Guns N' Roses

Landgraver

Support act
13 apr 2021
930
443
Waarom beter helemaal kunnen cancelen dan? Is toch fijn voor de fans met een ticket dat ze nog de kans hebben om te gaan?
Zeker.Maar gezien de overlap met IM en optreden Graspop en vorig jaar Groningen voor veel mensen toch iets om nu maar een keertje overslaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Als ze nou ook meteen de datum hadden veranderd van 11 naar 10 juli dan hadden ze wellicht nog wat Bospop-publiek én Iron Maiden-gangers mee kunnen pikken. Nu is het meer een doekje voor het (financiële) bloeden.
Maar dat is dan weer niet eerlijk naar de 15000 mensen die al tickets hebben.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.251
3.815
The Office Lol GIF by NETFLIX
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.377
Maar dat is dan weer niet eerlijk naar de 15000 mensen die al tickets hebben.
ja mee eens, als je een concert van datum wisselt moet je ten minste bezoekers de kans geven om hun geld terug te vragen
ziggo dome vind ik ook niet echt kunnen, je verplaatst dan het concert naar de andere kant van het land.
vind dat ze dit heel netjes hebben opgelost eerlijk gezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Timmetje

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Hadden ook gewoon op Pinkpop moeten staan.
En ja, qua prijs is nu Graspop toch een stuk voordeling met 119 euro tegenvoer 100.80 voor alleen Guns
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
vast, maar wel op een doordeweekse werkdag 2,5 uur heen en minimaal 2,5 uur terug, weet niet of ik daar voor dezelfde show GnR (die ik al gezien heb) met deze Axl voor over zou hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
930
443
https://www.1limburg.nl/entertainme...e-kaartverkoop-guns-n-roses-niet-in-landgraaf

Tegenvallende kaartverkoop: Guns N' Roses niet in Landgraaf

Het geplande concert van Guns N' Roses in Landgraaf gaat niet door. Door tegenvallende kaartverkoop is de organisatie genoodzaakt het evenement te verplaatsen.
In plaats van op het Megalandterrein in Landgraaf vindt het concert 11 juli plaats op het terrein van Bospop in Weert.

'Niet goed genoeg'
Rob Trommelen, die de band boekte namens Mojo, spreekt van een 'goede' kaartverkoop. Maar geheel tevreden is hij niet. "We hadden ingezet op vijftig- tot zestigduizend verkochte kaartjes, dat is niet gebeurd. De kaartverkoop is niet goed genoeg om daar een heel terrein voor op te tuigen. In Weert staat het terrein van Bospop, dat is perfect voor zo'n dertigduizend toeschouwers", aldus de boeker. "Met zo'n vijfentwintig- tot dertigduizend verkochte kaartjes zijn we redelijk tevreden."

Het goedkoopste ticket kost 100,80 euro, inclusief servicekosten.

Opvallend
Dat het concert van de band van onder meer Slash en Axl Rose niet uitverkoopt mag opvallend genoemd worden. Zo was het concert van Bruce Springsteen, op hetzelfde terrein, binnen no time uitverkocht. Tegenvallende kaartverkoop is geen veelvoorkomend probleem voor de organisatie. "Wij verkopen over het algemeen namelijk heel veel kaartjes."

Te vroeg
Trommelen denkt dat de band wellicht 'te vroeg' terugkomt naar Nederland. "Het is volgens mij de vierde comebacktour van Guns N' Roses. Pas nog in Groningen, ze stonden twee keer in Nijmegen", legt hij uit. "Er is heel veel te doen en mensen maken keuzes."

Het terrein in Weert was snel gekozen. "Een paar dagen eerder vindt Bospop plaats. Dus het terrein is er klaar voor."
Eind goed , al goed ? Tsja voor wie ?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
vast, maar wel op een doordeweekse werkdag 2,5 uur heen en minimaal 2,5 uur terug, weet niet of ik daar voor dezelfde show GnR (die ik al gezien heb) met deze Axl voor over zou hebben
Ik denk dat dit ook een reden is waarom het in Landgraaf voor geen meter liep. Guns N' Roses heeft op elke straathoek wel gespeeld de laatste jaren dus iedereen die GNR heeft willen aanschouwen heeft de kans al gehad. Dat Axl Rose regelmatig krijst draagt ook niet bij aan een positieve beleving.

Voor mensen die in Brabant en Limburg wonen en net over de landsgrenzen is het nog wel een prima deal. Maar ook dan kun je voor een tientje meer naar de Graspop-dag met onder andere Ghost, Alter Bridge (welk juist niet doorging door corona destijds), Epica, Arch Enemy, Papa Roach en Tom Morello erbij. Dit is objectief een betere deal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Ik ben sowieso altijd meer fan van zaalshows. Intiemer, overal goed zicht en geluid etc.

Aan de andere kant is beter geluid bij Axl niet perse een voordeel natuurlijk. :p
Vind zaalshows soms overroepen. In veel gevallen (Vorst en Lotto in België) is het geluid zelfs minder.

Als ik artiesten zowel in een zaal of op een festival heb gezien, is het gek genoeg meestal de festivalshow die mij het meest bijblijft. Radiohead, PJ Harvey, War On Drugs, The National, Sigur Ros, Editors waren allemaal stukken betere shows (in mijn herinnering) toen ik ze op een festival zag ipv de zaalshows van die artiesten. Op festivals hangt er altijd wat meer energie in de lucht, de openlucht in de zomer ipv zo’n grijze zaal op een dinsdagavond is ook een groot verschil.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Paddy

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Ze hadden gewoon op Pinkpop moeten staan, waar ze ook eigenlijk geboekt waren in 20/21 (weet het even niet uit mijn hoofd).

Nu wil Trommelen ff extra cashen door ze een eigen show te geven, voor de 4e keer in korte tijd.. dikke pech dus..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Ze hadden gewoon op Pinkpop moeten staan, waar ze ook eigenlijk geboekt waren in 20/21 (weet het even niet uit mijn hoofd).

Nu wil Trommelen ff extra cashen door ze een eigen show te geven, voor de 4e keer in korte tijd.. dikke pech dus..
Pinkpop is imo beter af met de headliners die ze nu hebben.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Pinkpop is imo beter af met de headliners die ze nu hebben.

Ik had ze graag gezien, in plaats van weer Robbie Williams of alweer RHCP.

Heb GnR nog niet live gezien, had het leuk gevonden om ze op PP te zien, maar zou er geen 100+ euro voor over hebben voor een los concert.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Tsja. Deze tegenvallende ticketverkoop konden we volgens mij al van een afstand aan zien komen en heeft met verschillende factoren te maken.

- Ze stonden afgelopen jaar nog in Groningen, waar 50.000 mensen zijn geweest. Sindsdien is er welgeteld niets nieuws vanuit de band gekomen, waardoor we exact dezelfde show kunnen verwachten. Denk dat veel mensen al verzadigd zijn.
- Juni is een drukke periode qua festivals en concerten. Het concert is dermate laat aangekondigd, dat veel potentiële bezoekers al kaarten voor andere evenementen hebben gekocht.
- Ze staan op Graspop, wat qua prijs voor een dagticket redelijk vergelijkbaar is en dan krijg je er een volledige festivaldag bij, met veel andere bands die ook interessant zijn. Daarbij is Dessel voor de Randstad makkelijker aan te rijden dan Landgraaf.
- Sowieso zijn veel mensen selectiever geworden in het bezoeken van concerten, vanwege de financiële (on)mogelijkheden tegenwoordig. Dus met bovenstaande drie punten in het achterhoofd, snap ik dat veel mensen dit concert aan zich voorbij laten gaan.

Gewoon een miscalculatie van Mojo. Wat voor de fans ergens wel een geluk bij een ongeluk is, want hoe kleiner het terrein hoe leuker vaak het concert.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken