben benieuwd of er mensen meer vertellen over dit festival. Camping, eten en drinken, prijzen, parkeren, toiletten, aankleding, sfeer, etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.939
8.786
Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met Motocultor festival in Frankrijk? Ik ben er redelijk in de buurt op vakantie en heb tickets gekocht voor de zaterdag. Line-up is alvast lekker, maar ik ben benieuwd of er mensen meer vertellen over dit festival. Camping, eten en drinken, prijzen, parkeren, toiletten, aankleding, sfeer, etc.
Je hebt daar alleszins wel een prachtige line-up, dus ik snap die keuze wel! Ik ben er zelf nog nooit geweest en weet niet of het er ooit van gaat komen, zo kort na Alcatraz. En ook nog tegelijk met ArcTanGent, wat voor mij dan meer voor de hand ligt, als ik eens buiten de Benelux wil gaan festivallen. Maar mocht ik in jouw geval ook daar toevallig toch een beetje in de buurt zijn geweest, was ik ook gegaan. Maar laat aub weten hoe je het hebt gehad als je bent geweest! Ik ben wel zeer benieuwd naar je ervaringen.

Wel een dingetje daar. Zij laten Dodheimsgard clashen met Riverside. Wowzers... :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Elisa Day en nikita

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.650
6.768
Het lijkt nu inderdaad helaas vooral een thrash en death (en dan niet de melodic variant) feestje te worden, niet bepaald mijn favoriete subgenres, maar ogenschijnlijk wel die van mede-organisator Luc Favié, eigenaar van Doomstar Booking.

Uit die stal komen dan ook in ieder geval 3 van de 11 namen (Sacred Reich, Wolfbrigade, Midnight), dus daar zullen ook nog wel wat van de resterende namen vandaan komen.
Op zich niet erg, want daar zitten nog best wel wat behoorlijk mooie namen tussen die mij een stuk enthousiaster zouden maken voor de line-up (bv. Alcest, Baest, Blackbriar, Borknagar, Charlotte Wessels, Dool, E-L-R, Gaerea, Ghost Bath, Health, Heilung, Kampfar, Myrkur, Sólstafir, Tribulation, Uada, Wolves In The Throne Room..).

Het festival is echter een gezamenlijk initiatief van Muziekgieterij, Doomstar Booking en TIRR Music Agency.
Laatstgenoemde is een tribute boekingskantoor, waardoor het niet ondenkbaar is dat er ook nog enkele tribute bands tussen de resterende namen zullen zitten (wellicht om het 2e podium te vullen)..
Nouja precies, Doomstar heeft zat mooie namen, daarom heb ik mij er al zo op zitten verheugen toen dit festival voor het eerst aangekondigd werd. In potentie kunnen die een prachtige line up neerzetten. Des te teleurstellender wat er uiteindelijk staat (op Meshuggah na dan, dat is weer een onverwachte meevaller).

Van de bands die ik niet ken sprak ook nog niks me echt aan op het eerste gehoor, behalve Wolfbrigade, dat kan nog wel leuk zijn. Maar er mag echt nog wel wat moois uit dat rijtje wat je noemt bij komen.
 

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
42
92
Je hebt daar alleszins wel een prachtige line-up, dus ik snap die keuze wel! Ik ben er zelf nog nooit geweest en weet niet of het er ooit van gaat komen, zo kort na Alcatraz. En ook nog tegelijk met ArcTanGent, wat voor mij dan meer voor de hand ligt, als ik eens buiten de Benelux wil gaan festivallen. Maar mocht ik in jouw geval ook daar toevallig toch een beetje in de buurt zijn geweest, was ik ook gegaan. Maar laat aub weten hoe je het hebt gehad als je bent geweest! Ik ben wel zeer benieuwd naar je ervaringen.

