Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
Andere te verwachten marquee namen denk ik: Asinhell, Rotting Christ, Vltimas, Igorrr, Crypta, Nervosa, 1349, Knife, Dying Fetus, Enforced, Brutus, Psychonaut, Destruction, Fleshgod Apocalypse, Cannibal Corpse, Sodom, Tankard, ... Sommigen kunnen ook op mainstage (de thrash namen vooral) denk ik.


En hopelijk iets rond Morbid Angel maar daarover had ik het al eens in dit topic of van 2023 en als persoon dat die band past heeft ontdekt in 2023 vind ik moeilijk om die verhalen rond de band te onthouden en snap ik zelf totaal niet meer wie de originele is (heb het zelfde probleem met Venom maar van Venom ben ik geen fan) maar ik hoop dus gewoon een band te zien die zo dicht mogelijk in de buurt komt van het originele Morbid Angel.
Vltimas is al bevestigd waardoor ik denk dat I am Morbid weer ff op de plank gelegd wordt. Je hebt dus pech op dat gebied
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
De Marquee headliners gaan voor mij zeker dit jaar interessanter zijn dan de mainstage headliners.

Zelf hoop ik daar ook op bands als Abbath plays Immortal, Emperor, King Diamond/Mercyful Fate (al heb ik geen idee of die uberhaupt touren volgend jaar) of misschien toch een grotere thrash band die de Marquee kan afsluiten net als Kreator dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayyyyyer

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
Ik heb nog steeds een gevoel dat we Machine Head als Marque headliner krijgen. Die band deed jaren geen festivals omdat ze niet meer voor een wachtend publiek wilden spelen. Dus die gaan niet meer subben voor een Juas Priest ofzo. Wat is dan niet beter dan een dedicated Marque publiek om met elkaar die hele tent naar de klote te helpen? Dat zou de grootste kanshebber voor show van het weekend te worden voor mij, meer dan Tool zelfs.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.060
2.161
Ik heb nog steeds een gevoel dat we Machine Head als Marque headliner krijgen. Die band deed jaren geen festivals omdat ze niet meer voor een wachtend publiek wilden spelen. Dus die gaan niet meer subben voor een Juas Priest ofzo. Wat is dan niet beter dan een dedicated Marque publiek om met elkaar die hele tent naar de klote te helpen? Dat zou de grootste kanshebber voor show van het weekend te worden voor mij, meer dan Tool zelfs.
Daar vallen dodelijke slachtoffers hoor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
eens... kan echt niet in de marquee..
Waarom zou Kreator wel kunnen en Machine Head niet? Mainstage was dit jaar niet afgeladen vol en als het tijdens een grote naam op main staat en tegelijk met een grote afsluiter op Jupiler?
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
En er dan openlijk voor uitkomen dat je de beste show van GMM 23 hebt gemist…


shame-gameofthrones.gif
Ik heb Schizophrenia gewoon gezien hoor, was machtig goed!
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.128
2.867
Ik heb nog steeds een gevoel dat we Machine Head als Marque headliner krijgen. Die band deed jaren geen festivals omdat ze niet meer voor een wachtend publiek wilden spelen. Dus die gaan niet meer subben voor een Juas Priest ofzo. Wat is dan niet beter dan een dedicated Marque publiek om met elkaar die hele tent naar de klote te helpen? Dat zou de grootste kanshebber voor show van het weekend te worden voor mij, meer dan Tool zelfs.
Die subben op zowat elk festival waar ze staan in 2024. Op RAR staan ze onder maneskin, op download onder fall out boy.
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
113
229
Durbuy Rock Festival komt met nieuwe namen: Candlemass, Delain, Tardigrad, The Raven Age en Xandria. Is 10/11 mei in Wallonië, dus die kunnen we allemaal doorstrepen neem ik aan?
Dat is geen zekerheid.
Vorig jaar was er ook een overlap tussen DRF en GMM.
Korpiklaani of Black Mirrors speelden bvb op beide festivals.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Ik heb nog steeds een gevoel dat we Machine Head als Marque headliner krijgen. Die band deed jaren geen festivals omdat ze niet meer voor een wachtend publiek wilden spelen. Dus die gaan niet meer subben voor een Juas Priest ofzo. Wat is dan niet beter dan een dedicated Marque publiek om met elkaar die hele tent naar de klote te helpen? Dat zou de grootste kanshebber voor show van het weekend te worden voor mij, meer dan Tool zelfs.
Ik denk niet dat machine head zelf een dergelijke degradatie ziet zitten van MS afsluiter naar afsluiter in de Marquee? En ondanks dat ze voor mij met stip vorig jaar de allerbeste band/ afsluiter waren zou ik het zonde vinden om ze gelijk op herhaling te laten komen. Dat vind ik overigens van iedere herhaling. Net als de zgn draaideur bands die je iedere 2 jaar krijgt. Daarom vind ik het voor de Tool liefhebbers echt cool dat ze een unieke headliner hebben geboekt. Dus ondanks dat ik een enorme fan ben aub geen PWD en MH dit jaar. Uiteraard ben ik wel zo hypocriet dat als ze geboekt worden ik daar dan per definitie sta omdat dat dan de beste show van het weekend is🙈😉
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Ik denk niet dat machine head zelf een dergelijke degradatie ziet zitten van MS afsluiter naar afsluiter in de Marquee? En ondanks dat ze voor mij met stip vorig jaar de allerbeste band/ afsluiter waren zou ik het zonde vinden om ze gelijk op herhaling te laten komen. Dat vind ik overigens van iedere herhaling. Net als de zgn draaideur bands die je iedere 2 jaar krijgt. Daarom vind ik het voor de Tool liefhebbers echt cool dat ze een unieke headliner hebben geboekt. Dus ondanks dat ik een enorme fan ben aub geen PWD en MH dit jaar. Uiteraard ben ik wel zo hypocriet dat als ze geboekt worden ik daar dan per definitie sta omdat dat dan de beste show van het weekend is🙈😉
Ik weet niet of ze het als degradatie zouden zien, of dat duidelijk afgesproken is dat vorig jaar een eenmalig uitstapje naar boven was, en ze met Marquee afsluiten meer op hun “normale” niveau zitten. Ook gezien hun posities op andere festival posters in 2024. Deze tour zal al in de planning zijn geweest toen de headline positie van afgelopen editie beklonken werd, dus ik neem aan dat daar toen afspraken over zijn gemaakt. Als de band zelf, zoals Jos aangeeft, liever voor dedicated eigen publiek staat, dan voor mainstage volk dat op de volgende band aan het wachten is speelt (wat ik mij volledig kan voorstellen) klinkt Marquee niet heel gek. Maar misschien gewoon North ipv South dit jaar. Of idd nog beter, geen herhaling.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en jasper79

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
101
92
Waarom zou Kreator wel kunnen en Machine Head niet? Mainstage was dit jaar niet afgeladen vol en als het tijdens een grote naam op main staat en tegelijk met een grote afsluiter op Jupiler?
Tja.. ik zou Kreator ook niet in de Marquee zetten.. maar inderdaad, zoals jij het zegt, dan zou het kunnen, maar normaliter zou de tent echt overstromen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayyyyyer en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken