Hardrock & Metal Chat

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.127
3.046
451784743_335008203002878_8805737920708074357_n.jpg


Poging 2, nadat vorig jaar dus niet doorging wegens problemen met vergunningsaanvraag...

Ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen, hoewel de kans dat ik er sowieso naar toe ga natuurlijk vrij groot is.
In ieder geval zouden er op 2 dagen 20(+) bands op 2 podia staan.
Beoogd bezoekersaantal zou 5.000 - 6.000 (of 6.000 - 8.000 volgens Rock Tribune) personen per dag zijn.
Qua line-up werd vorig jaar gesproken over AFAS-niveau, dus dan zou je toch kunnen denken aan (afgaande op de agenda voor het komende jaar) bands van het kaliber Korn, Epica, Heilung, Powerwolf, Sleep Token, Dream Theater, Pantera, Papa Roach (hoewel natuurlijk niet al deze bands even goed zullen passen daar qua grootte of genre).
Heel mooi om te kunnen speculeren over dit soort namen op loopafstand. Ik ervaar metal hier in Maastricht écht als een niche(er is gevoelsmatig nauwelijks een echte metalscene hier), maar wel leuk dat het toch leven begint te krijgen en dat er wel echt een markt voor blijkt te zijn, ook met Pelagic en Samhain. Verfrissend alternatief op die hardtechno Complex/Claydrum events die hier wel steeds vaker te zien zijn en hoop ook dat er een mooi alternatief komt voor het wegvallen van Bruis.
 

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
501
891
Vond dying fetus zwaar tegenvallen op graspop en vola heel lekker.
Verwacht beide niet uitverkocht. Wellicht naar beide alsnog maar niet echt een must see..😃
 

Bijlagen

  • 20240719_160337.jpg
    20240719_160337.jpg
    966,7 KB · Weergaven: 16

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.739
12.355
Kreeg een
451784743_335008203002878_8805737920708074357_n.jpg


Poging 2, nadat vorig jaar dus niet doorging wegens problemen met vergunningsaanvraag...

Ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen, hoewel de kans dat ik er sowieso naar toe ga natuurlijk vrij groot is.
In ieder geval zouden er op 2 dagen 20(+) bands op 2 podia staan.
Beoogd bezoekersaantal zou 5.000 - 6.000 (of 6.000 - 8.000 volgens Rock Tribune) personen per dag zijn.
Qua line-up werd vorig jaar gesproken over AFAS-niveau, dus dan zou je toch kunnen denken aan (afgaande op de agenda voor het komende jaar) bands van het kaliber Korn, Epica, Heilung, Powerwolf, Sleep Token, Dream Theater, Pantera, Papa Roach (hoewel natuurlijk niet al deze bands even goed zullen passen daar qua grootte of genre).

Bekijk bijlage 9728
Kreeg een bericht van de Limburger in mijn tijdlijn dat Meshuggah de eerste headliner! Je kan niet zeggen dat dit een Afas band is. Maar ik vind het wel een goede start!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.931
8.758
Volgens het artikel in De Limburger ook deze bands erbij: Hatebreed, Sacred Reich, Textures, Wolfbrigade, Midnight, Legion Of The Damned, Gutalax, Severe Torture, From The Crypt en Ripshaw.
Hmm.... Textures heb ik gemist op Graspop omdat ik er toen nog niet was. Dus daar ben ik blij mee. Legion of the Damned is ook tof, maar ga ik volgende maand ook al zien op Alcatraz. De rest ken ik niet/vind ik minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: TMS98

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.650
6.768
Ja Meshuggah moet ik nog steeds een keer goed zien, denk dat dit m gaat worden hoor! Wel hopen op nog wat meer moois erbij, rest van het rijtje namen spreekt me wat minder aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.739
12.355
Volgens het artikel in De Limburger ook deze bands erbij: Hatebreed, Sacred Reich, Textures, Wolfbrigade, Midnight, Legion Of The Damned, Gutalax, Severe Torture, From The Crypt en Ripshaw.
Hm niet direct een lijstje waardoor ik een ticket moet kopen. Als ik in de buurt zou wonen een no brainer maar 2,5 uur rijden inclusief 2 overnachtingen is deze lijst me niet waar. Hatebreed altijd leuk om mee te pakken, Textures gemist op Graspop en Legion of the Damned begin ik opeens helemaal in te komen. De rest of onbekend of niet echt boeiend. Ik kijk de kat helaas nog even uit de boom.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, nikita en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.703
8.599
Ik word hier ook niet echt warm van, heb nooit echt wat gehad met Meshuggah, en de andere bands doen het ook niet echt tot nu toe
Hatebreed is altijd wel leuk, maar geen band waar ik normaal gezien een ticket voor koop
Ik zal er vast wel bij zijn, moet ook nog een hoop inluisteren. maar hoop toch dat er nog wat leuke dingen bij komen. Ze hebben toch wat te hoge verwachtingen geschept.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, Joslittel en Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.754
Dit wordt een festival voor maximaal 6000 bezoekers, net iets kleiner dan bv. Into The Grave en een stuk kleiner dan Dynamo MF. Goed om de verwachtingen realistisch te houden dus.
Volgens het artikel kunnen ze in potentie zelfs tot 10000 aan, dat is toch een stuk groter dan ik had gedacht!
Niet dat ik denk dat ze dat al gaan halen deze 1e editie, zeker met deze tot nu toe toch wel wat tegenvallende line-up..

Meshuggah is tof, laatste keer gezien op Alcatraz 2019, gemist op GMM 2023.
En Gutalax is echt lachuh! 😝:poop:
Textures, Legion Of The Damned zijn ok en niet onlogische toevoegingen.
De rest heb ik ook (nog) niet veel mee of ken ik niet.

Als local is de kans dat ik ga uiteraard zeer groot, maar ik begrijp de terughoudendheid van de niet-Limburgers.

1721477610597.png
1721477658084.png
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.931
8.758
Volgens het artikel kunnen ze in potentie zelfs tot 10000 aan, dat is toch een stuk groter dan ik had gedacht!
Niet dat ik denk dat ze dat al gaan halen deze 1e editie, zeker met deze tot nu toe toch wel wat tegenvallende line-up..

Meshuggah is tof, laatste keer gezien op Alcatraz 2019, gemist op GMM 2023.
En Gutalax is echt lachuh! 😝:poop:
Textures, Legion Of The Damned zijn ok en niet onlogische toevoegingen.
De rest heb ik ook (nog) niet veel mee of ken ik niet.

Als local is de kans dat ik ga uiteraard zeer groot, maar ik begrijp de terughoudendheid van de niet-Limburgers.

Bekijk bijlage 9740
Bekijk bijlage 9741
20 bands maar? Ja, dan vrees ik dat ik hem ga laten schieten. Veel te mager voor me, deze worp.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.650
6.768
20 bands maar? Ja, dan vrees ik dat ik hem ga laten schieten. Veel te mager voor me, deze worp.
Hmm ja, ik had wel hoop op nog een betere tweede en derde worp, maar dit zijn er al 11 dus komen er nog maar 9 bij. Dat stemt niet heel hoopvol.

Blijft toch lastig met Meshuggah. Eerste klikte het niet, toen viel het kwartje opeens, maar zet Graspop ze tegelijk met Machine Head, stonden ze op dat festival in Brabant waar ik de line up verder ook matig vond, en nu weer hier met toch tegenvallend gezelschap om zich heen. Wordt lastig om ze te gaan zien op deze manier 😅
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.802
4.752
Volgens het artikel kunnen ze in potentie zelfs tot 10000 aan, dat is toch een stuk groter dan ik had gedacht!
Niet dat ik denk dat ze dat al gaan halen deze 1e editie, zeker met deze tot nu toe toch wel wat tegenvallende line-up..

Meshuggah is tof, laatste keer gezien op Alcatraz 2019, gemist op GMM 2023.
En Gutalax is echt lachuh! 😝:poop:
Textures, Legion Of The Damned zijn ok en niet onlogische toevoegingen.
De rest heb ik ook (nog) niet veel mee of ken ik niet.

Als local is de kans dat ik ga uiteraard zeer groot, maar ik begrijp de terughoudendheid van de niet-Limburgers.

Bekijk bijlage 9740
Bekijk bijlage 9741
Er komt nog een headliner bij. Meshuggah en Hatebreed vind ik topboekingen. Sowieso slim dat ze een band als Hatebreed neerzetten, want hardcore/metalcore doet het nog altijd goed in de regio. Blij met zo'n festival dicht in de buurt. Prima als het vooral een regionaal feest wordt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken