Graspop Metal Meeting 2024

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
184
264
Dus er wordt gesproken over een fictief tijdschema waar mogelijk overlappingen in zitten. Wacht dan gewoon het tijdschema af, want er is weinig tot geen regelmaat te vinden in het affiche en het tijdschema. Het enige terugkerende is dat de logobands meestal op de mainstages staan, met een enkele uitzondering.
Ik maak die clashfinder gewoon omdat ik het leuk vind, en ik deel het hier omdat er andere mensen zijn die het interessant vinden. Je hoeft niet naar een fictief tijdschema te kijken he ;)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Ik wil toch wel genoemd hebben dat ik de aankleding van de podiums zelf juist zeer mooi vind aan Graspop. Vooral de Metal Dome bij de eerste XL-editie in ik geloof 2018. Ik stond toen echt met kippenvel toe te kijken tijdens Dool. De combinatie van betoverende muziek met een betoverend decor werkt erg goed.
Het logo van GMM zelf tussen beide Main Stages vind ik ook altijd echt heel tof.
Ja exact, die versie van de Metal Dome doelde ik ook op in mijn eerdere post. Geweldig was dat! Al vond ik hem afgelopen jaar ook weer een stuk mooier dan het jaar ervoor.
En het geluid is doorgaans fantastisch al leken in 2022 de boxen aan de achterkant van het veld niet aan te staan, waardoor acts als Deftones veel te zacht klonken. Maar dat was de enige keer dat ik wat te klagen had over Graspop.
Eens, al had de Metal Dome (ja daar is ie weer, ik kom er weleens inderdaad) afgelopen jaar wat geluidsproblemen, waardoor sommige optredens een beetje verziekt werden. Het geluid in de Marquee was daarentegen echt verbluffend goed.
- Betere kwaliteit in het eten, zoals tot en met 2022 het geval was
- Meer toiletten (vooral voor de vrouwen)
- Een stabieler systeem van de Skullies. De eerste dag was een complete puinzooi. Daarna werkte het meer dan prima
- Een fatsoenlijk systeem rond de merchandise, zonder dat je een heel optreden van GNR mist daardoor (al was dat juist een pré vorig jaar)
Je noemt precies de belangrijkste verbeterpunten die ik ook zou benoemen. Met name de kwaliteit van het eten, het gebrek aan voldoende toiletten en de bizarre wachtrijen bij de merch.

Verder is Graspop gewoon een top festival. Niet voor niets dat ik al sinds 2008 vrijwel elk jaar zonder twijfel naar Dessel trek.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.334
Voor heren nooit echt lang hoeven wachten bij de toiletten. Gaat altijd heel soepel en snel. Voor dames een ander verhaal
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Voor heren nooit echt lang hoeven wachten bij de toiletten. Gaat altijd heel soepel en snel. Voor dames een ander verhaal
Jij hebt de luxe dat je niet 's ochtends verlept na een gebroken nacht op een warme camping met een volle endeldarm wakker schrikt en vervolgens een half uur heen en weer staat te wiebelen in een rij vol lotgenoten.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
Jij hebt de luxe dat je niet 's ochtends verlept na een gebroken nacht op een warme camping met een volle endeldarm wakker schrikt en vervolgens een half uur heen en weer staat te wiebelen in een rij vol lotgenoten.
Dat is dan weer het voordeel van op een privé-camping te liggen :D Ik denk dat wij met max 20 mensen op een kleine wei liggen en er is genoeg bos voor iedereen :D Nadeel dan weer is dat het toch 30 minuten wandelen is (terugweg 45 minuten en extra meters door het zwalpen)
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Jij hebt de luxe dat je niet 's ochtends verlept na een gebroken nacht op een warme camping met een volle endeldarm wakker schrikt en vervolgens een half uur heen en weer staat te wiebelen in een rij vol lotgenoten.
Dit is precies de reden waarom ik niet op de boneyard overnacht :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
21
51
- Betere kwaliteit in het eten, zoals tot en met 2022 het geval was
- Meer toiletten (vooral voor de vrouwen)
- Een stabieler systeem van de Skullies. De eerste dag was een complete puinzooi. Daarna werkte het meer dan prima
- Een fatsoenlijk systeem rond de merchandise, zonder dat je een heel optreden van GNR mist daardoor (al was dat juist een pré vorig jaar)

Ik zou daar nog schaduwplekken aan toevoegen (geen idee hoe wel). De voorbije edities zijn er toch al dagen geweest dat het qua hitte vreselijk was en veel plek om je uit de zon te zetten is er niet (zeker als je op de camping verblijft, want echt veel bescherming bieden de meeste tentjes niet). Ergens niet bijster gezond of veilig ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Nightrage

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Dat is gelijk de reden waarom.er nog weinig "genderneutrale" toiletten zijn.
Dan kun je als jongen opeens 2 tot 3x zo lang wachten.
De toiletten op Graspop zijn genderneutraal. Ik probeer ook altijd als het even kan na een vrouw gebruik te maken van het hokje. Want vrouwen kakken natuurlijk niet, zoals iedereen weet. Dus dan heb ik in elk geval nog een beetje een schoon toilet.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
De toiletten op Graspop zijn genderneutraal. Ik probeer ook altijd als het even kan na een vrouw gebruik te maken van het hokje. Want vrouwen kakken natuurlijk niet, zoals iedereen weet. Dus dan heb ik in elk geval nog een beetje een schoon toilet.
Volgens mij is het juist een publiek geheim dat damestoiletten smeriger zijn dan herentoiletten.. 😝
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Verkiezen... alsof het een echte keuze is. Het gaat gewoon niet zomaar als vrouw :ROFLMAO:
En vrouwen die dat kunnen (en verder droog blijven) met een plastuit, respect!
Nou het kan dus wel! Eenmaal op Graspop een dame bij een plaskruis zien staan plassen. Rok omhoog, voorover gebogen en hard naar achteren.. Dat soort beelden raak je niet snel meer kwijt en ik raad de dames hier ook zeer af om dit voorbeeld na te doen.
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
494
1.212
Bij Graspop waren de tickets voor donderdag en zaterdag in twee dagen uitverkocht – ook dat gebeurde nooit eerder – en ook meer dan 90 procent van de combitickets zijn intussen weg. “Normaal is dat pas het geval een tweetal weken voor het festival in juni begint”, aldus Graspop-woordvoerder Peter Van Geel.
En door dit soort onjuiste berichten ontstaat FOMO en gaan de vaste bezoekers achter het net vissen in de toekomst.. Werchter betrof de zondagtickets (Foo's) en Graspop alleen de donderdag ivm Tool.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Ik zou daar nog schaduwplekken aan toevoegen (geen idee hoe wel). De voorbije edities zijn er toch al dagen geweest dat het qua hitte vreselijk was en veel plek om je uit de zon te zetten is er niet (zeker als je op de camping verblijft, want echt veel bescherming bieden de meeste tentjes niet). Ergens niet bijster gezond of veilig ook.
Mee eens ja, hier had ik nog niet aan gedacht door al dat grijze weer van de laatste maanden.

Ze hebben natuurlijk al een grote overkapping tussen de Main Stages en de Marquee, maar die is lang niet altijd volledig in de schaduw... daar zou toch wel iets op te verzinnen moeten zijn. Misschien ook iets van een dak boven de tribunes hangen zodat deze ook beschut worden?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Mee eens ja, hier had ik nog niet aan gedacht door al dat grijze weer van de laatste maanden.

Ze hebben natuurlijk al een grote overkapping tussen de Main Stages en de Marquee, maar die is lang niet altijd volledig in de schaduw... daar zou toch wel iets op te verzinnen moeten zijn. Misschien ook iets van een dak boven de tribunes hangen zodat deze ook beschut worden?
De bomenrij bij de Jupiler Stage is wel echt een winst op dit gebied. In de schaduw lekker naar een show kijken. Ook de tenten bieden schaduw. De mainstage is nog wel een groot zonrijk veld. Er is eigenlijk geen enkele mogelijkheid om in de schaduw naar een show te kijken daar.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.334
Bij Graspop waren de tickets voor donderdag en zaterdag in twee dagen uitverkocht – ook dat gebeurde nooit eerder – en ook meer dan 90 procent van de combitickets zijn intussen weg. “Normaal is dat pas het geval een tweetal weken voor het festival in juni begint”, aldus Graspop-woordvoerder Peter Van Geel.

Wat @JK79 ook zegt, staan er al wat onjuistheden in het artikel. Durf ook wel in twijfel te trekken of er daadwerkelijk al 90 procent van de combitickets verkocht is. Dat kan ik me niet voorstellen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken