Wat ik vooral wel opvallend vind is dat Graspop op zaterdag drie bands heeft met een headlinerstatus op andere festivals. Dat ze in de fase van boeken (voordat Pantera z'n eerste shows deed) nog twijfelden of die reünie een dermate succes zou worden zodat ze samen met Gojira een dag kunnen dragen, dat begrijp ik. Maar als je Parkway Drive naar de vrijdag had gehaald, dan heb je met PwD en Gojira als headliners en Disturbed, Amon Amarth en Behemoth als subs toch een prima dag? En dan Pantera met Slipknot ook een prima duo op zaterdag, waarbij die laatste groot genoeg is om de dag alleen te dragen.
Dit gegeven, plus die losse show van Kiss in België, heeft me maandenlang het vertrouwen gegeven dat Graspop gewoon een headliner had voor donderdag en vrijdag, waarop gewacht moest worden. Op donderdag bleek dit inderdaad het geval met GnR, maar op vrijdag is het me inmiddels een compleet raadsel wie dat dan zou moeten zijn. Ik zie geen opties meer, eigenlijk. Wellicht hadden ze toch Ozzy op de planning staan, zoals eerder al gesuggereerd. Maar dan nog snap ik niet waar ze op wachten. BMTH lijkt me beschikbaar, gelet op hun tourdata. Maar die hadden ze dan toch allang aangekondigd? Of als het doorschuiven van een band die al geboekt is de enige overgebleven optie is, kun je dat nu ook al doen, toch? Dus ergens toch wel de hoop dat ze nog bezig zijn met een act waar we nog niet aan hebben gedacht, of afgeschreven hebben omdat het onmogelijk lijkt. Maar wie dan? Schiet mij maar lek..