Graspop Metal Meeting 2024

R3mko

Campingartiest
20 nov 2023
65
80
BMTH tijdje geleden op Werchter gezien en daar toen leren kennen.
Beviel me zeker wel, goeie show ook wel. Benieuwd wat dit in het donker zal geven.

EDIT: Ben nu die show aan het herbekijken van AC 2022, valt beter mee dan ik mij precies kan herinneren.
 
Laatst bewerkt:

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
131
207
1) MACHINE HEAD
2) TOOL
3) FIVE Finger Death Punch
4) JUDAS Priest
5) A7X
6) ALICE Cooper
7) scorpions
8) bmth
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
47
85
Vooral gelurkt de laatste maanden, maar zal toch ook eens een lijstje maken

1. Avenged Sevenfold
2. Alice Cooper (vermoedelijk weinig nieuws, maar nooit begrepen dat die eerder geen headliner status had. Ben benieuwd om een langere set te zien)
3. Bring Me the Horizon (lang links laten liggen wegens hun beginfase, maar hun "nieuwer" werk spreekt me wel aan)
4. Tool (weinig bekend mee, maar als ik de hype altijd zo hoor)
5. Five Finger Death Punch
6. The Scorpions
7. Judas Priest
8. Machine Head. (Vorig jaar overgeslaan, heb niet echt iets met die band. De muziek blijft me ook nooit echt bij. Ga het dit jaar wel een kans geven, gezien de zovele positieve commentaar)

Ieder z'n ding uiteraard, ik merk dat ik qua genre en mening toch sterk verschil met een heel aantal hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en jonasvh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Hebben de lijstjes eens samen geteld (van 8 punten tot 1 punt):

1. Tool 240
2. Bring Me The Horizon 209
3. Machine Head 204
4. Avenged Sevenfold 194
5. Judas Priest 161
6. Alice Cooper 135
7. Five Finger Death Punch 117
8. Scorpions 106

1 duidelijke leider, dan een trio op respectabele achterstand en een duo van kneusjes achteraan. FFDP meer punten dan de Scorpions, maar wel vaker op de laatste plek, worden nog iets intenser gehaat
Ik kom op 47 lijstjes (paar nieuwe, en een paar in het andere topic die je gemist hebt waarschijnlijk).

Ook kom je volgens mij nog 2 puntjes tekort:
36 punten per lijst x 38 lijstjes = 1368 punten
Jouw totaal: 1366 punten
;)

Desondanks is het resultaat vergelijkbaar.
Als je echter kijkt naar headliner-duo's, dan is niet de Tool-dag, maar de BMTH/A7X-dag juist het sterkst:

1700664270858.png

Edit:
Ik lag intussen alweer 2 lijstjes achter, en de volgorde van de dagen klopte niet.
Verder geen verschil in volgorde, hoewel BMTH, MH en A7X nu nog veel dichter bijelkaar komen te liggen.
 
Laatst bewerkt:

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.883
4.020
Ik kom op 45 lijstjes (paar nieuwe, en een paar in het andere topic die je gemist hebt waarschijnlijk).

Ook kom je volgens mij nog 2 puntjes tekort:
36 punten per lijst x 38 lijstjes = 1368 punten
Jouw totaal: 1366 punten
;)

Desondanks is het resultaat vergelijkbaar.
Als je echter kijkt naar headliner-duo's, dan is niet de Tool-dag, maar de BMTH/A7X-dag juist het sterkst:

Bekijk bijlage 7068
Je hebt volgens mij een foutje gemaakt in je volgorde van dagconclusie.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
870
1.724
Ik kom op 45 lijstjes (paar nieuwe, en een paar in het andere topic die je gemist hebt waarschijnlijk).

Ook kom je volgens mij nog 2 puntjes tekort:
36 punten per lijst x 38 lijstjes = 1368 punten
Jouw totaal: 1366 punten
;)

Desondanks is het resultaat vergelijkbaar.
Als je echter kijkt naar headliner-duo's, dan is niet de Tool-dag, maar de BMTH/A7X-dag juist het sterkst:

Bekijk bijlage 7068
Hmm? I think the days are incorrect, no? Zaterdag should have 476 points.

Anyways, great work!
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Hebben de lijstjes eens samen geteld (van 8 punten tot 1 punt):

1. Tool 240
2. Bring Me The Horizon 209
3. Machine Head 204
4. Avenged Sevenfold 194
5. Judas Priest 161
6. Alice Cooper 135
7. Five Finger Death Punch 117
8. Scorpions 106

1 duidelijke leider, dan een trio op respectabele achterstand en een duo van kneusjes achteraan. FFDP meer punten dan de Scorpions, maar wel vaker op de laatste plek, worden nog iets intenser gehaat

Leuk gedaan en zegt wel iets. Scorpions en Alice Cooper scoren feitelijk alleen bij mensen die fan zijn van het genre (niets verkeerd mee) en mensen die deze bands nog nooit zagen (en dan begrijp ik het enthousiasme). Mensen die de twee al meermaals (of zelfs één keer) zagen zetten deze logischerwijze achteraan de lijst. Zeker Scorpions kan na 2022 feitelijk nog moeilijk aanspraak maken op een headlineplaats, toch? Kijken naar een frisco die smelt is nog interessanter...

Zag die reportage met Peter Van Geel, de organisator, en die verdedigde de keuze voor Scorpions. "het is misschien wel de laatste keer".

Nou. Volgens mij kijkt hij zelf niet. Dan is het makkelijk beslissen. Het goede nieuws is dat ze afsluiten en het inderdaad makkelijker is om de weide te verlaten als niet iedereen tegelijk weg wil. Op dat vlak snap ik de keuze wel.

Maar alle geklaag op een stokje: zaterdag koop ik mijn combi zoals iedere keer. GMM zorgde voor een paar leuke headliners (TOOL, Machine Head, Avenged Sevenfold, Judas Priest en feitelijk ook Bring Me The Horizon) en in de batch zitten er vast veel bands die ik heel graag wil zien.

Alleen hopen dat ze niet wéér tegelijk staan geprogrammeerd zoals in 2022. Opeth tegelijk met Priest, Megadeth tegelijk met Paradise Lost. Ik heb toen net niet moeten wenen ;-)

Heb er al zin in. GMM 24 :devilish:
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.456
4.777
1. Tool (must-see)
2. Machine Head (normaliter zou ik hier altijd een ticket voor kopen, maar herhaling en thuis willen ze me ook wel eens zien)




3. Alice Cooper (nog nooit gezien, show lijkt me wel leuk. Ga er geen apart kaartje voor kopen, maar nu ik er toch ben)
4. A7x (zou ik wel even checken, maar wordt er niet echt warm van)
5. Five Finger Death Punch (de nummers wel leuk, maar livereputatie twijfelachtig. afzegging Fortarock is nog steeds een smetje).

6. Judas Priest (ik zou eerst kijken naar alternatieven)
7. Scorpions (niet zo heel boeiend, als je dan ook nog hoort hoe iedereen over de zang klaagt…)
8. Bring Me The Horizon (meeste hier zijn positief, maar mij pakt het niet. Zang klinkt ook alsof de stembanden ieder moment kunnen knappen)

als ik ze van tevoren een cijfers zou geven dan zou het zoiets worden:
Tool 10
MH 9
Alice Cooper 6
A7x 6
FFDP 5
JP 4
Scorpions 4
BMTH 3
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
1. Machine Head
2. Tool
3. Avenged Sevenfold
4. Bring Me The Horizon
5. Scorpions
6. Alice Cooper
7. Judas Priest
8. Five Finger Death Punch
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.171
1.470
slaughter to prevail en NeO zijn wel echt mooie namen
Eerst was het nog de vraag of ne obliviscaris vooral tijdens graspop of alcatraz zou touren. Nu dat into the grave zelfs voor graspop valt denk ik dat het antwoord wel duidelijk is dat de kans erin zit.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
1. Tool (must-see)
2. Machine Head (normaliter zou ik hier altijd een ticket voor kopen, maar herhaling en thuis willen ze me ook wel eens zien)




3. Alice Cooper (nog nooit gezien, show lijkt me wel leuk. Ga er geen apart kaartje voor kopen, maar nu ik er toch ben)
4. A7x (zou ik wel even checken, maar wordt er niet echt warm van)
5. Five Finger Death Punch (de nummers wel leuk, maar livereputatie twijfelachtig. afzegging Fortarock is nog steeds een smetje).

6. Judas Priest (ik zou eerst kijken naar alternatieven)
7. Scorpions (niet zo heel boeiend, als je dan ook nog hoort hoe iedereen over de zang klaagt…)
8. Bring Me The Horizon (meeste hier zijn positief, maar mij pakt het niet. Zang klinkt ook alsof de stembanden ieder moment kunnen knappen)

als ik ze van tevoren een cijfers zou geven dan zou het zoiets worden:
Tool 10
MH 9
Alice Cooper 6
A7x 6
FFDP 5
JP 4
Scorpions 4
BMTH 3
1. Machine Head
2. Tool
3. Avenged Sevenfold
4. Bring Me The Horizon
5. Scorpions
6. Alice Cooper
7. Judas Priest
8. Five Finger Death Punch
Deze (en daarna) zijn voor een volgende update. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Roman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken