Graspop Metal Meeting 2024

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
14
12
Ok, nu de line up van dit jaar bekend is vraag ik mij af welke editie op vlak van line up het beste vond en welke de minst goede.

Voor mezelf was 2018 toch wel met voorsprong het beste en lijkt dit jaar me samen met 2012 de minst goede line up.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars.

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
Voor de liefhebber: https://clashfinder.com/s/graspop24/
Eerste poging voor een clashfinder van de volledige line up. Ik heb het gevoel dat er nog best wat niet van klopt, dus als jullie meningen hebben over welke band toch echt ergens anders moet staan, graag.
Kamelot als Metal Dome afsluiter op zaterdag voelt onlogisch aan. Wellicht hen naar de Marquee, Flotsam and Jetsam naar main, en Mr Bungle als Dome afsluiter? Ook maar een gokje hoor, maar klinkt voor mij logischer.
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
85
163
Voor de liefhebber: https://clashfinder.com/s/graspop24/
Eerste poging voor een clashfinder van de volledige line up. Ik heb het gevoel dat er nog best wat niet van klopt, dus als jullie meningen hebben over welke band toch echt ergens anders moet staan, graag.
Misschien dat uw zaterdagblok rond 21u iets te vol staat.
Limp Bizkit, I am Morbid en Brutus, maar niet te vergeten ook de kans dat ze iets rond het EK voetbal doen met een groot scherm waar dan de wedstrijd van de Rode Duivels is (22/06 om 21u)

Duitsland speelt op 23/06 om 21u, ik weet niet hoe belangrijk Scorpions het voetbal vinden en of ze daar afspraken over zouden maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
110
201
Helaas geen uitblinkers bij het laatste rijtje.
Frog Leap en Fleddy zijn natuurlijk wel even leuk. Gelukkig was de rest van de line up al fantastisch dus meer ook niet nodig.
Ik vraag me af wat ze gaan doen met de lege spots, grote bands langer de tijd geven of misschien gewoon later beginnen. Na mijn mening wel een gemiste kans om een aantal kleinere bands een kans te geven op een groot festival te staan.

Ok, nu de line up van dit jaar bekend is vraag ik mij af welke editie op vlak van line up het beste vond en welke de minst goede.

Voor mezelf was 2018 toch wel met voorsprong het beste en lijkt dit jaar me samen met 2012 de minst goede line up.

Mensen die dit een slechte line up vinden moeten echt even een paar jaar terug kijken, vroeger kwamen echt maar de helft van de bands. Voor slechtste line up zou ik dan ook 2010 nomineren, 3 matig tot slechte headliners en maar een handjevol andere bands die echt top waren. Toch heb ik toen een fantastisch festival gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
186
266
Kamelot als Metal Dome afsluiter op zaterdag voelt onlogisch aan. Wellicht hen naar de Marquee, Flotsam and Jetsam naar main, en Mr Bungle als Dome afsluiter? Ook maar een gokje hoor, maar klinkt voor mij logischer.
Vooral deze dag snap ik echt helemaal niks van de lineup haha. Meestal is de marquee afsluiter een logo band, maar dat denk ik niet deze dag (tenzij mr bungle de marquee afsluit?)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
266
541
Ok, nu de line up van dit jaar bekend is vraag ik mij af welke editie op vlak van line up het beste vond en welke de minst goede.

Voor mezelf was 2018 toch wel met voorsprong het beste en lijkt dit jaar me samen met 2012 de minst goede line up.
Voor mij was 2018 denk ik ook het beste jaar. Alles 'klopte' voor mij precies goed. Goede verhouding tussen stijlen en van alles wat.

2012 is niet eens zo slecht als ik de namen zie. Maar dit jaar is voor mij in ieder geval mijlenver het slechtste jaar. Ik moet heeeel goed zoeken naar iets wat ik daadwerkelijk leuk vind en het waard vind om een weekend kaart te kopen (nog niet gedaan). Tool is een uitzondering op dit geheel, maar zelfs daar twijfel ik aan omdat de verwachtingen waarschijnlijk te hoog zijn.

Ik zie wel echt veel te veel 'pop' metal er tussen staan. Alles klinkt hetzelfde en is totaal mijn ding niet. Ik had gehoopt op meer 'sneakers-spijkerbroek-bandshirt-raggenmaar' bands als Sylosis of Trivium. Mis echt de goede death/black/thrash namen dit jaar.

Als ik besluit toch te gaan is het puur uit traditie en voor de sfeer. Maar de line-up is naar mijn mening compleet bagger.
 
  • Leuk
Waarderingen: skiephole

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
Vooral deze dag snap ik echt helemaal niks van de lineup haha. Meestal is de marquee afsluiter een logo band, maar dat denk ik niet deze dag (tenzij mr bungle de marquee afsluit?)
Dat zou ook nog best kunnen ja. Ik vind deze dag ook moeilijk in te schatten inderdaad. Sowieso is het zonder poster met podiumindeling echt nog flink gissen, buiten de grootste mainstage namen om.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.380
2.877
Kun je Überhaupt echt naar de poster kijken voor podia en positie? Fleddy staat onderaan in het kleinste lettertype, maar geeft zelf aan op de mainstage te staan.
Voor de logo-bands is het natuurlijk al wat duidelijker. Maar daar onder?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Kun je Überhaupt echt naar de poster kijken voor podia en positie? Fleddy staat onderaan in het kleinste lettertype, maar geeft zelf aan op de mainstage te staan.
Voor de logo-bands is het natuurlijk al wat duidelijker. Maar daar onder?
De poster is een hele slechte graadmeter daarvoor. Kijk alleen maar naar vorig jaar. Tom Morello was één van de logo acts en stond om 15 uur op de mainstage. Sommige bands lijken hard te onderhandelen voor de posterpositie maar met minder genoegen te nemen op de dag zelf. Zo zou het mij niet verbazen dat Limp Bizkit gewoon ergens rond 17 uur staat ondanks de hoge positie op de poster.

Voor nu hebben we verder niks om ons op te baseren maar we kunnen de volgorde niet helemaal blind overnemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
Ok, nu de line up van dit jaar bekend is vraag ik mij af welke editie op vlak van line up het beste vond en welke de minst goede.

Voor mezelf was 2018 toch wel met voorsprong het beste en lijkt dit jaar me samen met 2012 de minst goede line up.
Favorieten 2018 en 2023. Minst goede zijn de edities die ik geskipt heb haha, waar ik bij was heb ik allemaal goede herinneringen aan, en heb er echt wel vertrouwen in dat ik deze editie ook weer ga genieten. Met Night Verses, Ne Obliviscaris, Tool, Borknagar, High on Fire, Kadavar, Graveyard, Vola, Uriah Heep, Brutus, Ihsahn, Karnivool, Emperor, en Machine Head toch weer een flinke rij must sees voor mij. En genoeg te ontdekken/beleven om de rest van de tijd ook goed op te gaan vullen, zo te zien. Met name op vrijdag staan er met Nile, Fear Factory, Thursday, Pendulum, en het vandaag toegevoegde Khemmis ook nog wel wat namen hoog op mijn lijstje om te gaan inluisteren, en hopelijk nog enthousiaster over te worden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
Sommige bands lijken hard te onderhandelen voor de posterpositie maar met minder genoegen te nemen op de dag zelf.
Haha ja klinkt ook wel logisch eigenlijk, dat dat voor bands twee verschillende belangen zijn. Sommigen zullen qua logo en naamsbekendheid aan marketing willen doen, anderen zullen denken "men kent ons toch niet van naam, geef ons maar een goed podium zodat veel mensen ons kunnen leren kennen". Vaak gaan die dingen wat hand in hand, maar ik kan me ook goed voorstellen dat sommige bands meer prioriteit aan het een, of het ander geven idd.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
266
541
Mensen die dit een slechte line up vinden moeten echt even een paar jaar terug kijken, vroeger kwamen echt maar de helft van de bands. Voor slechtste line up zou ik dan ook 2010 nomineren, 3 matig tot slechte headliners en maar een handjevol andere bands die echt top waren. Toch heb ik toen een fantastisch festival gehad.
Goed/slecht is toch echt een smaak dingetje. 2010 was in mijn ogen namelijk een top jaar. Slayer in originele setup, Motorhead, Aerosmith (op z'n minst bijzonder als headliner), Mastodon, Immortal, Behemoth, Cannibal Corpse, Amon Amarth, Sabaton, Killswitch Engage, allemaal top namen als je het mij vraagt. En dat voor die prijs, Jumbo.

Het zijn dit keer heel veel solo artiesten, tribute bands (serieus Deep Purple 2x?) En van die comedy-bandjes. Zit ook genoeg hard spul tussen maar merk wel dat het voor een behoorlijk breder publiek bedoeld is nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken