Graspop Metal Meeting 2023

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
I call bullshit.
We've all seen and heard Vinces mixed performances on that tour. No way that's pre-recorded. Are they using some backing tracks for certain songs (e.g. backing vocals on The Dirt)? Absolutely.
So does every second band out there.
Old news, basically.
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
210
394
Ben helemaal de draad kwijt. We missen nog een headliner vrijdag. Tot zo ver volg ik nog maar dan....
Zijn er nog festivals die een headliner missen?
Zo ja, het gaat een verrassing zijn...
Zo nee, wat is er mis gegaan... En wie komt ons deponeren....
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Wat ik vooral wel opvallend vind is dat Graspop op zaterdag drie bands heeft met een headlinerstatus op andere festivals. Dat ze in de fase van boeken (voordat Pantera z'n eerste shows deed) nog twijfelden of die reünie een dermate succes zou worden zodat ze samen met Gojira een dag kunnen dragen, dat begrijp ik. Maar als je Parkway Drive naar de vrijdag had gehaald, dan heb je met PwD en Gojira als headliners en Disturbed, Amon Amarth en Behemoth als subs toch een prima dag? En dan Pantera met Slipknot ook een prima duo op zaterdag, waarbij die laatste groot genoeg is om de dag alleen te dragen.

Dit gegeven, plus die losse show van Kiss in België, heeft me maandenlang het vertrouwen gegeven dat Graspop gewoon een headliner had voor donderdag en vrijdag, waarop gewacht moest worden. Op donderdag bleek dit inderdaad het geval met GnR, maar op vrijdag is het me inmiddels een compleet raadsel wie dat dan zou moeten zijn. Ik zie geen opties meer, eigenlijk. Wellicht hadden ze toch Ozzy op de planning staan, zoals eerder al gesuggereerd. Maar dan nog snap ik niet waar ze op wachten. BMTH lijkt me beschikbaar, gelet op hun tourdata. Maar die hadden ze dan toch allang aangekondigd? Of als het doorschuiven van een band die al geboekt is de enige overgebleven optie is, kun je dat nu ook al doen, toch? Dus ergens toch wel de hoop dat ze nog bezig zijn met een act waar we nog niet aan hebben gedacht, of afgeschreven hebben omdat het onmogelijk lijkt. Maar wie dan? Schiet mij maar lek..
 

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
Wat ik vooral wel opvallend vind is dat Graspop op zaterdag drie bands heeft met een headlinerstatus op andere festivals. Dat ze in de fase van boeken (voordat Pantera z'n eerste shows deed) nog twijfelden of die reünie een dermate succes zou worden zodat ze samen met Gojira een dag kunnen dragen, dat begrijp ik. Maar als je Parkway Drive naar de vrijdag had gehaald, dan heb je met PwD en Gojira als headliners en Disturbed, Amon Amarth en Behemoth als subs toch een prima dag? En dan Pantera met Slipknot ook een prima duo op zaterdag, waarbij die laatste groot genoeg is om de dag alleen te dragen.

Dit gegeven, plus die losse show van Kiss in België, heeft me maandenlang het vertrouwen gegeven dat Graspop gewoon een headliner had voor donderdag en vrijdag, waarop gewacht moest worden. Op donderdag bleek dit inderdaad het geval met GnR, maar op vrijdag is het me inmiddels een compleet raadsel wie dat dan zou moeten zijn. Ik zie geen opties meer, eigenlijk. Wellicht hadden ze toch Ozzy op de planning staan, zoals eerder al gesuggereerd. Maar dan nog snap ik niet waar ze op wachten. BMTH lijkt me beschikbaar, gelet op hun tourdata. Maar die hadden ze dan toch allang aangekondigd? Of als het doorschuiven van een band die al geboekt is de enige overgebleven optie is, kun je dat nu ook al doen, toch? Dus ergens toch wel de hoop dat ze nog bezig zijn met een act waar we nog niet aan hebben gedacht, of afgeschreven hebben omdat het onmogelijk lijkt. Maar wie dan? Schiet mij maar lek..
pang 🔫
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Rockbeer en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Wat ik vooral wel opvallend vind is dat Graspop op zaterdag drie bands heeft met een headlinerstatus op andere festivals. Dat ze in de fase van boeken (voordat Pantera z'n eerste shows deed) nog twijfelden of die reünie een dermate succes zou worden zodat ze samen met Gojira een dag kunnen dragen, dat begrijp ik. Maar als je Parkway Drive naar de vrijdag had gehaald, dan heb je met PwD en Gojira als headliners en Disturbed, Amon Amarth en Behemoth als subs toch een prima dag? En dan Pantera met Slipknot ook een prima duo op zaterdag, waarbij die laatste groot genoeg is om de dag alleen te dragen.

Dit gegeven, plus die losse show van Kiss in België, heeft me maandenlang het vertrouwen gegeven dat Graspop gewoon een headliner had voor donderdag en vrijdag, waarop gewacht moest worden. Op donderdag bleek dit inderdaad het geval met GnR, maar op vrijdag is het me inmiddels een compleet raadsel wie dat dan zou moeten zijn. Ik zie geen opties meer, eigenlijk. Wellicht hadden ze toch Ozzy op de planning staan, zoals eerder al gesuggereerd. Maar dan nog snap ik niet waar ze op wachten. BMTH lijkt me beschikbaar, gelet op hun tourdata. Maar die hadden ze dan toch allang aangekondigd? Of als het doorschuiven van een band die al geboekt is de enige overgebleven optie is, kun je dat nu ook al doen, toch? Dus ergens toch wel de hoop dat ze nog bezig zijn met een act waar we nog niet aan hebben gedacht, of afgeschreven hebben omdat het onmogelijk lijkt. Maar wie dan? Schiet mij maar lek..
Je hebt natuurlijk niet altijd die keuze als festival op welke dag je welke band neer zet.
Vorig jaar hadden ze exact hetzelfde probleem. Op zondag stonden er 3 headliners (Deftones, Deep Purple en Aerosmith/Sabaton) terwijl ze op de vrijdag heel veel moeite hadden met het boeken van 2 headliners die niet cancelden.
Daarnaast hadden ze waarschijnlijk de indruk dat ze gewoon een vrijdag headliner al geboekt hadden, toen ze die 3 bands op de zaterdag hadden geboekt.

Kiss lijkt me ook gewoon niet geboekt omdat ze hun ogen hadden op een andere headliner (a7x?) en uiteindelijk waren ze te laat. dat is tenminste mijn gok
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Misschien dat ze onderhandelen om BMTH binnen te halen, maar als je kijkt naar hun tourschema speelt BMTH op 9 juni op Download hun laatste optreden van hun EU tour en op 27 juni begint hun USA tour. Ik kan mij voorstellen dat de band wel behoefte heeft aan een rustperiode van 2 weken en dat het er nogal inhakt als je 1 extra week in Europa moet blijven voor 1 show op 16 juni en 10 dagen later weer moet beginnen.
Het is niet ondenkbaar natuurlijk, maar ik zie het niet snel gebeuren. Zij zouden het Graspop echt moeten gunnen denk ik dan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Zou het niet gewoon een miscalculatie zijn geweest om die vierde dag toe te voegen? Kan me voorstellen dat je GNR ook wel had kunnen bewegen naar de vrijdag voor de juiste prijs
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Zou het niet gewoon een miscalculatie zijn geweest om die vierde dag toe te voegen? Kan me voorstellen dat je GNR ook wel had kunnen bewegen naar de vrijdag voor de juiste prijs
Vind ik zelf sowieso geen miscalculatie. Als je kijkt hoe stacked al die dagen zijn, dan had je van dit affiche zomaar 35 bands moeten weghalen. Voor mij een onmogelijke opgave
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Vind ik zelf sowieso geen miscalculatie. Als je kijkt hoe stacked al die dagen zijn, dan had je van dit affiche zomaar 35 bands moeten weghalen. Voor mij een onmogelijke opgave
Inderdaad. Ongeacht wie die laatste headliner wordt, is de rest van de line-up op elk van de vier dagen al van zo'n niveau dat die extra dag al lang en breed gerechtvaardigd is.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
507
604
ga er van uit dat ze een afzegging hebben gehad, meestal liggen de headliners al een jaar van te voren vast.
mochten ze inderdaad een lastminute headliner nog zoeken
kijkend naar andere festivals en bands die beschikbaar zijn, deep purple ?
en anders toch disturbed headliner maken met daarvoor nog iets van helloween, megadeth, trivium of evanescence boeken.
 
Laatst bewerkt:

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Is 4 dagen wellicht niet de nieuwe standaard voor Graspop vanaf nu? Kijkend naar de andere grote festivals, die zijn ook allemaal 4 dagen.

Afzegging zou me ook niks verbazen, ze zijn ongetwijfeld hard bezig met die laatste headliner.. Maar mn geduld raakt langzaam op:ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jasper79

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Denk je? Toen ik daar vorig jaar via ticketswap kaartjes voor probeerde te krijgen was dat on-mogelijk. En in de voorverkoop was het binnen een uur uitverkocht. Was grote zaal 013.
Sum41 stond afgelopen jaar op Rock Werchter als 2e naam van de dag op de Main. Kan me best voorstellen dat die op Graspop wat hoger staan, maar sub of headliner zijn ze imo bij lange na niet.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Is 4 dagen wellicht niet de nieuwe standaard voor Graspop vanaf nu? Kijkend naar de andere grote festivals, die zijn ook allemaal 4 dagen.
Ik zou ervoor tekenen! Heb normaal op maandagochtend na Graspop nog een soort van onverzadigd gevoel en het verlangen om nog even door te gaan. Terwijl bij die twee 4-daagse edities het voor mijn gevoel wel oké was om terug naar huis te moeten. Dus ja, 4 dagen is voor mij wel de sweet spot, lijkt het.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken