Hahaha die van mij is ook van de Nederlands talige meuk, maar door goede heropvoeding binnen 11jr relatie, verheugd zij zich nu ECHT op Disturbed en Amon Amarth! Dus wellicht is er nog hoop voor je relatie
Gewoon een combi ticket kopen. Heb ik ook gedaan. Zo heeft ze ontdekt dat ze meer voor de classic rock/folkmetal/alestorm achtige bands is dan echt zware metal. Maar met alle randzaken en verschillende podia's heeft ze zelf ook een geweldige tijd op graspop. Als iets haar niet echt aanstaat dan gaan we in de classic rock (of alleen) of gaat ze opt gemak eventjes naar de camping maar dat komt amper voor.
Samen pintelieren, zalig
gewoon jaren aan exposure therapy van muziek in de wagen hier. tegenwoordig stuurt ze zelfs naar mij als ice nine kills of motionless in white nieuwe releases of concerten in de buurt hebben ipv omgekeerd.
Haha ja ook mijn tactiek! De misses was wel eerder met rock/metal bezig dan ik. Was in haar pubertijd van de punk en nu-metal en heeft dat pad daarna verlaten. Inmiddels heb ik haar weer redelijk terug kunnen trekken. Eerst met nu-metal, daarna metalcore maar inmiddels geniet ze ook echt van Amon Amarth bijvoorbeeld. In Flames vind ze ook erg tof. Motionless in White staan we samen vooraan
Kortom, zie het als een lange termijn investering.
Ik heb gewoon eerst gecheckt van welke muziek ze hield
Edit: en genoegen genomen met het feit dat ze naast metal ook van de Manics houdt (sterker nog, ze heeft me aangestoken)
Herkenbaar allemaal.
Mijn vrouw had ook wel al een beetje 'metal-basis' uit haar jongere jaren, met bands als Korn, Marilyn Manson, Creed, Hole, Metallica (de hitjes dan met name).
Vooral de laatste jaren begint zij echter steeds meer te luisteren en waarderen, mede door eerdergenoemde exposure-tactiek die ook ik met succes hanteer.
Forceren heeft daarbij echter geen enkele zin. Ik kan wel 100x iets opzetten, maar vaak hoort ze dat niet eens als ze daar niet zo voor in de mood is of haar gedachten ergens heel anders zijn.
Maar op bepaalde momenten kan bij haar ineens het kwartje helemaal vallen voor een bepaalde band, of dat nu bij inluisteren voor een concert/festival is (wat ze nogal inconsequent doet), of bij een optreden zelf (ook dan moet de context voor haar helemaal kloppen).
Opvallend is wel dat haar smaak daarbij ook steeds extremer wordt, net als de mijne (hoewel ze daarbij steeds een stapje achter op mij blijft).
Grofweg haar ontwikkeling de laatste jaren (min of meer chronologisch):
Marilyn Manson - Evanescence - Halestorm - Billy Talent - Volbeat - Nightwish - In Extremo - Asp - Rammstein - Ghost (had ze eerder ontdekt dan ik) - Babymetal - Amaranthe - Lacuna Coil - Sabaton - Alestorm - Beast In Black - Battle Beast - Steel Panther - Powerwolf - Seether - Eisbrecher - Oomph! - Avatar - Bloodywood - Epica - Heilung - Cellar Darling - Devin Townsend - Dimmu Borgir - Korn (herontdekt op GMM vorig jaar) - Electric Callboy - Skindred - Skáld - Amorphis - Arch Enemy - Paradise Lost - Fleshgod Apocalypse - Rotting Christ - Combichrist - Cradle Of Filth - Behemoth - Gutalax (vindt ze meer grappig dan goed) - Wind Rose - Aephanemer - Black Mirrors (haar meest recente ontdekking)