Graspop Metal Meeting 2024

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
Een beetje interactiviteit of extra communicatie houdt de mensen een beetje warm, niet iedereen zit op een forum als dit maar willen wel een beetje in de cirkel blijven van GMM, af en toe een vraag zoals "noem je favorieten moment van 2023" of "Wat zijn je favorieten GMM herinneringen" zorgen voor leuke verhalen maar nog belangrijker, voor een beetje hype.
Intresseert mij niet veel of ze hier meer of minder werk van willen maken, ik heb eerder met social media gewerkt waar we dat soort posts moesten maken en er zit best veel waarden in want mensen klagen bijvoorbeeld ook vaak in de comments over bepaalde dingen die management dan weer meeneemt om te verbeteren.
Maar dat doen ze toch gewoon? Er zijn regelmatig throwbacks naar optredens, daarin komt ook de vraag wat je favoriete nummer of moment was, er is gevraagd naar welke bands je wil zien het komende jaar, er zijn random posts voor het weekend, met halloween,... Er zijn nu eenmaal 5 maanden te overbruggen waarin weinig nieuws te melden is, dus wat is er dan meer te doen dan zowat random posts? Het enige wat ik zie als er zo'n post verschijnt is 'weer een nutteloze, nietszeggende post bij graspop' jaaa... wat zouden ze anders te melden hebben op ik-zeg-maar-wat 20 september? Als ze zouden melden 'new names coming soon' en het duurt nog 2 maanden is het geklaag hier op't forum nog veel erger :ROFLMAO:
 

TheStrangestMan

Playlistbediener
16 nov 2023
9
18
Maar dat doen ze toch gewoon? Er zijn regelmatig throwbacks naar optredens, daarin komt ook de vraag wat je favoriete nummer of moment was, er is gevraagd naar welke bands je wil zien het komende jaar, er zijn random posts voor het weekend, met halloween,... Er zijn nu eenmaal 5 maanden te overbruggen waarin weinig nieuws te melden is, dus wat is er dan meer te doen dan zowat random posts? Het enige wat ik zie als er zo'n post verschijnt is 'weer een nutteloze, nietszeggende post bij graspop' jaaa... wat zouden ze anders te melden hebben op ik-zeg-maar-wat 20 september? Als ze zouden melden 'new names coming soon' en het duurt nog 2 maanden is het geklaag hier op't forum nog veel erger :ROFLMAO:
Valt eerlijk gezegd nog mee als je kijkt naar de posts van bijv. Hellfest. Ligt ook aan de moeite die ze er voor nemen want een post met "weet je nog dit concert" verliest ook wel zijn waarde na de 30ste throwback post. Iemand noemde al dat ze bijvoorbeeld behind the scenes videos well interessant vinden of iets in de trend dus er zou ruimte zijn.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
Valt eerlijk gezegd nog mee als je kijkt naar de posts van bijv. Hellfest. Ligt ook aan de moeite die ze er voor nemen want een post met "weet je nog dit concert" verliest ook wel zijn waarde na de 30ste throwback post. Iemand noemde al dat ze bijvoorbeeld behind the scenes videos well interessant vinden of iets in de trend dus er zou ruimte zijn.
Ik ben nu inderdaad ook eens andere festivals aan het checken. Hellfest is alleszins ook niet bepaald actief, posten ook voornamelijk wat video's van shows de afgelopen edities en hadden heel augustus complete radiostilte. De Werchter communicatie is gelijkaardig aan Graspop (qua throwbacks, summer feeling), maar bestaat verder uit heel veel reclame voor concerten van bands / artiesten die op werchter stonden onder 'werchter blues', dus livenation die je warm probeert te maken om doorheen het jaar ook geld bij hen uit te geven. Dat zouden ze bij graspop op zich dus ook kunnen doen, maar die communicatie gebeurt duidelijk enkel apart via de biebob concerts pagina.
Dan heb ik wacken bekeken en jeeeee, die posten echt elke dag iets. Van throwback posts tot video voting, tot posts over hun nieuwe namen (die hebben er natuurlijk al lang) tot nutteloze week/weekend foto'tjes. Mjaa, als je graag veel posts hebt zal wacken het zeker goed doen lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Piet

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.057
8.165
Ik doel meer op de 3 rockbands. Met maneskin bovenaan. Dat is geen band die uberhaupt wat op gmm te zoeken heeft. Dat is duidelijk een werchterband

Ook Maneskin zou op Graspop kunnen staan, zijn alleen zo populair dat ze op Werchter worden gezet als headliner. Metallica is ook duidelijk een Werchterband, al is dat een beetje flauw van mij
 
  • Thinking
  • Haha
Waarderingen: graspop200 en Piet

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
65
120
test*Goedenavond*test

Ik ben redelijk blij met de headliners tot nu toe.
Tool heb ik nog nooit gezien, een zekerheidje voor mij.
Judas Priest vind ik gewoon super, dus die dag kan al niet meer stuk.
Five Finger Death Punch vind ik niks, maar wellicht staat er iets anders. Al enig idee voor de tenten?

Ik lees hier dat Måneskin genoemd wordt? Degene die deze band op Graspop denkt te zien, is toch serieus op zijn/haar achterhoofd gevallen?

#Superheadliners
 

TheStrangestMan

Playlistbediener
16 nov 2023
9
18
Mij intresseert vaak de headliners een stuk minder als al het programma wat er voor zit. Ik vind zelf dat headliners er vooral zijn om divers publiek aan te trekken met populaire namen die nog niet van plan waren om naar GMM te gaan dus met deze logika zouden ze zomaar Maneskin kunnen boeken als headliner zodat ze wat ander publiek aantrekken.

Maneskin is een onwijs populaire rock band nu en er staat ook met regelmaat (wel vaak oudere) rock bands als headliner zoals Scorpion en Deep Purple. De gemiddelde GMM klant zit niet op Maneskin te wachten natuurlijk maar voor Graspop betekend het eventueel nieuw volk over de vloer.
 
  • Leuk
Waarderingen: nepticot en graspop200

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
44
44
Mij intresseert vaak de headliners een stuk minder als al het programma wat er voor zit. Ik vind zelf dat headliners er vooral zijn om divers publiek aan te trekken met populaire namen die nog niet van plan waren om naar GMM te gaan dus met deze logika zouden ze zomaar Maneskin kunnen boeken als headliner zodat ze wat ander publiek aantrekken.

Maneskin is een onwijs populaire rock band nu en er staat ook met regelmaat (wel vaak oudere) rock bands als headliner zoals Scorpion en Deep Purple. De gemiddelde GMM klant zit niet op Maneskin te wachten natuurlijk maar voor Graspop betekend het eventueel nieuw volk over de vloer.
Maneskin als headliner ? Ja prima voor jupilair stage kan dat prima, heel mischien metal dome maar meer niet
 
  • Leuk
Waarderingen: graspop200

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
127
176
test*Goedenavond*test

Ik ben redelijk blij met de headliners tot nu toe.
Tool heb ik nog nooit gezien, een zekerheidje voor mij.
Judas Priest vind ik gewoon super, dus die dag kan al niet meer stuk.
Five Finger Death Punch vind ik niks, maar wellicht staat er iets anders. Al enig idee voor de tenten?

Ik lees hier dat Måneskin genoemd wordt? Degene die deze band op Graspop denkt te zien, is toch serieus op zijn/haar achterhoofd gevallen?

#Superheadliners
Welkom. Mooie binnenkomer.
Marq is nog niks van bekend, alleen speculaties.
En Maneskin is inderdaad onzin.
Mij intresseert vaak de headliners een stuk minder als al het programma wat er voor zit. Ik vind zelf dat headliners er vooral zijn om divers publiek aan te trekken met populaire namen die nog niet van plan waren om naar GMM te gaan dus met deze logika zouden ze zomaar Maneskin kunnen boeken als headliner zodat ze wat ander publiek aantrekken.

Maneskin is een onwijs populaire rock band nu en er staat ook met regelmaat (wel vaak oudere) rock bands als headliner zoals Scorpion en Deep Purple. De gemiddelde GMM klant zit niet op Maneskin te wachten natuurlijk maar voor Graspop betekend het eventueel nieuw volk over de vloer.
Ook welkom. En nee Maneskin hoort niet op graspop.
Zullen we maar een ander onderwerp erin gooien?
Wie verwachten we als Marq afslutiers?
Dimmu Borgir, Dream Theater, Electric Callboy, Cradle of Filth?
,
 

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
44
44
Welkom. Mooie binnenkomer.
Marq is nog niks van bekend, alleen speculaties.
En Maneskin is inderdaad onzin.

Ook welkom. En nee Maneskin hoort niet op graspop.
Zullen we maar een ander onderwerp erin gooien?
Wie verwachten we als Marq afslutiers?
Dimmu Borgir, Dream Theater, Electric Callboy, Cradle of Filth?
,
Niet alweer dimmu borgir 😅 doe mij dan maar Dream Theater of laat amaranthe maar weer komen die kunnen marq ook prima afsluiten of als je een harde afsluiter wilt gewoon jinjer 2022 stonden de jupilair (veelste klein)

Maar wat mij ook opvalt is dat SUM-41 amper tot niet besproken worden hier.. zit niemand daar op te wachten ?? Voor mij zou sum-41 prima terug op graspop passen
 
  • Leuk
Waarderingen: graspop200

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
65
120
Maneskin is een onwijs populaire rock band nu en er staat ook met regelmaat (wel vaak oudere) rock bands als headliner zoals Scorpion en Deep Purple. De gemiddelde GMM klant zit niet op Maneskin te wachten natuurlijk maar voor Graspop betekend het eventueel nieuw volk over de vloer.
Dat het een populaire band is, wil niet zeggen dat het een metalfestival kan headlinen.
Ze sluiten af op Rock am Ring, wat j niet kunt vergelijken met GMM
Kings of Leon, Muse, Die Artzë, Greenday Die toten hosen, Pearljam, The Prodigy sluiten daar ook af.
Het is een soort ''fusie'' van graspop en rockwerchter. In België heb je gewoon minder poprommel op het metalfestival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayyyyyer en Piet

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.263
1.342
Andere te verwachten marquee namen denk ik: Asinhell, Rotting Christ, Vltimas, Igorrr, Crypta, Nervosa, 1349, Knife, Dying Fetus, Enforced, Brutus, Psychonaut, Destruction, Fleshgod Apocalypse, Cannibal Corpse, Sodom, Tankard, ... Sommigen kunnen ook op mainstage (de thrash namen vooral) denk ik.


En hopelijk iets rond Morbid Angel maar daarover had ik het al eens in dit topic of van 2023 en als persoon dat die band past heeft ontdekt in 2023 vind ik moeilijk om die verhalen rond de band te onthouden en snap ik zelf totaal niet meer wie de originele is (heb het zelfde probleem met Venom maar van Venom ben ik geen fan) maar ik hoop dus gewoon een band te zien die zo dicht mogelijk in de buurt komt van het originele Morbid Angel.
 

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
44
44
Kzou Sum gaan kijken, ook al speeldde ze tegelijk met Tool
#Callmecrazy :LOL:
De Koekdoos methode, hè. Sum is allerlaatste keer, waar Tool in theorie nog terug kan komen… Al is dit wel een grijs gebied voor deze methode
los van dat Sum laatste mogelijkheid is verkies ik sum 100% boven tool want tool is absoluut niet mijn soort muziek XD maar nu verwacht ik niet dat die teglijk zullen spelen want ik verwacht sum dan gewoon op mainstage

Misschien ligt het aan mijn ruimte-inschatting in tent vs. open, maar vonden jullie Jupiler stage dit jaar echt nog veel minder ruimte dan Marquee?
geen idea ik was er dit jaar niet maar marq was in 2022 zeker groter dan de ruimte voor jupiler en dan heb je de ruimte voor de marq niet mee genomen waar toen in 2018 (het oude festival terrein en betere ) bij amaranthe ook gewoon volk buiten de tent stond
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Andere te verwachten marquee namen denk ik: Asinhell, Rotting Christ, Vltimas, Igorrr, Crypta, Nervosa, 1349, Knife, Dying Fetus, Enforced, Brutus, Psychonaut, Destruction, Fleshgod Apocalypse, Cannibal Corpse, Sodom, Tankard, ... Sommigen kunnen ook op mainstage (de thrash namen vooral) denk ik.


En hopelijk iets rond Morbid Angel maar daarover had ik het al eens in dit topic of van 2023 en als persoon dat die band past heeft ontdekt in 2023 vind ik moeilijk om die verhalen rond de band te onthouden en snap ik zelf totaal niet meer wie de originele is (heb het zelfde probleem met Venom maar van Venom ben ik geen fan) maar ik hoop dus gewoon een band te zien die zo dicht mogelijk in de buurt komt van het originele Morbid Angel.
I am Morbid misschien?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken