FortaRock 2019 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Heeft iemand er zicht op wanneer we nog wat nieuwe namen kunnen verwachten? Kan me bijna niet voorstellen dat ze met de huidige aankondigingen het nieuwe jaar in willen gaan. Ik verwacht op zijn minst nog een headliner en dagindeling. Ik zou best een dagje willen gaan maar hier kan je nog weinig mee.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Terwijl we lekker aan het relaxen waren onder de kerstboom toch besloten om een zaterdagticket te halen voor Fortarock. Het festival beviel me uitermate goed in 2018 en voor 40 euro kan je je er geen buil aan vallen. Ben dus erg benieuwd hoe de dagindeling zal gaan uitpakken en welke bands er verder aangekondigd worden. 7 januari start de reguliere verkoop, doet mij vermoeden dat we in de loop van volgende week meer namen en nieuws kunnen verwachten.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
FORTAROCK 2019 UPDATE

Net als jullie willen wij graag nieuwe namen bekend maken voor FortaRock 2019. Vanwege een aantal redenen die buiten onze macht liggen, hebben we dit de afgelopen weken echter niet kunnen realiseren. We komen onze belofte over extra namen en de dagindeling vóór het verlopen van de early bird deadline echter wel na, natuurlijk! Daarom verlengen we de early bird periode met ten minste drie weken. ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
FORTAROCK 2019 UPDATE

Net als jullie willen wij graag nieuwe namen bekend maken voor FortaRock 2019. Vanwege een aantal redenen die buiten onze macht liggen, hebben we dit de afgelopen weken echter niet kunnen realiseren. We komen onze belofte over extra namen en de dagindeling vóór het verlopen van de early bird deadline echter wel na, natuurlijk! Daarom verlengen we de early bird periode met ten minste drie weken. ?

Opvallend nieuws toch wel. Zou het iets te maken hebben met de paniek bij Pinkpop? Mogelijk dat Mojo daar nog wat namen heen wil schuiven.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Het is inmiddels al opvallend lang stil rondom Fortarock. Laatste bericht is al 3,5 week geleden. Ik hoop toch snel op een teken van leven. Heb een kaartje voor de zaterdag en ben toch erg benieuwd wat er die dag gaat komen! Dus kom maar door met die update. Er tourt meer dan genoeg moois om een sterk programma neer te zetten.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Het is inmiddels al opvallend lang stil rondom Fortarock. Laatste bericht is al 3,5 week geleden. Ik hoop toch snel op een teken van leven. Heb een kaartje voor de zaterdag en ben toch erg benieuwd wat er die dag gaat komen! Dus kom maar door met die update. Er tourt meer dan genoeg moois om een sterk programma neer te zetten.

Zoals je zelf zegt ga je je er geen buil aan vallen ALS het festival doorgaat. Het verleden kenmerkt zich door problemen sedert 2015.
Editie afgelast, mensen die een deel van het geld terug kregen vanwege het niet kunnen bieden van een adequaat programma en nu weer dit.
Er lijkt geen plaats meer voor FortaRock in NL. Opvallend dat kleinere festivals zoals Dynamo net gaan uitbreiden.

Ik vrees dat MOJO de reden is van het verkloten van dit festival. Ik ga voor het eerst sinds 2013 overslaan zoals het er nu uit ziet.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
FORTAROCK 2019 UPDATE

Metal- en rockliefhebbers, we zijn jullie een verklaring schuldig waarom het allemaal zo lang duurt. Tot twee keer toe heeft er in de afgelopen periode een door ons gewenste headliner op het laatste moment afgehaakt voor de zaterdagprogrammering van FortaRock 2019. Dit om verschillende redenen waar wij geen invloed op hebben gehad. Dit is niet alleen vervelend voor ons, maar ook en vooral voor jullie, dat beseffen wij maar al te goed. Mede door vakanties en feestdagen verliep in december sowieso de zoektocht naar een waardige vervanger wat moeizamer dan verwacht. Zeker omdat vele acts hun tourplannen al gemaakt hebben. Inmiddels is iedereen weer volop aan het werk en bereikbaar. We verwachten dan ook spoedig de afsluiter voor de zaterdag bekend te kunnen maken. De oplettende fan heeft het wellicht al opgemerkt; dit betekent dat Amon Amarth de zondag afsluit.

Om dit bericht toch met een positieve noot te eindigen; eind deze week maken we weer een aantal nieuwe namen bekend! Daarnaast zal de early bird verkoop doorlopen totdat de afsluiter voor de zaterdag bekend is gemaakt. We zijn er ondanks de recente tegenslagen van overtuigd dat 2019 weer een geweldige editie gaat worden. We rekenen hierbij natuurlijk ook op jullie, trouwe bezoekers en fans!??
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
2 headliners die afhaken, dat is niet best. Ben benieuwd wie dat waren. 1 van die bands zal misschien de band zijn die ook op Resurrection Fest zou spelen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Zou dan ozzy osbourne geweest zijn, komt net na het bericht dat ozzy osbourne zijn europese tour uitsteld
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Ja dat is bijzonder nieuws inderdaad. Within Temptation die kiest voor wat andere festivals in NL? Slipknot misschien, hebben ook nog geen NL datum.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
Met de bevestiging van Behemoth, Atreyu, Ne Obliviscaris, Monolord, God Mother en Allegaeon krijgt het programma van metalfestival FortaRock steeds meer vorm. Eerder kondigde Forta al o.a. Amon Amarth, Symphony X en Amorphis aan. Binnenkort verwachten we meer nieuws over de zaterdag headliner.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Behemoth een sterke toevoeging! Gelukkig nu ook de dagindeling bekend. Jammer dat Symfony X op zondag staat maar Amorphis gelukkig wel op zaterdag! En Monolord en Ne Obliviscaris erbij, vet. Ga me weer prima vermaken daar.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Krijg het idee dat Dream Theater de beoogde headliner voor de zaterdag was. Die dag wordt nu gekenmerkt door 'moeilijkere' metalacts zoals Ne Obliaviscaris, Monolord, Cult of Luna en Amorphis. Mooie opbouw naar zo headliner.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Geen Gojira op Forta.

https://twitter.com/gojiramusic/status/1093460389822689280?s=21
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Zou architects nog op de affiche kunnen verschijnen? hebben tijd tijdens de fortarock datums, hebben geen nederlands datum meer, zijn heel dicht in de buurt. En er is nog steeds gigantisch veel vraag om deze band te zien.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Zou architects nog op de affiche kunnen verschijnen? hebben tijd tijdens de fortarock datums, hebben geen nederlands datum meer, zijn heel dicht in de buurt. En er is nog steeds gigantisch veel vraag om deze band te zien.

Mits de juiste lettergrote moet dat best kunnen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Dan zou Mojo zich compleet belachelijk maken.
Ik denk dat het management van architects net het grootste dtament heeft gemaakt. Ik denk dat promotors in het vervolg rekening gaan houden met het contract. En zoals gezegd, als je architects boekt heb je gewoonweg een pak bezoekers, mojo is een business en zal dit ook als business zien, niks persoonlijk
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Hoop nog steeds dat SLAYER paar dagen eerder naar europa komt en 1 juni speelt

Vind alleen wel dat het heel erg lang duurt voordat de zaterdag headliner bekent is, denk dat ze nog steeds niets hebben, anders hadden ze toch wel een naam gedropt?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Hoop nog steeds dat SLAYER paar dagen eerder naar europa komt en 1 juni speelt

Vind alleen wel dat het heel erg lang duurt voordat de zaterdag headliner bekent is, denk dat ze nog steeds niets hebben, anders hadden ze toch wel een naam gedropt?

Eens, het lange wachten is niet uit luxe bij Fortarock. Ben ook erg benieuwd wat het wordt, hoop op een mooie verrassende naam. Sabaton is voor mij ook nog steeds kanshebber,
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken