Graspop Metal Meeting 2024

Kharmas_kiss

Playlistbediener
31 jan 2022
32
32
Als iedereen nu zegt: "Geweldige line-up, ticket is binnen, zie jullie in juni", wat valt er dan in de tussentijd nog te zeggen.
We moeten de dynamiek van de gemiddelde metalhead er toch een beetje inhouden en laten merken dat de ene een al alternatievere smaak heeft dan de ander. :LOL:
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
536
1.295
1. Tool - Absolute must see
2. Machine Head - vorig jaar gemist dus blij dat ik nog een kans krijg
3. A7x - Zeker kijken en dan zie ik wel of het mij bevalt
4. BMTH - Zie 3.
5. FFDP - Heb ze in 2022 niet gezien dus dat scheelt. Ooit in de Afas gezien icm In Flames en dat was wel te doen
6. Alice Cooper - Jammer van de spot op donderdag want zou hier eerder een "jonge" band willen zien en hij dan op de zondag ipv Scorpions
7. Judas Priest - Niet mijn ding
8. Scorpions - Paar leuke nummers maar beter om dat niet meer live te spelen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.833
5.546
Nowp, mss ben ik er bij op zaterdag, omdat ik dan geen verlof moet nemen. Maar 4 dagen verlof voor deze headliners doe ik niet. Blijft eigen mening en kan veranderen als de rest van de line up naar buiten komt.
Maar we weten toch allemaal allang dat die undercard zoals altijd gewoon retegoed gaat zijn, of bestaat ook daar nog twijfel over? ;)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.590
6.588
Maar we weten toch allemaal allang dat die undercard zoals altijd gewoon retegoed gaat zijn, of bestaat ook daar nog twijfel over? ;)
Eerst zien, dan geloven. De mooie undercard namen zijn nu ook weer niet zó dik gezaaid lijkt het. Maar genoeg leuke kanshebbers om de hoop in leven te houden! Later vandaag weten we hopelijk meer.
 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Voor mocht er iemand van Graspop hier soms kijken, de website met de beweging erin creëert problemen bij mensen met epilepsie.

Amenra op een buitenpodium?
Laat die toch lekker in de Marquee, waar ze thuis horen.

En een hele dag ijzersterke undercard missen? ;)

Amenra op een buitenpodium?
Laat die toch lekker in de Marquee, waar ze thuis horen.

En een hele dag ijzersterke undercard missen? ;)
Als Gojira headliner kan zijn, kan voor mij Amenra dat ook. Ik schat ze beiden heel hoog in. Ik denk meer en meer dat Amenra bij Graspop eerder het nadeel heeft van Belgisch te zijn ipv voordeel
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.763
3.688
Wat is eigenlijk de status @jimmywe? Nog steeds op schema voor de batch vanmiddag of is deze uitgesteld nu Alice Cooper al is aangekondigd?
hou er nog wat spanning in haha, nog 3 uurtjes geduld en dan weten we het!!! Als het echt vandaag is weten we het mogelijk zelfs al vroeger wanneer er bands weer moeite hebben met de timezones.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.244
3.113
Als Gojira headliner kan zijn, kan voor mij Amenra dat ook. Ik schat ze beiden heel hoog in. Ik denk meer en meer dat Amenra bij Graspop eerder het nadeel heeft van Belgisch te zijn ipv voordeel
Gojira kon Vorst vullen, Amenra hebben ze van de Vorst naar Koninklijke Circus sturen omdat ze Vorst niet konden vullen.

Ik kan wel snappen dat mensen Amenra in het donker op de Main Stage willen zetten, maar Amenra kan je meerdere keren per jaar in België zien.
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
69
125
Klap op klap op klap...😁🤟
Nog maar net bekomen van Scorpions komen ze met Alice Cooper.
Wordt nu wel weer tijd voor een wow gevoel want hier zit toch niemand op te wachten. Ook maar lijstje dan...😊
1.tool
2.judas priest
3.ax7.
4.bmth.
5.machine head
6.scorpions
7.alice Cooper
8.5fdp
#gmm24
Dat is jouw mening. Ik persoonlijk wordt wel blij van Scorpions en Judas Priest,
Ook wel blij met Alice Cooper, FFDP en Machinehead (hadden aale 3 geen afsluiter hoeven te zijn voor mij),

Het nieuwe nummer van judaspriest is echt sterk weer
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
laat ik ook maar eens een lijstje maken dan

1. Scorpions
2. Machine Head
3. Judas Priest
4. Alice Cooper
5. Tool
6. BMTH
7. A7X
8. FFDP
 
  • Leuk
Waarderingen: Nutellica

kaviak

Playlistbediener
4 dec 2022
48
50
Ja eerst was die weg om met Demi Lovato te touren, maar waar ik op reageerde zat ook een video bij, van halloween dit jaar, daar was ze erbij. Volgens mij zit ze er gewoon weer/nog bij!
ze is gewoon terug hoor was eenmalig zijproject
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
171
186
Uiteindelijk is GMM toch het grootste belgische metal festival en een gekende waarde in binnen en buitenland. Als het klopt dat GMM andere HL's in gedachten had, is het enorm spijtig dat ze niet meer aantrekkingskracht voor de dag kunnen leggen dan al die andere festivals.

Uiteindelijk ook niet echt een wauw gevoeld met deze line-up tot nu toe. enkel A7X aangevuld met nog een 4-tal goede namen gaat mij overtuigen om zaterdag te kunnen gaan.

Verder serieuze twijfel over donderdag, Tool leek initieel niet mijn ding maar na een paar keer luisteren kan ik er wel mee om.

2 dagen in de running dus, de grote batch zal de doorslag geven voor 2,1 of geen..
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
586
804
Aan alle twijfelaars:
Maken jullie het niet onnodig spannend allemaal?
Zijn jullie niet gewoon allemaal aanwezig in juni? 😁
Voor mij persoonlijk niet hoor. Ieder jaar gaat de keuze vnl. tussen GMM en Alcatraz hier 😊 beperkt verlof en andere kosten dwingen dit toch af voorlopig. Maar we wachten de volledige line up af!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.833
5.546
Als Gojira headliner kan zijn, kan voor mij Amenra dat ook. Ik schat ze beiden heel hoog in.
Ik ook, maar in tegenstelling tot Gojira moet Amenra het vooral hebben van de combinatie van harde, intense stukken en heel ingetogen, intieme stukken.
Die laatste gaan volgens mij op main stage volledig in het niet vallen.
Ik denk meer en meer dat Amenra bij Graspop eerder het nadeel heeft van Belgisch te zijn ipv voordeel
Mwa, weet ik niet hoor. Optredens van Belgische bands/artiesten worden juist zeer goed bezocht op GMM en Alcatraz.
Maar ook Alcatraz zet Amenra in de Swamp, zelfs op de haast 50% Belgische editie van 2021.
 

dennis87

Playlistbediener
26 sep 2019
17
62
1. Machine head - Vet !! Dit jaar helaas maar 3 nummers meegepikt omdat we onze taxi moesten halen.
2. FFDP - Geen headline naam maar vind FFDP best wel oke en vond hun show vorig jaar ook echt niet slecht
3. BMTH - Nooit wat mee gehad maar in verdiept sinds ik mn vriendin ken die groot fan is. Lijkt me wel een mooie show en hopen op oud werk
4 A7x - Laatste 2 albums is ruk hopen op veel oud werk
5 Scorpions - Geen rollatorrock fan maar Scorpions altijd wel kunnen waarderen werd vroeger thuis door ouders wel gedraaid. mischien effe meepikken
6 Tool - Kan er niet in komen maar moeten wel heel goed zijn live. Afstandje bekijken. Wel top naam voor Graspop
7 Judas priest - Painkiller is wel leuk maar heb er niks mee.
8 Alice cooper - Hoop dat er op de Jupiler stage wat leuks speelt dan.
 
  • On fire
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.332
Uiteindelijk is GMM toch het grootste belgische metal festival en een gekende waarde in binnen en buitenland. Als het klopt dat GMM andere HL's in gedachten had, is het enorm spijtig dat ze niet meer aantrekkingskracht voor de dag kunnen leggen dan al die andere festivals.
Zijn er headliners die ze niet hebben kunnen krijgen door concurrentie met andere festivals?
ik kan me geen voorbeeld bedenken van een potentiële headliner die op een ander festival staat in het graspop weekend die graspop had willen hebben
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken