FortaRock 2019 - Nieuws en geruchten

Ik begin me ondertussen toch wel enige zorgen te maken over Fortarock. Al bijna een maand geen nieuws meer over de headliner en andere namen. De early bird blijft daarom maar doorlopen, niet goed voor de omzet lijkt me .

Welke realistische opties zijn er nog eigenlijk? Ik denk aan:
- Sabaton
- Volbeat
- Slipknot

Nou dat is toeval, nieuwe namen voor Fortarock! Zondag krijgt wel de mooiste namen met Animals as Leaders en Katatonia erbij. Bloodbath op zaterdag is wel een leuke.

Met de bevestiging van Animals As Leaders, Katatonia, Bloodbath, Decapitated en Intervals zijn er vijf mooie namen toegevoegd aan het programma van FortaRock 2019.

Waarbij Katatonia hun meesterwerk 'Night Is The New Day' uit 2009 integraal ten gehore zal brengen.

Die zondag begint wel erg mooi te worden.
Dagticketje aan het overwegen, maar ook wel benieuwd naar die zaterdagheadliner...

Zolang die er niet is, kan ik nog twijfelen.

Iemand ervaring met de camping van fortarock?

Ik vind dat je over het algemeen toch ziet dat de zondagen bij de meeste festivals beter zijn als de zaterdagen.
Volgens mij komt dat simpelweg gewoon omdat er op een zondag minder festivals zijn en de echt grote festivals de grote namen op de zaterdag zetten.

Vind deze zondag line-up stilaan ook wel erg tof worden.

Leuke line-up voor de prog fans hier, de clean vocals vliegen je begin juni in Nijmegen om de oren, maar voor het zwaardere werk is het toch wel zoeken met een vergrootglas geworden...

Al met al is het een beetje een vanuit metal-perspectief vreemd, bij elkaar geraapt programma geworden. Door de overdosis slappe-hap (het merendeel van de bands mag je geen metal noemen) sla ik dit jaar zeker over. Jammer, want de afgelopen jaren zat het festival goed in elkaar qua organisatie en sfeer. Bovendien was er tegenover de softere mainstream rock ook duidelijk een goed zware of originele tegenhanger beschikbaar.

De prog fans onder ons zullen dus wel weer aangeven dat het ook geen Fortametal, maar Fortarock is, maar dit jaar is het imo. wel erg doorgeschoten richting rock.

Wauw!
Wat een aanmatigende reactie.
Dus jij bepaalt even wat metal is en wat niet, en omdat jij blijkbaar geen van de nu bevestigde bands goed vind staat er volgens jou geen metal.
Je weet dat er heel veel soorten metal zijn he? Dus niet alleen die soort die jij goed vind.

Wauw!
Wat een aanmatigende reactie.
Dus jij bepaalt even wat metal is en wat niet, en omdat jij blijkbaar geen van de nu bevestigde bands goed vind staat er volgens jou geen metal.
Je weet dat er heel veel soorten metal zijn he? Dus niet alleen die soort die jij goed vind.

Aan de ene kant terecht reactie, maar snap ook wel een beetje wat hij zegt. Ik heb er zelf gelukkig geen last van aangezien de meer progressievere metalvormen mij goed kunnen smaken. De komst van Bloodbath op zaterdag zorgt voor wat extra stevigheid, daarvoor was er qua trash/death/black nog niet veel te vinden. Ik vermoed daarom ook dat Dream Theater de oorspronkelijke headliner voor zaterdag was, past erg goed bij de opbouw van de rest van de dag. Ben nog steeds erg benieuwd welke band het wel gaat worden.

Ik vind het wel een beetje een allegaartje juist.
Juist door die spreiding over de 2 dagen is er nu niet echt een duidelijke lijn
Als ik deze line up naast die van bijv. Into The Grave leg, denk ik dat je daar meer waar voor je geld krijgt

Ik vind het wel een beetje een allegaartje juist.
Juist door die spreiding over de 2 dagen is er nu niet echt een duidelijke lijn
Als ik deze line up naast die van bijv. Into The Grave leg, denk ik dat je daar meer waar voor je geld krijgt

Dat zeker! Over die twee dagen verspreidt staat er een gebalanceerd programma. Ik ga zelf alleen de zaterdag en mis daar nog wel sterke namen om het af te maken. Ik vermaak me daar hoe dan ook voor die prijs, staan sterke bands en kijk met name erg uit naar Amorphis.

mag hopen nu PINKPOP bijna alle gitaar mogelijkheden niet heeft gepakt (Slayer, Papa Roach, Anthrax, Slipknot, etc etc) dat FORTAROCK hier gitaren van kan spinnen :wink:

NIEUWE NAMEN FORTAROCK 2019

Children of Bodom, Hammerfall, Batushka, Myrkur, Monomyth, Komatsu, Ploegendienst en Temple Fang zijn toegevoegd aan de line-up voor FortaRock!

Behemoth is verplaatst van zondag naar de afsluitende spot op zaterdag. De Poolse band komt met een volledige festivalproductie naar Nijmegen om voor een passend en FortaRock-waardig slot van de eerste festivaldag te zorgen.

Tickets: http://bit.ly/FortaRock2019

De dagindeling is tevens bekend, kijk hiervoor bij de line-up. Binnenkort worden er nog enkele namen toegevoegd voor met name de programmering in Hank's Garage. Een splinternieuw podium; een hide-out waar fans van ruige muziek en lekkere biertjes hun hart kunnen ophalen! Power Trip heeft helaas hun optreden geannuleerd.

Alleen Children of Bodom, Myrkur en Ploegendienst erbij voor de zaterdag, de eerste twee mooie toevoegingen. Met name Myrkur. Batushka had ik graag weer gezien, was erg indrukwekkend op Graspop. Behemoth is een sterke band en dit is duidelijk een noodgreep, maar vind het wel een beetje jammer. Zie de band ook al op RaR en Graspop. Aan de andere kant kan ik nu rustig van een volledige set genieten en op die andere festivals weer een clash minder hierdoor.

Aangezien ik nergens een topic over Dynamo Metal Fest zie.
Bij een tribute festival in Gemert hangt dit spandoek op
XcHM6Mx.jpg

Steel Panther 2e headliner!

Aangezien ik nergens een topic over Dynamo Metal Fest zie.
Bij een tribute festival in Gemert hangt dit spandoek op
XcHM6Mx.jpg

Steel Panther 2e headliner!

Ik snap niet zo heel goed waarom Steel Panther steeds populairder aan het worden is. Voor mij gevoel kom ik ze nu overal tegen en op steeds hogere plaatsen. Deze band wil je toch hooguit één keer zien?

Ja 't is wel echt een band voor mensen die zijn blijven hangen met de jaren 80 hair metal. Ze geven leuke shows, zijn goed live en krijgen het publiek mee!

@Joslittel: "Ik snap niet zo heel goed waarom Steel Panther steeds populairder aan het worden is. Voor mij gevoel kom ik ze nu overal tegen en op steeds hogere plaatsen. Deze band wil je toch hooguit één keer zien?"
Dit ben ik op twee manieren niet met je eens: als dit gerucht klopt, dan zou ik vanwege Steel Panther alsnog een kaartje kopen, terwijl ik ze al vijf keer gezien heb. Niet alleen geven ze een hilarische show weg (ook al zijn een boel grappen wel elke keer hetzelfde), ook persifleren ze op geweldige wijze de 80's hardrock en hairmetal bands én maken ze stiekem zelf betere nummers dan die bands de afgelopen 30 jaar hebben afgeleverd. Death to all but metal, Just Like Tiger Woods, Gloryhole, stuk voor stuk topnummers. (en ja @Pim, ik geef eerlijk toe dat ik ben blijven hangen in de jaren 80).

Wat betreft dat ze steeds vaker en steeds hoger op de bill opduiken, dat vind ik juist wel tegenvallen; zes jaar terug ging het ineens heel hard met Steel Panther, en leken ze op weg naar subheadlinerstatus op grote festivals. Sindsdien zijn ze een beetje blijven hangen, en niet alleen teren ze nu nog steeds vooral op hun eerste album, ook doen ze er nu steeds meer covers bij. Mede daardoor staan ze nu wel op Paaspop en Zwarte Cross, maar niet op Graspop of Rock am Ring. Anyway, alvast veel plezier voor iedereen die ze dit weekend op Paaspop gaat zien.

Podiumindeling staat inmiddels op de site! Verwacht vandaag nog wel een officiële aankondiging met tijdschema. Jammer dat Ne Obliaviscaris de main opent, had ze liever iets later in de tent gezien voor wat extra sfeer. Heb er zin in!

Hoe korter we op Fortarock aan komen hoe meer ik me begin te verheugen ondanks de matige line up.
Zijn er nog meerdere hier die toch nog gaan?

Hoe korter we op Fortarock aan komen hoe meer ik me begin te verheugen ondanks de matige line up.
Zijn er nog meerdere hier die toch nog gaan?

Zeker! Ik ben er zaterdag bij en kijk er enorm naar uit. De opening van mijn festival seizoen. Amorphis, Ne Obliaviscaris, Bloodbath en Cult of Luna maken het al meer dan de moeite waard. Laat maar komen!

Opmerkelijke actie van Forta:

“Om onze jubileum-editie met zoveel mogelijk mensen te vieren, bieden wij álle kaartkopers een gratis tweede ticket aan! WAT?! Ja, iedereen die in het bezit is van een ticket voor FortaRock 2019, mag gratis en voor niets iemand meenemen naar het festival. Hiervoor hoef je verder niets te doen.”

Users who are viewing this thread