Graspop Metal Meeting 2023

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
ze geven juist aan dat ze meer zaalshows willen doen om meer geld te verdienen voor die headline waardige show. die show elementen zijn er nu dus nog helemaal niet.

ik denk dat het verschuiven van een band echt niet gaat gebeuren. niet naar een andere dag en ook niet op dezelfde dag. dan boeken ze eerder gewoon een kleinere headliner erbij.

In Flames is de 5e grootste band van de zaterdag, zou niet bepaald een logische zet zijn
In 2017 heeft In Flames nog mainstage geheadlined hoor. Op zaterdag is de line-up ook wel heel sterk, als je In Flames op vrijdag afzet tegen de rest zouden ze zeker wel plekken opschuiven mijns inziens. Maar denk inderdaad niet dat er geschoven gaat worden tenzij dat in het schema van de band past en er een vervanger van dezelfde orde (min of meer) beschikbaar is op zaterdag. Gewoon een kleinere band op vrijdag voor de vroege avond en Disturbed / Amon Amarth / Behemoth doorschuiven lijkt me meest aannemelijk op dit moment.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
83
104
Ik gok op Faith No More. Patton weer OK en na mei (Mr Bungle) heel de agenda nog vrij. In 2015 ook als laatste aangekondigd als ik mij goed herinner
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Sum41 stond afgelopen jaar op Rock Werchter als 2e naam van de dag op de Main. Kan me best voorstellen dat die op Graspop wat hoger staan, maar sub of headliner zijn ze imo bij lange na niet.
Dat was omdat ze later die dag nog moesten optreden op Main Square en ze wilden werchter niet afzeggen.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Naja ligt er wel aan vind ik. Megadeth draait al een tijdje mee en is wellicht wat populariteit verloren. Ik ken Megadeth verder niet supergoed, maar het is niet gek dat een band die ooit heel groot en populair was, later meetourt met andere bands als support/special act of hoe je het ook wilt noemen.
Ligt ook aan het land/continent waar een band optreedt. In Europa had BmtH een headlinetour in zalen van 10k-17k, in Amerika zijn ze voorprogramma van Fallout Boy.
In Amerika staan voor een aantal festivals Limp Bizkit en Turnstile geprogrammeerd als headliner naast bands als Tool, Foo Fighters en Avenged Sevenfold (zie bijv. Louder Than Life). Op Lowlands staat Turnstile dit jaar, en waarschijnlijk gewoon in een mediumtent om 15.30 uur. Limp Bizkit stond de afgelopen jaren op een Graspop of Pinkpop ook gewoon 17.30 ofzo met nog 3-4 bands achter zich aan.

En Limp Bizkit is maar een voorbeeld. Sommigen vinden hier Limp Bizkit vergane glorie en snappen dat ze in Europa niet zo hoog staan. Maakt niet uit, maar ik zie ze dus best over 2 jaar als support act meegaan voor een andere band die de Ziggo uitverkoopt, juist omdat ze niet meer zo groot zijn als voorheen.
Als één van de 'Big 4' vind ik het toch gezichtverlies. Ben niet superfan van Megadeth hoor en weet dat ze niet meer zo groot zijn als weleer, maar toch vind ik dat een band van die statuur niet als support act hoort te staan. Dat ze dat zelf doen valt ook wel te prijzen, wat dat aangaat vind ik Dave Mustaine wel steeds sympathieker worden met de jaren. Zijn ego is niet meer zo groot blijkbaar. Toch zou ik Megadeth liever in een Afas zien als main act dan als support in Ahoy / Ziggo. Oude helden moet je op hun voetstuk laten staan!

Dat ik moeite heb met FFDP zal er ook mee te maken hebben. Tekstueel is het niet echt hoogstaand (lees: stompzinnig) en Ivan Moody is onuitstaanbaar. Met Tommy Vext vond ik ze beter te pruimen toen Ivan even in rehab was (na zijn meltdown in Tilburg). Mochten ze op een of andere manier als headliner voor vrijdag geboekt worden, ga ik of naar een andere band of ik ga lekker tukken!
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Als één van de 'Big 5' vind ik het toch gezichtverlies. Ben niet superfan van Megadeth hoor en weet dat ze niet meer zo groot zijn als weleer, maar toch vind ik dat een band van die statuur niet als support act hoort te staan. Dat ze dat zelf doen valt ook wel te prijzen, wat dat aangaat vind ik Dave Mustaine wel steeds sympathieker worden met de jaren. Zijn ego is niet meer zo groot blijkbaar. Toch zou ik Megadeth liever in een Afas zien als main act dan als support in Ahoy / Ziggo. Oude helden moet je op hun voetstuk laten staan!

Dat ik moeite heb met FFDP zal er ook mee te maken hebben. Tekstueel is het niet echt hoogstaand (lees: stompzinnig) en Ivan Moody is onuitstaanbaar. Met Tommy Vext vond ik ze beter te pruimen toen Ivan even in rehab was (na zijn meltdown in Tilburg). Mochten ze op een of andere manier als headliner voor vrijdag geboekt worden, ga ik of naar een andere band of ik ga lekker tukken!
eerlijkgezegd denk ik dat enkel nog metallica groter is dan FFDP, alle andere bands van de big 4 zij het nu amerikaanse of duitse variant zijn niet groter.
 

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Sum41 stond afgelopen jaar op Rock Werchter als 2e naam van de dag op de Main. Kan me best voorstellen dat die op Graspop wat hoger staan, maar sub of headliner zijn ze imo bij lange na niet.
Oh ik zou ze ook niet als main headliner zetten hoor, maar Jupiler headliner vind ik voor een band van dat statuur ook wel wat weinig
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Oh ik zou ze ook niet als main headliner zetten hoor, maar Jupiler headliner vind ik voor een band van dat statuur ook wel wat weinig
Was nochtans bij hun laatste doorkomst wel precies de plek waar ze stonden. Op de zondag in 2017.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Oh ik zou ze ook niet als main headliner zetten hoor, maar Jupiler headliner vind ik voor een band van dat statuur ook wel wat weinig

Denk dat dat een mooie positie voor ze is, mij zegt het verder in ieder geval niks, alleen de naam heb ik wel eens gehoord. Maar echt groot en populair zullen ze niet zijn toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
eerlijkgezegd denk ik dat enkel nog metallica groter is dan FFDP, alle andere bands van de big 4 zij het nu amerikaanse of duitse variant zijn niet groter.
Ai, had Big 5 ipv 4 gezegd.... In de war met Afrikaanse dieren 🤪.

Tuurlijk worden bands links en rechts ingehaald door nieuwe, jongere bands. Maar het blijft één van de traditionele Big 4 van Thrash Metal. Slayer en Anthrax horen ook niet te supporten voor een jongere band die ze voorbij is gestreefd qua populariteit, dat tast toch de status van zo'n band aan vind ik.

Maar het is maar een mening, zelf hebben ze er geen moeite mee dus helemaal prima! Heb een zwak voor oude muziekhelden dus zie het liefst dat hun status intact blijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
In 2017 heeft In Flames nog mainstage geheadlined hoor. Op zaterdag is de line-up ook wel heel sterk, als je In Flames op vrijdag afzet tegen de rest zouden ze zeker wel plekken opschuiven mijns inziens. Maar denk inderdaad niet dat er geschoven gaat worden tenzij dat in het schema van de band past en er een vervanger van dezelfde orde (min of meer) beschikbaar is op zaterdag. Gewoon een kleinere band op vrijdag voor de vroege avond en Disturbed / Amon Amarth / Behemoth doorschuiven lijkt me meest aannemelijk op dit moment.
Ik weet het, ik vind In Flames een fijne band en een prima mainstage afsluiter, maar ik zie ze meer als ms2/northstage headliner die voor/na de echte headliner speelt. Zoals in 2017 na Deep Purple.

Slipknot, Parkway Drive, Pantera zijn natuurlijk groter en ook Architects verwacht ik nog na In Flames op die zaterdag, dus ben bang dat ze geen hoge spot gaan krijgen dit jaar. Zal wel een uurtje speeltijd worden rond 6 uur helaas.

Ik heb het al vaak gezegd maar wat een droom line up die zaterdagavond, denk dat we zoiets zullen krijgen:

18:45 - 19:45: In Flames
19:55 - 20:55: Architects
21:05 - 22:20: Pantera
22:30 - 23:50: Parkway Drive
00:00 - 01:30 : Slipknot

Op Pantera na allemaal must sees voor mij.

Denk dat dat een mooie positie voor ze is, mij zegt het verder in ieder geval niks, alleen de naam heb ik wel eens gehoord. Maar echt groot en populair zullen ze niet zijn toch?
Vind je punkrock dan ook niks? Zou het eerste genre zijn waar ik naar uit zou wijken op metalfestivals als je niet van geschreeuw houdt :p
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ik weet het, ik vind In Flames een fijne band en een prima mainstage afsluiter, maar ik zie ze meer als ms2/northstage headliner die voor/na de echte headliner speelt. Zoals in 2017 na Deep Purple.

Slipknot, Parkway Drive, Pantera zijn natuurlijk groter en ook Architects verwacht ik nog na In Flames op die zaterdag, dus ben bang dat ze geen hoge spot gaan krijgen dit jaar. Zal wel een uurtje speeltijd worden rond 6 uur helaas.

Ik heb het al vaak gezegd maar wat een droom line up die zaterdagavond, denk dat we zoiets zullen krijgen:

18:45 - 19:45: In Flames
19:55 - 20:55: Architects
21:05 - 22:20: Pantera
22:30 - 23:50: Parkway Drive
00:00 - 01:30 : Slipknot

Op Pantera na allemaal must sees voor mij.


Vind je punkrock dan ook niks? Zou het eerste genre zijn waar ik naar uit zou wijken op metalfestivals als je niet van geschreeuw houdt :p
Ik vind veruit de meeste punkbands juist geschreeuw. Zoals Stray From The Path.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Ik weet het, ik vind In Flames een fijne band en een prima mainstage afsluiter, maar ik zie ze meer als ms2/northstage headliner die voor/na de echte headliner speelt. Zoals in 2017 na Deep Purple.

Slipknot, Parkway Drive, Pantera zijn natuurlijk groter en ook Architects verwacht ik nog na In Flames op die zaterdag, dus ben bang dat ze geen hoge spot gaan krijgen dit jaar. Zal wel een uurtje speeltijd worden rond 6 uur helaas.

Ik heb het al vaak gezegd maar wat een droom line up die zaterdagavond, denk dat we zoiets zullen krijgen:

18:45 - 19:45: In Flames
19:55 - 20:55: Architects
21:05 - 22:20: Pantera
22:30 - 23:50: Parkway Drive
00:00 - 01:30 : Slipknot

Op Pantera na allemaal must sees voor mij.


Vind je punkrock dan ook niks? Zou het eerste genre zijn waar ik naar uit zou wijken op metalfestivals als je niet van geschreeuw houdt :p

Punkrock vind ik over het algemeen ook al niks nee 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik vind veruit de meeste punkbands juist geschreeuw. Zoals Stray From The Path.
dat is toch een hardcore band?
Ik begrijp dat hardcore uit de punk afkomstig is, maar als ik het over punkrock heb bedoel ik geen Hatebreed of Stray from the path.
had het meer over dingen als Green Day, Blink 182, Sum 41, The Offspring, Rancid etc etc
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jahallo

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
122
173
Ik heb FFDP nog nooit live gezien, ze hebben best een paar leuke nummers. Had ze vorig jaar willen zien, maar er was een dikke clash met Devin Townsend toen en die vind ik toch echt 3000x beter, dus mijn keuze was snel gemaakt toen haha. Maar zo te horen zijn ze niet mega fantastisch live?

En als groot Sabaton fan, zeg ik ook; alsjeblieft niet nog een keer :LOL:
Smaken kunnen verschillen, 'k vind FFDP fantastisch, maar Sabaton daarentegen een grote nul dankzij dat irritant gejank van die zanger. Zal wel aan mij liggen zeker, alhoewel vorig jaar, de laatste dag van Graspop stonden er na een halfuur Sabaton nog amper een paar 1000 man aan de mainstage :(
 
  • Leuk
Waarderingen: TVS en MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Bedankt!

- Amity affliction was net niet mijn ding, nog tips in nummers?
- ice nine kills moet ik nog checken
- polaris, spiritbox, as I lay dying, landmvrks en novelists staan al in de lijst 😊
- Halo effect staat er ook in, maar kan nog niet aan de zang wennen. Dan vind ik In Flames aanzienlijk beter
- Vended moet ik idd ook nog toevoegen

Ben met name benieuwd welke nrs jij nog toe zou voegen 😉
The Amity Affliction had ik nog wel het meest vertrouwen in dat dat wel je ding zou zijn haha daarom had ik die als eerste genoemd :p
Vind bij hun vooral de afwisseling tussen clean vocals en grunten heel fijn, bijvoorbeeld in het nummer 'Drag the lake' en 'Show me your god'
maar goed kan natuurlijk dat het niet je ding is

The Ghost Inside ook zeker niet skippen, aangezien dat een band is die bijna nooit meer tourt hier. Geen idee of je het verhaal kent maar die hebben als band tijdens een tour een ernstig auto ongeluk gehad waardoor ze in het ziekenhuis zijn terecht gekomen zijn en jaren niet meer konden optreden. Afgelopen jaren zijn ze langzaam weer begonnen met touren, en dan bijvoorbeeld maar 1 show per week. Erg vette boeking van Graspop dus, en wel de moeite om even te gaan kijken als je niks te doen hebt op dat moment.

 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Smaken kunnen verschillen, 'k vind FFDP fantastisch, maar Sabaton daarentegen een grote nul dankzij dat irritant gejank van die zanger. Zal wel aan mij liggen zeker, alhoewel vorig jaar, de laatste dag van Graspop stonden er na een halfuur Sabaton nog amper een paar 1000 man aan de mainstage :(
paar 1000 man? waar ik stond stond het helemaal vol en toen we wegliepen na het optreden duurde het nog een aardig tijdje zo druk dat het was. denk dat je lichtelijk overdrijft, of dat je aan een andere kant stond waar het dan weer relatief rustig was ofso. leeg was het in ieder geval niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken