Guns N' Roses

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Ik ben nu wel curieus hoeveel ze er bij Graspop hebben verkocht na hun aankondiging.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Tsja. Deze tegenvallende ticketverkoop konden we volgens mij al van een afstand aan zien komen en heeft met verschillende factoren te maken.

- Ze stonden afgelopen jaar nog in Groningen, waar 50.000 mensen zijn geweest. Sindsdien is er welgeteld niets nieuws vanuit de band gekomen, waardoor we exact dezelfde show kunnen verwachten. Denk dat veel mensen al verzadigd zijn.
- Juni is een drukke periode qua festivals en concerten. Het concert is dermate laat aangekondigd, dat veel potentiële bezoekers al kaarten voor andere evenementen hebben gekocht.
- Ze staan op Graspop, wat qua prijs voor een dagticket redelijk vergelijkbaar is en dan krijg je er een volledige festivaldag bij, met veel andere bands die ook interessant zijn. Daarbij is Dessel voor de Randstad makkelijker aan te rijden dan Landgraaf.
- Sowieso zijn veel mensen selectiever geworden in het bezoeken van concerten, vanwege de financiële (on)mogelijkheden tegenwoordig. Dus met bovenstaande drie punten in het achterhoofd, snap ik dat veel mensen dit concert aan zich voorbij laten gaan.

Gewoon een miscalculatie van Mojo. Wat voor de fans ergens wel een geluk bij een ongeluk is, want hoe kleiner het terrein hoe leuker vaak het concert.
tel daar nog bij op:
De Guns and Roses flop is ontstaan door meerdere redenen….
* Het concert is veel te laat aangekondigd.
* De kaartjes zijn in verhouding prijzig.
* Guns And Roses komt te snel terug
* De stem van Axl is niet meer toppie.
en:
* door de weekse dag remt mensen ook af
* Iron Maiden zelfde dag in ZiggoDome (binnen genre) al maanden geleden in verkoop


alleen dit stukje wordt ik kriebelig, er is meer Nederland dan alleen de randstad ;)
Dessel voor de Randstad makkelijker aan te rijden dan Landgraaf.

jammer, ik had toch wel gehoopt dat ze de 50.000 zouden aantikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.144
7.344
alleen dit stukje wordt ik kriebelig, er is meer Nederland dan alleen de randstad ;)
Natuurlijk, maar het is toch logisch dat je ook mensen uit de randstad zal moeten lokken aangezien daar een groot deel van de bevolking woont

Landgraaf heeft weer als groot voordeel dat het een hele gunstige ligging is voor West Duitsland.
Ik heb vanaf het begin al gezegd dat ze veel op de Duitse markt moeten inspelen voor dit concert, geen idee in hoeverre ze dit gedaan hebben, maar misschien niet genoeg? voor het hele Ruhrgebied is Landgraaf toch veel dichter bij dan Frankfurt. Als je in al die grote steden daar flink reclame gaat maken lijkt het me dat dat wel helpt. maar goed ik weet verder niets van marketing dus wellicht zit ik er volledig naast.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.385
6.625
alleen dit stukje wordt ik kriebelig, er is meer Nederland dan alleen de randstad ;)
Zeker. Bedoelde enkel dat dit het meest dichtbevolkte stuk van Nederland is. En wilde ermee zeggen dat voor een groot gedeelte van Nederland een locatie in België gek genoeg makkelijker te bereiken is dan een locatie in Nederland zelf. Verder totaal geen diskwalificatie aan elke andere Nederlander.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
De randstad is vanuit het Noorden ook een stuk makkelijker te bereiken met OV dan Landgraaf. Dan kom je gewoon niet meer thuis. Weinig accommodaties ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.600
7.311
Zeker. Bedoelde enkel dat dit het meest dichtbevolkte stuk van Nederland is. En wilde ermee zeggen dat voor een groot gedeelte van Nederland een locatie in België gek genoeg makkelijker te bereiken is dan een locatie in Nederland zelf. Verder totaal geen diskwalificatie aan elke andere Nederlander.

graspop pinkpop.jpg

Als je het puur hemelsbreed pakt, dan is alles rechts van de lijn dichterbij Pinkpop dan bij Graspop. Eigenlijk alleen Limburg en een stukje Achterhoek, Twente en een mini stukje Drenthe. Wat wel betekent dat Angus Young dichterbij Pinkpop woont, dan bij Graspop :p
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
De randstad is vanuit het Noorden ook een stuk makkelijker te bereiken met OV dan Landgraaf. Dan kom je gewoon niet meer thuis. Weinig accommodaties ook.
Klopt …en…vanuit Landgraaf naar de randstad met het OV is zelfs makkelijker dan met het OV vanaf Groningen naar de randstad….
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Graspop is gunstiger in verhouding dus die hebben er meer verkocht. Meer bands die dag en daardoor ook meteen stuk voordeliger.

Golden circle 180 euro voor Guns And Roses gaat mij te ver.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.600
7.311
Klopt …en…vanuit Landgraaf naar de randstad met het OV is zelfs makkelijker dan met het OV vanaf Groningen naar de randstad….