Wel een dingetje daar. Zij laten Dodheimsgard clashen met Riverside. Wowzers... :oops:
Haha, dat is inderdaad ook mijn grootste clash. En Nekrogoblikon / Rüynn, al denk ik dat dat de laatste gaat worden. Bedankt voor je reactie, ik zal een verslag schrijven na mijn vakantie.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.939
8.786
De eerste namen van South of Heaven zijn inmiddels bevestigd. Geen verrassingen tov de namen die zaterdag al in de Limburger werden genoemd.

Wel staat er bij 'About' op hun website onder andere onderstaande passage:

Despite the crowded Dutch event calendar, South Of Heaven Open Air is a welcome addition because this festival primarily focuses on music, an excellent atmosphere, and haute cuisine food & drink, instead of pretentious sidelines like science, politics, literature, interactive art, and abstract theater.

Nu ben ik echt heel erg benieuwd: welk metal festival in Nederland focust zich primair op wetenschap, politiek, literatuur, interactieve kunst en abstract theater? Dat laatste misschien die als clown verklede enkeling op Rock Circus. Maar verder? Hele aparte manier van marketing, moet ik zeggen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.708
8.615
De eerste namen van South of Heaven zijn inmiddels bevestigd. Geen verrassingen tov de namen die zaterdag al in de Limburger werden genoemd.
Toch komen de lijstjes niet 100% overeen, op de website zie ik slechts 10 bands ipv 11
de ontbrekende is Ripshaw zo te zien
Wel staat er bij 'About' op hun website onder andere onderstaande passage:



Nu ben ik echt heel erg benieuwd: welk metal festival in Nederland focust zich primair op wetenschap, politiek, literatuur, interactieve kunst en abstract theater? Dat laatste misschien die als clown verklede enkeling op Rock Circus. Maar verder? Hele aparte manier van marketing, moet ik zeggen.
Ze hebben wel bijzondere humor daar ja, staan wel meer bijzondere dingen op die website
1721642103108.png
1721642422743.png
Erg profesioneel komt het niet over in ieder geval.

Verder lijkt de website ook nog niet helemaal af:
1721642285444.png
1721642383447.png
1721642356481.png

Dan nog de ticketprijs waar ik verschillende dingen over lees op de website, 110 of 125 voor de earlybird? Het lijkt erop dat de early bird 110 is en dat het daarna 125 wordt. Zit hier toch nog wel sterk te twijfelen of ik een early bird ticket zal gaan halen of niet.
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.708
8.615
Zie nu dat Ripsaw wel op de poster staat maar niet op de website, zal wel zijn dat de website nog niet af is dan.
Overigens staat er 20+ artiesten dus minstens 20, hopelijk krijgen we er nog iets meer bij dan 9 stuks dan.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.939
8.786
Ze hebben wel bijzondere humor daar ja, staan wel meer bijzondere dingen op die website
Bekijk bijlage 9748

Dit klopte ook al niet. Van de 11 namen zijn er vijf niet internationaal, maar van Nederlandse bodem.

Dan nog de ticketprijs waar ik verschillende dingen over lees op de website, 110 of 125 voor de earlybird? Het lijkt erop dat de early bird 110 is en dat het daarna 125 wordt. Zit hier toch nog wel sterk te twijfelen of ik een early bird ticket zal gaan halen of niet.

Ah oké, dit scheelt dan wel weer. Begreep eerst dat 125 de Early Bird prijs is. Dat vond ik aan de hoge kant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.811
4.761
De eerste namen van South of Heaven zijn inmiddels bevestigd. Geen verrassingen tov de namen die zaterdag al in de Limburger werden genoemd.

Wel staat er bij 'About' op hun website onder andere onderstaande passage:



Nu ben ik echt heel erg benieuwd: welk metal festival in Nederland focust zich primair op wetenschap, politiek, literatuur, interactieve kunst en abstract theater? Dat laatste misschien die als clown verklede enkeling op Rock Circus. Maar verder? Hele aparte manier van marketing, moet ik zeggen.
Brrr, ik krijg altijd jeuk als organisaties het woord 'pretentieus' gebruiken. Erg amateuristische marketing verder.
Wacht tot september af. Alleen voor Meshuggah, Textures en Hatebreed 125 euro dokken, vind ik iets erover.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.708
8.615
Ah oké, dit scheelt dan wel weer. Begreep eerst dat 125 de Early Bird prijs is. Dat vond ik aan de hoge kant.
ik heb inderdaad ook op meerdere plekken gelezen dat de early birds 125 gaan kosten dus zeker weten doe ik het ook niet
tot nu toe komt de organisatie erg rommelig en onprofessioneel over, met een hoop foutieve informatie
waarbij de grootte van de bands toch wel de grootste misleidende factor is geweest voor mij
Brrr, ik krijg altijd jeuk als organisaties het woord 'pretentieus' gebruiken. Erg amateuristische marketing verder.
Wacht tot september af. Alleen voor Meshuggah, Textures en Hatebreed 125 euro dokken, vind ik iets erover.
ik heb ook vandaag besloten om hier nog geen ticket voor te halen, terwijl ik vantevoren toch wel vrij zeker was dat ik zou gaan.
ben benieuwd hoe veel mensen 110 euro gaan neerleggen voor deze line up, en of die early birds uberhaupt snel uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel, JK79 en Jamel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.854
3.966
Als organisatie zo minachtend doen over andere festivals of bands gaan benoemen die je zeker niet boekt vind ik sowieso geen fijne strategie en creëert bij mij dan weer een anti-gevoel tegenover hen.
Alsof je eigen waarden hoger worden wanneer je een ander afbreekt.
Ik dacht dat zoiets enkel werd gedaan in de Amerikaanse verkiezingsstrijd - ow politiek; daar deden ze net niet aan, sorry!
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
549
1.306
ik heb inderdaad ook op meerdere plekken gelezen dat de early birds 125 gaan kosten dus zeker weten doe ik het ook niet
tot nu toe komt de organisatie erg rommelig en onprofessioneel over, met een hoop foutieve informatie
waarbij de grootte van de bands toch wel de grootste misleidende factor is geweest voor mij

ik heb ook vandaag besloten om hier nog geen ticket voor te halen, terwijl ik vantevoren toch wel vrij zeker was dat ik zou gaan.
ben benieuwd hoe veel mensen 110 euro gaan neerleggen voor deze line up, en of die early birds uberhaupt snel uitverkopen.
Ik mis inderdaad nog die Afas naam waar ze vooraf zo mee liepen te pochen. Meshuggah is geweldig maar bij lange na geen Afas naam en Meshuggah verwacht ik rond die periode ook nog wel op andere plekken.

Als het dit soort bands blijven dan wacht ik lekker af en kijk tzt wel op Ticketswap mocht ik zin hebben om te gaan.

Ik denk als je in die periode genoeg tickets wilt verkopen je of met een Benelux en NRW (Duitsland) exclusieve naam moet komen of een echte niche programmering neer moet zetten. Al zul je bij dat laatste dan wel lager in de verwachting van het aantal tickets moeten gaan zitten.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.939
8.786
Meshuggah is inderdaad weliswaar geen Afas band, maar vind ik wel een sterke boeking. Die hebben vaker in Europa festivals van dit formaat geheadlined en dat was zeer succesvol. Ze hebben bijvoorbeeld een prachtige productie. En ik denk dat het typisch zo'n band is wat juist op een festival goed werkt als publiekstrekker, omdat heel veel mensen er op z'n minst weleens van hebben gehoord en wel zouden willen zien.

Maar wel eens dat als de tweede headliner ook geen Afas band is, de organisatie wel een beetje voor gek staat. Zat wel te denken welke metalband bij deze line-up en dit concept past die de Afas vult.. Ik kom zelf alleen uit bij Gojira. Iemand anders een idee?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken