Graspop Metal Meeting 2025

Op het Hellfest forum beweert iemand dat Graspop vandaag nog 2 namen zal vrijgeven. Volgende week dan 4 namen die net onder headliners zouden staan, met nog 50 andere bands. Benieuwd of dit gerucht zal kloppen ...

Klinkt zeker realistisch. Vorig jaar had je enkel Tool als solo aankondiging niet? Toen waren het telkens de 2 Main headliners in 1 aankondiging, zat wel net iets meer vaart in dan nu met 8 heads op 8 dagen en het pakket op dag 9.

Op het Hellfest forum beweert iemand dat Graspop vandaag nog 2 namen zal vrijgeven. Volgende week dan 4 namen die net onder headliners zouden staan, met nog 50 andere bands. Benieuwd of dit gerucht zal kloppen ...

Meer een gevalletje 'lost in translation' denk ik.
Dat is gewoon @SweetJesus die onze gokjes deelt met het Hellfest forum, hij is geen insider.
Hij zegt deze week nog 2 headliners, volgende week 4 northstage headliners en dan een pakketje. Dat is toch waar we allemaal vanuit gaan

50 is niet heel veel voor de undercard drop, waren er vorig jaar een stuk meer dacht ik (heb 93 in mijn hoofd maar weet niet of dat exacte aantal klopt). Maar goed, het geeft alvast een beeld. Aan de inrichting van de line up pagina te zien, die al helemaal klaar staat, krijgen we in ieder geval wel gelijk de dagverdeling erbij.

Edit: zie nu de reactie van @Loek123, scherp haha, maar dan weten we dus nog niks zeker. Hopen op nog meer namen gelijk 🙏🏻

• Leuk
Waarderingen: Loek123
50 is niet heel veel voor de undercard drop, waren er vorig jaar een stuk meer dacht ik (heb 93 in mijn hoofd maar weet niet of dat exacte aantal klopt). Maar goed, het geeft alvast een beeld. Aan de inrichting van de line up pagina te zien, die al helemaal klaar staat, krijgen we in ieder geval wel gelijk de dagverdeling erbij.
De dagindeling komt er al een aantal jaren direct bij inderdaad
50+ lijkt me ook gewoon een gok, het kunnen er 70 zijn of 90 of 100 niemand die het weet. Dus meer dan 50 is dan wel een redelijk veilige gok.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Meer een gevalletje 'lost in translation' denk ik.
Dat is gewoon @SweetJesus die onze gokjes deelt met het Hellfest forum, hij is geen insider.
Hij zegt deze week nog 2 headliners, volgende week 4 northstage headliners en dan een pakketje. Dat is toch waar we allemaal vanuit gaan
Exactly :) and that everyone know. Headliners this week and batch of names next week, right :)

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123
May be a graphic of vulture and text

Lijkt er niet op dat Deftones heel moeilijk doet qua positie, misschien kunnen ze die nog als south stage sub boeken voor Slipknot op de vrijdag?
Zoals ik al had verwacht is The Prodigy dus wel een band die moelijk doet om hun positie

Laatst bewerkt:
I'm beginning to think we're going to get Electric callboy as a headliner this year.
Last year the field was packed and it felt like the crowd went insane for them, more than any other band. maybe except Pendulum.
Could totally fit in my opinion.
There is indeed a chance they will be promoted to north headliner next year, but I can see them going to werchter as well...

I'm beginning to think we're going to get Electric callboy as a headliner this year.
Last year the field was packed and it felt like the crowd went insane for them, more than any other band. maybe except Pendulum.
Could totally fit in my opinion.
Het lijkt me dat zet dit jaar op werchter gaan staan en volgend jaar als North headliner op graspop!

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight
Voor Dragonforce is het al 10 jaar geleden dat ze eens op Graspop stonden, wordt wel weer eens tijd.

Dit klinkt verdacht veel als een voorzetje voor een Kamelot scenario, stonden er ook heel lang niet!

Kan me wel herinneren dat ze ooit eens op facebook wel eerst getagd werden bij een aankondiging, maar er toen een paar minuten later tussenuit gehaald waren

• Leuk
Waarderingen: Moniek en Loek123

Edit: zie nu de reactie van @Loek123, scherp haha, maar dan weten we dus nog niks zeker. Hopen op nog meer namen gelijk 🙏🏻

Pre corona waren er vaker drops van ongeveer 50, toen had je richting kerst dan nog een extra dropje van 20 bijvoorbeeld.

Vorig jaar inderdaad veel in een keer, denk gewoon een vervolg en de nieuwe standaard na het jaar ervoor een groot pakket door de vertraging van 2 ontbrekende headliners tot ver in het voorjaar en het jaar daar weer voor met gewoon de eerste editie na corona waar vrijwel de gehele lineup in 1x kwam?

Denken jullie dat ze net als afgelopen editie het tijdslot voor (bijna) elke band op 1u30 zetten? Of zal Iron Maiden wel gewoon twee uur volspelen?

Users who are viewing this thread