Lekker FOMO-topic is dit zeg
Ik zie zo een stuk of 20 albums waar ik nu ook benieuwd naar ben, maar probeer zelf vooral ook albums die goed vallen vaker te blijven draaien. Van de albums van 2024 zijn dat tot dusver vooral:
English Teacher - This Could Be Texas. Heerlijk divers en voor mij de goede balans tussen toegankelijk en uitdagend. Favoriete liedjes: Nearly Daffodils, You Blister My Paint, Albert Road
SPRINTS - Letter To Self. Bomvol strakke gitaarhits, zit geen zwak nummer tussen. Favoriete liedjes: Adore Adore Adore, Literary Mind, Up And Commer.
Vampire Weekend - Only God Was Above Us. Iets meer in de lijn van de vorige plaat dan ik naar aanleiding van de aankondiging had veracht, maar dit is weer een heerlijk warm bad vol indieliedjes
De Baron - Bejjebang. Een wat onbekendere band uit Utrecht die je eigenlijk vooral live moet zien, wat ik dan ook deed in Cloud Nine (Tivoli) eerder dit jaar. 'Guerillabrass' zou het genre zijn. Droom Dit als ze op het Lowlands van de jaren '10 de Lima af mochten breken, zou ik zeggen. Vooral de tweede helft van de plaat vind ik erg sterk. Favoriete liedjes: Doodland (geweldige tekst ook), Aap en Mausoleum.
Royel Otis (niet erg origineel maar wel bomvol hits), Chastity Belt (lekker loom), Real Estate (zomers loom), Sheherazaad (mooi, denk Arooj Aftab) Katy Kirby, Friko en Bill Ryder-Jones zitten ook nog in de rotatie. Justice, The Smile en St. Vincent klinken ook goed, maar heb ik nog te weinig gedraaid.