Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Geen idee of het hier al voorbij is gekomen. Lees ook niet alles😝😝. Maar zou je nog tokens van vorig jaar kunnen gebruiken?
Je kan wel proberen om bijvoorbeeld 1 oude token er tussen te stoppen als je er een aantal inleverd om iets te kopen
heb zo nog wel eens consumpties op Graspop gekocht met Fortarock tokens bijvoorbeeld.
aangezien de tokens exact dezelfde vorm hebben en van hetzelfde materiaal zijn valt het soms niet eens op dat ze een andere kleur zijn
ergste wat kan gebeuren is dat ze zeggen dat het de verkeerde token is en dat je dan de juiste geeft.

EDIT: Dan moeten ze natuurlijk niet gaan switchen naar digitale tokens, anders werkt dit niet :)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Gevoelskwestie, maar ik heb sowieso de indruk dat hardrock en metal de laatste tijd weer iets aan terrein aan het winnen is ten opzichte van een aantal jaar geleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Ik heb ook wel de indruk dat rock/metal fans meer geneigd zijn om vinyl albums te kopen dan bijvoorbeeld een fan van Taylor Swift, deze aanname is nergens op gebaseerd trouwens maar gewoon een gevoel
Los daarvan wel erg cool dat Ghost en Sleep Token het zo goed doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Ik heb ook wel de indruk dat rock/metal fans meer geneigd zijn om vinyl albums te kopen dan bijvoorbeeld een fan van Taylor Swift, deze aanname is nergens op gebaseerd trouwens maar gewoon een gevoel
Los daarvan wel erg cool dat Ghost en Sleep Token het zo goed doen!
Midnights was juist een vinyl collectors hype onder Swifties, met allerlei varianten enzo. Maar de hype zal wel over zijn inmiddels, over het algemeen zal je inschatting van de demografie wel kloppen denk ik.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
987
Ik heb ook wel de indruk dat rock/metal fans meer geneigd zijn om vinyl albums te kopen dan bijvoorbeeld een fan van Taylor Swift, deze aanname is nergens op gebaseerd trouwens maar gewoon een gevoel
Los daarvan wel erg cool dat Ghost en Sleep Token het zo goed doen!
Rock en metalfans kopen vaak cd/vinyl wanneer er een nieuwe plaat uitkomt, nog zonder hem te hebben beluisterd, fanloyalty. Popfans zullen eerder eerst een paar keer het album op spotify beluisteren voor het op vinyl aan te schaffen. + Taylor swift zal waarschijnlijk de komende 20 weken in die lijst staan. Ghost en Sleep Token een weekje.
 

PeterTypoSteele

Playlistbediener
31 mei 2023
11
12
Weet er iemand waarom er tijdens Slipknot geen enkele andere act wordt geprogrammeerd? Tijdens de andere headliners van andere dagen is dat precies wel het geval
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Weet er iemand waarom er tijdens Slipknot geen enkele andere act wordt geprogrammeerd? Tijdens de andere headliners van andere dagen is dat precies wel het geval
Welkom op het forum!
Tja, er kunnen daar verschillende redenen achter zitten. Ik heb het gevoel dat er elk jaar wel zo'n headliner tussen zit zonder alternatief.
Hoewel, er is altijd een alternatief met het Classic Rock Café, natuurlijk.

Kan zijn dat dat bij de onderhandelingen op tafel is gelegd bij Slipknot "we willen die spot en niemand mag tegelijk spelen" 🤷‍♂️
Misschien wel omgekeerd, dat andere bands aangaven niet te willen spelen tijdens Slipknot 🤷‍♂️
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Weet er iemand waarom er tijdens Slipknot geen enkele andere act wordt geprogrammeerd? Tijdens de andere headliners van andere dagen is dat precies wel het geval
zou kunnen dat het een eis is van de band, of dat andere bands niet tegelijk met ze willen spelen.
laatste uur van Def Leppard en laatste uur van GNR overlapt ook met niets
op geen enkele dag speelt er iets na 24:00 op de andere stages trouwens, dus kan ook zijn dat het gewoon ligt aan het feit dat Slipknot erg laat speelt.
het is dus niet alsof ze een band minder op die dag hebben gezet, maar juist extra vermaak door Slipknot zo laat te laten spelen
kan je wel aanraden om bij Slipknot te gaan kijken, ook als het je op album niet kan overtuigen. een live show van Slipknot is wel echt een belevenis
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Vorige keren stond er ook niks tegenover Slipknot toch? Lijkt me een eis van de band, maar netjes dat Graspop het oplost zonder dat het ten koste gaat van het aantal acts wat er staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
op geen enkele dag speelt er iets na 24:00 op de andere stages trouwens, dus kan ook zijn dat het gewoon ligt aan het feit dat Slipknot erg laat speelt.
Niet helemaal waar, Meshuggah speelt 23:55-00:55 in de Marquee. Er had theoretisch gezien prima iets tijdens Slipknot kunnen spelen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Niet helemaal waar, Meshuggah speelt 23:55-00:55 in de Marquee. Er had theoretisch gezien prima iets tijdens Slipknot kunnen spelen.
ohja, inderdaad. Al is dat wel de enige band die tot zo laat speelt
het komt wel vaker voor op Graspop trouwens, vorig jaar speelde er niets anders tijdens Korn en ook niet tijdens Sabaton. bij scorpions alleen kwartiertje overlap met heilung. lijkt me sterk dat die bands ook die eis hebben. maar denk dat je inderdaad gelijk heeft en dat het in dit geval een eis van de band is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PeterTypoSteele

Playlistbediener
31 mei 2023
11
12
zou kunnen dat het een eis is van de band, of dat andere bands niet tegelijk met ze willen spelen.
laatste uur van Def Leppard en laatste uur van GNR overlapt ook met niets
op geen enkele dag speelt er iets na 24:00 op de andere stages trouwens, dus kan ook zijn dat het gewoon ligt aan het feit dat Slipknot erg laat speelt.
het is dus niet alsof ze een band minder op die dag hebben gezet, maar juist extra vermaak door Slipknot zo laat te laten spelen
kan je wel aanraden om bij Slipknot te gaan kijken, ook als het je op album niet kan overtuigen. een live show van Slipknot is wel echt een belevenis
Geen probleem met Slipknot hier, al paar keer live gezien en super veel plezier gehad :) maar beetje jammer dat PWD, testament en Life of Agony (groepen die ik alle drie wel fan van ben) allemaal tegelijk spelen en niemand tijdens Slipknot.
Niet helemaal waar, Meshuggah speelt 23:55-00:55 in de Marquee. Er had theoretisch gezien prima iets tijdens Slipknot kunnen spelen.

ohja, inderdaad. Al is dat wel de enige band die tot zo laat speelt
het komt wel vaker voor op Graspop trouwens, vorig jaar speelde er niets anders tijdens Korn en ook niet tijdens Sabaton. bij scorpions alleen kwartiertje overlap met heilung. lijkt me sterk dat die bands ook die eis hebben. maar denk dat je inderdaad gelijk heeft en dat het in dit geval een eis van de band is.
Zou zeker alhoewel dat op pukkelpop vorig jaar niet het geval was toen ze samen met Goose geprogrammeerd waren maar is ook een heel ander festival. Waar zo'n eis ook niet mogelijk is lijkt me. Ach ja dan zullen we maar mee in de pit vliegen aan de Main
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken