SLAYEEEERRRRRRRR!!!! of TIMMMYYYYYYY!!!!Oeh King Kerry. Kunnen we dat het hele weekend SLAYERR schreeuwen?

SLAYEEEERRRRRRRR!!!! of TIMMMYYYYYYY!!!!Oeh King Kerry. Kunnen we dat het hele weekend SLAYERR schreeuwen?
Wat zou er dan nog moeten komen? In het bericht staat duidelijk dat dit de laatste namen zijn. Het blokkenschema zal wel nog even duren.Overigens heeft er iemand een mail gehad van graspop vandaag? Ik zie hem niet in m'n inbox en normaal sturen ze er toch altijd eentje met nieuwe namen?
Miss volgt er snel nog iets?
En wachten ze daarop.
Mail op Gmail en gewone mail gehad.Overigens heeft er iemand een mail gehad van graspop vandaag? Ik zie hem niet in m'n inbox en normaal sturen ze er toch altijd eentje met nieuwe namen?
Miss volgt er snel nog iets?
En wachten ze daarop.
Je hebt Machine Head op de North Stage staan, maar zij sluiten de South Stage af volgens de Graspop websiteIk heb de clashfinder ook weer up-to-date gemaakt. Het maakt het er niet makkelijker op dat we nu minder namen hebben.
Ik heb ervoor gekozen om de Metal Dome met de Marquee af te wisselen; dit komt bij mij heel mooi uit elke dag qua aanvangstijden etc.
![]()
graspop Metal Meeting 2024 Clashfinder
A free, printable timetable for graspop Metal Meeting 2024clashfinder.com
Ok, nu de line up van dit jaar bekend is vraag ik mij af welke editie op vlak van line up het beste vond en welke de minst goede.
Voor mezelf was 2018 toch wel met voorsprong het beste en lijkt dit jaar me samen met 2012 de minst goede line up.
Ik heb de clashfinder ook weer up-to-date gemaakt. Het maakt het er niet makkelijker op dat we nu minder namen hebben.
Ik heb ervoor gekozen om de Metal Dome met de Marquee af te wisselen; dit komt bij mij heel mooi uit elke dag qua aanvangstijden etc.
![]()
graspop Metal Meeting 2024 Clashfinder
A free, printable timetable for graspop Metal Meeting 2024clashfinder.com
Als dit klopt, dan heb ik elke dag minimaal één onmogelijke clash.. Dus laten we hopen dat jij er helemaal naast zit...het was moeilijker in te schatten dan andere jaren.![]()
Graspop Metal Meeting 2024 Clashfinder
A free, printable timetable for Graspop Metal Meeting 2024clashfinder.com
Heb je toch 3 a 4 namen erbij om te zien.Nou, aardig teleurstellende worp helaas..
Meest enthousiast ben ik echter wel voor:
- Glenn Hughes: hele vreemde keuze (en nog meer als Made In Purple er ook nog blijkt te staan, 3x Purple op een weekend, WTF?
).
- Casey, Deez Nuts, Gel, John Coffey, Zulu: hoera, nog meer core...
- Kerry King, Max & Iggor: wordt ik niet echt warm van.
- Fleddy Melculy: aardig als er geen clash is, maar geen must-see.
- Spoil Engine: prima band en al een tijdje geleden, ben alleen niet zo bekend met het oude werk, dus weet niet hoe dat gaat bevallen met die originele bandleden.
- Frog Leap: wordt een mooi feestje (hoewel het ook typisch zo'n act is die ik ga missen door een of andere clash..)!
- Khemmis: korte luisterbeurt meteen raak, daar ga ik zeker bij zijn als dat kan!
- Dominum: zowaar toch nog een power metal bandje erbij, en klinkt heel goed, catchy nummers, prima stem, ideaal om het festival mee te openen!
Nog even wat meer over laatstgenoemde:Meest enthousiast ben ik echter wel voor:
- Frog Leap: wordt een mooi feestje (hoewel het ook typisch zo'n act is die ik ga missen door een of andere clash..)!
- Khemmis: korte luisterbeurt meteen raak, daar ga ik zeker bij zijn als dat kan!
- Dominum: zowaar toch nog een power metal bandje erbij, en klinkt heel goed, catchy nummers, prima stem, ideaal om het festival mee te openen!
Da's waar!Heb je toch 3 a 4 namen erbij om te zien.
Is hier niet anders. Zit nu op ongeveer 25 tot 28 acts. Druk zat. Het moet niet van mijn bierdrinktijd afgaanEn ook niet op werk gaan lijken
Hoezo, de headliner van het Classic Rock Café is nog niet gedeeld.Vandaag is de dag dat we weten dat Metallica toch echt niet komt.
![]()
Door het verplaatsen van Silverstein van vrijdag naar donderdag wordt het dus (zoals je inmiddels al lang zult weten):Totale namen per dag:
Donderdag - 32
Vrijdag - 35
Zaterdag - 34
Zondag - 33
Het is heel lastig om een Clashfinder samen te stellen voor zo'n groot festival als GMM.Ik verwacht nu dan ook per dag:
- Main Stages - 11/12 bands
- Marquee - 8 bands
- Metal Dome - 7 bands
- Jupiler Stage - 7 bands
- Totaal - 33/34 bands
DONDERDAG | |||
Main Stages | Marquee | Metal Dome | Jupiler Stage |
Tool | Polyphia | ††† (Crosses) | Underoath |
Alice Cooper | Max & Iggor Cavalera | All Them Witches | Comeback Kid |
Megadeth | Amaranthe | Textures | Counterparts |
Heart | Kvelertak | Solence | Silverstein |
Kerry King | Asinhell | Health | Dying Wish |
Babymetal | Shadow Of Intent | Casey | Hanabie. |
Doro | Ne Obliviscaris | Night Verses | Erra |
Bury Tomorrow | Alien Weaponry | ||
Bleed From Within | |||
Brothers Of Metal | |||
Dominum | |||
VRIJDAG | |||
Five Finger Death Punch | Pendulum | Graveyard | P.O.D. |
Judas Priest | Fear Factory | Fu Manchu | Fit For A King |
Turnstile | Nile | Thursday | Deez Nuts |
Electric Callboy | Vltimas | Kadavar | The Acacia Strain |
Avantasia | Dying Fetus | High On Fire | Drug Church |
Bruce Dickinson | Borknagar | The Vintage Caravan | Gel |
Biohazard | Brand Of Sacrifice | Khemmis | Until I Wake |
Eisbrecher | Svartsot | ||
Tarja | |||
Brian Downey's Alive And Dangerous | |||
Lansdowne | |||
Dynazty | |||
ZATERDAG | |||
Bring Me The Horizon | Mr. Bungle | Kamelot | Brutus |
Avenged Sevenfold | Abbath | Blind Guardian | Empire State Bastard |
Limp Bizkit | I Am Morbid | Glenn Hughes | Flotsam and Jetsam |
Architects | Kampfar | Frog Leap | Pest Control |
While She Sleeps | Rotting Christ | Pain | DeathbyRomy |
Ice Nine Kills | Batushka | Vola | Spoil Engine |
Mammoth WVH | Pestilence | Iron Allies | Defects |
Steel Panther | Suffocation | ||
Wolfmother | |||
Uriah Heep | |||
Fleddy Melculy | |||
Red | |||
ZONDAG | |||
Scorpions | Thy Art Is Murder | Igorrr | Of Mice & Men |
Machine Head | Slaughter To Prevail | Karnivool | Atreyu |
Deep Purple | Dark Funeral | Monuments | John Coffey |
Corey Taylor | The Black Dahlia Murder | Vukovi | Crystal Lake |
Body Count Feat. Ice-T | Ereb Altor | Wargasm | Malevolence |
Emperor | Ihsahn | Skynd | Make Them Suffer |
Rival Sons | Crownshift | Future Palace | Better Lovers |
Extreme | Sanguisugabogg | ||
Black Stone Cherry | |||
The Last Internationale | |||
Zulu |
Dat soort uitspraken kun je beter niet doen, weet ik uit ervaring (Lorna Shore/Chelsea Grin)...Denk niet dat ze Bury Tomorrow en Erra gelijk gaan zitten, die zijn toch echt erg gelijkaardig en hebben helemaal hetzelfde publiek.