Graspop Metal Meeting 2024

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
137
214
Is de grote meeting op donderdag 17.05-17.45 bij de Main? als ik de poll van de whatsappgroep mag geloven
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
137
214
trouwens hier ook even mijn clashes:
- Donderdag, Megadeth en NeOblivi
-Vrijdag, Dying Fetus en Fear Factory
-Zaterdag, Uriah Heep en While She Sleeps
-Zondag, Deep Purple en Slaughter........ Scorpions en Thy Art
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
117
241
Eindelijk wat tijd gehad om het album te luisteren, klinkt wel lekker inderdaad! Deze band ga ik wel bij zien. clashed ook niet gelukkig
wel een aanrader van melodeath fans, denk wel dat dit een fijne set gaat worden in de metaldome
Crownshift is voor mij onderdeel van de grootste clash van het weekend.
Had zowel Crownshift als Bodycount als Ereb Altor op mijn must lijstje staan.
Ik ben er echt nog niet uit over die clash. Bodycount heb ik al vaker laten vallen onder het motto "ze komen nog wel eens terug". Maar ooit ga ik toch eens de keuze moeten maken om ze te bekijken. Waarbij ik dan hoop dat Crownshift het niet bij een debuut houdt en in de komende jaren nog wel weer eens ergens opduikt. Ereb Altor zal ook nog wel eens terugkeren, maar nu is het wel deels een uniek concert ivm het eerbetoon aan Bathory.
Een tweede moeijlijke clash in mijn schema wordt POD en Borknagar.
En de derde clash zit op Limp Bizkit en Blind Guardian.
Verder lijkt het redelijk mee te vallen.
(en verder opvallend nog niks ivm eventuele voetbaluitzendingen, dat kan voor sommigen toch ook nog een extra clash opleveren)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.399
7.898
Crownshift is voor mij onderdeel van de grootste clash van het weekend.
Had zowel Crownshift als Bodycount als Ereb Altor op mijn must lijstje staan.
Ik ben er echt nog niet uit over die clash. Bodycount heb ik al vaker laten vallen onder het motto "ze komen nog wel eens terug". Maar ooit ga ik toch eens de keuze moeten maken om ze te bekijken. Waarbij ik dan hoop dat Crownshift het niet bij een debuut houdt en in de komende jaren nog wel weer eens ergens opduikt. Ereb Altor zal ook nog wel eens terugkeren, maar nu is het wel deels een uniek concert ivm het eerbetoon aan Bathory.
Een tweede moeijlijke clash in mijn schema wordt POD en Borknagar.
En de derde clash zit op Limp Bizkit en Blind Guardian.
Verder lijkt het redelijk mee te vallen.
(en verder opvallend nog niks ivm eventuele voetbaluitzendingen, dat kan voor sommigen toch ook nog een extra clash opleveren)
Grappig, heb hier ook 3 grote clashes en 2 hiervan zijn exact hetzelfde als die van jou
Heb zelf ook nog geen idee of ik ga kiezen voor Limp bizkit/Blind Guardian en POD/Borknagar.

Je zou kunnen gaan voor een halve show van Ereb Altor en dan door naar Body Count of Crownshift, of een volledige show van Ereb Altor en dan een klein stukje mee pakken van 1 van die andere 2 bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Valthys

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
166
183
Btw, betekent dit trouwens dat de metal moose er zeker niet staat (wegens niet op de timetable?)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.399
7.898
Btw, betekent dit trouwens dat de metal moose er zeker niet staat (wegens niet op de timetable?)
kans dat die er terug zou staan leek me sowieso al erg klein, anders hadden ze het wel bij die post gezet met 'nieuw bij gmm'
lijkt me een eenmalig iets te zijn geweest, met die metalmoose party toen in Antwerpen in 2022
zeker weten kan alleen pas als de plattegrond er is, maar zou er niet van uit gaan
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Lars.

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.987
8.054
Mijn clash is het laatste kwartier van Electric Callboy versus het eerste kwartier van Tarja :LOL:

Maar dat wordt lekker ECB feesten en daarna de rest van Tarja, ervan uitgaande dat er nog plek gaat zijn.

Judas Priest versus Pendulum is geen clash te noemen, kan er maar één headliner zijn :)

Edit: op donderdag had ik wel nog Amaranthe versus Alien Weaponry gehad, maar ook daar had ik snel de keuze kunnen maken
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.363
11.008
Ik vind het trouwens echt heerlijk dat Jupiler en Metal Dome nu afwisselen. Op de donderdag tot in de middag alleen maar tussen die podia pendelen met Night Verses - Erra - Casey - Bleed from Within - Alien Weaponry - Bury Tomorrow. Waarbij vooral die laatste drie bands achter elkaar simpelweg fanstastisch gaat worden en tegelijk ook een aanslag op het lichaam.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.363
11.008
Met de vele clashes zit ik nu gek genoeg te twijfelen over een kleintje: Defects of Pest Control om de zaterdag mee te beginnen? Of lekkere thrashy death of een veelbelovende metalcore band. Beide klinken best oke. Iemand hier een tip om te kiezen, een band die ik moet zien?
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
470
664
Btw, betekent dit trouwens dat de metal moose er zeker niet staat (wegens niet op de timetable?)
Net eens gezocht, in 2022 stond die ook niet op de timetable. Enkel een vermelding op de site.

Alleen stond die volgens mij toen tussen de Jupilerstage en de marquee. (Als ik het mij nog kan herinneren. Nu met de indeling en vergroting van de jupistage denk ik niet dat het nog past. Of ze moeten het richting de foodcorner trekken naast de classic rock.

Wat wel was, toen werd die gehost door de rooie jager, die vorig jaar vooral in de classic rock stond. Dit jaar is die (nog) niet aangekondigd. Misschien komt die bekendmaking nog aangezien het geen officiële stage is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars.

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.987
8.054
Ik vind het trouwens echt heerlijk dat Jupiler en Metal Dome nu afwisselen. Op de donderdag tot in de middag alleen maar tussen die podia pendelen met Night Verses - Erra - Casey - Bleed from Within - Alien Weaponry - Bury Tomorrow. Waarbij vooral die laatste drie bands achter elkaar simpelweg fanstastisch gaat worden en tegelijk ook een aanslag op het lichaam.

Onthoud dat ik na afloop wel benieuwd ben hoe je dit hebt ervaren met een goede positie krijgen bij beide stages, omdat ik denk dat dat moeilijker inschuiven is a la de mainstages.

Ik zie het nog wel gebeuren dat de komende jaren vaker een Jupiler wordt ingericht zoals de zaterdag, dus wat vooronderzoek/voorkennis is gewenst!
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.363
11.008
Onthoud dat ik na afloop wel benieuwd ben hoe je dit hebt ervaren met een goede positie krijgen bij beide stages, omdat ik denk dat dat moeilijker inschuiven is a la de mainstages.

Ik zie het nog wel gebeuren dat de komende jaren vaker een Jupiler wordt ingericht zoals de zaterdag, dus wat vooronderzoek/voorkennis is gewenst!
Met de Jupiler als open podium kom je altijd wel op een goede plek terecht. Zeker met bands met een goede pit zoals Bury Tomorrow en BFW kan je jezelf wel naar voren persen. Alien Weaponry vind ik een echte uitdaging, naar mijn idee is die band veel te groot voor die spot.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Skut10

Playlistbediener
26 jan 2024
45
70
Met de vele clashes zit ik nu gek genoeg te twijfelen over een kleintje: Defects of Pest Control om de zaterdag mee te beginnen? Of lekkere thrashy death of een veelbelovende metalcore band. Beide klinken best oke. Iemand hier een tip om te kiezen, een band die ik moet zien?
Bij mij staan eerst Pest Control en daarna Fleddy op de planning, wel lekker wakker worden op de zaterdag :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
97
179
Een paar clashes voor mij, waarvan twee vervelende. Niet zo dramatisch als vorig jaar.

Op donderdag: Shadow of Intent vs. Alien Weaponery (geen idee nog) en NeO vs Megadeth (eerst de eerste helemaal en dan het staartje van de tweede), Cavalera vs. Tool (zal wel de tweede worden als ik niet alleen terug wil fietsen naar de camping)
Op vrijdag: High on Fire vs. Fear Factory (vanwege de bar in de Metal Dome wordt het waarschijnlijk de eerste)
Zaterdag: staartje Fleddy vs. Suffocation vs. Flotsam and Jetsam en vervelende clash 1: Pestilence vs. Vola, staartje Kampfar vs. Brutus
Zondag: Sanguisugabogg vs Skynd en vervelende clash 2 Dark Funaral vs. Slaughter to Previal (wordt waarschijnlijk de eerste)

Edit: maar het zou maar zo kunnen dat ik op de dag zelf helemaal geen clashes heb, om uiteenlopende en meestal door alcohol veroorzaakte oorzaken, zoals bijslapen, vergeten dat ik last van een clash zou moeten hebben enz
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.987
8.054
Met de Jupiler als open podium kom je altijd wel op een goede plek terecht. Zeker met bands met een goede pit zoals Bury Tomorrow en BFW kan je jezelf wel naar voren persen. Alien Weaponry vind ik een echte uitdaging, naar mijn idee is die band veel te groot voor die spot.

De blik op positie van eigen favorieten wordt ook wel altijd wat beïnvloedt, zou ik zeggen. Lijkt me toch een prima positie, misschien wordt het wel druk, maar dat bevordert de groei dan weer naar een betere positie de volgende keer
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken