Graspop Metal Meeting 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.556
7.393
21 h 50 op 17 mei. Normaal gezien is het nu rustig aan het donker worden maar het is reeds redelijk donker. Als het met Graspop ook zo een slecht weer dan zien we bands als Blind Guardian misschien wel bij valavond. Niet dat Blind Guardian op mijn planning staat want dan speelt I Am Morbid daar waar ik BG al gezien heb en IAM nog niet. Helaas BG kan ik ze ook niet zien in 013 wegens tijdsgebrek (heb dat weekend ook al 2 andere shows staan en zou die week ook liefst nog in de sportschool geraken, fitness zoals we hier in België zeggen)
Gewoon de hele avond in de moshpit bij één van die twee andere shows die je al gepland hebt staan dat weekend. Circle pit, wall of death, alles. Dan heb je fitness voor een maand en kan je toch naar Blind Guardian in de 013. Niet denken in problemen maar in oplossingen, zoals we hier in Nederland zeggen.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.252
1.326
Gewoon de hele avond in de moshpit bij één van die twee andere shows die je al gepland hebt staan dat weekend. Circle pit, wall of death, alles. Dan heb je fitness voor een maand en kan je toch naar Blind Guardian in de 013. Niet denken in problemen maar in oplossingen, zoals we hier in Nederland zeggen.
Ik had me vergist en heb mijn post aangepast. Ik stond er niet bij stil dat het door Nickelback komt dat ik niet naar Blind Guardian kan. Pas op ik vind Blind Guardian beter maar ik pas Koekdoosmethode toe 😉
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.036
8.134
Ik had me vergist en heb mijn post aangepast. Ik stond er niet bij stil dat het door Nickelback komt dat ik niet naar Blind Guardian kan. Pas op ik vind Blind Guardian beter maar ik pas Koekdoosmethode toe 😉

Is Limp Bizkit zeldzamer/minder kans om terug te komen dan Blind Guardian? Geen idee eigenlijk

Edit: wel geweldig om zo vaak de “Koekdoos methode” voorbij te zien komen :D
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.252
1.326
Is Limp Bizkit zeldzamer/minder kans om terug te komen dan Blind Guardian? Geen idee eigenlijk

Edit: wel geweldig om zo vaak de “Koekdoos methode” voorbij te zien komen :D
In de concerten van Blind Guardian en Nickelback. Nickelback speelt 26 mei in Amsterdam en Blind Guardian in Tilburg
En trouwens de clash Limp Bizkit VS Blind Guardian had easy geweest. Blind Guardian. Maar I Am Morbid zit er nog tussen en het zijn zij die ik kies.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.435
7.997
Is Limp Bizkit zeldzamer/minder kans om terug te komen dan Blind Guardian? Geen idee eigenlijk

Edit: wel geweldig om zo vaak de “Koekdoos methode” voorbij te zien komen :D
In de comment die je quote gaat het over Nickelback vs Blind Guardian volgens mij
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.557
4.298
Afgelopen zondag met hondenlief en vrouwlief naar Zeeland gereden, uiteraard via Antwerpen vanuit Zuid-Limburg. Rond kwart voor 7 's ochtends reden we langs Geel en afslag 24, met Lateralus op de achtergrond, op het meest lelijke stuk snelweg van België. Toch kwamen de kriebels al voor het waanzinnige feest over 5 weken. Zin in!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.553
3.244
Balen van de clash. Maar als je er zo naar uitkijkt, denk ik dat die de enige juiste keuze is!
Tool pas echt leren kennen na de bekendmaking van Graspop en door jullie enthousiasme over de band. Ik baal dan ook geweldig. Ook omdat ik het laatste stuk van Alice moet missen. De andere clashes dit weekend zijn spijtig maar niet onoverkomelijk. Hanabie graag gezien maar gaat niet worden. Biohazard baal ik ook van.
Maar Tool/Cavalera doet echt pijn. Net als vorig jaar Machine Head/Meshuggah. Ironie wil dat ik ook Machine Head toen heb moeten missen, dus dit jaar gewoon 2 keer.
Eerst in Groningen en dan nog even met 50.000 lotgenoten🥳🥳
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.799
5.429
Ik heb toch altijd het idee dat de prog mensen van hier op het forum (oa @Jamel ?) het als een losstaand genre zien, maar verklaart wel waarom er zoveel verschil in zit met of het wel of niet blijft hangen.

Volgens mij worden Rush en Queensrÿche ook met het zogenoemde label beplakt?
Prog is ook een genre, maar dan wel een heel breed genre.
Of eigenlijk 2 natuurlijk: prog rock en prog metal.
Prog rock ontstond eind jaren 60 / begin jaren 70 met bands als Genesis, Pink Floyd, King Crimson, Yes, ELP, Jethro Tull, Uriah Heep, Rush, etc.
Prog metal ontstond pas echt in de jaren 80 met de 'Big Three': Dream Theater, Queensrÿche en Fates Warning.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.799
5.429
We hebben hier maanden lang elkaars hersens in geslagen over de positie van Electric Callboy. Maar volgens mij is het de organisatie gelukt om ze zo te programmeren dat iedereen tevreden is. Een set van ruim een uur terwijl het iets donkerder wordt en de lichtshow tenminste zichtbaar is. Voor de overigen hier zijn ze tevreden dat ze geen headliner zijn, er is alleen niet echt iets anders tegelijkertijd behalve Fu Manchu (die ik maar eens een kans ga geven)
Helaas is het toch echt pas een uur later donker.
EC speelt van 20:00 tot 21:00, en zonsondergang is om 21:54 (dan begint pas de schemering).
Ook het zogenaamde 'golden hour' begint pas om 21:07.

1715991802534.png
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.799
5.429
Bij het Valhalla van de gitaren muziek denk ik toch eerder aan powermetal, thematisch gezien. Maar met het langzaam wegvallen van al mijn bands qua live optredens, zal het wel steeds breder worden allemaal, maar denk dat powermetal dan toch de overhand gaat krijgen
Maar ik zie Blind Guardian wel meer als powermetal dan progmetal hoor:LOL:

Misschien ook weer dat ik de prog invloeden niet hoor, maar goed, ik luister het meer om de power dan om de prog
Buiten Blind Guardian en Avantasia zijn er nog meer dan genoeg progressive power metal bands, die jou zouden moeten aanspreken:
  • Fates Warning
  • Savatage
  • Stratovarius
  • Sonata Arctica
  • Symphony X
  • Angra
  • Ayreon
  • Nevermore
  • Evergrey
  • Rhapsody (Of Fire)
  • Kamelot
  • Dragonforce
  • Myrath
  • Scardust
Wat dat betreft zou de GMM-zaterdag dan ook volledig in jouw straatje moeten passen, met zowat de hele Jupiler Stage (+ Steel Panther).1715994323731.png
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.036
8.134
Buiten Blind Guardian en Avantasia zijn er nog meer dan genoeg progressive power metal bands, die jou zouden moeten aanspreken:
  • Fates Warning
  • Savatage
  • Stratovarius
  • Sonata Arctica
  • Symphony X
  • Angra
  • Ayreon
  • Nevermore
  • Evergrey
  • Rhapsody (Of Fire)
  • Kamelot
  • Dragonforce
  • Myrath
  • Scardust

Sommige van deze namen heb ik nog vrijwel nooit geluisterd, dus misschien zit er nog wat nieuws bij, maar bijvoorbeeld Sonata Arctica denk ik dan weer “dat is toch gewoon power metal”. Net als Blind Guardian en Avantasia, hoor ik dus ook geen prog in, maar dat ligt voornamelijk ook aan een gebrek van muzikale kennis van wat niet standaard is (dat stukje complex / vernieuwend).

Bij veel van deze namen klinkt het voor mij minder prog dan de “standaard” prog namen die hier altijd voorbij komen. Maar dat zal ook wel weer zo’n genre discussie ding zijn

Wat dat betreft zou de GMM-zaterdag dan ook volledig in jouw straatje moeten passen, met zowat de hele Jupiler Stage (+ Steel Panther).Bekijk bijlage 8938

De zaterdag met Steel Panther en dan vanaf Glenn Hughes is inderdaad een super rijtje, maar op moment van de keuze voor dagtickets ontbraken Glenn en Uriah Heep nog. Los van dat het allemaal niet echt bands zijn waarvoor ik echt een Graspop ticket zou halen, het zijn geen Bruce / Avantasia zoals op vrijdag.
 

talos654

Playlistbediener
21 mrt 2024
6
16
Wat een top tip!
Ik was zelf toevallig ook van plan om vanaf het begin al vooraan te gaan staan bij de South stage op zaterdag. (Ice Nine Kills is het hoogte punt van mijn weekend) Was er alleen nog niet over uit hoe ik dit wou doen met oog op drinken en toiletbezoek. Dit trucje zal dus vast goed van pas gaan komen! Thanks!

En als ik toch weer aan het typen ben zal ik ook direct mijn spoorboekje maar delen.
DONDERDAG:
Erra
Dying Wish (Eerste stuk)
Silverstein
Amaranthe
Bury Tomorrow
Kerry King
Heart
Ne Obliviscaris

Megadeth (Laatste stuk)
Alice Cooper
Tool

VRIJDAG:
P.O.D./Borknagar (Nog niet over uit)
Hammerfall
Bruce Dickinson
Avantasia
Electric Callboy

Tarja (Laatste stuk)
Graveyard (Eerste stuk)
Judas Priest
FFDP (omdat er niks anders is)

ZATERDAG:
Spoil Enige (vanaf South)
Fleddy Melculy
Flotsam and Jetsam (vanaf South)
Ice Nine Kills
Steel Panther
Pain
Mr. Bungle
While She Sleeps (Eerste Stuk)
Uriah Heep (Stukje)
Architects
Blind Guardian
A7x/Kamelot (nog niet over uit)
BMTH

ZONDAG
Future Palace
The Last internationale
Extreme
Make them suffer/Black Stone Cherry (Nog niet over uit)
Crownshift
Of Mice & Men (eerste stuk)
Corey Taylot (Laatste stuk)

Deep Purple
Scorpions
Machine Head
Ice nine kills are my weekend's highlight as well!
I'm planning on being at the front row so maybe we could help each other during the day.
only that... you bring the beer
;):ROFLMAO:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.423
11.290
Ik lees veel berichten over veel regenval in België. Is het mogelijk dat het een gevalletje 2016 wordt dit jaar?
Nah. Die berichten zijn over de gemeente Voeren. Grofweg tussen Maastricht en Luik. Dessel ligt daar een heel eind vandaan. Maar los daarvan is het wel een vochtig voorjaar en is het niet ondenkbaar dat het veld deels drassig zal zijn. Maar 2026 taferelen zullen alleen ontstaan als het ook in juni fors blijft regenen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.036
8.134
Nah. Die berichten zijn over de gemeente Voeren. Grofweg tussen Maastricht en Luik. Dessel ligt daar een heel eind vandaan. Maar los daarvan is het wel een vochtig voorjaar en is het niet ondenkbaar dat het veld deels drassig zal zijn. Maar 2026 taferelen zullen alleen ontstaan als het ook in juni fors blijft regenen.

Wat wordt de lineup in 2026? Weet je dat ook al? 😜
 
  • Haha
Waarderingen: Simoni en saurus

Gebruikers die dit onderwerp bekijken