FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
Avenged? echt serieus? nadat ze in Februari al in de Ziggo staan? Tja, als het album goed aanslaat kan het
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Ik ben op zich wel in voor een kleine headliner net als afgelopen 2 jaar. Volgens mij zijn er wel zat bands te vinden voor een leuk dagprogramma.
Heb alleen niet zoveel meer met A7X, maar ik kan verder ook niet echt een kleine headliner bedenken. Denk dat bands zoals Sabaton, Alter Bridge en Stone Sour alweer te klein zijn.

Maar wat denken jullie dat Linkin Park gaat doen? Dacht dat ik had gelezen dat hun misschien ook gingen touren of zo.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ik ben op zich wel in voor een kleine headliner net als afgelopen 2 jaar. Volgens mij zijn er wel zat bands te vinden voor een leuk dagprogramma.
Heb alleen niet zoveel meer met A7X, maar ik kan verder ook niet echt een kleine headliner bedenken. Denk dat bands zoals Sabaton, Alter Bridge en Stone Sour alweer te klein zijn.

Maar wat denken jullie dat Linkin Park gaat doen? Dacht dat ik had gelezen dat hun misschien ook gingen touren of


Linkin Park zit nog in de studio een album op te nemen, nog niks concreets naar buiten gekomen over een tour alhoewel die vast zal gaan komen.
Hoe dan ook, een ding is duidelijk: een grote headliner zal het niet worden dus mijn gedachten gaat ook eerder richting A7X!
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
573
172
Zou korn ook niet een goede optie zijn voor (sub)healiner. Hebben vorig jaar Download paris geheadlined en gaan nu ook weer met het nieuwe album op tour in de zalen tot april dus dan kunnen ze daar wellicht ook wel een europese festivaltour aan vastplakken
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Ik zou het wel vet vinden als ze het festival qua podia anders op zetten, bijvoorbeeld: een ander stijl harde muziek per podium. Zie hieronder een voorbeeld van wat je wel best goed neer zou kunnen zetten op 1 dag, in my opinion:

Main stage (grote namen, classics): Avenged Sevenfold, Korn, Sabaton, Ghost, Vandenbergh Moonkings

Tweede podium (hardere namen die ook wel populair zijn): Five Finger Death Punch, Trivium, In Flames, Chevelle, The Amity Affliction

Tent (echt harde shit): Chelsea Grin, Betraying the Martyrs, Emmure, Wage War

En misschien nog een tweede (kleiner = intiemer) tent dat meer gericht is op punk en hardcore: Hundredth, Madball, Leftover Crack, Stick To Your Guns, Landscapes

Wat vinden jullie?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Dat 2e podium wordt dan eerder een 2e mainstage.
Indeling die ze nu hebben is mainstage met de grotere namen (hardrock, classic), klein podium met hardere namen, tent met vooral deathmetal.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Naar mijn idee is het gemixt per podiummet verschillende soorten muziek die er staan. Op Main de grotere/populairdere namen maar ook wel in de verschillende stijlen. In de tent zetten ze de acts die het beste overkomen in het donker en op het kleine podium is het van alles wat. Vond ik afgelopen jaar wel fijn, beetje heen en weer lopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Ik geloof niet dat ze met podium schuiven. Zoals ze de opzet vorig jaar hadden was goed over nagedacht, ook met die eerste dag er voor. Dus verwacht ik voor komende editie weinig verandering, waarom veranderen ook eigenlijk...

KoRn zou overigens ipv Avenged Sevenfold ook wel een prima headliner zijn.
Vraag me af of Tool nog in alle Festival verhalen gaat meespelen aankomend seizoen?

...en...ik twijfel nog altijd over Metallica, die kunnen volgens mij alsnog ergens uit een hoge hoed komen... Weet niet, gewoon iets dat in mijn achterhoofd blijft hangen. Laat ik zo zeggen, ik kijk er niet van op als er toch nog data in de buurt aankomen...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zou korn ook niet een goede optie zijn voor (sub)healiner. Hebben vorig jaar Download paris geheadlined en gaan nu ook weer met het nieuwe album op tour in de zalen tot april dus dan kunnen ze daar wellicht ook wel een europese festivaltour aan vastplakken

Korn staat geprogrammeerd voor 013 in 2017. Voor headliner te klein maar als sub zeker geschikt.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Avenged? echt serieus? nadat ze in Februari al in de Ziggo staan? Tja, als het album goed aanslaat kan het

Naar aanleiding van het optreden in HMH in 2015 van SlipKnot vlak voor FortaRock heb ik de vraag bij de organisatie gelegd.
Het antwoord was:

"We hebben het niet altijd voor het kiezen, bands moeten het tegenwoordig van het touren en merch verkoop hebben. Er zijn momenteel maar weinig bands die níet elk jaar te zien zijn in clubs en festivals."

 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik geloof niet dat ze met podium schuiven. Zoals ze de opzet vorig jaar hadden was goed over nagedacht, ook met die eerste dag er voor. Dus verwacht ik voor komende editie weinig verandering, waarom veranderen ook eigenlijk…

KoRn zou overigens ipv Avenged Sevenfold ook wel een prima headliner zijn.
Vraag me af of Tool nog in alle Festival verhalen gaat meespelen aankomend seizoen?

…en…ik twijfel nog altijd over Metallica, die kunnen volgens mij alsnog ergens uit een hoge hoed komen… Weet niet, gewoon iets dat in mijn achterhoofd blijft hangen. Laat ik zo zeggen, ik kijk er niet van op als er toch nog data in de buurt aankomen…

A7X staat in 2017 in de Ziggodome en Korn in 013.....Aanzienlijk verschil ;-)

Tool gaat het niet worden voordat het album af is vrees ik en wanneer dat is?

Metallica staat hoe dan ook niet op FortaRock. Te groot. Misschien iets voor 2018 als het 10-jarig bestaan wordt gevierd (XL?).
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
573
172
Ik waag dan bij deze een gok wie er allemaal staan (hoofdpodium dan).
Headliner:A7x
Sub:korn
Dagopvulling: opeth, sabaton, ffdp, dillinger escape plan
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Deftones zijn in april/mei in Europa, dus die kunnen we in ieder geval afschrijven. Had imo ook hoog op het affiche kunnen staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Deftones zijn in april/mei in Europa, dus die kunnen we in ieder geval afschrijven. Had imo ook hoog op het affiche kunnen staan.

013 ook nog eens exclusief voor NL..
echt jammer ook, had ze idd wel verwacht op FortaRock of Pinkpop zelfs. Zeker na afwezigheid dit jaar.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
573
172
Opeth kan er ook voor kiezen een wat zwaardere setlist te doen. Ze hebben bijvoorbeeld ook met hun pale comunnion tour op wacken gestaan en toen was grootste deel van de setlist heavy.

Oja en ik vind dat Dennis met zijn vorige opmerking wel weer een rode kaart heeft verdiende :p
 

Zavandor

Playlistbediener
24 okt 2016
9
0
Voor een hoofdact zie ik Fortarock (terecht) qua prijs voorzichtig zijn. Is er onweer en moet je een dag of dagdeel cancellen ben je als klein festival meteen failliet. Dus jammer van Metallica of Rammstein, maar weer een mooi breed programma als de afgelopen jaren met voor elk (!) wat wils en een stevige bezetting van zeer zware metalen in een tent spreken mij erg aan!

Marilyn Manson (Pale Emperor tour nog niet op festivals in Europa geweest) is m.i. stukje goedkoper en daarom voor mij grote(re) kanshebber als top act. Trekt voldoende volk voor Fortarock lijkt mij. Avatar op hoofdpodium erbij, wordt het een mooi visueel feest! Maar die laatste verwacht ik niet na 2016 zowel op fortarock als in Doornroosje...zou wel een mooie combi voor 2017 zijn, Avatar verdient dat hoofdpodium imo zeker. Dan maar Cradle of Filth naast MM, al vind ik die live eigenlijk vaak tegenvallen...

Kleinere toppers als Children of Bodom, Behemoth en Gehenna touren in 2017 volgens hun websites, reserveer die dan maar alvast voor dat tentprogramma voor mij! Gemist afgelopen jaren: Satyricon, Funeral Mist, Marduk en My Dying Bride, voor de breedte Moonsorrow, Wayfarer, King of Asgard, Enslaved en vergelijkbare bands.

NL vertegenwoordiging: Legion o/d Damned, herkansing om wat recenter werk te spelen dan in 2016!
Verder vertrouw ik op de creativiteit vd organisatie, weten afgelopen jaren voor prima nieuwe ontdekkingen te programmeren als Fleshgod Apocalypse, dus ga ik weer blind voor vroege vogel tickets...

(En ook Gojira mag wat mij betreft gewoon weer terugkomen, al moet ik die 10x zien, blijven programmeren haha)
 

Zavandor

Playlistbediener
24 okt 2016
9
0
Klopt, ik had het vooral over tentprogrammering (mijn smaak meestal) en afsluiter MM. Daaromheen hopelijk nog wat mooie publiekstrekkers om er met 15-20k mensen een gezellige dag van te maken. Want met publiek van 3000 voor de tent kan het festival + alles eromheen + sponsoring niet gefinancierd worden. Heb je wat meer aanloop nodig dan Behemoth genereert.

Dus ook al is bijv. sabaton of disturbed mijn smaak niet direct, als ze ervoor zorgen dat er voldoende kaartjes verkocht worden zijn ze wmb welkom. Moonsorrow in de Boerderij (11-11) is ook leuk, maar op n festival als Fortarock wat mij betreft ook!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken