Graspop Metal Meeting 2024

won666

Support act
17 mei 2019
1.190
1.248
1. Judas Priest denk ik. De reden dat ze winnen van 2? Geen herhaling en tegen dan nieuw album

2. Machine Head. Desondanks de herhaling is Machine Head zien ooit verre van een straf

3. Bring Me The Horizon. Ik hoop op wel op veel snelheid en screams. Aub niet teveel pop deuntjes

4. Alice Cooper. Altijd leuke shows en soms lekkere nummers. Hoop dat Straus terug keert ook

5. Scorpions. Eigenlijk enkel nog maar gezien van heel ver en eigenlijk de laatste jaren wat meer into de muziek. Vooral eerlijk gezegd dit jaar door Hellmut Lotti zijn videoclip. Geen zwans

6. Tool. Lekkere band natuurlijk maar al live gezien en zeer moeilijke muziek ook eigenlijk. Allee de baslijn van Schism nu niet maar veel anders wel


7. Avenged Sevenfold. Heerlijke twinsolo's maar heb het gehad met die band haar attitude. Sorry

8. FFDP. Slechte muziek. Zelfs geen heerlijke twinsolo's. En attitude naar de fans ook respectloos.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.413
6.089
Mijn eigen lijstje:

1. Tool (beste headliner die ze ooit hebben gehad voor mij persoonlijk)
2. Machine Head (was vorig jaar erg goed, jammer van de directe herhaling maar ga toch wel weer kijken)
3. Judas Priest (was in 2018 best goed live en ik vind de muziek op albums best tof)
4. Alice Cooper (want die ga ik waarschijnlijk zien terwijl ik op Tool wacht, hopelijk klinkt het ergens naar)
5. A7x (bij gebrek aan beter zou ik uit interesse nog wel gaan kijken)
6. BMTH (bij gebrek aan beter zou ik uit interesse nog wel gaan kijken)
7. Scorpions (niks voor mij en schijnt live slecht te klinken dus hier blijf ik sowieso weg)
8. FFDP (slecht op plaat, slecht live, smet op het affiche, ver weg van blijven)
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
356
645
net even een recent live dingetje gezocht van Alice


Nieuwe show, veel Visuals en de mooiste visual op gitaar uiteraard
maar ja is dan ook haar pick op me profiel ;)

mijn lijst,...

ALLESSSSSSSSSSSSSSS

Ken alleen qua muziek Tool nog net lekker mee pakken maar komt wel
De rest, hey ben een oldy dus Scorpions / Alice en Judas dus blij mee
5FDP lekker muziek ( live kan ik nog niet over mee praten )
BMTH / A7X / Machinehead lekerrrr
Tool,..tja ik ga het beleven
 
  • Leuk
Waarderingen: Imag, Kneuzer en Timmy

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
85
158
1. Avenged Sevenfold
2. Scorpions
3. BMTH
4. FFDP
5. Tool
6. Judas Priest
7. Machine Head
8. Alice Cooper

1-4 Zeker gaan zien.
5-7 benieuwd naar.
8 hangt vd undercard af

Verder:
1: Nog nooit live gezien, hoop alleen dat ze niet teveel van hun nieuwste album spelen, geen spek voor mijn bek. Al hun ouder werk is wel gewoon top.
2: Ik zag ze in 2019 in de arena van Verona, geen verwachtingen ervoor maar topshow eerlijk waar. Oké, ze worden oud (ook weer 5j verder), maar wel benieuwd naar wat dit gaat geven.
3: Moet eerlijk bekennen dat ik ze nooit echt heb geluisterd, maar sinds de aankondiging in verdiept en hebben echt wel leuke nummers. Jonge band, veel energy, kan leuk worden in de pit.
4. FFDP luister ik al langer en die hebben wel wat goede nummers, maar omdat iedereen zo negatief is over hun live optredens ben ik wel heel benieuwd. Ik ga zowizo kijken.
5. Zie 3, ook pas onlangs in verdiept (buiten de bekendste nummers vicarious ed.) Ze worden beter bij elke luisterbeurt. Zou ook speciale ervaring zijn met de zanger die op het achterplan staat of zit te zingen. Wel benieuwd naar die show.
6. Lekker stevig gitaarwerk ben ik altijd wel voor te vinden. Nog nooit gezien dus we gaan het zien (pun intended).
7. Vorig jaar gemist omdat we al vertrokken waren (2 dagtickets), ook onlangs beginnen luisteren, leuke nummers, variatie ook tussen stevig en wat melodieuzer, lijkt me interessant om live te kijken.
8. Ken ik dus alleen van Poison, zou blijkbaar gekke show opvoeren, dus kan nog wel lachen worden.
 
Laatst bewerkt:

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
419
722
Klap op klap op klap...😁🤟
Nog maar net bekomen van Scorpions komen ze met Alice Cooper.
Wordt nu wel weer tijd voor een wow gevoel want hier zit toch niemand op te wachten. Ook maar lijstje dan...😊
1.tool
2.judas priest
3.ax7.
4.bmth.
5.machine head
6.scorpions
7.alice Cooper
8.5fdp
#gmm24
 

Bijlagen

  • 20231122_114833.jpg
    20231122_114833.jpg
    771,1 KB · Weergaven: 9
  • Leuk
Waarderingen: Timmy en Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Ik snap de tweede pagina no clutter niet.. er zijn daar op dezelfde tijd meer pagina's als deze pagina.. ik moet gewoon twee pagina's lezen elke keer nu.
Ik weet niet hoe jij rekent, maar het nieuwe topic telt nu 6 pagina's in evenveel dagen, 1 pagina per dag dus.
Dit topic zat op het moment van openen van het nieuwe op pagina 339, en inmiddels alweer op 405.
Dat zijn dus 67 pagina's, oftewel 11 pagina's per dag.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.653
3.324
1. Tool
2. Alice Cooper
3. MH - als ik dit jaar wat meer energie heb toch, na Gojira geraakte ik er dit jaar totaal niet in.
4 - 7. Priest / BMTH / Scorpions / A7X (geen volgorde) - kan ik hopelijk voor geweldige bands kiezen in de metaldome en/of marquee
8. FFDP - sta ik bij eender wat dat niet FFDP is!
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
146
284
1. Avenged Sevenfold - Mede dankzij het laatste album de headliner waar ik het meest naar uitkijk.
2. Judas Priest - Nog nooit gezien en de eerste 2 singles van het nieuwe album klinken best goed. Benieuwd!
3. TOOL - Unieke headliner waarbij ik vooral zal kunnen genieten van het puur muzikale aspect.
4. Bring Me The Horizon - Hebben ondertussen toch al een hele lijst topnummers. Kunnen de PWD van dit jaar worden.
5. Machine Head - Zouden wellicht hoger staan als ze er vorig jaar niet stonden. Ik ga sowieso kijken want goede show!
6. Scorpions - Leuk voor de meezingers, niet meer en niet minder.
7. Alice Cooper - Idem.
8. 5FDP - Ken ik het minst en zegt me ook niet zoveel op plaat. Misschien de enige HL die ik niet zal zien, afhankelijk van wat er op de andere podia staat.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
1. bring me the horizon - vette show, goeie nieuwe songs
2. TOOL - hoeft dit zelfs nog een uitleg
3. Five finger death punch - hoog meezing gehalte, catchy deuntjes, soms moet het niet meer zijn
4. avenged sevenfold - grote fan van het eerdere werk, nieuwe werk kan me minder bekoren maar wel nog steeds benieuwd
5. machine head - hoop toch om een andere show te zien als vorig jaar maar is live altijd goed
6. alice cooper - leuke meezingers en redelijk wat show
7 scorpions - leuke meezingers, hopelijk wat beter bij stem
8. judas priest - het doet me allemaal niet veel, al vaak gezien
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
707
645
Met alle respect voor de man zijn carriere, maar een Amenra zou een betere optie zijn geweest.

Het is duidelijk dat ze zicht hadden op andere headliners, maar deze zijn afgesprongen (ik denk dan al aan Aerosmith op zondag).
Deze editie hadden ze in drie dagen kunnen flikken.
 

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
95
84
1. Machine Head
2. TOOL
3. Alice Cooper
4. BMTH
5. Judas Priest
6. A7X
7. FFDP






8. Scorpions

1-2 Zeker
3-4 Ga wel even kijken
5-7 We zullen wel ergens op t veld zitten uiteindelijk, of ergens anders..
8 Blijf het, zeker na laatste GMM optreden, volstrekt overbodig vinden.

Ben het wel eens met wat meerdere zeggen, ook al werden de verwachtingen af en toe fors gehyped, en weet je dat het in het echt altijd een beetje tegenvalt, had ik toch echt wel meer verwacht van de headliners.. We gaan sowieso, dus voor mij mijn 3e graspop, maar Alcatraz staat al met stift in mijn agenda, dit is nog steeds een potloodlijntje..
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.436
654
Nou, dan doe ik ook maar mee!

1. BMTH (Dit jaar in de Ziggo Dome gezien en die geven echt hele strakke shows.
2. Tool (Eerste keer maar blijft gewoon een heerlijke band)
3. A7X (Een lange tijd een van mijn favoriete bands geweest, maar ben langzaam wat aan t afknappen, toch wil ik de show wel graag zien)
4. Alice Cooper (Blijft gewoon een showman en houd elke keer weer van zijn optredens)
5. Machine Head (Samen met Amon Amarth gezien, maar moest halverwege weg, dit jaar GMM enkel het begin gezien, dus ik moet iets inhalen)
6. Judas Priest (Blijven gewoon wel klassiekers, al ben ik aan t twijfelen of ik de show ga kijken, mogelijk iets anders wat er tegenover staat als dit interessant is, wat tevens geld voor de rest van de lijst vanaf nu)
7. FFDP (Vroeger veel naar geluisterd, maar afgeknapt door hun gedrag. Op Pinkpop loopt de gitarist weg tijdens een nummer, dag erna in 013 zanger die de band verlaat tijdens de show, GMM die week nieuwe zanger die de originele zanger precies nadoet)
8. Scorpions (Leuk, maar nu genoeg gezien en live ook niet meer echt heel super)
 
  • Leuk
Waarderingen: Kharmas_kiss

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
356
645
Effe serieus

Alcatraz heeft nu naar mijn idee alleen Architects als headliner ??

de andere kunnen en zijn altijd undercard geweest bij Graspop en kunnen. alsnog aanwezig zijn toch ?
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
122
388
1. Bring me the horizon
2. FFDP
3. Avenged Sevenfold
4. Machine Head
5. Tool
6. Alice Cooper
7. Scorpions
8. Judas Priest

Ik ben precies één van de weinige die de muziek van FFDP goed vind 😂 Enkel live viel het 2022 inderdaad tegen, hopelijk doen ze beter volgend jaar 🙏
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
85
158
1. Bring me the horizon
2. FFDP
3. Avenged Sevenfold
4. Machine Head
5. Tool
6. Alice Cooper
7. Scorpions
8. Judas Priest

Ik ben precies één van de weinige die de muziek van FFDP goed vind 😂 Enkel live viel het 2022 inderdaad tegen, hopelijk doen ze beter volgend jaar 🙏
nee hoor, ik vind ze ook prima (nog wel nooit live gezien)
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Effe serieus

Alcatraz heeft nu naar mijn idee alleen Architects als headliner ??

de andere kunnen en zijn altijd undercard geweest bij Graspop en kunnen. alsnog aanwezig zijn toch ?
alcatraz heeft europe, amon amarth en architects als headliner. en zelfs dan nog als alcatraz en graspop bands deelden werden die altijd eerst op graspop aangekondigd en nadien op alcatraz. ik zou die piste toch beginnen afschrijven
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken