Graspop Metal Meeting 2025

Mijn gok:

Iron maiden - Judas Priest
slipknot - Powerwolf
Korn- Volbeat - The Misfits
Muse - Within Temptation

Zondag staan Korn en Muse allebei op Pinkpop, dus dan zou je Volbeat bijvoorbeeld met Muse moeten omruilen om het nog werkend te krijgen, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk

Is there any chance of Judas Priest come again? It would be a good call because they are doing 35 years of painkiller and the show it Will be different! If they repeatead machine head they can repert Judas , there is any chance?

• Leuk
Waarderingen: saurus
Is there any chance of Judas Priest come again? It would be a good call because they are doing 35 years of painkiller and the show it Will be different! If they repeatead machine head they can repert Judas , there is any chance?
They are touring and don't have a Belgium date yet. Lokerse feesten already has gojira, so doubt they will put JP with that together. So there is definitely a chance that JP will be on GMM, but we will know in a week or two the latest I guess :)

I certainly hope not. the double booking from machine head was as a last resort kinda thing iirc. (i heard they originally only got booked for 2024). I would prefer them giving a newer band a spot instead of repeated bookings.

Word tijd dat The Misfits weer eens naar Europa komen hoor! Vooral nu ik die op een line up als Coachella zie staan, mogen ze echt eens wat meer aan de andere kant van de oceaan doen!

Denk dat dat meer te doen is doordat ze er alweer staan, zelfde met Maiden. Altijd strakke shows (buiten laatste Slipknot passage dan), maar bijvoorbeeld, dit word de 9e dat ik naar GMM ga, en het word de 4e keer dat ik ze daar zie. Het is laatste jaren gewoon een herhalende headliner
Graspop moet over een relatief krappe lijn lopen voor headliners.
Ze kunnen meestal niet de grootste namen pakken (eigen budget/wensen bands)

Het zijn de helden van vroeger of de bands die vooral op de metalsfeer zitten en niet naar mainstream kunnen.

Dan heb je nog de kleine bands of groot zijn in amerika maar niet hier. Dan zie je ook een aantal bands die maar zeldzaam de oceaan oversteken.

Wat blijft er dan over.
- een vaste groep die in Europa graag tourt (Scorpions en JP)
- headline Iconen van vroeger (2000 of eerder) (Slipknot, Maiden, korn, disturbed etc)
- opkomend talent (BMTH)
- af een toe een mooie verassing (TOOL)

Je zou maar iedere keer 60 % van je familie moeten uitnodigen zonder duplicaten en zonder het een dooie boel te laten worden. Weet of deze analogie klopt dus schiet maar.

• Leuk
Waarderingen: Timmy
Hoe zien we de aankondigingen verder gaan?

Dinsdag HL donderdag
Woensdag HL vrijdag

En dan:
Donderdag HL zaterdag
Vrijdag HL zondag
Maandag 2nd HL donderdag en 2nd HL vrijdag? (2 bands om 16u, of 1 om 10 en 1 om 16?
Dinsdag 2nd HL zaterdag - 2nd HL zondag?
Woensdag halve undercard
Donderdag presale + aankondiging campingspots
Zaterdag normale verkoop + camping

Of
Donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag en dinsdag steeds 1 extra band (dus ook in het WE)
Woensdag de undercard
Vrijdag campinginfo

Of
enkel nog Donderdag en Vrijdag een south HL
En dan pas volgende week donderdag om 10 een drop met de halve affiche bij de start van de presale
Vrijdag campinginfo

OF ....?

• Thinking
Waarderingen: talos654
Hoe zien we de aankondigingen verder gaan?

Dinsdag HL donderdag
Woensdag HL vrijdag

En dan:
Donderdag HL zaterdag
Vrijdag HL zondag
Maandag 2nd HL donderdag en 2nd HL vrijdag? (2 bands om 16u, of 1 om 10 en 1 om 16?
Dinsdag 2nd HL zaterdag - 2nd HL zondag?
Woensdag halve undercard
Donderdag presale + aankondiging campingspots
Zaterdag normale verkoop + camping

Of
Donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag en dinsdag steeds 1 extra band (dus ook in het WE)
Woensdag de undercard
Vrijdag campinginfo

Of
enkel nog Donderdag en Vrijdag een south HL
En dan pas volgende week donderdag om 10 een drop met de halve affiche bij de start van de presale
Vrijdag campinginfo

OF ....?
Ik zou eerder denken dat ze vandaag, morgen en volgende week elke dag (t.e.m. Donderdag) een HL doen. En vrijdag pas de undercard, ik weet niet of ze echt gaan inspelen op die presale, zolang ze alle HLs hebben is die presale goed voor mensen die ofwel echt FOMO hebben, ofwel een dag ticket willen kopen puur voor de headliners.

Ik denk dat Werchter vandaag met een pakketje komt
Vraag me af of Graspop alsnog Korn aankondigt vandaag, of dat ze dat dan uitstellen tot morgen
Als ze vandaag nog met Korn komen zie ik ze morgen nog wel een zondag headliner aankondigen

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ik denk dat Werchter vandaag met een pakketje wacht
Vraag me af of Graspop alsnog Korn aankondigt vandaag, of dat ze dat dan uitstellen tot morgen
Als ze vandaag nog met Korn komen zie ik ze morgen nog wel een zondag headliner aankondigen

Zou het op zich wel mooi vinden om gewoon nu elke werkdag met een headliner te komen, net als Werchter de speciale presale te starten met alleen wat headliners, en dan op vrijdag een pakketje. Elke werkdag om 16.00 even feest!

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Ik denk dat ze gewoon de headliners gaan hebben tegen volgende week donderdag en de kans geven aan mensen die ieder jaar gaan om alvast hun presale te kopen.
Zodat ze zeker zijn van hun tickets.
Mij maakt het geen snars uit wie headliner is bvb ik kijk allicht toch maar een paar shows van headliners. Slipknot zal ik allicht wel gaan kijken maiden zal van de set afhangen. Er spelen genoeg andere bands die ik miss nog niet gezien heb of waar ik meer zin in heb.

Users who are viewing this thread