Meest enthousiast ben ik echter wel voor:
- Frog Leap: wordt een mooi feestje (hoewel het ook typisch zo'n act is die ik ga missen door een of andere clash..)!
- Khemmis: korte luisterbeurt meteen raak, daar ga ik zeker bij zijn als dat kan!
- Dominum: zowaar toch nog een power metal bandje erbij, en klinkt heel goed, catchy nummers, prima stem, ideaal om het festival mee te openen!
Nog even wat meer over laatstgenoemde:
Dominum is een vrij nieuwe (opgericht 2022) Duitse band rond Felix Piccu (alias Felix Heldt en Dr. Dead), die ook producer is van bands als Visions Of Atlantis en Feuerschwanz.
Hun genre/stijl wordt ook wel bestempeld als 'zombie metal', ofwel power metal met gothic horror invloeden.
Zeker checken dus voor fans van Powerwolf, Beast In Black, Battle Beast, Orden Ogan, etc.
Vreemd genoeg is Dominum echter niet de enige in 2022 opgerichte Duitse power metal band die ik deze week heb leren kennen.
Gisteren toevallig tickets gekocht voor Lordi in Nieuwe Nor in Heerlen op 8 april.
In het voorprogramma daarvan staat een band genaamd All For Metal, met zowel een Duitse als een Italiaanse zanger, en met een viking thema (beetje vergelijkbaar met een band als Brothers Of Metal dus).
Vrij bizar is dat beide bands een maand geleden een cover hebben uitgebracht van Rock You Like A Hurricane van Scorpions, die beide heel lekker klinken. Oordeel zelf!