Denk dat vooral de terugweg met het OV een probleem gaat zijn. Verwacht dat iedereen buiten Limburg en misschien Eindhoven na afloop al gebonden zal zijn aan eigen vervoer of overnachting in Landgraaf en omstreken
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Timmetje

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.144
7.344
Klopt …en…vanuit Landgraaf naar de randstad met het OV is zelfs makkelijker dan met het OV vanaf Groningen naar de randstad….
Hoe is het precies gemakkelijker? vanaf Groningen zit je sneller in Utrecht of Amsterdam dan vanaf Landgraaf. (al scheelt het niet veel, maar verbinding van groningen is wel iets sneller)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Denk dat vooral de terugweg met het OV een probleem gaat zijn. Verwacht dat iedereen buiten Limburg en misschien Eindhoven na afloop al gebonden zal zijn aan eigen vervoer of overnachting in Landgraaf en omstreken
Dit is een hele andere discussie haha. Ik had het over de bereikbaarheid naar de randstad vanaf Limburg in vergelijking met Groningen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Hoe is het precies gemakkelijker? vanaf Groningen zit je sneller in Utrecht of Amsterdam dan vanaf Landgraaf. (al scheelt het niet veel, maar verbinding van groningen is wel iets sneller)
Oké ik dacht dat verbinding vanaf Groningen wat langer was. Heb beide trajecten vaker moeten doorstaan… hahaha! Denk dat ik toen pech had met de overstap.

Maar goed. Uiteindelijk komt het erop neer dat een concert in de Randstad het meest gunstige is om iedereen in Nederland naar een evenement te krijgen.

In Limburg zijn de mensen uit het noorden niet happy en bij Groningen de mensen uit het zuiden niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.527
10.934
Denk dat vooral de terugweg met het OV een probleem gaat zijn. Verwacht dat iedereen buiten Limburg en misschien Eindhoven na afloop al gebonden zal zijn aan eigen vervoer of overnachting in Landgraaf en omstreken
Voor zover ik weet zou ik na afloop niet verder komen dan Eindhoven vanuit Landgraaf en Zwolle vanuit Groningen. Uithoeken van Nederland zijn gewoon vervelend. Blijf erbij dat het tot Utrecht dan ook geregeld moet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Denk wel dat bij Landgraaf je wat meer grenspubliek mee pakt uit Duitsland en België. Dit zal bij Groningen toch echt minder zijn. Gebied nabij Düsseldorf / Keulen is erg dichtbevolkt.

Daarentegen zijn er daardoor ook al veel concerten in en rondom Keulen / Düsseldorf. Dus het aanbod is hier al groot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.144
7.344
beetje off topic, maar het zuiden heeft dan wel weer de 013, laatste tijd zijn bijna alle concerten waar ik heen wil daar.
de middelgrote bands die niet groot genoeg zijn om een afas/ziggo te vullen eindigen allemaal in het zuiden voor mijn gevoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79 en Timmetje

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
491
1.198
beetje off topic, maar het zuiden heeft dan wel weer de 013, laatste tijd zijn bijna alle concerten waar ik heen wil daar.
de middelgrote bands die niet groot genoeg zijn om een afas/ziggo te vullen eindigen allemaal in het zuiden voor mijn gevoel.
Dus de oplossing is volgend jaar Guns N' Roses gewoon in de 013. Dan kan ik eventueel met de fiets gaan.
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
595
568
Kreeg 'n mail vanuit Bospop voor vrijwilligerswerk tijdens Guns N' Roses en natuurlijk heb ik me meteen aangemeld!
In dit bericht staat ook dat het festivalterrein 11 juli om 15u opent, de supportact vanaf 17.30u speelt en het concert tot 22.30u duurt. Een uur later gaat het festivalterrein dicht.
(ik weet niet of deze tijden al bekend waren...)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Kreeg 'n mail vanuit Bospop voor vrijwilligerswerk tijdens Guns N' Roses en natuurlijk heb ik me meteen aangemeld!
In dit bericht staat ook dat het festivalterrein 11 juli om 15u opent, de supportact vanaf 17.30u speelt en het concert tot 22.30u duurt. Een uur later gaat het festivalterrein dicht.
(ik weet niet of deze tijden al bekend waren...)
Hmm…. Ideaal wel als je de dag erna gewoon moet werken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.920
8.560
Kreeg 'n mail vanuit Bospop voor vrijwilligerswerk tijdens Guns N' Roses en natuurlijk heb ik me meteen aangemeld!
In dit bericht staat ook dat het festivalterrein 11 juli om 15u opent, de supportact vanaf 17.30u speelt en het concert tot 22.30u duurt. Een uur later gaat het festivalterrein dicht.
(ik weet niet of deze tijden al bekend waren...)
Hmmm, dat lijkt me wel heel vroeg klaar, met een beetje geluk ben je thuis voor het donker is.

Kan je wel je Nighttrain nog makkelijk halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken