Graspop Metal Meeting 2024

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
96
274
1. Tool (stond al hoog op m’n lijstje, super vet dat ze komen)
2. BMTH (ook al jaren op m’n wensenlijstje)
3. A7X (degelijke metalband en voor mij 1e x)
4. MachineHead (was vorig jaar top!)
5. Alice Cooper (toch n beetje legendarisch)
6. JP (vorige keer matig)
7. FFDP (meh)
8. Scorpions (vorige keer zeer matig)
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
165
182
Zijn er headliners die ze niet hebben kunnen krijgen door concurrentie met andere festivals?
ik kan me geen voorbeeld bedenken van een potentiële headliner die op een ander festival staat in het graspop weekend die graspop had willen hebben
Dat zie ik hier toch een aantal keer terugkomen, zelf niet van op de hoogte, Er zijn inderdaad niet erg veel grote groepen op tour en blijkbaar is om een of andere reden Metallica steeds onmogelijk..

Misschien voor jaren met minder grote namen op tour, een interssant idee om een (zonder hier een discussie te willen starten) zoals zondag oudjesdag en 'hard/skaterock'dag te voorzien ? dan had Green Day misschien een optie geweest en The Offspring (die ik nog verwacht) had wel redelijk wat aantrek in '22. Dan heb je toch je grote namen, hetzij in een iets ander genre, om af te sluiten.

Swat is maar een idee uiteraard, ik merk dat velen wat teleurgesteld zijn.. Met het ouder worden van al die grote bands uit de goeie oude tijd, gaat er sowieso een moment komen dat ze jaarlijks met problemen zitten om genoeg grote namen te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
383
542
Gojira kon Vorst vullen, Amenra hebben ze van de Vorst naar Koninklijke Circus sturen omdat ze Vorst niet konden vullen.

Ik kan wel snappen dat mensen Amenra in het donker op de Main Stage willen zetten, maar Amenra kan je meerdere keren per jaar in België zien.

Speelt deels ook wel mee dat Amenra toen als sub op tour ging met Igorrr, Der Weg Einer Freiheit en Hangmans Chair. Denk dat Amenra solo wel het Cirque Royal gevuld krijgt. Ze kregen beide aanstaande shows in de AB in slechts handvol minuten volledig uitverkocht. (Besef me ook wel dat Vorst 4x zoveel capaciteit heeft, maar alsnog)
 

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
110
129
Vorig jaar op deze datum was het forum Graspop 2023 66 pagina's minder ver als dit jaar!! it's a metal sign
 

R3mko

Playlistbediener
20 nov 2023
34
30
1. Machine head - Vet !! Dit jaar helaas maar 3 nummers meegepikt omdat we onze taxi moesten halen.
2. FFDP - Geen headline naam maar vind FFDP best wel oke en vond hun show vorig jaar ook echt niet slecht
3. BMTH - Nooit wat mee gehad maar in verdiept sinds ik mn vriendin ken die groot fan is. Lijkt me wel een mooie show en hopen op oud werk
4 A7x - Laatste 2 albums is ruk hopen op veel oud werk
5 Scorpions - Geen rollatorrock fan maar Scorpions altijd wel kunnen waarderen werd vroeger thuis door ouders wel gedraaid. mischien effe meepikken
6 Tool - Kan er niet in komen maar moeten wel heel goed zijn live. Afstandje bekijken. Wel top naam voor Graspop
7 Judas priest - Painkiller is wel leuk maar heb er niks mee.
8 Alice cooper - Hoop dat er op de Jupiler stage wat leuks speelt dan.
Hopen op oud werk van BMTH zou ik niet doen vrees ik.
Oli kan dat niet meer aan sinds zijn stemband problemen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: dennis87

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.615
4.590
Ik vond de headliners vorig jaar naar persoonlijke smaak net iets beter over het algemeen, maar Tool brengt het voor mij toch naar zeer sterk.
1. Tool
2. Avenged Sevenfold
3. BMTH
4. FFDP
5. Machine Head (lager wegens op herhaling)
6. Scorpions
7. Alice Cooper
8. Judas Priest

Tot 5 zou ik absoluut tot graag willen zien en enkel met Judas Priest heb ik echt niets. Alice Cooper zou nog wel eens goed kunnen werken in donker, maar toch een beetje raar dat die zo´n enorme bump krijgt. Ik hoop voor jullie op een even sterke undercard als altijd!
 

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Aan alle twijfelaars:
Maken jullie het niet onnodig spannend allemaal?
Zijn jullie niet gewoon allemaal aanwezig in juni? 😁
Nope, wij gaan dit jaar naar Jera. Enige wat mij naar Graspop zou trekken zijn dan de headliners en sub-headliners, waarvan de eerstgenoemde wat mij betreft los van BMTH zwaar teleurstellen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
383
542
Anyways - Mijn lijstje:

1. Tool - Niet de allergrootste Toolfan, maar dit is de ideale kans om ze live eens mee te maken.
2. BMTH - Afhankelijk van de setlist kan dit mijn nummer 1 headliner van het weekend zijn, alsook mijn nummer 6. Ik ben hoopvol en plaats de heren waarvoor ik 10 jaar geleden voor het eerst naar Dessel trok op plaats 2.
3. Machine Head - Vorig jaar gezien, meesterlijke show. Ik kan ze dit jaar wellicht niet bekijken omdat ik maandagochtend moet delibereren, maar had ze graag opnieuw gezien.
4. A7X - Stelden me in 2018 best teleur, hopelijk ditmaal beter.
5. FFDP - Ik begrijp de heisa rond de band en het verschrikkelijke imago van Moody. Live klinkt hij ook niet als op plaat. Moet wel toegeven dat ze in 2015 een goed optreden gaven, dus ben wel benieuwd.
6. Scorpions - Ga ze wellicht niet zien vanwege dezelfde reden als MH, maar van de oudjes heb ik deze band verrassend genoeg nog niet live gezien.
7. Judas Priest - Al meermaals gezien, minder voor mij.
8. Alice Cooper - Met alle respect naar Alice en zijn show, die hopelijk in het donker mooi uitpakt, maar dit vind ik 1 van de zwakkere headliners in jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Hopen op oud werk van BMTH zou ik niet doen vrees ik.
Oli kan dat niet meer aan sinds zijn stemband problemen.
Hooguit 1 oud nummer verwacht ik
Dit jaar speelden ze een aantal keer Chelsea Smile en vorig jaar een aantal keer Diamond arent forever.
Ik zie ze nog wel 1 van die nummers spelen maar niet meer dan dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: R3mko

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Nope, wij gaan dit jaar naar Jera. Enige wat mij naar Graspop zou trekken zijn dan de headliners en sub-headliners, waarvan de eerstgenoemde wat mij betreft los van BMTH zwaar teleurstellen.
maar de namen zijn nog niet eens bekend? wellicht staan alle bands die je op Jera wilt zien ook op Graspop:p
 

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
maar de namen zijn nog niet eens bekend? wellicht staan alle bands die je op Jera wilt zien ook op Graspop:p
Headliners zijn inmiddels bekend en als sub-headliners zoals FFDP en Alice Cooper doorgeschoven worden naar headliner posities kan ik een voorzichtige inschatting maken dat daar weinig toffe acts zullen staan. Dan komt het neer op de Jupiler Stage en dan kun je mijn inziens net zo goed eens een jaartje Jera kijken, die hebben dit jaar immers ook een jubileum editie met vooralsnog zeer vermakelijke namen
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Nope, wij gaan dit jaar naar Jera. Enige wat mij naar Graspop zou trekken zijn dan de headliners en sub-headliners, waarvan de eerstgenoemde wat mij betreft los van BMTH zwaar teleurstellen.
Ik geef je best gelijk hoor. Flink prijsverschil!
Jera is altijd wel nice, heel gezellige sfeer omdat alles in tenten is, niet heel groot wat het voor sommigen ook aantrekkelijk maakt. En zijn toch met een mooie line up gekomen!
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
De twijfel voor mij is nog tussen GMM en Alcatraz volgend jaar. Het gaat echt van de grote batch afhangen. Alcatraz heeft al zeker 25 bands die ik echt graag wil zien, Graspop tot nu toe 1. Dus het gaat spannend worden.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
De twijfel voor mij is nog tussen GMM en Alcatraz volgend jaar. Het gaat echt van de grote batch afhangen. Alcatraz heeft al zeker 25 bands die ik echt graag wil zien, Graspop tot nu toe 1. Dus het gaat spannend worden.
ik ben misschien een beetje bevooroordeeld. Maar alcatraz heeft ook nog lekker eten, moest dat je helemaal over de streep trekken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

General Failure

Playlistbediener
14 nov 2023
20
48
Hebben de lijstjes eens samen geteld (van 8 punten tot 1 punt):

1. Tool 240
2. Bring Me The Horizon 209
3. Machine Head 204
4. Avenged Sevenfold 194
5. Judas Priest 161
6. Alice Cooper 135
7. Five Finger Death Punch 117
8. Scorpions 106

1 duidelijke leider, dan een trio op respectabele achterstand en een duo van kneusjes achteraan. FFDP meer punten dan de Scorpions, maar wel vaker op de laatste plek, worden nog iets intenser gehaat
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken